Rambus stämmer Micron

Permalänk
Melding Plague

Rambus stämmer Micron

<font style="font-size: 10pt"><b>Rambus stämmer Micron</b></font> <small class="small">lördag 14 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Minnesbranschens svarta får Rambus har börjat stämma tillverkare igen efter några månaders uppehåll. Den här gången är det Micron som Rambus dragit inför rätta eftersom Rambus anser att de använt 18 av Rambus patent på olika minnestekniker. <br /><br />På 90-talet blev Rambus inbjuden till JEDEC som bland annat ansvarar för minnesstandarder och på den tiden jobbade på SDRAM. Rambus tog sedan information som andra minnenstillverkare arbetat fram, lämnade JEDEC och patenterade de andra tillverkarnas idéer. År 2000 började Rambus sedan stämma tillverkare eftersom Rambus ansåg sig äga rättigheterna till DDR och SDRAM.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=278" target="_blank">DailyTech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ruttet av Rambus

Permalänk
Medlem

Onekligen ett passande namn, Rambus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Världen är full av idioter.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Har de någonsin lyckas stämma någon?

Eller bara försöker de?

För de har väl inte så mycket att överleva på, iom att Rambus dog ut rätt fort på P4orna och alla nyare datorer använder DDR/DDR2.
Rambus nya teknik, vad den nu hette som det skrevs om här rätt nyligen, blev väl heller inget med, utan bara några som tittade på och sen så sket i den?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA .. GO RAMBUS

Snacka smart.. stäm skiten ur allihopa haha

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Har de någonsin lyckas stämma någon?

Eller bara försöker de?

För de har väl inte så mycket att överleva på, iom att Rambus dog ut rätt fort på P4orna och alla nyare datorer använder DDR/DDR2.
Rambus nya teknik, vad den nu hette som det skrevs om här rätt nyligen, blev väl heller inget med, utan bara några som tittade på och sen så sket i den?

De har fått kontrakten till att leverar XDRAM till PS3 .. SÅ nog har de cash så de blir över framöver...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
De har fått kontrakten till att leverar XDRAM till PS3 .. SÅ nog har de cash så de blir över framöver...

oj oj oj. Det var som fan. Läste lite gamla SweClockers nyheter om Rambus, deras tekniker verkar ju vara riktigt bra, men ingen vill endå ha de.
Varför? Vill de ha för mycke cash? Rambusminnen var och är ju snordyra.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

nästan löjlit

Permalänk
Medlem

http://www.rambus.com/products/xdr/index.aspx

och

http://www.reed-electronics.com/electronicnews/article/CA6023...

är läsvärd Rille88...

Rambus har rätt många investerar och har sådeles rätt gott om pengar.. De tjänar mer pengar på licensavgofter än själv produktförsäljning

Permalänk
Medlem

löjligt... rent ut sagt löjligt...
lite heder i affärsvärlden tack, det är allt jag vill ha.. heder, samvete och självrespekt...
Inget företg som bryr sig om att kalla sig respektabla gör sånt här...
sjukligt lågt faktiskt...

men återigen, jag är inte förvånad...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
löjligt... rent ut sagt löjligt...
lite heder i affärsvärlden tack, det är allt jag vill ha.. heder, samvete och självrespekt...
Inget företg som bryr sig om att kalla sig respektabla gör sånt här...
sjukligt lågt faktiskt...

men återigen, jag är inte förvånad...

heder, samvete, självrespekt och andra fina ord existerar inte i affärsvärlden.
kanske ut mot konsumenterna, men storföretagen går över lik för att tjäna pengar
så är det. PUNKT!

och jag hade gjort samma sak, "för om hundra år......"

Permalänk
Medlem

Dåliga förlorare? ^^

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Det sitter vad jag vet Rambus minnen i PS2.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

om dom vill tjäna kosing bore dom sänka priset på rambud. Eller så kan dom dränka sig i någon försurad sjö.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det sitter vad jag vet Rambus minnen i PS2.

Verkar stämma bra det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rambus
"The Nintendo 64 was the first video game console (and the first computer of any type) to use RDRAM memory. It is equipped with 4 MB of 500 MHz RDRAM. The Expansion Pak adds an additional 4 MB of RDRAM, bringing the total to 8 MB.

32MB of RDRAM was used in Sony's PlayStation 2 video game console, and as of 2005, Sony and Rambus have announced [1] that the PlayStation 3 will use Rambus's XDR memory and a processor bus interface from Rambus called FlexIO."

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Det är skönt att det inte känns det minsta vinklat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brutefish
heder, samvete, självrespekt och andra fina ord existerar inte i affärsvärlden.
kanske ut mot konsumenterna, men storföretagen går över lik för att tjäna pengar
så är det. PUNKT!

och jag hade gjort samma sak, "för om hundra år......"

Väx upp. Det finns många storföretag som tar ansvar. IKEA tex.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Väx upp. Det finns många storföretag som tar ansvar. IKEA tex.

Det beror på vem man frågar.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
OT Det märks att folk läser ingressen och sen drar lite förhastade slutsatser.

Ordspråket "Tala är silver, tiga guld" kan vara värt att notera

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

ja det kommer altid finnas folk som uttnyttjar andra,dom kallas parasiter,bara hoppas att något annat företag röv k#%¤¤% dom,Rambus Unveils Next Generation XDR™ Memory Interface

8GHz XDR2 DRAM with micro-threading enables unprecedented graphics capabilities

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Väx upp. Det finns många storföretag som tar ansvar. IKEA tex.

Genom att stjäla designer från utomstående formgivare menar du? Det finns säkert storföretag som är hederligare än de flesta andra men IKEA är det knappast.

Permalänk
Avstängd

Inte undra på att Intel valde Rambus... lika barn leker bäst, fast intel är riktiga korgossar mot Rambus

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Väx upp. Det finns många storföretag som tar ansvar. IKEA tex.

Jo, men du har rätt, senast för nått år sedan var lite av det ansvaret tillgängligt får åskådning, via tv. Det var visst i sammband med en oberoende kontroll av barnarbete på de fabriker som bland annat producerar IKEA's nallar. De tar då jäklar sitt ansvar, och de är ordentligt seriösa. De såg till så att fattigas barn kunde arbeta, så att de i alla fall fick mat på bordet. Det är inte illa, jag måste påstå att det är värt lite högaktning.

Inse fakta, det finns inget företag i världen som enbart är idylliska, helylletrevliga änglar, eftersom de måste slåss med näbbar och klor för att vara vinstgivande, och hemska tanke, jag känner inte till något företag som går in för att driva sin verksamhet +/-0. Förr var statliga bolag sådana, men de var i alla fall ärkeknölar, eftersom de höll varandra benhårt om ryggen, i dag ska även statliga verk helst gå med vinst, så att de ledande kan hämta ut feta bonusar, och överskottet krymper, så att man inte fiskar ut för mycket, för att förstärka det i övrigt heltokiga svenska systemet....

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Varför klaga så mycket på Rambus? De använder i alla fall lagliga metoder till skillnad från konkurrenterna Samsung, Micron, Hynix och Infineon. Har ni redan glömt bort deras lilla kartell där de sammarbetade för att hålla priset på minnen högt. Om ni har det kan ni läsa lite om det här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=512690

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

På 90-talet blev Rambus inbjuden till JEDEC som bland annat ansvarar för minnesstandarder och på den tiden jobbade på SDRAM. Rambus tog sedan information som andra minnenstillverkare arbetat fram, lämnade JEDEC och patenterade de andra tillverkarnas idéer. År 2000 började Rambus sedan stämma tillverkare eftersom Rambus ansåg sig äga rättigheterna till DDR och SDRAM.

Sköna grappar ;>

Skämt åsido är det bara löjligt att det överhuvudtaget går att göra något sådant.

Permalänk
Medlem

Det har alltid mest varit skit runt Rambus. Lovar fett och håller tunt. Dyrt har det också alltid varit.

Permalänk
Medlem

Har folk använt deras patent så har dom juh rätt att stämma dom.

Kanske inte så trevligt gjort av dom från första början, men dom andra får vell skylla sig som inte gjorde samma sak

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

skulle också stämt allt o alla om de använde mina saker utan tillåtelse:)

Permalänk
Medlem

http://www.reed-electronics.com/electronicnews/article/CA5042...

Om Rambus och JEDEC. Hur dom fick tag i några av sina patent. Hur stor involvering i utvecklingen av dom(nuvarande patent) vet jag inte, men man kan ju undra om det var nått ens :/. Och dess nu som Rambus stämmer Micron med från Rambus tid i JEDEC och dess patent.

För dom som inte vet så mycket om det....som jag.

Permalänk
Medlem

Lite roligt detta, haha.

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W