RSS? Vilket program och hur använder jag det?

Permalänk
Medlem

RSS? Vilket program och hur använder jag det?

Ja se rubriken, jag tror mig ha en rätt bra uppfattning om vad det är för något och det verkar ju synnerligen bekvämt måste jag erkänna. Så min fråga är då vilket program som rekommenderas och hur jag enklast använder det.

En snabb sökning visade att det fanns inbyggt i Firefox, vilket jag använder, men den funktionen verkade nerklankad pga dålig kompabilitet. Jag kör någon gammal version av FF, dvs <1.5, om jag uppgraderar till den senaste kommer då den integrerade klienten att vara tillräckligt bra för att kunna användas eller kommer jag fortfarande behöva externa program?

Slutligen får någon mycket gärna ge exempel på hur jag kickar igång t.ex RSS-feeden från Swec och/eller distrowatch så ska jag nog klara mig själv sen.

Tack på förhand /willhelm

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Olika RSS-feeds gör sig oftast bäst på olika ställen. Somliga (som mest är länkar med namn) passar utmärkt i Firefox, men de som har lite mer "innehåll" läser jag helst i Thunderbird. Det finns speciella RSS-läsarprogram med ännu mer finesser, men det orkar jag inte med.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.