3D-tråd (visa era bilder här)

Permalänk

Du får ju ställa ner lite inställningar så kan VRay vara snabbt det med!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Sådär blev väll slutresultatet på rummet då..

Hyfsat nöjd!=)
Slängde in pillrerna där också, blev lite mer känsla i rummet då. IMO.

När jag gör en karaktär (ska börja med karaktärsmodellering strax). så ska jag slänga in en däckad tjej i sängen också, samt lägga in en flaska sprit som runnit ut på golvet.

Låter deprimerande, men scenen kan nog bli ruggit bra!

Även när jag får igång V-ray ordentligt så kommer jag fixa iordning alla material osv och rendera om med Vray!=)

kommer nog bli riktigt PRO tillslut=)

ps. Antagligen kommer jag få för mig att göra ett helt nytt rum eller någon annan scen tjejen kan ligga däckad med piller & alkohol.

Permalänk
Medlem

Trixxar också lite med vray och det är inte helt lätt. Man hinner glömma en del om man sällan använder det...

Bilen modellerad i Alias och fälgen i Catia

Permalänk
Medlem

Riktigt fint skapat där Tetsuwan!!

här kommer mer på sovrummet:

Drog ut 10st 1920x1200 renderingar (i skolan) på rummet som det såg ut när jag var klar för idag, ska knopa ihop en stol i helgen och smälla in vid skribordet.=)

Håller på att lösa Vray problemet också, vill få igång det!

Permalänk
Medlem

Tack nae0!

På asgvis.com kan du ladda ner (du måste bli medlem) en vray-manual som jag själv har haft väldigt stor nytta av. Den är visserligen för Rhino eller skethup, men begreppen är de samma och de förklarar väldigt bra med många exempel. Det finns bland annat index över Reflection IOR/Glossiness, Fog multplier med mera...

Permalänk
Medlem

Tackar själv!

Ska kolla upp det på en gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Lite smågrejer...
http://student.nackademin.com/dg07108/skolbilder/indoor.jpg

Fy fan vad jag gilla designen på det rummet! älskar bordet och hyllorna med de gröna vaserna grymt jobbat

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Spelmodell. Vapen. Ska in i UDK nån dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
http://dl.dropbox.com/u/469564/brutusjr7.jpg

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Hehe tack tack

Ändrade om länken till en mindre bild jag hade så jag kunde direktlänka utan att förstöra allt för mycket av layouten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
http://dl.dropbox.com/u/469564/brutusjr9.jpg

Spelmodell. Vapen. Ska in i UDK nån dag.

Hyfsad kaliber på den lille jävlen vad skjuter den ? granater ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Yes jag misstänker det. Inspirationen är från hellboy Bland annat hälsar konceptaren

Permalänk
Medlem

jag tycker det ser ut som en tommyshotgun i handgun format

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Tycker det ser ut lite som en pistol modell av aa-12. http://world.guns.ru/shotgun/aa-12.JPG En hagel pistol alltså. Det skulle jag vilja se i ett spel.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte ens i närheten ?

Den där är ju portabel och går lätt ner i backfickan:p gör ju knappast AA-12an tyvär.

Tror liknande AA12an är med i Battlefield Bad Company 2:).

Permalänk
Medlem

ett biorum i 3d

Här är några renderingar av ett Biorum jag gjort i 3ds max

Visa signatur

I7 3930K @ 4,5ghz | 32gb 1600mhz | GTX Titan | Samsung 840 500gb | Dell 3011

Permalänk

Gjorde en modell av något slags berg igår:

gjorde även en turntable.

Permalänk
Medlem

Re: ett biorum i 3d

Riktigt riktigt snyggt, men om man får ge lite konstruktiv kritik så ser varken vaserna eller blommorna speciellt bra ut. Inte alls samma proffsiga nivå som t.ex. högtalarna!

Permalänk
Medlem

Re: Re: ett biorum i 3d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Riktigt riktigt snyggt, men om man får ge lite konstruktiv kritik så ser varken vaserna eller blommorna speciellt bra ut. Inte alls samma proffsiga nivå som t.ex. högtalarna!

Finns ju massa färdiga modeller att ladda hem till 3Ds Max, finns väldigt många rent ut sagt skitdåliga renders med väldigt realistiska möbler.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt Andezzz! Här är en dålig bild där jag kollar på din bild i min "salong".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack för kritiken. det stämmer verkligen att vaserna och blomkrukorna inte passar in. vet inte varför jag ens har dem där när ja tänker efter.. lade i princip ingen tid eller kraft att modellera dem såsom jag gjorde med resten..

och Chamezz, vet inte ifall jag uppfattade dig rätt men jag har iaf inte laddat ner några färdiga modeller. allt i scenen är modellerat, texturerat och ljussatt ifrån grunden av mig.

Visa signatur

I7 3930K @ 4,5ghz | 32gb 1600mhz | GTX Titan | Samsung 840 500gb | Dell 3011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andezzz
tack för kritiken. det stämmer verkligen att vaserna och blomkrukorna inte passar in. vet inte varför jag ens har dem där när ja tänker efter.. lade i princip ingen tid eller kraft att modellera dem såsom jag gjorde med resten..

och Chamezz, vet inte ifall jag uppfattade dig rätt men jag har iaf inte laddat ner några färdiga modeller. allt i scenen är modellerat, texturerat och ljussatt ifrån grunden av mig.

Säger inte att du inte har gjort dem det jag menar är att det finns många som laddar ner färdiga modeller, och sen tar äran för arbetet. När dem presenterar överlag dålig modellering och renderingsteknik, men sedan har modeller som är flera nivåer högre än deras egen kunskap vad gäller utförande.

Permalänk

Elac-högtalare är bra högtalare!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Fan vad grymma många är. Man blir riktigt inspirerad!

Här kommer en bild på min första 3Ds Max-modell. (Första modell jag gjort i ett modelleringsprogram).
Den är inte riktigt klar än, men ska snart lämnas in (skoluppgift) så får duga sålänge.

Hade bl.a. tänkt göra gräset lite mer random, ändrat materialet på översta "staketet" i tornet, försökt snygga till texturloopen och ljussättningen.
Tips på hur man kan göra texturloopar (t.ex. teglet på tornet) mindre framträdande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Fan vad grymma många är. Man blir riktigt inspirerad!

Här kommer en bild på min första 3Ds Max-modell. (Första modell jag gjort i ett modelleringsprogram).
Den är inte riktigt klar än, men ska snart lämnas in (skoluppgift) så får duga sålänge.

Hade bl.a. tänkt göra gräset lite mer random, ändrat materialet på översta "staketet" i tornet, försökt snygga till texturloopen och ljussättningen.
Tips på hur man kan göra texturloopar (t.ex. teglet på tornet) mindre framträdande?

http://img16.imageshack.us/img16/8320/fyrbeta3.jpg

Ser väldigt bra ut för att vara din första ;D. Ang. texturen så skulle du ju kunna testa en högre upplösning, t.ex. 2048*2048px och försöka få till en seamless-struktur.

Permalänk
Medlem

@Generalkycklings scen.
Se om du kan fixa till tegelpannorna till en bumpmap bild i PS (Svart/Vitt. Det ljusa reser sig och det mörka sjunker) (?).
Så får du mer realistiskt tak: Gör samma med väggarna.

I övrigt, GRYMT! måste tagit en jädrans tid att rendera.

Ganska basic änsålänge, ska lägga till lite saker
It's a work in progress.

Gjorde en snabb scen av 2planes+2target spots och en ställning för att få en bild att visa bara, ska tillslut bli en hel soldat.

ps. den är ganska lågpoly för det ska i slutändan läggas in i ett spel, förmodligen blir det Unreal 2004 eller någon av HL2 moddarna. (jag skulle rösta på det andra).

Permalänk

Oj då ska vi se. Mycket som hänt i tråden och jag hade helt glömt av den.

Nae0: Såg att du pratade om v-ray för 3Ds Max 2010. Detta kanske du har märkt vid det här laget, men v-ray fungerar vad jag vet inte till 3Ds Max 2010, utan bara 2009 och äldre. (Tror inte det fixats än). Det som inte fungerar är att allting tar typ 1000 gånger längre tid.

Tackar för kritiken på min fyr. Den har både Bump och specular maps, men syns inte så bra på det avståndet. Kanske testar att överdriva map'en lite för att göra det tydligare. Sett att många verkar göra så i 3D.
Jo tog nog ett par timmar att rendera. Inte maxade settings, men den där jävla Hair & Fur verkar ju äta minne. Har ändå 8 GB :/.

Har också en liten fråga angående ett armband jag påbörjade innan fyren, men aldrig avslutade.
Har problem med skuggorna. Får dem inte att stämma riktigt. Lägger upp en exempelbild. Ser ut som att armbandet svävar nästan. Men den ligger helt emot stenytan. Textur och så är ordnat nu. Bara ljus/skugga som jävlas.
Skulle också vilja ha tips på en snygg, enkel och passande bakgrund till den.

Bild:

Texturen och det är som sagt fixat nu. Detta är en tidig version. Men skuggan/Ljus fixar sig inte..

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur ser ljuset ut med en vanlig lambert-shader?

edit: Kör du med final gather och/eller global illumination?
---

Här är en gammal(nåja...) bild jag hittade som jag gillar. Dark/bright-field ljussättning är rätt läckert.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
Hur ser ljuset ut med en vanlig lambert-shader?

edit: Kör du med final gather och/eller global illumination?
---

Här är en gammal(nåja...) bild jag hittade som jag gillar. Dark/bright-field ljussättning är rätt läckert.
http://i37.tinypic.com/21jtbi1.jpg8

Grymt het bild!

Jag använder 3ds Max 2010 och mental ray.
Kör inte Final Gather (Vet inte ens vad den för?). Tror inte jag kör med Global illumination. Hur ser man det/vad är det? Lambert shader?