3D-tråd (visa era bilder här)

Permalänk
Skrivet av pixelroom:

har nu börjat på ett nytt projekt då jag nyligen såg filmen, ja ettan.

det som ska göras är följande
-modellering
-texturering/shaders
-riggning (något jag ej testat förr)
-animering (samma som ovan)

Vet redan att käken inte är helt 100% men har arbetat på modellen i ca 6h än så länge, fix sker antagligen ikväll!

Hjälmen ser bra ut, men 225k polys bara för hjälmen? Det kommer ta ett tag att rendera din animation ...

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av fg_starfox:

Hjälmen ser bra ut, men 225k polys bara för hjälmen? Det kommer ta ett tag att rendera din animation ...

det tror jag nog inte...sänker irretation till 2 istället för 4, kör 4 nu för att se minsta lilla bula. Sedan kan man ju alltid köra proxy, men det löser sig senare. Renderar iof min gallardo på 7mijoner polys på 3 min

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Skrivet av pixelroom:

det tror jag nog inte...sänker irretation till 2 istället för 4, kör 4 nu för att se minsta lilla bula. Sedan kan man ju alltid köra proxy, men det löser sig senare. Renderar iof min gallardo på 7mijoner polys på 3 min

Vilken render tänker du använda?

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem

jag kör alltid vray

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Blir säkert nice pixelroom!

Vart tvungen att prova hypershot lite...

Class A Surfacing Concept

Permalänk
Skrivet av Matte Hedström:

Om du ska modellera t.ex. en människa är en god idé att kika en massa bilder så du lär dig anatomin. På så sätt kan du sedan modellera så att dina loopar följer de stora musklerna i kroppen. Ett exempel är ju muskeln (eller senan) som går från bakom örat och fäster fram i bröstbenet. Sen om du modellerar i klassisk T-pose med handflatan framåt ska underarmen vara "twistad" för att underlätta animering, detta kan du själv se om du håller ut armen med handflatan uppåt och sen vrider så du har handflatan framåt... Lite småtips iaf!

Tackar för tipsen!
Varit så fint väder, och firat studenter och grejer att jag inte börjat kolla nåt på det än. Får börja med att läsa lite om de absoluta grunderna (Hur jag animerar nåt överhuvudtaget ^^), men sedan ska jag helt klart göra nåt människoliknande och tänka på det du sa!

TreD: Länk till din hemsida?

Permalänk
Skrivet av pixelroom:

jag kör alltid vray

Har du någon vray bild att visa nu efter 2 veckor?

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Slavade på det här för en vecka sen. Det är i Unreal engine 3.
Många brister men hade tight som fan deadline så var tvungen att "pick my battles".

Permalänk
Medlem

Stiligt, alltid trevligt att se andra sofare på intersnät

Permalänk
Medlem

Läckert treD

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av TreD:

Slavade på det här för en vecka sen. Det är i Unreal engine 3.
Många brister men hade tight som fan deadline så var tvungen att "pick my battles".
[/IMG]

Riktigt snyggt i förgrunden - gillar skarpt nivån utav detalj du lagt ner på det. Med bakgrunden är det en annan femma Den övergår ganska snabbt till en hel-blurad gegga

Visa signatur

GPU: Nvidia GTS 450 | CPU: Q9450 | MB: GA-EP35-DS3 | RAM: 2 x 2 GB DDR2 800 MHz | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av fg_starfox:

Riktigt snyggt i förgrunden - gillar skarpt nivån utav detalj du lagt ner på det. Med bakgrunden är det en annan femma Den övergår ganska snabbt till en hel-blurad gegga

Jaow. Det är en del av problemet. Men men. Det gick genom ändå!

Tack förövrigt. Håller nu på att effektivisera min andra unreal miljö, master-shaders med mera. Ska sätta in massa tweaks där som jag lärde mig på dock-scene ovan. Blir niiiiice. Sen blir det till att göra armar för fps-vy ;S

Permalänk
Medlem

Har det dåliga vädret att tacka för inspiration

Det blev en väldigt simpel bild, gjorde den i gårkväll (med undantag för båten som är en gammal modell. Blir väl lite finputs vid ett senare tillfälle, men blev hyfsat nöjd med stämningen trots den korta arbetstiden

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att jag ändrat min portfolioadress till Creative centrum of the barbarous swedish viking André Wahlgren. numera. Om någon undrar varför sidan jag nämnt tidigare inte fungerar that is.

Och sen kan man väl få dela med sig av lite goda nyheter också. Jag är inte arbetslös längre. Woop.

Permalänk
Medlem

Congrats Vad är de för jobb då?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Congrats Vad är de för jobb då?

Environment artist på Splash Damage i london. Fast det är bara ett kortare kontrakt. Får hoppas på att de förlänger det om jag gillar det där. Har dock några backupjobb för efteråt men det är i frankrike / berlin.

Permalänk
Medlem

Härligt, du kanske får jobba lite på BRINK då

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jepp. Det är planen

Permalänk

Jobbar så sakta på en människa. Läser lite guider osv, och ibland öppnas Max.
Första organiska jag gör. Huvudet börjar bli klart, sen återstår kropp, ögon, insida mun etc hehe ^^

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Lite skum näsa och öra på den översta bilden, men de går nog att fixa till lätt, och örat går ju att täcka över med lite fint hår Kanske tunna ut läpparna lite vid mungiporna så du får en lite sexigare look

Men grymt för att vara din första människa.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Vore kul att se hur dina loopar ser ut...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Tänkte visa lite spelgrejer...
Allt gjort i Source (Half-Life 2) som jag har hållit på med i ungefär 1½ år nu.

