Permalänk
Medlem

ja, det har jag fan oxå för mig skruvis.

har du mailat ang detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
ja, det har jag fan oxå för mig skruvis.

har du mailat ang detta?

Nej, hoppas dom läser tråden..

Vad har ATEA supporten för mail?

Kan dock tillägga att L2335 skärmen är störtskön, har kopplat in en dvd spelare på s-video ingången & sitter just nu & kör film i pip fönstret & surfar samtidigt. Skärmen ger jag 10+ för iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej, hoppas dom läser tråden..

Vad har ATEA supporten för mail?

evil-atea@screw_ppl.com ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
evil-atea@screw_ppl.com ?

Skriv inte så morkiz.... satte colan i halsen... svårt att garva & dricka samtidigt...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

haha morkiz

jag hittar ingen mail-adress skruvis, men vi kan ju singla slant om vem som skall ringa o fråga

Permalänk
Medlem

Nä det här tar priset...! En kompis fick hem sin dator från servicen idag och dom hade faktiskt bytt moderkort! Men dom hade naturligvis stoppa i samma MSI moderkort igen! Datorn fungerar precis lika dåligt.... *suck*

Permalänk

dom e helt otroliga, med alla dessa problem borde man få bryta avtalen för dom som har sådana. Jag skulle gärna vilja lämna tillbaka min och köpa nåt på egen hand iställe, då får man vad man vill ha och grejerna lär ju funka bra mycke bättre än HP:s datorer.........Aldrig mer märkesdator

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

peppar peppar ta i trä men min funkar hyffsat.. har t.om. provat att klocka den jäveln till 2,4Ghz...

ante_ante .. Hur löste du det med inkoppling av pwr switch etc.. på DFI moderkortet?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
peppar peppar ta i trä men min funkar hyffsat.. har t.om. provat att klocka den jäveln till 2,4Ghz...

ante_ante .. Hur löste du det med inkoppling av pwr switch etc.. på DFI moderkortet?

Gjorde det lättaste. När jag monterade dfi:t i hp burken så kollade jag först vart dom 3 paren med kablarna gick, sedan flyttade jag dom till rätta i plastsockeln så dom passa på mitt dfi, sen va de bara att trycka på den å de funka.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Ahh.. så själva plastkontakten matchade DFI bordets stift sen bara arrangerade du om stiften i kontakten, smart!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ahh.. så själva plastkontakten matchade DFI bordets stift sen bara arrangerade du om stiften i kontakten, smart!

Javisst :), förresten vart jobbar du, kollade din sign och vi har exakt likadana burken men du har då bra mycke billigare.......

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Re: Varning! Ang HP Pavilion 4400+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Logren
Jag har alltid plockat ihop mina egna datorer för att få så pass "bra" dator som möjligt. Köpt märken jag litat på mm. Men med åren har dator intresset sjunkit lite å jag kommit på att jag inte behöver det västa igentligen... Fick ett erbjudande genom jobbet att köpa en "värsting dator" å jag har alltid varit emot "Märkes datorer". Men jag ryckte på axlarna och beställde skiten...

Datorn är en HP Pavilion 4400+ (d4196.se) å lite kort beskrivet om den...

AMD 64 Dual Core 4400+
2GB DDR
NVIDIA GeForce 7800GTX
2 x 250gb hd
mm...

Den här datorn hänger sig hela tiden! (man kan använda den i spel 5 - 15 min åt gången, i windows kan den klara sig nån timme om man inte gör nå speciellt) Så du kan glömma att spela något spel med den! Supporten har hittat på olika saker som man kan göra åt den men inget hjälper. Senast nu skulle vi uppdatera bios. Naturligvis utan resultat...

Jag tror helt å håller att det är nå mysko med moderkortet. Det är ett Microstar moderkort (MSI 7184) som HP laggt sin logga på. Ingen "riktig" bios fungerar heller tror jag utan det är HP special...

Jag är så less så jag snart köper ett nytt abit moderkort eller något för å få den att fungera riktigt Vi e fler som har problem med den här modellen.

Jag skulle litat på min instinkt! Aldrig en märkes dator igen för mig del. Ska du köpa denna modell från HP så ring och pressa dom först om dom verkligen har fixat problemet!

Mvh, Marcus

Tjena!!Har exakt lika burk som dig,har också testat det mesta av det som många har skrivit.Var på väg att skicka iväg den med Atea's budtjänst.Men såg att dom inte gör någon större eftersträvan att få skiten å' funka.Jag mejlade till teknisk support och sa att jag behåller den så länge,om dom inte byter mobot,eller tills dom kommer 1 vettig bios update,eller felanmäler alla burkar dom har ute,sista 3.40 pajade burkarna för flera av mina arbetskompisar (skandal tycker jag).Hoppas dom tar tag i skräpburken inom det snaraste.Jag kommer å'kolla här i forumet om det händer nått progressivt,eller om jag kommer över nå'n skaplig lösning.Är förresten anställd hos Stora enso.

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Medlem

säg att du vill lämna tillbaks datorn och de du betalat i månaden för att datorn e defekt annars stäm skiten du beställde datorn på

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Javisst :), förresten vart jobbar du, kollade din sign och vi har exakt likadana burken men du har då bra mycke billigare.......

Jobbar på Tetra Pak i Lund.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

hade en polare med samma problem , vi formatera , uppdatera biosen , och slängde in nya grafikkorts drivrutiner.
Varför det stängde av sig var för att den fick för sig att den vart för varm.
Nu funkar den prima !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
hade en polare med samma problem , vi formatera , uppdatera biosen , och slängde in nya grafikkorts problemet.
Varför det stängde av sig var för att den fick för sig att den vart för varm.
Nu funkar den prima !

