Permalänk
Medlem

counter-strike i unix ?

någon som har koll på om det går att spela cs i något unix operativsystem?? dvs steam ska fungera

Permalänk
Medlem

Det går med wine men det kommer inte att funka bra och jag vet att cs spelare är livs rädda för fps drops så cs i linux/unix är inte kul.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

jasså man får fps-dropps med linux/unix ???

Permalänk
Medlem

Jo, iom att det går via ett "emuleringslager" (vilket det inte är men nästan) så dödas prestandan av det.
Men när du växt upp så CS inte är det viktigaste i livet så är du välkommen tillbaka

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

jag är iofs 25år och spelar ibland när jag har tid och har lust!

skulle vara trevligt om man inte blev påhåppad för att man spelar cs!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headsh0t
jag är iofs 25år och spelar ibland när jag har tid och har lust!

skulle vara trevligt om man inte blev påhåppad för att man spelar cs!

Ah men då får du växa upp mer då med tanke på att det inte verkar räcka med att va 25 år hahaha

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD

Permalänk

Skulle vara intressant att se vad den riktiga IRL-snittåldern för CS-kidsen faktiskt ligger på. Av stavningsförmåga och meningsbyggnad att döma verkar den ligga på ungefär mellanstadienivå, men många är ju bevisligen äldre än så. Det kanske är något med CS som sätter sig i skallen efter tillräckligt många "pwn3d", "w00t", "omfg w4llskr1ptz0r"?

W

Permalänk
Medlem

CS går inte nödvändigtvis långsammare i Linux än i Windows - somliga har till och med noterat att det går snabbare, även om andra har noterat att det går långsammare. Om allt fungerar som det ska så bör du kunna spela CS under Linux med ungefär samma prestanda som i Windows.

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är själv 25 år och lirar cs ser inget fel i det alls.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 100mbit
Är själv 25 år och lirar cs ser inget fel i det alls.

"Owned" som småkillarna skulle säga..
Jag är nyss fyllda 40 och spelar CS/CSS med förtjusning ganska ofta.
Spelar iofs hellre än bra.
Dock mest på egen dedikerad, så "pwn3d", "w00t", "omfg w4llskr1ptz0r" slipper jag.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

precis ni ser även gammla gubbar lirar

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
"Owned" som småkillarna skulle säga..
Jag är nyss fyllda 40 och spelar CS/CSS med förtjusning ganska ofta.
Spelar iofs hellre än bra.
Dock mest på egen dedikerad, så "pwn3d", "w00t", "omfg w4llskr1ptz0r" slipper jag.

Du kan iaf. stava och skriva ordentligt

Ontopic: Ja det går, men de inte så lätt, och inte att rekomendera om man är die-hard cs elite gamer, heh...

Permalänk
Medlem

Jag kör CS lite då och då på Linux, jag byter dock till flux så att man får mer RAM ledigt än i KDE och jag har helt OK FPS, drop lite då och då när man har lirat länge men inte så jätte farligt. Jag kör dock med Cedega men har testat med Wine också och där har det gått fint, finns en how-to här http://appdb.winehq.org/appview.php?versionId=1554 . Lycka till

Permalänk

Oja det finns många äldre som lirar cs/cz/css,

Vi har ett gäng servrar och e det dryga människor så hänger man bara ut dem i consolen.

www.gubbklubben.se

Visa signatur

AMD FX 6300 3.5@4.1 OC 4.5 no turbo
Gigabyte GA-970A-DS3P
Ballistix Sport 8GB
R9 280X

Permalänk
Medlem

Men grabbar, jag vill lira TFC med GNU/Linux. Nåt händer dock i Wine. Chessmaster också!

Permalänk
Medlem

Men funkar det verkligen o Wine Cs (Steam)? Har hört att det ska vara omöjligt och att det bara är Cedega 5 som fixar det.

Permalänk
Medlem

Själv är jag 45 och spelar CS mer än sällan, men jag har en arbetskollega som är 50 och han spelar dagligen ett par rundor.

Jag försökte spela subspace/continuum via wine men det gick inte så bra tyvärr.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Hedersmedlem

CS är bara skadligt i unga år. När man hunnit växa upp och sedan testar CS så är man immun mot skadeverkningarna som det ger på ordförrådet.
Och nej jag spelar inte CS, har gjort det men inte rört det på flera år efter det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Men funkar det verkligen o Wine Cs (Steam)? Har hört att det ska vara omöjligt och att det bara är Cedega 5 som fixar det.

Steam har fungerat länge i Cedega.

Dessutom, efter en sökning i Wines application database:
http://appdb.winehq.org/appview.php?versionId=1554

Angående CS osv, spela det om ni vill, jag gillar det inte men alla är olika. MEN det verkar som om alla som spelar totalt tappar förmågan att stava av någon anledning, själv är jag språkpolis och blir ganska irriterad när jag ser dålig stavning och grammatik på forum (IRC är lite annorlunda då det går ganska snabbt men på forum har du god tid på dig att skriva ett inlägg).

