Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Skrivet av GeT_a_BiKe:

http://i.imgur.com/6e5QI.jpg

Kanske inte riktigt passar in här men men Fyllde 18 och fick Argon 7460A Skulle man kunna koppla dessa till en förstärkare? Om jag skulle bli sugen på 5.1 eller liknande

Tavlan sitter inte snett bara kameran som är allmänt dålig

Ojj, dom kändes lite stora för ditt skrivbord med tanke på avstånd till lyssnings platsen. Går att koppla till en stärkare om den har lågnivå utgångangar

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

http://i.imgur.com/6e5QI.jpg

Kanske inte riktigt passar in här men men Fyllde 18 och fick Argon 7460A Skulle man kunna koppla dessa till en förstärkare? Om jag skulle bli sugen på 5.1 eller liknande

Tavlan sitter inte snett bara kameran som är allmänt dålig

Sugen man är på dessa högtalare alltså haha. DU gjorde det inte bättre för mig.. måste iväg och lyssna på dom. Hur tycker du själv att de låter?

Permalänk
Medlem

Grejjera:

B&W ASW600
B&W DM604 S3
B&W DS6 S3
B&W LCR600 S3
NAD T163
NAD T973

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Proffsmobbare

Likt en Apple-fanatiker med sin MacBook i högsta hugg, känner även jag ett behov att dela med mig av min ögonsten.

Pro-Ject RPM 1.3 Genie samt Ortofon 2M Red Pickup

Planen är att skaffa en tung plexiglasplatta och skivpuck, väldigt nöjd med spelaren i övrigt.

Bilder på resten av anläggningen flyger nog upp under dagens gång, främst handlar det om hörlurshifi då.

Permalänk
Skrivet av Dasp:

Sugen man är på dessa högtalare alltså haha. DU gjorde det inte bättre för mig.. måste iväg och lyssna på dom. Hur tycker du själv att de låter?

Dom låter underbart! Men då har jag inte heller riktigt nåt att jämföra med Men gå och lyssna på dom du så får du helt enkelt bedöma själv Fast som sagt, jag älskar dom<3

Btw, det går att spela lagom högt också

Permalänk

Det här kanske inte är hi-fi riktigt... Men det låter mycket

Permalänk
Skrivet av Cybertrash:

Det här kanske inte är hi-fi riktigt... Men det låter mycket

Bild

Shit vad snyggt cyber! Jobbar du som DJ eller musikproducent eller är det bara en hobby?

Dåligt position på både monitorer samt sub jag vet, ska göra om bänken lite så subben står bredvid mig senare, dock låter det riktigt bra ändå! låter som monitorerna ger ut basen haha ! Extrem jävla bas, blir dock att lämna tillbaks monitorerna för dom var ju självklart för veka, men om man inte kör med en monster sub så rekommenderar jag dom starkt! Riktigt varmt ljud i dom, M-Audio BX5a Deluxe.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jahapp!

Postar väl några bilder på hur det ser ut här hemma i dagsläget.
Planerar nya lådor med ekbaffel, försänkta element, dome med waveguide, större portarea samt ev. dela upp varje högtalare i 3st "moduler" där mellan/ diskant placeras i mitten (som i dynavoice gamla "tower" konstruktion: http://www.dynavoice.se/index.php3?pageid=31 )

Hursom:

Samt en nakenbild på basarna:

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem

Vad är det för element? Har du testat att flytta ut högtalarna från väggen lite?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Baselementen är B2 audio ES8.
Mellan och diskant är budget grejer från JWS/ proson och lådan delas vid 90 och 2500Hz.
I nästa bygge satsar jag på midbas/ mellan från tangband samt prova lite olika domar i waveguide där jag tänkt låna formen på monacor's guide och fräsa fram den i ekbaffel.

Ang. placering så står dom som dom gör för att inte vara i "vägen".
Har dock försökt kompensera lite genom att fylla upp bakom högtalarna med madrass jag skurit i remsor samt att dom står på skumgummi plattor liknande SD (dessa är dock helt komprimerade då högtalarna väger hem på nästan 60kg/st)

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Car:

Baselementen är B2 audio ES8.
Mellan och diskant är budget grejer från JWS/ proson och lådan delas vid 90 och 2500Hz.
I nästa bygge satsar jag på midbas/ mellan från tangband samt prova lite olika domar i waveguide där jag tänkt låna formen på monacor's guide och fräsa fram den i ekbaffel.

Ang. placering så står dom som dom gör för att inte vara i "vägen".
Har dock försökt kompensera lite genom att fylla upp bakom högtalarna med madrass jag skurit i remsor samt att dom står på skumgummi plattor liknande SD (dessa är dock helt komprimerade då högtalarna väger hem på nästan 60kg/st)

Vill du spela högt så testa kompressionsdiskanter i waveguide. Selenium D220Ti verkar vara ett bra budgetval...
Tror du skulle kunna förbättra basen markant om du flyttade ut högtalarna 10-20cm.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Car:

I nästa bygge satsar jag på midbas/ mellan från tangband samt prova lite olika domar i waveguide där jag tänkt låna formen på monacor's guide och fräsa fram den i ekbaffel.

Ifall man är hyffsat färsk och inte har avancerad mätutrustning, så rekommenderar jag att köra på en beprövad konstruktion istället för att prova sig fram.
Finns en hel del kunniga som har redan har gjort det tunga lasset med att göra högtalarkonstruktioner med bra design. Sno dessa!

Permalänk
Medlem

Jo, jag har kikat runt lite men jag känner ändå att jag vill och tycker det är kul att göra saker själv.
Har också samlat på mej saker som aktivt trevägsfilter mm. genom åren så jag kan labba lite med olika delningsfrekvenser.
När jag spånar runt nu så läser jag ju dock på vad olika element har för styrkor och svagheter och försöker sålla ur vad som passar mej, min stil och mina ambitioner.
Tycker som sagt det är kul, och jag läser, räknar och lyssnar mej fram.

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Skrivet av Tha_Car:

Haha dom såg ju riktigt goa ut! Trodde det var nå hifi lådor först men ser ju mer ut att vara riktiga bas element? Nu kan ju jag ha helt fel men aldrig sett sådana magneter på rena hifi högtalare.. dock aldrig kollat på nå dyrare lådor heller så hehe, men dom var riktigt goa!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Tips på vart man kan få tag på en hörlursförstäre till sina HD650? Gärna rör! Men öppen för motiverade förslag!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Tips på vart man kan få tag på en hörlursförstäre till sina HD650? Gärna rör! Men öppen för motiverade förslag!

Har inte lyssnat på dem själv, men två rörhörlursförstärkarstillverkare som ofta är omtalad, så är det:
http://schiit.com/
http://www.wooaudio.com/products/

Båda har egna webbshoppar som man kan importera ifrån.

Permalänk

Blev så kär nu.. 4lakan däremot, fybubblan.. Kommer ta ett halvår att få ihop.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Blev så kär nu.. 4lakan däremot, fybubblan.. Kommer ta ett halvår att få ihop.

Ja den är go den där!

Ifall man vill ha det lite billigare, så är Little Dot ganska populära också.
Denna finns det ganska mycket att läsa om på nätet:
http://www.ebay.com/itm/Little-Dot-MK-III-Headphone-Tube-Ampl...

Denna vet jag inte så mycket om, förutom att den är billig
http://www.ebay.co.uk/itm/Little-Dot-MKII-2-Headphone-Amp-Amp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Haha dom såg ju riktigt goa ut! Trodde det var nå hifi lådor först men ser ju mer ut att vara riktiga bas element? Nu kan ju jag ha helt fel men aldrig sett sådana magneter på rena hifi högtalare.. dock aldrig kollat på nå dyrare lådor heller så hehe, men dom var riktigt goa!

Hehe, ja dom är rätt håriga faktiskt
Här är en video där nån plågar sina lite, dom klarar en del stryk:

http://www.youtube.com/watch?v=JLCWRH6Pw_Q

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk

Ja, hört mycket gott om lite dot också. Mest på head-fi då. Får se vad det blir, kanske hittar något på svenska begagnat marknaden med lite tur så slipper man frakten och allt från US.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Ja, hört mycket gott om lite dot också. Mest på head-fi då. Får se vad det blir, kanske hittar något på svenska begagnat marknaden med lite tur så slipper man frakten och allt från US.

Jag antar att du har en Xonar STX i dag. Då tycker jag att det inte är någon mening att köpa en halvdan rörhörlursförstärkare, utan ska du väl köpa så tycker jag att du ska köpa en lite dyrare maskin.
Hörlursförstärkaren och dac'en som sitter i STX'en är riktigt bra. Har en själv och den står sig väldigt bra mot de hörlursförstärkare jag har ägt.

Permalänk

Okej, tack Mikael för svaren! Då kanske jag får vänta tills jag har råd med wooaudion då.
Ska jag koppla förbi DACen då via spdif eller hur tycker du jag bör göra?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Okej, tack Mikael för svaren! Då kanske jag får vänta tills jag har råd med wooaudion då.
Ska jag koppla förbi DACen då via spdif eller hur tycker du jag bör göra?

Näe hade jag varit du, så hade jag behållit STX'en och kört analogt från den till Woo'en.
STX har en bra Burr Brown DAC, och Woo'en har enbart analog ingång.

Permalänk
Medlem

Minidisc som DAC, höll på att tappa öronen när jag provlyssnade.

Permalänk
Skrivet av malte:

http://forumbilder.se/images/bd0201240516Pfff2.jpg

Minidisc som DAC, höll på att tappa öronen när jag provlyssnade.

För att det lät bra eller för att det lät skit?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

För att det lät bra eller för att det lät skit?

Det låter skitbra! Mitt audigy 2 sz får skämmas. skulle gärna pröva mot en "riktig" dac.

Permalänk
Skrivet av malte:

Det låter skitbra! Mitt audigy 2 sz får skämmas. skulle gärna pröva mot en "riktig" dac.

Gött! Riktigt nice måste jag säga!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Tha_Car:

Hehe, ja dom är rätt håriga faktiskt
Här är en video där nån plågar sina lite, dom klarar en del stryk:

http://www.youtube.com/watch?v=JLCWRH6Pw_Q

Soweet! Spelar nästan lika fint som mina 12'or ju, vad man ser från videon då alltså, flex etc, men är ju dock omöjligt att se igentligen xD

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem