Tv-out Väldigt konstigt problem..

Permalänk

Tv-out Väldigt konstigt problem..

hej jag har geforce 3 ti200 ..

jag har för cirkus 3 år sen kunnat kört tv-out utan problem

men nu när jag skulle köra det igen..

så köpt jag 10 m ny video sladd.. satt i den i komposit hållet på grafikkortet..

men problemet är bara att data verkar bara hitta 1 bildskärm..

men på tven jag har kopplat in kompoist sladden på så kommer det upp en sen så kallad collerbar.. det vill säga 2 cm "staplar" 7st med olika färg i..

vad är felet?

jag har med laddat hem dom nysate dirvrutinerna

Visa signatur

ajax

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

har jag... får det ändå inte att funka

tvtoll hittar med bara en skärm står under utgång 1

men under utgång 2 så hittar inte den nåt alls..

kan med säg att under fliken ställ in där man väljer utgång så är bara den röda lampan tänd på y/c

Visa signatur

ajax

Permalänk
Medlem

Geforce 3 stöder väl inte två skärmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Geforce 3 stöder väl inte två skärmar?

Alldeles korrekt. Geforce 3 kort har endast en ramdac vilket i praktiken innebär att man bara kan köra med en skärm åt gången. Det går dock att få ut samma bild på både vga:n och s-video:n/rca:n men det kräver mest troligen att man kör NTSC eller PAL-60 då de flesta vga-skärmarna inte gillar 50hz uppdateringsfrekvens som man får med vanlig PAL-50 (speciellt inte om det är en platskärm ansluten på vga:n).

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

okaj. fick bild när jag bara körde med tven inkopplad
., men den funkar bara tills man har laddat windows.. sen så blir allting svart?? vad kan det va för fel?

Visa signatur

ajax

Permalänk
Medlem

Prova med drivrutinerna som har nr 23.12. Dom är skitbra till äldre Nvidia kort.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

okaj okaj ska jag göra.. men det verkar ju som dom nya funkar med.. bara att det är nån fel instälning i windows.. för bilden funkar ju fram tills dess

finns 23.12 änns till windows xp?

har testat på 2 tv lika dant på båda..

Visa signatur

ajax