Fanns en medlem här på Sweclockers för ett tag sedan som stavade så illa att medlemmar satt och försökte översätta hans inlägg till förståelig svenska, usch. =/

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Fanns en medlem här på Sweclockers för ett tag sedan som stavade så illa att medlemmar satt och försökte översätta hans inlägg till förståelig svenska, usch. =/

Han kanske behövde en nyhetsdagbok från Åsö Grundskola.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
CS är bara skadligt i unga år. När man hunnit växa upp och sedan testar CS så är man immun mot skadeverkningarna som det ger på ordförrådet.
Och nej jag spelar inte CS, har gjort det men inte rört det på flera år efter det.

Jag skulle snarare tro att det är som alkohol.

I unga år är det farligt för ordförrådets utveckling, och när man senare blivit lite äldre så är det bara farligt i för stora mängder.

Edit: Förresten, om ni säger att ni spelar CS så kommer ni att bli uppfattade som om ni är 14 år gamla oavsett er egentliga ålder.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Jag skulle snarare tro att det är som alkohol.

I unga år är det farligt för ordförrådets utveckling, och när man senare blivit lite äldre så är det bara farligt i för stora mängder.

Edit: Förresten, om ni säger att ni spelar CS så kommer ni att bli uppfattade som om ni är 14 år gamla oavsett er egentliga ålder.

Det kan jag lugnt ta, eftersom intellektet hos drevet mot CS-Spelare oftast är i klass med en förvirrad 10-12 årings.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag lirar CS jag med. Dock på servrar där folk som skriver wtf omgplz osv osv blir kickade. Lugnt o skönt
Vissa banor laggar som fanken i cedega har jag märkt, medan andra går helt felfritt. Kommer inte ihåg namnet på dom, men det är två stycken jag har problem med iaf. Rätt stora banor. de_dust2 och iofs också rätt stor men där flyter det på fint med datorn i signaturen.

Permalänk
Medlem

Fick precis igång cs (Steam) med wine. Det var inga större problem. Men när jag lirar så hänger det sig i ca 10sek. Det händer ungefär varje minut. Någon som har en aning om varför? Det flyter på jätte bra för övrigt.
Kör ATI 9600 pro (om det har någon betydelse?).
Får detta fel
"fixme:nls:MultiByteToWideChar MB_USEGLYPHCHARS not supported"

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaskeN
Fick precis igång cs (Steam) med wine. Det var inga större problem. Men när jag lirar så hänger det sig i ca 10sek. Det händer ungefär varje minut. Någon som har en aning om varför? Det flyter på jätte bra för övrigt.
Kör ATI 9600 pro (om det har någon betydelse?).
Får detta fel
"fixme:nls:MultiByteToWideChar MB_USEGLYPHCHARS not supported"

Prova att kopiera över tahome.tff fonten från en windows-installation till din wine/winex windows/fonts-mapp. Kan vara någon annan font som saknas men prova med denna först och främst. Steam vill tydligen väldigt gärna ha tahome-fonten.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lägg ner tjafsandet och diskutera frågeställningen. Bara låta bli att svara om man inte tycker om CS. Att spamma massa otrevligheter tjänar ingen på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Måste själv lägga mig i detta ämne.
Många ser cs som ett sjut/döda spel, men det är så mycket mer som man inte finner i andra spel ,finns många plus.
-Försök hitta ett annat spel som har samma prispott i evenemang.
-Det gäller att lura motståndaren med taktiker inte bara rakt på.
-Mycket kommuniation i matcher annars är det förlust.
-Många multiföretag sponsrar olika klaner runt om i världen.
-Inge tjaffs om månadskostad, 100kr för köpa account och då får man även dod,blueshift,halflife mm.
-Förbannat roligt spel :_)

Så återigen. Kan inte ni som är anti CS ge oss tips på andra spel som fyller detta och snälla säg inte wow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Måste själv lägga mig i detta ämne.
Många ser cs som ett sjut/döda spel, men det är så mycket mer som man inte finner i andra spel ,finns många plus.
-Försök hitta ett annat spel som har samma prispott i evenemang.
-Det gäller att lura motståndaren med taktiker inte bara rakt på.
-Mycket kommuniation i matcher annars är det förlust.
-Många multiföretag sponsrar olika klaner runt om i världen.
-Inge tjaffs om månadskostad, 100kr för köpa account och då får man även dod,blueshift,halflife mm.
-Förbannat roligt spel :_)

Så återigen. Kan inte ni som är anti CS ge oss tips på andra spel som fyller detta och snälla säg inte wow.

1: Vad har prispotten med oss som inte spelar på extrem elitnivå att göra?
2: Så att använda taktik i andra spel är inte nödvändigt?
3: Att kommunicera är A och O i alla lagbaserade spel.
4: Även klaner/grupper som spelar andra spel är sponsrade.
5: Gammalt spel, man kan ju inte direkt ta ut normal pris för det. BF2 kommer också kosta lite pengar en vacker dag.
6: Enligt dig ja...

Tycker du ska tänka över det du skrivit där. Vill även påpeka att jag själv lirar cs ibland, så någon "cs hatare" är jag inte.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!