Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toby1
Tjena!

Fel på micen? Får man skicka in hela datorn då eller skickar ett nytt kort?
Så du är nöjd i övrigt då?

Har alla med problem kollat in:

http://hem-pc.atea.se/default.asp?ml=0&P=5666

Det kanske bara är för de med atea iofs...

Hade

Ja när jag kör röstprogram (ventrilo) och spelar samtidigt så hörs jag inte längre. Detta fel inträffar först när jag börjat spela...

Visa signatur

-_-

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har en HP Pavilion d4155 med detta problem?

Ingen som ringt nyligen o frågat ang. biosuppdateringen? Blir det årets julklapp 2008 eller?

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk

Jag är nu så trött och besviken på det hela att jag själv kommer bekosta (med så små medel jag kan) att fixa till datorn genom att byta moderkort. Vad tror ni om detta kortet http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307700&view=detailed skulle ett sånt funka i denna maskinen?

Prodlänk till Asus http://se.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=455&m...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Klart de kommer att funka. Kör bara, man orkar inte vänta på sega HP

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Jag satte in ett annat nätverkskort och stängde av det inbyggda, det löste alla mina problem med hängningar.

Permalänk
Medlem

vad har du för modell....

Permalänk
Medlem

hoppas det är 4155 Det måste ju vara det absolut billigaste att bara köpa ett nätverkskort. Min dator har iof inte hängt sig på över en vecka .. wihoo

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Jag fick nu hem ett brev angående 4196:an...Där stod det att man skulle kontakta supporten och anmäla datorn igen...Sen skulle kompensation diskuteras.

Det stod också att dom hade tänkt byta moderkort i burken men i sista stund så började datorn krångla med det nya kortet också i testerna.

Det tar nog ett tag..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja visst säger du aldrig mer märkesdator, det är ju inte så att Hp, FS, dell mm gör hårdvaran... det minsta du kan göra är ju att byta moderkort + chassi så har du ju vilken värsting noname maskin somhelst.

Jo det låter ju som ett billigt o bra alternativ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeandersson
Jo det låter ju som ett billigt o bra alternativ

Chassi och moderkort kan du få tag på för under 1000kr

Permalänk
Medlem

Varför byta chassit?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför byta chassit?

För den är ful eller att vissa företag såsom dell brukar köra sin egen standard på chassin och moderkort så det blir svårt att pressa in ett annat + att de oftast har rätt kass kylning samt dålig med hårddisk utrymme.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Fick också ett brev igår ! Hoppas nu dom fixar en fin kompensation, kanske en helt ny burk...
Dom skulle iallafall skicka ut blanketter till alla anställda som hade 4196:an på mitt jobb....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Fick också ett brev igår ! Hoppas nu dom fixar en fin kompensation, kanske en helt ny burk...
Dom skulle iallafall skicka ut blanketter till alla anställda som hade 4196:an på mitt jobb....

Helt ny burk blir väl lite väl dyrt tror inte de skulle göra det, men vem vet

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

SÄTT I EXTERNT NÄTVERSKORT OCH STÄNG AV DET PÅ MODERKORET

Löser dina och maskinen kommer funka bra efter det.
har en tjejkompis med samma problem, hon tryckte i ett nytt NIC och hon har aldrig haft några mer problem med hängningar.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk

Är väll inget som säger att det funkar för allas maskiner då det inte är samma moderkort i dom?

Får hoppas dom ordnat det innan jag får mitt paket i maj..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
För den är ful eller att vissa företag såsom dell brukar köra sin egen standard på chassin och moderkort så det blir svårt att pressa in ett annat + att de oftast har rätt kass kylning samt dålig med hårddisk utrymme.

Jag syftade mer på HP datorn dvs. d4xxx.se, att DELL inte följer ATX standarden fullt ut är jag medveten om....

Btw. HP´n har inte dåligt HD utrymme.. hela 800GB.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Helt ny burk blir väl lite väl dyrt tror inte de skulle göra det, men vem vet

Okey kanske inte en helt ny burk, men en arbetskamrat fick moderkort,minne,grafikkort & ljudkort utbytt. Änsålänge ska den tydligen funka........

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JZ0NiC
SÄTT I EXTERNT NÄTVERSKORT OCH STÄNG AV DET PÅ MODERKORET

Löser dina och maskinen kommer funka bra efter det.
har en tjejkompis med samma problem, hon tryckte i ett nytt NIC och hon har aldrig haft några mer problem med hängningar.

Bra FÖRSLAG!!!!! Men det hjällpte inte på min burk... (har du comviq eftersom du måste skrika en hel mening?)

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Min d4296.se har haft "stabilitetsproblem" sen jag fick den i julas. Lite då och då, speciellt under lite belastning med nätverk och ljud/bild, så har den bsod:at med olika felmeddelande. Det hela kulminerade när jag gick över till att köra trådlöst nätverk (fick en massa wn504.sys BSOD). Nu har jag plockat ut (hjälpte inte att avaktivera kortet eller bara köra trådat) det trådlösa kortet och har inte haft några problem alls med dator, änsålänge.

Är det fler som har dessa symptom/problem? Atea är helt frågande och säger att d4296.se inte har några kända problem, men Atea litar jag inte alls på.

Peter

Permalänk
Medlem

Jag plockade bort det trådlösa kortet + modemet samt kopplade bort kortläsarna på fronten & verkar som det löste problemet med blåskärmen för mig.

Näää ATEA litar man inte på.. det är bara ett gäng avdankade försäljare som inte ens platsar på (f)elgiganten.

Stefan

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yestomtom
Bra FÖRSLAG!!!!! Men det hjällpte inte på min burk... (har du comviq eftersom du måste skrika en hel mening?)

Nej jag bara gjorde det lite extra synligt

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Det första jag gjorde var att slita ut modemet men det var inte förrän WLAN kortet togs bort som datorn slutade BSOD:a. Är det någon som rapporterat detta eller något liknande WLAN problem till ATEA? Kan ju vara kassa drivare till kortet som spökar.

P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondepete
Det första jag gjorde var att slita ut modemet men det var inte förrän WLAN kortet togs bort som datorn slutade BSOD:a. Är det någon som rapporterat detta eller något liknande WLAN problem till ATEA? Kan ju vara kassa drivare till kortet som spökar.

P.

Vilken avdelning är du på?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Provade slita ut WLAN-kortet men det hjälpte inte på min burk. Så jag kutade ned till den lokaladatorhandlaren och köpte ett ASUS A8N-E idag. En polare ska installera det under helgen. Ska bli intressant att se om allt blir frid, fröjd och harmoni efter det.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag hade exempelvis köpt ett MSI K8N SLI Platinium eller ett Asrock dual-sata2 istället t.ex om jag ville ersätta moderkortet i befintlig HP låda.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hm. Min far kom hem idag och frågade om han skulle slå till på den nyaste värsting hp datorn.

Finns problemet kvar på dom nyaste hp datorerna?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Update!

För några dagar sedan ringde jag till atea supporten och frågade "hur det går med våra datorer". Då sa han att atea och hp tillsammans med mitt jobb (StoraEnso) skulle ta beslut om hur dom skulle göra med datorerna. Jag hoppas på att få reda på vad dom kom fram till på måndag. Support killen sa att det antagligen skulle bli byte av hårdvara eller byte av hela datorn.

Jag vet inte om det här är en lokal grej som personal grabbarna på mitt jobb har fixat fram. Dom tyckte såklart som oss när vi berätta hur datorn beter sig, om man pröjsar för grejorna varje månad ska det fungera! Så dom tog kontakt med atea åxå. Hoppas det gäller för alla som har den här datormodellen!

Låter lovande

Permalänk

Samma här, hp:s support ska också förhandla med mitt jobb om vad som skall ge. De som är skönt att veta är att kompensation kommer utfärdas i vårt fall iallafall. Men givetvis lär väl alla som har detta problem få felen fixade.....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Noxxer: Jag fick min HP dator i november och den har funkat fintfint. Förhoppningsviss så vad detta "bara" en kasst gjord model.

Men som sagt ett tips är att formatera datorn på en gång och lägga in Win XP Pro SP2 istället för att sitta med HP´s installation

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo