Permalänk
Melding Plague

iPod Nano 1 GB

<font style="font-size: 10pt"><b>iPod Nano 1 GB</b></font> <small class="small">tisdag 7 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Apple lanserade idag en ny version av sin omåttligt populära MP3-spelare iPod Nano. 2 GB- och 4 GB-versionerna har fått sig en lillebror: Nano 1 GB.
<br />
<br />Priset för den nya Nano-modellen är 1495 kronor. Läs mer hos <a href="http://www.apple.com/se/" target="_blank">Apple</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt

Permalänk
Medlem

Nice.. men skulle hellre se en större till priset av en 4gb

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

8gb eller 10gb Vill jag ha...

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Om de gör en 8gb eller 10gb så blir nanon större så frågan är om man vill offra slimheten.

Permalänk
Medlem

självklart, synd att dom lade ner Ipod mini.
Robust och liten mp3 spelare.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Avstängd

1gb räcker gott och väl. Nästan så att 512MB är tillräckligt.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
1gb räcker gott och väl. Nästan så att 512MB är tillräckligt.

Det beror hur mycket musik man lyssnar på

jag vill helst ha en 60Gb så jag får plats med min metal

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

jag har 2-gigaren. Känns som 4GB är perfekt i balansen mellan ytrymme och storlek.

Permalänk
Medlem

Utveckling i fel riktning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
jag har 2-gigaren.

Jag beklagar.

Alltid fint, men lägger man till lite pengar får man ju den där nya JOSen som dessutom har videouppspelningsfunktion. Det känns mer intressant tycker jag.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Känns värt att lägga till en tusenlapp och få 4 GB tycker jag. Finns ju dessutom billigare 1 GB-spelare som säkert är minst lika bra och dessutom inte lika fula.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Känns värt att lägga till en tusenlapp och få 4 GB tycker jag. Finns ju dessutom billigare 1 GB-spelare som säkert är minst lika bra och dessutom inte lika fula.

500 får du lägga till 2000:- för 2Gb, som jag själv har och 2500:- för 4Gb-modellen.
Köpte dock min precis när dom kom så nya jens-spelaren är inte relevant.

Edit: Jaha, trodde du menade 2/4 modellen och inte 1/4 som du menade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
...och dessutom inte lika fula.

Det där är ju en högst subjektiv åsikt, och uppenbarligen en åsikt i kraftig minoritet också.

Eftersom de sänkt Shuffle 1GB med 300 riksdaler lär det nog bli en sådan iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
Det beror hur mycket musik man lyssnar på

jag vill helst ha en 60Gb så jag får plats med min metal

Helt onödigt att gå runt med 60GB musik. Du kan omöjligen lyssna igenom alla låtarna... Isf får spelaren stå på väldigt länge (ja några månader)... 1-10GB räcker gott och väl om man bara ska ha musik. Ska man däremot spara filmer och kolla på dom samt spara annat så krävs det utrymme.
Det är vad jag tycker iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag beklagar.

Alltid fint, men lägger man till lite pengar får man ju den där nya JOSen som dessutom har videouppspelningsfunktion. Det känns mer intressant tycker jag.

Känns inte ett dugg intressant med video på en sån spelare..

Det gäller att vara lite självkritisk i sådana situationer får visst är det lätt att villja ha så många funktioner som möjligt. Men man måste komma ihåg att de allra flesta lär tycka att det är en kul grej första veckan, sen aldrig använda den (förutom då folk undrar hur det ser ut).

Det är fortfarande en mp3-spelare och det är musiken man ska prioritera. Det sagt så tycker jag att ipodarna har bristande funktionalitet (vad gäller ljud, och format m.m.) men vet inget om JOSen så kan inte uttala mig om den är bättre. Men där är det viktigt att prioritera. För om ipoden är bättre i övrigt så ska man definitivt inte välja JOSen bara för att den kan spela video. Min åsikt förstås men jag tror att många gör misstaget att komma på det efter att de köpt den.