Ursäkta!!!slängde in nya grafikkorts problemet?Vad menar du?

Visa signatur

Hilding

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

http://www.konsumentverket.se/Documents/konsumentratt/konsume...

kolla speciellt sida 5 kan vara något för alla med defekta hp pavilion?

Citat:

Före påföljderna prisavdrag och hävning har säljaren rätt att
vidta avhjälpande eller omleverans om han erbjuder detta
inom skälig tid efter reklamationen och utan kostnad eller
väsentlig olägenhet för köparen. Konsumenten kan välja mellan
påföljderna avhjälpande och omleverans. Konsumenten
ska få det alternativ han väljer, om inte säljaren drabbas av
oskäliga kostnader. Oskäliga kostnader kan t.ex. vara om det
är väsentligt billigare för säljaren att reparera jämfört med
att ge ut en ny vara. Ett fel kan vara hävningsgrundande – bli
väsentligt – om felet kvarstår efter två avhjälpningsförsök.
Vid hävning får du pengarna tillbaka.

jag rekommenderar dock att ni läser allt på sidan 5 i det dokumentet. alltid bra att veta att man har lagen bakom sig

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Låter ju helt klart som det är någon slags hårdvaru-inkompatibilitet i konfigurationen. Vissa komponenter vägrar fungera tillsammans, ofta är det minnen, moderkort eller nätagg som är problemet.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
http://www.konsumentverket.se/Documents/konsumentratt/konsume...

kolla speciellt sida 5 kan vara något för alla med defekta hp pavilion?

jag rekommenderar dock att ni läser allt på sidan 5 i det dokumentet. alltid bra att veta att man har lagen bakom sig

Kan informera om att konsumentköplagen _inte_ gäller när man hyr en hempc via sin arbetsgivare. Kolla med konsumentvägledaren så får ni se.

Permalänk

Har samma Skitdator med samma skit problem! Hur går man då tillväga för att lämna igen datorn och få tillbaka pengarna?

Det är ju skandal att ett så stort företag inte kan åtgärda problemet!?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Som sagt, man kan nog få en bra märkesdator om man bara byter moderkort tror nog jag!

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Som sagt, man kan nog få en bra märkesdator om man bara byter moderkort tror nog jag!

Problemet ligger faktiskt nog snarare i att moderkortet & Audigy kortet inte är kompatibla till 100% med varandra..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Problemet ligger faktiskt nog snarare i att moderkortet & Audigy kortet inte är kompatibla till 100% med varandra..

Men datorn hänger sig ju fast ljudkortet är borttaget...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Logren
Men datorn hänger sig ju fast ljudkortet är borttaget...?

& ett undermåligt skrivet bios kanske?

Hur går det för dig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Jag har också testat allt det där, fortfarande fungerar inte datorn som den ska.

Tillverkaren, HP, undersöker ett problem med datormodellen HP Pavilion d4196.se.

Modellen, HP Pavilion d4196.se, var en av de modeller som omfattades av de BIOS-uppdateringar som under mitten och slutet av december månad släpptes för att bland annat lösa instabilititet vid samtidig användning av nätverks- och ljudkort (Creative Audigy 2 ZS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& ett undermåligt skrivet bios kanske?

Hur går det för dig?

Om biosen är dåligt skrivet kan vara mycket möjligt men det är väl svårt att veta åxå...
Jag jobbar inom Stora Enso och alla som jag känner till på mitt jobb har upplevt problem med sina datorer. Fast det verkar mystiskt nog vara mer framträdande på endel burkar.
Några kan ha datorn snurrandes i spel åtskilliga timmar/dagar åt gången utan att den hänger sig medans andra kan spela 10-15min åt gången.

En av dom som är värre drabbad fick tillbaka datorn från service och då slog den alla tidigare rekord. Han skulle spela World Of Warcraft och datorn hängde sig åtskilliga gånger innan han ens hade loggat in i spelet. Och när han efter mycket om och men kom in i spelet snurra den i runda svängar ca 20-30 sek... hehe... Även han har testat plocka ur ljud/nätverkskort.

Hoppas du känner dig utvald som har en dator som fungerar bra Skruvis

Ni som kollar till den här tråden skriv gärna om ni hör något nytt från supporten!

Permalänk

Jag kör då med det inbyggda ljudkortet på moderkortet istället, har gjort det i en vecka nu utan några som helst problem. Så mitt tips är att ni också gör det tills det kommer nån lösning!

Gå in på www.helpdeskdata.se och klicka på Jag har en dator från hp och läs instruktionerna där.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jag kör då med det inbyggda ljudkortet på moderkortet istället, har gjort det i en vecka nu utan några som helst problem. Så mitt tips är att ni också gör det tills det kommer nån lösning!

Gå in på www.helpdeskdata.se och klicka på Jag har en dator från hp och läs instruktionerna där.

Provade med det hjälpte inte. Har även provat med ett annat nätverkskort utan att problemet lösts.

Ang suporten så trodde killen jag snacka med att det skulle komma en nyare BIOS snart (han kunde dock inte förklara vad snart inebar) som de håller på att jobba med.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Nytt BIOS släpptes idag (enligt support):
Amethyst 3.43
Jag har inte testat själv ännu, för datorn har fungerat bra nu i en vecka ungefär (wow!).

Använd på egen risk!