Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Cronicles of Riddick: Butcher bay är snyggt.. och bra.

Svensk makt i de spelet. Svenskar som har gjort spelmotorn.
Eller har jag hört fel?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozTin
Svensk makt i de spelet. Svenskar som har gjort spelmotorn.
Eller har jag hört fel?

Hela sschhiiiiten är gjort av svenska StarBreeze. Två eller fler anställda hänger här då och då

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozTin
Svensk makt i de spelet. Svenskar som har gjort spelmotorn.
Eller har jag hört fel?

hehe jodå. Hela spelet är kommenterat av tillverkarna; det är en inställning man aktiverar så att de kommenterar olika händelser medan man spelar. Rätt kul att sitta och lyssna på deras svenniga skolengelska :D.

Inget illa menat

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Som så många andra har sagt så är FEAR väldigt krävande, lyckades dock kräma på det på snyggaste i 1280*1024 laggfritt med datorn i sign.

Battlefield 2 med miljoner players är väl rätt krävande också.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Bf2 är inte så krävande på CPU och GFX fronten tycker jag mig märka, dock tuggar de ram som inget annat spel.

Permalänk

Call of Duty 2 är snyggt och sjukt bra.
Quake 4 är ruggigt snyggt med allt på max, och rätt kul.

Permalänk
Medlem

vi har sjukt många beställningar av Oblivion på Webhallen. vet att det kommer vara ett sjukt snyggt och bra spel själv får jag nog vänta ett tag innan jag kan köra något sådant. min för inte så länge sedan nya dator har hunnit bli ganska föråldrad nu

ahh, att man inte föddes med täta päron. tror att det hade gjort tillvaron lite enklare. i alla fall om man är en hårdvaruhungrig datornörd ;P

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

F.E.A.R

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Quake 4 är mest krävande min intel P4 2.4 ghz med 1.25 gb ram och radeon

9600 series körde på lägsta grafik klarade knappt det och min dator är i topp

trimm så jag säger att Quake 4 är mest krävande

Visa signatur

Amd Athlon 3200 venice 2.2 ghz // 1 GB value select// MSI 7900GTO 512mb 650\1380mhz // 280 GB HDD // 450 True power nätagg// Windows PRO// Logitech Z-2300 200 Watt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZanderSwe06
Quake 4 är mest krävande min intel P4 2.4 ghz med 1.25 gb ram och radeon

9600 series körde på lägsta grafik klarade knappt det och min dator är i topp

trimm så jag säger att Quake 4 är mest krävande

FEAR tar bra mycket mera kräm än quakeIV, värt att tänka på är att du har ett ATi9600 och ati's opengl prestanda är ju inte världens bästa förutom på dom nyare korten.
QuakeIV körde jag på i rätt hyfsade inställningar utan lagg detsamma kan inte säga om FEAR.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

CoD2 vilken motor är det? :S

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

Infinity Ward gjorde en egen motor för COD2, men de lånade en del grejer från Doom3-motorn, typ lite standardeffekter osv.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
FarCry Givet!

Jo, det är ju fortfarande bland de allra snyggaste trots sin ålder, men killen vill nog inte ha det snyggaste spelet utan något som verkligen kräver det onödigt dyra grafikkort han köpt, så ooptimerade F.E.A.R är nog ett bra val, eller kanske Oblivion.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006