Har själv en iAudio X5 och som jag valde för dess funktioner. Men INTE för dess videofunktion eller bildfunktion. Vilket jag gjorde helt rätt i för de använde jag jusst precis första veckan och sen så har jag inte orkat bry mig mer om det.
Visst, finns säkert de som tittar på filmer på den men då sparar jag hellre filmen tills jag kommer hem vid datorn eller TVn så att man inte förstör halva känslan.

Permalänk
Medlem

Dyrt. Trött på dessa mainstream mp3 spelare, man vill ju ha något som skiljer sig från mängden.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Dyrt. Trött på dessa mainstream mp3 spelare, man vill ju ha något som skiljer sig från mängden.

AMD 64 3000+ @ 2.6 ghz stable | 3D Club x800 RX @ 570 mhz 1050 mhz | Winbond 1024 mb ddr BH5 | DFI LanParty Ultra-D | IDE 200 GB HDD Seagate 7200 RPM 8 MB | Chieftec 400w PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
AMD 64 3000+ @ 2.6 ghz stable | 3D Club x800 RX @ 570 mhz 1050 mhz | Winbond 1024 mb ddr BH5 | DFI LanParty Ultra-D | IDE 200 GB HDD Seagate 7200 RPM 8 MB | Chieftec 400w PSU

Sen kan det vara ett tecken på att vanlig hårdvara är bra hårdvara. Inte riktigt lika måna som ser den som en MP3-Spelare.

Oj, för första gången höll jag med Milo

Permalänk
Medlem

1 GB är lite för lite :/

Ähh använder ju bara 500 MB på min nano 4 GB

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett en utveckling åt andra hållet, en nano med 6GB, även om det hade tagit lite av dess "slimhet".

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt att tro att 6 eller 8gb skulle påverka storleken speciellt mycket. Saken är den att det skulle bli väldigt dyrt. 4gb flashminne är redan väldigt dyrt och apple har fått ett väldigt bra pris. Tror nog att en väldigt stor del av nanons kostnad består av flashminne och jag tror att väldigt få är villiga att betala 4000kr för en 8gb nano. Så apple anser nog att det inte finns någon marknad.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Helt onödigt att gå runt med 60GB musik. Du kan omöjligen lyssna igenom alla låtarna... Isf får spelaren stå på väldigt länge (ja några månader)... 1-10GB räcker gott och väl om man bara ska ha musik. Ska man däremot spara filmer och kolla på dom samt spara annat så krävs det utrymme.
Det är vad jag tycker iaf

...och andra tycker annorlunda. Det är grymt skönt att ha med sig all sin musik, då man slipper hela lägg till/ta bort-processen. Dessutom så vet jag inte alltid vad jag vill lyssna på på bussen kvällen innan, det beror helt på hur jag känner mig på morgonen. Ibland får man ett ryck och känner för att lyssna på nåt man inte hört på flera månader, och då är det smidigt att alltid ha det med sig.
Givetvis finns det fördelar med flashspelare också, och jag har svårt att se varför nån måste posta "omg man behöver bara 512!!!1111!!!1!" eller "fan va lite det suuuuuger jue".
Både HDD och flashspelare har existensberättigande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
...och andra tycker annorlunda. Det är grymt skönt att ha med sig all sin musik, då man slipper hela lägg till/ta bort-processen. Dessutom så vet jag inte alltid vad jag vill lyssna på på bussen kvällen innan, det beror helt på hur jag känner mig på morgonen. Ibland får man ett ryck och känner för att lyssna på nåt man inte hört på flera månader, och då är det smidigt att alltid ha det med sig.
Givetvis finns det fördelar med flashspelare också, och jag har svårt att se varför nån måste posta "omg man behöver bara 512!!!1111!!!1!" eller "fan va lite det suuuuuger jue".
Både HDD och flashspelare har existensberättigande.

Alla får posta in egen åsikt, och den åsikten handlade om att 60gb är alldeles för mycket om man bara lyssnar på musik. Och jag håller med honom, det är inte värt att lägga till flera tusen kronor bara för att man slipper att ta bort gamla låtar för att få plats med nya.

