Permalänk

spel och x1300,, tja de spel jag testat hittills är:
doom3 och
trackmania sunrise

vad gäller doom3 körde jag först "standardinställningar", 640x480. mellan eller låg i grafik tror jag spelet kördes i. då flöt det "hyfsat", dvs om det inte är för många polygoner i bild/för mycket som händer så är det helt klart spelbart!

därefter ville jag testa om jag kunde använda "alla pixlarna" på skärmen och ställde in grafiken på 1280x800 .. men detta var dött race,,, kanske 10fps eller så:)

vad gäller trackmania sunrise flyter det oftast på bra i 1280x800! egentligne spelar jag inte så mycket spel utan hoppas att jag kan köra civ4 bara,, men det får bli i sommar när jag har mer tid:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
vad gäller trackmania sunrise flyter det oftast på bra i 1280x800! egentligne spelar jag inte så mycket spel utan hoppas att jag kan köra civ4 bara,, men det får bli i sommar när jag har mer tid:)

Men testa! Vill veta om Civ4 funkar!! Heroes omm V är väl kört direkt va?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
Men testa! Vill veta om Civ4 funkar!! Heroes omm V är väl kört direkt va?

Jag har provat HoMM5 (demo) med 1680*1050 på mitt x300 128 MB, verkar flyta på helt okej. Så x1300 borde väl klara det ännu bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Inspiron 6400
1.83ghz Core Duo
2gb ram 533mhz
1680x1050 skärmen
80whr batteri
100gb hdd
Ati Mobilty x1400 grafikkort
DVD-brännare
1 Quick-snap-skal...

Summa: 12490:- inkl frakt

Det var lågt...utan rabatter...

/Danny

hur fick du den så billigt?

Permalänk
Medlem

SEDHSONL-n05647

tror det är den koden...sista dagen idag...

/D

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk

Tänkte köpa en med integrerat grafik. Kan man installera ett grafikkort efterhand till inspiron 6400?

Permalänk

graffekort

nej. om du köper med GMA950 så kan du inte byta i efterhand. om du däremot köper med tex x1300 så kan du det.

Permalänk

nej det går inte om du väljer integrerat grafikkort. men om du tex väljer x1300 så går det. så sa försäljaren på dell iaf,, han kan ju ha hittat på men jag tror det stämmer.

Permalänk
Medlem

Får snart min 6400 med 1.66ghz, 1024mb, 1400 256mb, den är i Värnamo nu enligt Schenkers sida. Återkommer med tester.

Btw någon som vet om 6400 har blåtand?

mvh /henrik

Permalänk
Medlem

Jag fick min 6400 idag efter lite tjat på Schenker
T2300 (1.66 GHz), 1024 MB DDR2, X1300, 80 GB (5,400 rpm), 9-cell batteri, standard skärm (matt, utan truelife).

Datorn är faktiskt över förväntan, mycket bra! Blev faktiskt nöjd med skärmen och upplösningen. Har inte upptäckt några döda pixlar. Batteritiden är också väldigt bra.

Permalänk

vad kostade den dOd?...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
vad kostade den dOd?...

Betalade 8800:- allt som allt, använde en rabattkod som nämns i en annan tråd samt 5% studentrabatt.

Permalänk
Medlem

Vilken tråd?

Edit: Jag hittade den. Verkar inte gälla längre dock.

Permalänk

dOd: Jepp då ligge rvi på samma. Jag köpte samma spec som du beskriver + truelifeskärm + att han slängde med någon fotoskrivare(tror skrivaren var ett misstag från hans sida).

Hamnade på 9250 .. dvs om man tar bort 500:- för skärmen ligger vi på samma. Jag är inte säker på om truelife verkligen är värd de extra kronorna.

Jag kikade på priserna idag så hade de faktiskt gått upp lite! Men jag kan tänka mig att de borde gå ner nu snart när det är sommar då borde väl volymerna gå ner? Och så sänker ju intel sin duo i pris lite också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
att han slängde med någon fotoskrivare(tror skrivaren var ett misstag från hans sida).

just nu får du en fotoskrivare på köpet.. även dubbelt minne..

Permalänk
Medlem

Ni som beställde Dell hur lång tid fick ni vänta? Idag står det att dom skickat min men att beräknat ankomstdatum är den 6/7. Tycker det låter lite väl länge även om den skickas från Irland,.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Om man vill lämna tillbaka datorn inom 14 dagar efter köpet t.ex. för att man inte kan acceptera en död pixel , måste man då betala för frakt till Irland? Vad kostar det då?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en 6400 eller en 5024 acer nån som kan jämföra ? har hört att 5024 har haft väldigt många problem men den har bättre grafikkort. Men om man sitter på en duo core prossecor borde inte den vara mycket snabbare än AMD 64 turion ? så borde inte 6400 prestera bättre i spel ? Sen så kanske jag får köpa utan moms pappas företag men kan man använda cns kortet då också då drar man av 30% (moms 25%).

Släng gärna upp bilder på era maskiner

lAlA

Permalänk

om du vill kunna dra av momsen måste du ju köpa den via din pappas företag. om du å andra sidan vill få 5% rabatt måste du ju köpa den i ditt namn. alltså kan du inte kombinera dessa två såvida du inte själv står på företaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Ni som beställde Dell hur lång tid fick ni vänta? Idag står det att dom skickat min men att beräknat ankomstdatum är den 6/7. Tycker det låter lite väl länge även om den skickas från Irland,.

Det tog fem dagar på de två senaste. Helt ok tycker jag. Om du gör en godssökning på den och ser att paketet ligger i Danmark bör den komma två dagar senare. En dag senare från Värnamo.

Och nej, det är inte lagligt att "köpa på pappas företag". För övrigt är momssatsen 20% om du skulle få för dig att se den som en knasig "rabatt". Och de två procentsatserna är knappast additativa heller.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Nice! Min ligger i Danmark nu

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

min ligger hos schenker.. skulle hatt den i torsdas men nån jubeltönt glömde visst lasta den i bilen..

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen 6400, men likväl en 6000..
har 1680x1050-skärmen och den är gryym.. kan nog aldrig gå tillbaka till en dator med 1280x800 hehe

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Nice! Min ligger i Danmark nu

Har du fått din ännu?
Min ligger kvar i DK sen i fredags. (Dock beställde jag XPS modellen)

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en 6400, men jag vet inte riktigt om jag ska välja x1300 eller x1400. Hur stor skillnad är det mellan dessa två grafikkort?

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en evalue code till en Inspiron 6400? Farsan är nämligen sugen på en, men nu är de tydligen dyrare än när jag köpte min!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dOd
Någon som sitter på en evalue code till en Inspiron 6400? Farsan är nämligen sugen på en, men nu är de tydligen dyrare än när jag köpte min!

alla deras aktuella erbjudanden finns på deras hemsida..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
alla deras aktuella erbjudanden finns på deras hemsida..

Såvitt jag vet brukar exempelvis tidningar få speciella evalue-koder till ett visst system som dom t.ex. recenserar, i vissa fall med erbjudanden som är bättre än de som går att finna på Dells sida (?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dOd
Såvitt jag vet brukar exempelvis tidningar få speciella evalue-koder till ett visst system som dom t.ex. recenserar, i vissa fall med erbjudanden som är bättre än de som går att finna på Dells sida (?).

asså? där ser man.. De fall jag settå har alltid samma erbjudande funnots på hemisdan, om än lite krångligt att klicka sig fram till. Får oftast gå i 2 steg för att komma fram till rätt erbjudande.