Permalänk
Medlem

Palm TX!

Var hittar jag recensioner, info, fakta, allt! Någon har har en eller nåt?

Permalänk
Medlem

Re: Palm TX!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Var hittar jag recensioner, info, fakta, allt! Någon har har en eller nåt?

http://www.brighthand.com/article/Palm_TX_Review?site=Palm

Permalänk

Innan du köper, vad har du tänkt ha handdatorn till?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag ville bara ha lite recensioner. Jag ska använda wlan att surfa lite lätt samt att kolla mailen och köra msn. Sen ska jag kolla på lite mindre filmer och lyssna på mp3. Och så ska jag köpa till GPS-kit.

Vad talar för att köpa en Pocket PC istället?

Permalänk
Medlem

Alltså, allt som kan anses som "modern" funktionalitet i Palm OS 5 är HACK! Har hört problem med att köra mp3-or samtidigt som man gör annat till och med på deras nyaste apparater. Det jädrans operativsystemet är fortfarande fullt av fem år gammal 68k kod. Jag gick och väntade på Cobalt i två år, men nu har jag dumpat Palm totalt och gått över till att digga PocketPC. De vet ju inte om de ens skall släppa OS 6 längre, utan har börjat yra om Linux. Och det faktum att de delade på sig, och sedan köpte upp sig själva tyder ju på att ledningen inte har koll för fem öre (deras enda lyckade produkt är ju Treo, som de inte utvecklade själva, utan köpte in från orginalkreatören av Palm som hade hoppat av eftersom han tyckte att företaget blivit en dinosaur).

Men du sa GPS... har du sett den här skönheten?

Skall tydligen släppas i Sverige i december, men källorna är mycket tveksamma. Beroende på vilken som kommer först så köper jag antingen den här eller en Qtek S200 (Qtek G100 är förresten redan ute, tror jag, och den har också GPS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Alltså, allt som kan anses som "modern" funktionalitet i Palm OS 5 är HACK! Har hört problem med att köra mp3-or samtidigt som man gör annat till och med på deras nyaste apparater. Det jädrans operativsystemet är fortfarande fullt av fem år gammal 68k kod. Jag gick och väntade på Cobalt i två år, men nu har jag dumpat Palm totalt och gått över till att digga PocketPC. De vet ju inte om de ens skall släppa OS 6 längre, utan har börjat yra om Linux. Och det faktum att de delade på sig, och sedan köpte upp sig själva tyder ju på att ledningen inte har koll för fem öre (deras enda lyckade produkt är ju Treo, som de inte utvecklade själva, utan köpte in från orginalkreatören av Palm som hade hoppat av eftersom han tyckte att företaget blivit en dinosaur).

Men du sa GPS... har du sett den här skönheten?

http://x.msmobiles.com/portal/images/mitac/mitac-mio-a701-fla...

Skall tydligen släppas i Sverige i december, men källorna är mycket tveksamma. Beroende på vilken som kommer först så köper jag antingen den här eller en Qtek S200 (Qtek G100 är förresten redan ute, tror jag, och den har också GPS).

jävlar va läcker!

Permalänk

Jag tycker du köper en Pocket PC istället.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Okej, jo det var snygg. Men om man vill ha en Pocket PC, och den behöver inte ha telefon, inbyggd gps eller så, vad ska man titta på då? HP, Acer, Dell? Kraven är att den är nästan lika tunn och liten som Palm'en och att den har wlan. Sen ska den ha så mkt inbyggt minne som möjligt, det ska gå att köpa till gps-kit, och den ska inte kosta mer än 4000-4500:-. Vilket märke är bäst?

Permalänk
Medlem

Fujitsu siemens nya modeller är mycket läckra...

bild från www.mobile-review.com

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Okej, jo det var snygg. Men om man vill ha en Pocket PC, och den behöver inte ha telefon, inbyggd gps eller så, vad ska man titta på då? HP, Acer, Dell? Kraven är att den är nästan lika tunn och liten som Palm'en och att den har wlan. Sen ska den ha så mkt inbyggt minne som möjligt, det ska gå att köpa till gps-kit, och den ska inte kosta mer än 4000-4500:-. Vilket märke är bäst?

Mja, PocketPC pda:er är ju inte kända för att vara små direkt... men det finns några modeller som är lika små som Palm... här är en, fast den är ganska gammal nu:

http://www.the-gadgeteer.com/review/hp_ipaq_1910_pocket_pc_re...

Men annars så är faktiskt Qtek S110 (och snart S200) väldigt liten.

EDIT: Äsch, såg inte att Wlan var kravet. Men det finns säkert flera som kan tipsa om du ändrar rubriken på tråden.

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt på att köpa en palm tx. Jag vill använda den som kalender, anteckningsblock eller planerare överhuvudtaget.
Funkar det att sätta sig på t ex ett café och skriva en artikel med grafittifunktionen eller?
Sen vill jag givetvis stoppa in några filmer och kanske lite spel och så

Det billigaste priset på en TX i sverige är enligt pricerunner ungefär 3000 kronor med frakt. Skitdyrt med tanke på att man kan få dom 800 spänn billigare i staterna. På www.newegg.com kan man till och med få den för 270 dollar vilket är hela 1000 spänn billigare än här!

Nu är det så att jag har en kompis som ska åka iväg till USA om någon månad. Hur funkar det om jag ber honom köpa den? Hur är det med garantin? En annan kompis berättade för mig att det finns produktgaranti - att Palm ger mig garantin, inte företaget jag köper den ifrån. Kan jag alltså lämna in min palm på reparation här i sverige och få den reparerad gratis även om den är inköpt i USA?

Permalänk

Archos PMA-400 verkar ha fått riktigt bra kritik (förutom att den väger 280gr).
30gig hd, wlan och linux + mpeg-spelare verkar inte fy skam. Är det någon som har erfarenhet av den? Kan vara bra att höra ett par extra åsikter innan man skyfflar iväg 6-7000pix....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krabba
Jag funderar starkt på att köpa en palm tx. Jag vill använda den som kalender, anteckningsblock eller planerare överhuvudtaget.
Funkar det att sätta sig på t ex ett café och skriva en artikel med grafittifunktionen eller?
Sen vill jag givetvis stoppa in några filmer och kanske lite spel och så

Som sagt, tänk på att PalmOS INTE stödjer multitasking, dvs om du sitter med MSN och kanske vill kolla en hemsida eller kolla din mail, kanske skriva nån anteckning .. måste du logga ut från MSN för att kunna starta ett annat program osv ..
Du kommer inte att orka skriva en artikel med graffitifunktionen, det tar alldeles för lång tid .. osv!

Tänk över köpet ordentligt innan du beställer!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Uhm jag vet att det finns msn-program för Palm som stödjer multitasking Lovar. Men stöder det inte multitaskning annars (typ skriva i anteckningsblocket och surfa) är det lite surt.