Men jag glömde bort att man inte får skriva att 512 mb räcker gott och väl med dålig stavning och grammatik. Man måste skriva texten som grammatikens outnämnde mästare. Folk måste flämta medans han skriver den ena grammatiskt perfekta kommentaren efter den andra.

Permalänk
Medlem

Detta kan definitivt bli mitt nästa köp. 1 GB räcker gott för mig på det sättet jag använder.

Frågan är bara om vilken som skulle vara "bäst", JOS MP-500 eller Nanon.

Iofs är det rätt stor skillnad. Pluggar man så kostar 1 GB Nanon "bara" 1375 kr mot MP-500 som kostar 1795 kr.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Känns inte ett dugg intressant med video på en sån spelare..

Det gäller att vara lite självkritisk i sådana situationer får visst är det lätt att villja ha så många funktioner som möjligt. Men man måste komma ihåg att de allra flesta lär tycka att det är en kul grej första veckan, sen aldrig använda den (förutom då folk undrar hur det ser ut).

Det är fortfarande en mp3-spelare och det är musiken man ska prioritera. Det sagt så tycker jag att ipodarna har bristande funktionalitet (vad gäller ljud, och format m.m.) men vet inget om JOSen så kan inte uttala mig om den är bättre. Men där är det viktigt att prioritera. För om ipoden är bättre i övrigt så ska man definitivt inte välja JOSen bara för att den kan spela video. Min åsikt förstås men jag tror att många gör misstaget att komma på det efter att de köpt den.

Har själv en iAudio X5 och som jag valde för dess funktioner. Men INTE för dess videofunktion eller bildfunktion. Vilket jag gjorde helt rätt i för de använde jag jusst precis första veckan och sen så har jag inte orkat bry mig mer om det.
Visst, finns säkert de som tittar på filmer på den men då sparar jag hellre filmen tills jag kommer hem vid datorn eller TVn så att man inte förstör halva känslan.

Tvärtom säger jag. Min iPod nr 2 i ordningen blev en 60GB G5 iPod med video.
Vad är roligaste, kolla på seinfeld i väntrummet eller lyssna på musik? Jag har slängt in massa serier som är underbart att ha när man åker buss eller väntar på någon.
Fast det är ju bara min åsikt. Att det är roligare att titta på serier, tv-avsnitt än att lyssna på musik/radio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Alla får posta in egen åsikt, och den åsikten handlade om att 60gb är alldeles för mycket om man bara lyssnar på musik. Och jag håller med honom, det är inte värt att lägga till flera tusen kronor bara för att man slipper att ta bort gamla låtar för att få plats med nya.

Men jag glömde bort att man inte får skriva att 512 mb räcker gott och väl med dålig stavning och grammatik. Man måste skriva texten som grammatikens outnämnde mästare. Folk måste flämta medans han skriver den ena grammatiskt perfekta kommentaren efter den andra.

Kul att du fattade poängen med mitt inlägg överhuvudtaget.
Ja, man får posta sin egen åsikt, men det känns jävligt onödigt och dra igång samma flamewar om någonting som bara handlar om preferenser.
Som om någon skulle säga "den har ingen baklucka lol!" om någon valde att köpa en motorcykel istället för en bil. Skillnaderna är rätt uppenbara.
Talande att du får det till att mitt inlägg handlar om grammatik när jag aldrig ens nämner det i mitt inlägg.

Permalänk
Medlem

Har redan en svart 2GB med Linux ;E

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk

min syster hade år 2004 80gb metal låtar (plus lite andra skitlåtar genom msn hehe)
nu har hon över 200gb, enbart metal, så 60gb skulle jag inte vilja påstå är för "mycket".

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
min syster hade år 2004 80gb metal låtar (plus lite andra skitlåtar genom msn hehe)
nu har hon över 200gb, enbart metal, så 60gb skulle jag inte vilja påstå är för "mycket".

Och hon lyssnar på alla dessa låtar eller?

(Räknar man med 128 kbps så blir det över 150 dagar)

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.