Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Mina första riktiga saker, alltid haft billiga datorhögtalare eller någon gammal "all-in-one" stereo, så detta var ett stort lyft och jag har redan fått mersmak, är sugen på att börja uppgradera redan nu. Består av Harman Kardon HK-980 förstärkare och en HD-980 CD-spelare som driver ett par Canton 490.2. Lite tafflig placering, men har precis fått hem allt, så håller på och planerar rummet och letar efter en snygg och stabil stereobänk.

http://img137.imageshack.us/img137/1207/3069c.jpg

Najs, är det den svarta utgåvan av h/k ? Ser ut som det, d.v.s. istället för borstad alu så är den även svart oxiderad....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Najs, är det den svarta utgåvan av h/k ? Ser ut som det, d.v.s. istället för borstad alu så är den även svart oxiderad....

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan det nog vara, precis som du säger så om jag tittar nära så ser den inte borstad ut.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Det kan det nog vara, precis som du säger så om jag tittar nära så ser den inte borstad ut.

Tyckte det såg mycket fint ut

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Verkligen inte Sweclockers snyggaste anläggning, men det låter rätt bra och billig är den Dock många timmars arbete bakom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Verkligen inte Sweclockers snyggaste anläggning, men det låter rätt bra och billig är den Dock många timmars arbete bakom.

Trevligt trevligt! Huvudsaken är att det låter bra!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

http://i.imgur.com/OJBbW.jpg?1

Verkligen inte Sweclockers snyggaste anläggning, men det låter rätt bra och billig är den Dock många timmars arbete bakom.

Det börjar likna något! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Det börjar likna något! : )

Jodå
Kommer ett par nya högtalare någon gång framöver, inte bestämt vad jag ska bygga dock. Vill ha mycket dynamik, kunna spela relativt högt och det ska låta bra. Kikade på Edingdales men då finns inte basarna att hitta någonstans

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

http://i.imgur.com/OJBbW.jpg?1

Verkligen inte Sweclockers snyggaste anläggning, men det låter rätt bra och billig är den Dock många timmars arbete bakom.

Är det bara jag som tycker att den till vänster ser lite skev ut?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Är det bara jag som tycker att den till vänster ser lite skev ut?

Stativet?
Grattis, du har öga för detaljer Den är skev faktiskt, måste ha blivit när jag göt bottenplattan... Har korrigerat lite genom att stoppa in pappersbitar eftersom i ena hörnet under högtalaren för att "rikta upp" den lite. Väldigt billiga stativ dock, kostade runt 60kr för ett par

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Är det bara jag som tycker att den till vänster ser lite skev ut?

Nejdå, DU är sne

Hade jag inte haft så många andra projekt hade jag nog också byggt ett par fina högtalare, det fick bli ett par Adam A5X.
Kommer inte förens på måndag, hur fan ska jag kunna vänta?

Lägger upp lite bilder när jag fått upp dem!

Permalänk
Medlem

Absorbenterna endast provisoriskt uppställda.

Hittade dem för 4000kr beganade, väldigt nöjd med dem.

Permalänk
Medlem

Ett par rätt intressanta anläggningar måste jag säga.

Inga bilder på min setup eftersom det är möblerat efter prestanda och inte efter estetik.

Då jag fortfarande inte fått ordning på mina Kenwood L-09M ser min huvudanläggning ut så här:
Källa: E.Sound CD-E5 (modifierad)
Försteg: Bladelius Idun (smått modifierad med interna skiljeväggar)
Slutsteg: Kenwood L-07M
Högtalare: Quad Reference ESL-2905
Signalablar: Purist Audio Design Venustas
Strömkablar: Purist Audio Design Aqueous Aniversary samt Dominus - Electra Glide Ultra Khan 2 Statement R - Egenhändigt 4-flätade.

CD och försteg står på block av täljsten, resten på betongblock.
Finite Elemente CeraPuck & CeraBall mellan golv och block. Cardas Golden Cuboid mellan block och enheter.
Cardas Caps på oanvända kontakter.

Absorbenter i hörn bakom högtalare och vid första reflektion både framför och bakom högtalare. Basfälla bakom lyssningsposition.

Sekundär anläggning vid dator:
Integrerad förstärkare: Rotel RA-971
Högtalare: Klipch Reference RF-52
Subwoofer: Velodyne CHT-12
Signalkablar: Van den Hul Royal Jade samt D352

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Skrivet av Frasse92:

Hittade dem för 4000kr beganade, väldigt nöjd med dem.

De är riktigt sexiga!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Methroix:

Ett par rätt intressanta anläggningar måste jag säga.

Inga bilder på min setup eftersom det är möblerat efter prestanda och inte efter estetik.

Vi vill se!

Skrivet av simonwellander:

De är riktigt sexiga!

Mycket vackra skapelser

Permalänk
Avstängd

Sonus Faber Cremona Auditor + SVS PB12-Plus DSP + Primare SPA22 + Random rotel slutsteg 5x100W används inte

Permalänk
Medlem

hmmm.. grabbarna verka inte spara på krutet :/
Vilka grejer ni har, avundsjuk blir man.

Är på jakt själv men vet inte var jag ska landa än

Permalänk
Medlem
Skrivet av goblintox:

Sonus Faber Cremona Auditor + SVS PB12-Plus DSP + Primare SPA22 + Random rotel slutsteg 5x100W används inte

Smutt! Men det ser ut som det blev trångt med SVS'en?

Har precis bytt stärkare till Onkyo TX-NR818

Ska bli 8st Mupps surrar till den så småningom

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xplod:

Smutt! Men det ser ut som det blev trångt med SVS'en?

Har precis bytt stärkare till Onkyo TX-NR818
http://dg-foto.se/2012/_DSC1999_1278.jpg

Ska bli 8st Mupps surrar till den så småningom

Mupparna är riktigt trevliga. Kör 2.0 med dem i sovrummet med min imac som agerar htpc. Har ett par till köket pågång. Väntar på att ett snickeri ska börja tillverka lådorna via ett gruppköp. Fantastiska små högtalare för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Mupparna är riktigt trevliga. Kör 2.0 med dem i sovrummet med min imac som agerar htpc. Har ett par till köket pågång. Väntar på att ett snickeri ska börja tillverka lådorna via ett gruppköp. Fantastiska små högtalare för det priset.

Najs då tror jag nog att vi väntar på samma gruppköp som Magnus styrt upp. Hoppas det blir av snart, men jag gissar att det inte blir något för än i höst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Inte direkt den dyraste anläggningen men fungerar fint till PS3n och Datorn.

Förstärkare: NAD T5** (kommer inte ihåg exakt)
Högtalare: Gale 4050
DVD/Blu-Ray: PS3

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av Xplod:

Najs då tror jag nog att vi väntar på samma gruppköp som Magnus styrt upp. Hoppas det blir av snart, men jag gissar att det inte blir något för än i höst

Haha mycket riktigt så är det samma gruppköp. Hoppas att de blir klart till hösten å dem är riktigt trevliga..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Min hifi

Canton vento reference runt om
Velodyne DD15's
Onkyo slutsteg
Marantz försteg
60" plasma
Basfälla i hörnen med tryck på
Akustiktavlor och matta etc finns på plats men inte i bild...
Kablage highend shiverpeaks
Hdmi goldkabel
Högtalarkabel bitech 4 oehlbach

Permalänk
Medlem

Låter förvånansvärt bra, förstärkare från 1972, högtalare från 1983...

Permalänk
Medlem

Hemmabion består av SONY STR-DH520 recievern med 3 källor:

Arbetsstationen enligt signaturen som snart får 24GB Crucial RAM och har Plextor Blue-Ray samt Koreansk Kassetspelare om man går retro.
PC'n är kopplad med Dual-link DVI till skärmen och optiskt till recievern.

DVD-spelaren LG DVX550 kopplad med component kablar till DELL U2711 skärmen och Supra Trico coaxial kabel till recievern.

En billig LP-spelare har jag också, en billig Lenco L-3866USB med inbyggt RIAA-försteg.

Högtalarna består av frontarna som jag byggt själv med delar från Eminence köpta från HiFiKit, OSB-plattor lister trälim och 200 skruvar behövdes, under en veckas lån av föräldrarnas garage och handverktyg, senast lackbetsades de Mahognybruna för att matcha Ekmöblerna.

Centern är bara en Proson Reality Center 32 SA v.2.

För surround blev det HiFiKits MaxiCube byggsatser.

Permalänk
Medlem

Ser jag en tjocktv? Trodde inte de fanns längre....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel75:

Ser jag en tjocktv? Trodde inte de fanns längre....

Jodå, kör själv med en 70 kilos SONY KV-32FC60 än, kanon bild på den och känner ingen anledning till att köpa ny förrän jag kört slut på denna

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

TV'n är inte på många timmar om året, bara om det är något speciellt jag måste se, är extremt uttråkad eller farsan vill se något när han hälsar på.

Permalänk
Medlem

Bara skojade, min gamla 32 tum tjocktv står på mitt landställe sedan typ 6-7 år och funkar perfekt.

Permalänk

Jag vart i onsdags ägare till ett par Leira 2 som kanske sett sina bättre dagar. De skulle kastas på ett jobb som jag var på så "kasta" in dem i bilen istället och tog med dem hem. Något som frugan var måttligt nöjd med, men det får hon leva med....

I alla fall så koppla jag upp dem till min gamla pioneer stärkare för provlysning. Då noterade det att en diskant hade gått och ena midbasen var trasig.

Midbasen var enkel att fixa då det satt Seas Prestige H0352 P17RCY
i båda. Ett element som hifikit hade i lager och jag började med att införskaffa. Lämna även in ena diskanten på rep, något som jag snabbt fick ändra då den andra gav upp bara några timmar senare. Jag hade Seas h350 25tnf diskanter i mina högtalare, något som inte växte på hyllan hos leverantörer. Speciellt då jag var ivrig till att få dem att fungera. Efter lite diskussioner på andra forum så kom jag/vi fram till att ett par Seas LTS H1072 AX2.5-LTS borde vara en bra ersättare. Så köpte dem direkt och nu är det provmonterade. Får precis plats i det gamla hålet, måste dock fräsa bort en bit av plasten i in fästningen så midbasens kant går in i diskanten.

Tanken är att lackera om den i en ny vit högblank antracit färg, detta för att de ska kännas mer 2012 och inte 1995. Foten är även den i behov av kärlek så de ska få ny svart bets och ett par lager klarlack. Något som jag tror kommer att höjja utseendet på högtalaren markant.

Har en bild för er som är nyfikna på hur min "provmontering" av diskanten ser ut.

Tycker även att den runda diskanten ser bättre ut än den gamla fyrkantiga som satt där innan.

Är i alla fall grymt imponerad över ljudet i dessa. Har dem kopplade till en dålig två kanals förstärkare och de skuttar i åttor runt mina monitor audio rs1.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Jag vart i onsdags ägare till ett par Leira 2 som kanske sett sina bättre dagar. De skulle kastas på ett jobb som jag var på så "kasta" in dem i bilen istället och tog med dem hem. Något som frugan var måttligt nöjd med, men det får hon leva med....

I alla fall så koppla jag upp dem till min gamla pioneer stärkare för provlysning. Då noterade det att en diskant hade gått och ena midbasen var trasig.

Midbasen var enkel att fixa då det satt Seas Prestige H0352 P17RCY
i båda. Ett element som hifikit hade i lager och jag började med att införskaffa. Lämna även in ena diskanten på rep, något som jag snabbt fick ändra då den andra gav upp bara några timmar senare. Jag hade Seas h350 25tnf diskanter i mina högtalare, något som inte växte på hyllan hos leverantörer. Speciellt då jag var ivrig till att få dem att fungera. Efter lite diskussioner på andra forum så kom jag/vi fram till att ett par Seas LTS H1072 AX2.5-LTS borde vara en bra ersättare. Så köpte dem direkt och nu är det provmonterade. Får precis plats i det gamla hålet, måste dock fräsa bort en bit av plasten i in fästningen så midbasens kant går in i diskanten.

Tanken är att lackera om den i en ny vit högblank antracit färg, detta för att de ska kännas mer 2012 och inte 1995. Foten är även den i behov av kärlek så de ska få ny svart bets och ett par lager klarlack. Något som jag tror kommer att höjja utseendet på högtalaren markant.

Har en bild för er som är nyfikna på hur min "provmontering" av diskanten ser ut.

http://farm8.staticflickr.com/7276/7614834110_f9a157b5e2_c.jp...

Tycker även att den runda diskanten ser bättre ut än den gamla fyrkantiga som satt där innan.

Är i alla fall grymt imponerad över ljudet i dessa. Har dem kopplade till en dålig två kanals förstärkare och de skuttar i åttor runt mina monitor audio rs1.

De där LTS-diskanterna har jag i mina LTS-lådor. Gillar ljudet. Najs fynd!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya