Permalänk
Medlem

Klarar tv kortet mpeg 4?

JAg tänkte köpa ett tv kort och så klart vill man ju ha ett kort som klarar HDTV. SVT ska ju förhoppningsvis sända fotbolls-vm i HDTV.
Så jag kollade runt lite och kom fram till att det här passar mig bäst,
http://fusionhdtv.co.kr/eng/Products/DVBTUSB.aspx

Det finns dock ett par problem,
1. JAg vet inte om det fungerar 100% i sverige. Detta är jag iof ganska säker på så jag chansar.
2. OCh så det kanske största problemet är att jag inte vet om det klarar hdtv sändningarna av fotbollsvm som kommer att vara i mpeg 4 till skillnad ifrån den vanliga digital tv:n som är i mpeg 2. Tydligen så ska kortet kunna spara filer i något slags "rå format" "Transport Stream" med endelse .tp. Det jag nu undrar om någon sweclockare har någon som helst aning om hur det här Transport Stream formatet igentligen fungerar. Sparar den allt som kommer genom antennsladden och det då borde bara vara avkodaren som behöver kunna koda mpeg 4 signaler eller är Transport Stream ett namn för någon slags mpeg2 format?

Jag har ärligt talat inte så stora förhoppningar om att få svar då det inte kanske ligger inom det vanliga området som folk på det här forumet besitter kunskap i. Men vem vet
Ska även försöka få nåt svar ifrån SVT och tillverkaren men det känns lite svårt...