Inte alls lika snyggt som det ni har gjort men det är väl bra med variation?

Permalänk
Avstängd

Läste 3D, och hoppades på lite stereoskopisk 3D

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ser bra ut. Lite skum näsa och öra på den översta bilden, men de går nog att fixa till lätt, och örat går ju att täcka över med lite fint hår Kanske tunna ut läpparna lite vid mungiporna så du får en lite sexigare look

http://www.sizlopedia.com/wp-content/uploads/face-recognition...

Men grymt för att vara din första människa.

Tackar för den konstruktiva kritiken :). Sånt man inte tänker på när man sitter och stirrar sig blind i timmar. Ska se om jag kan fixa till munnen och näsan. Ligger nåt i det!
Självklart kan man täcka örat med hår, men vill helst inte att det ska vara nödvändigt. Tror dock örat ser konstigt ut på översta för att ljuset ligger på ett sätt som suddar ut ett par veck/skuggor. Men örat var jävligt att göra ^^. Hoppas på att texturer kommer att fixa det!

Edit: Modellen du linkade är fruktansvärt snygg. Du som gjort den? Eller bara ett exempel?

Skrivet av Matte Hedström:

Vore kul att se hur dina loopar ser ut...

Kanske inte världens snyggaste, men men ;).
Lyckats hålla det till quadras åtminstone. Lite orolig över hur ansiktet kommer fungera vid eventuell animering (Som jag heller ej provat på) senare. Tänkte framförallt på kindpartierna mellan mun och näsa. Men får väl göra om den biten om det krånglar.
Inte jobbat något mer på modellen nu. Så varmt ute. Orkar inte.

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerande bilder ifrån alla måste jag säga, är sugen själv på att börja göra 3d animationer/skulpturer men vilka program använder ni ? Har ingen aning om vilka som gäller är de gratis ni använder eller vad kostar dem i så fall ? Har photoshop cs4 men vet inte om det fungerar för att göra såna här avancerade saker.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av bar-tano:

Väldigt imponerande bilder ifrån alla måste jag säga, är sugen själv på att börja göra 3d animationer/skulpturer men vilka program använder ni ? Har ingen aning om vilka som gäller är de gratis ni använder eller vad kostar dem i så fall ? Har photoshop cs4 men vet inte om det fungerar för att göra såna här avancerade saker.

jag använder Maya, men några andra här använder 3Ds Max de programmen är ganska lika varann för modelering och sen använder jag Mudbox till skulpturering/texturering det finns även zBrush som är MYCKET kraftigare men även mycket svårare IMO

jag tror en licens till maya/3ds max kostar ca 15k men det går att fåtag på mindre lagliga sätt, om du inte vill vara olaglig så finns ju blender, det är bra för priset (gratis) men jag gillar det verkligen inte, och om du vill prova maya eller 3ds max så får du 30dagars trail när du installerar det hoppas det hjälpte lite iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av bar-tano:

Väldigt imponerande bilder ifrån alla måste jag säga, är sugen själv på att börja göra 3d animationer/skulpturer men vilka program använder ni ? Har ingen aning om vilka som gäller är de gratis ni använder eller vad kostar dem i så fall ? Har photoshop cs4 men vet inte om det fungerar för att göra såna här avancerade saker.

Blender är gratis.

Annars finns 3d max, maya, cinema 4d osv.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Edit: Modellen du linkade är fruktansvärt snygg. Du som gjort den? Eller bara ett exempel?.

Nä, det va bara ett exempel

Skrivet av 1guy:

Blender är gratis.

För att inte glömma att de är otroligt bra också dessutom Man kan få fram riktigt fina resultat med Blender även fast de är gratis. Dock så tycker jag att gränssnittet kan vara lite förvirrande ibland

Men det finns ju 30-dagars trials till dom flesta programmen, så det är bara å testa dig fram å se om du faller för nåt utav dom

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fixade mig 3D max 9 just nu, men hur skall jag gå tillväga för att börja bygga upp en modell utav ett ansikte eller ett egen 3d miljö? Är det lättast att fixa i photoshop och sedan jobba ifrån digital matte målning ? Eller har folk några bra tips eller tutorials ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bar-tano:

Fixade mig 3D max 9 just nu, men hur skall jag gå tillväga för att börja bygga upp en modell utav ett ansikte eller ett egen 3d miljö? Är det lättast att fixa i photoshop och sedan jobba ifrån digital matte målning ? Eller har folk några bra tips eller tutorials ?

Mitt tips är att du börjar med lite basic-genomgång, lär dig känna programmet.

Här har du en bra tutorial
YouTube - 3ds Max Tutorial: Basics 1 of 4

Rekommenderar att du fortsätter och kollar på hans andra filmer, dom är väldigt lärorika och snubben har använt sen 3d Studio Max 1.0, så han vet vad han snackar om, och han tar de i en långsam takt vilket inte många brukar göra.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi