Vart finner jag X800GTO2 ?

Permalänk
Medlem

Vart finner jag X800GTO2 ?

Nu har latmasken visat näsan utanför jordhålet och ber med frusen rös om en hjälpande hand in i värmen.

Jag har letat på de största nätbutiker jag känner till, antingen är jag blind, eller så finns kortet inte.

Någon mer insatt i ämnet som kan klargöra för mig hur det ligger till eller vart de finns att få tag på?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Abit KN8-Ultra - Athlon64 Venice 3200+ 2,0GHz @ 2,7GHz - Corsair 2048mb - Saphire X800Gto2 @ 530/600.
3DMark05: 6563.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg att dom har höjt priset på Sapphire X800GTO2, vet någon varför dom har gjort det?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Såg att dom har höjt priset på Sapphire X800GTO2, vet någon varför dom har gjort det?

Därför att människor vill tjäna pengar och är giriga...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Såg att dom har höjt priset på Sapphire X800GTO2, vet någon varför dom har gjort det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Därför att människor vill tjäna pengar och är giriga...

eller för att det var Veckans Erbjudande, och det är en ny vecka nu kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
eller för att det var Veckans Erbjudande, och det är en ny vecka nu kanske?

Du tror väl ändå inte att dom säljer saker med förlust ?
Dom har fortfarande marginaler på "Veckans erbjudande", men eftersom dom vill tjäna pengar....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Varför skulle dom behöva sälja saker med förlust? Du får det att låta som det är något fel med att de vill tjäna pengar. Det är väl hela poängen med företaget? Marginalen på datorkomponenter är otroligt liten och konkurrensen är väldigt hård. Företag tjänar inte så mkt på varje produkt som många verkar tro.

Permalänk
Medlem

Det har du rätt i, men vi konsumenter vill ju å andra sidan få det så billigt som möjligt, eller hur ?

Edit: Men, ibland kan man se erbjudande typ nersatt ifrån 2900 till 2000...för att en vecka senare höjas igen till 2900...då börjar man fundera lite... iallafall jag.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Självklart vill man ha det så billigt som möjligt, så till vida att det inte inkräktar på kvalité. Gäller att hitta balansen där.

De kan välja att sälja en vara utan vinst eller med förlust under en kort period för att höja intresset. Eller så kan det vara utförsäljning av ett gammalt parti kort som de behöver bli av med för att få plats med nya.

Permalänk
Medlem

Om det varit frågan om utförsäljning av en vara, så hade dom nog inte höjt den en vecka senare tror jag..

Kolla på hur de nya gkorten diffar hos olika försäljare och hur det diffar från vecka till vecka, det är inte lite...

För att ta ett exempel : Nu är väl inte DB en av min favvos, men i mitten av Dec sänkte dom en vara (ett nätagg) ifrån + 900 (nånting) till ca:485..
Webhallen låg kvar på ursprungspriset ca 950 i ca en vecka...sen sänkte dom oxå....så marginaler finns..

Tur att det finns sidor som denna, vi hjälper ju varandra att hitta bra priser..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

nej jag menade inte utförsäljning av en vara utan enbart ett parti av varan. Många faktorer hos tillverkaren påverkar prissättningen i de olika butikerna. Om tillverkaren fasar ut en viss produkt sänks oftast det priset som företaget får lägga ut för varan. Jag tror knappast DB hade en marginal på 400kr på ett nätagg (vilket det nu var).