Titan Quest-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox

PS!
Det finns ingen som ger str+dex och str+dex va. letade igenom men hittade ingen, men hoppas jag missade någon, skulle vilja prova det.

EDIT:
Är det kanske någon som vet mer exakt vad str, int och dex gör.
STR vet jag ger lite mer dmg men är det det enda ?

Warfare, Defense, Hunting och Rogue är allihop str + dex, kombinera två av dem.

För att veta mer om str, dex och int, läs i den här tråden (förutom det finns det en bra massa information där som är bra att veta):
http://www.titanquest.net/forums/spoilers/1159-knowledge.html

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Någon som kommer ihåg detta sköna spel fortfarande?

Började lira förra helgen och jag har en fråga, vilken level "bör" man vara mot slutet av epic? Är 40 nu och det känns ärligt talat lite tungt, jag har bara 2 portaler kvar att hitta i act 3 så jag är väl hyffsat nära slutet. Poppar dock potions som en tok och har en del problem att överleva ibland.

Jag har hyffsad damage, 700+ dps, men mina primary resistances är inte superbra, över 0 i alla fall. Spelar Conqueror med en mace+sköld.

EDIT: Kanske ska tillägga att jag inte har Immortal throne ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Finns det nåt sätt att få tillbaka hp during combat mer än använda health potions? Potions är nize men ibland tar dem slut

det bästa är väl "X% damage converted to health", har själv 16-23% med min templar och får ca 100-150hp per slag

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Precis börjat spela och det är jobbigt/tråkigt att förlita sig på potions enbart. Även utanför combat.

Tänkte mer typ...köpa sig fina köttbiten och äta men icke?

typ något som fyller hp till max och allt är happy? tyvärr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Någon som kommer ihåg detta sköna spel fortfarande?

Började lira förra helgen och jag har en fråga, vilken level "bör" man vara mot slutet av epic? Är 40 nu och det känns ärligt talat lite tungt, jag har bara 2 portaler kvar att hitta i act 3 så jag är väl hyffsat nära slutet. Poppar dock potions som en tok och har en del problem att överleva ibland.

Jag har hyffsad damage, 700+ dps, men mina primary resistances är inte superbra, över 0 i alla fall. Spelar Conqueror med en mace+sköld.

EDIT: Kanske ska tillägga att jag inte har Immortal throne ännu.

hmm, svårt att säga vilken level du ska vara på när du inte spelar act 4 (immortal throne), vilka skills har du satsat på?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Någon som kommer ihåg detta sköna spel fortfarande?

Började lira förra helgen och jag har en fråga, vilken level "bör" man vara mot slutet av epic? Är 40 nu och det känns ärligt talat lite tungt, jag har bara 2 portaler kvar att hitta i act 3 så jag är väl hyffsat nära slutet. Poppar dock potions som en tok och har en del problem att överleva ibland.

Jag har hyffsad damage, 700+ dps, men mina primary resistances är inte superbra, över 0 i alla fall. Spelar Conqueror med en mace+sköld.

EDIT: Kanske ska tillägga att jag inte har Immortal throne ännu.

Började också spela för ett par veckor sedan.

Jag har kört co-op med en kompis hela tiden, men nu i slutet av normal (precis dödad titanen) så var jag i level 35 eller något liknande. Så 40 i slutet av epic låter väldigt tungt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Började nu igen jag med :), har aldrig orkat kört något annat än warfare combos. kanske skall ta å prova dream/spirit men tycker att dom är aningen tråkiga att lira i low level då.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
Började nu igen jag med :), har aldrig orkat kört något annat än warfare combos. kanske skall ta å prova dream/spirit men tycker att dom är aningen tråkiga att lira i low level då.

har också mer än ofta valt warfare.. nu tänkte jag bygga en rogue/spirit, skumt men förhoppningsvis kul

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

Templar for the win...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Jag har kört co-op med en kompis hela tiden, men nu i slutet av normal (precis dödad titanen) så var jag i level 35 eller något liknande. Så 40 i slutet av epic låter väldigt tungt.

Hmm, ok. Kanske har rusat igenom lite för mycket då. Var level 31 när jag dödade Typhon på normal, andra vändan igenom gick ganska fort

Funderar dock på att starta en ny karaktär, lite sugen på någon hunter-aktigt

Permalänk
Inaktiv

Jag installerade spelet igen igår.

Kör Earth+Dream, hehe

Permalänk

Har kört allt som går, synd att det är så jävla många cheaters -_-

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Har kört allt som går, synd att det är så jävla många cheaters -_-

Ja, de skulle haft en liknande lösning som Diablo 2 har med onlineläget. Iofs hade det nog inte fungerat nu då Iron Lore lagt ner.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

hur är det med summons i spelet? har kört nature och lagt lite point på vargarna men jag undrar hur bra dom är med tanke på att det inte står vilken skada dom gör, baseras det på ens egen skada?
funderar på att maxa upp dom på alla deras skills och sen köra spirit och köra detsamma på liche king och andvända deathchill auran? kan det vara nått tro?

någon som testat någon annan kombination med summons? många verkar köra dream som man tydligen kan göra sjuklig skada med så dream funderar jag oxå på.

skillnaden här och mellan diablo är ju att sommons har egna skills och kan tex lägga en sköld på alla i partyt eller attackera på olika sätt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tror man bara ska göra 7 points i vargarna om man inte har massa +nature skills. Har man 7 poäng i skillen får man två vargar, för att få tre behöver man 18 eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Har lite frågor angånde detta spel, har bara spelat något slags demo som var buggigt och gick sönder var 10 min på den gamla datorn. Så tänkte ge detta spel (när jag kunde spela det verkade intressant). Min frågor är om Online läget är något att ha, menar då om det är som T.ex Diablo II att man hostar upp olika serverar eller joinar andras?, Är det mycket fusk online?

Har även en fråga till och det är vart man kan köpa spelet i Sverige?, vill köpa Titan quest först och spela sedan köpa Expansionen i efterhand, vill inte betala som på discshop nästan 400 kr för spelet. :/

Permalänk
Medlem
Permalänk

När man väl valt två "skills"..två är ju max antar ja. Finns det nåt sätt att ångra sig? Tex om man valt Nature + Earth. Kan man ångra sig senare och ändra till nåt annat?

Hoppas nån som vet

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Med hjälp av ett program som heter TQ Defiler kan du resetta dina masteries, plus en hel del mer funktioner och mods.

http://tq.demortex.com/

Permalänk

Oj, jättehyggligt tackar

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Jag hade sönde min gubbe med det programmet x)

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

har valt nature och tänker göra en summon gubbe...MEN nu står valet mellan dream och spirit, med spirit får man bra aura och 2 minions varav en är bra mot bossar men inte lever så länge.
med dream får man en bra summon som även kan hjälpa andra summons, sen som egen skada funderade jag på phantomstrike MEN den har en cool down på 16 sekunder. grejjen är den att jag vill både vara bra mot små monster vilka summons kommer kunna hantera hyfsat men även kunna döda bossar hyfsat snabbt.
vi alla minns ju hur summancer på d2 fungerade, japp så fort en boss kom så dog alla minions om man inte hade revives så stod man där ensam och gjorde 11-15 i skada i hell= inte så bra...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har valt nature och tänker göra en summon gubbe...MEN nu står valet mellan dream och spirit, med spirit får man bra aura och 2 minions varav en är bra mot bossar men inte lever så länge.
med dream får man en bra summon som även kan hjälpa andra summons, sen som egen skada funderade jag på phantomstrike MEN den har en cool down på 16 sekunder. grejjen är den att jag vill både vara bra mot små monster vilka summons kommer kunna hantera hyfsat men även kunna döda bossar hyfsat snabbt.
vi alla minns ju hur summancer på d2 fungerade, japp så fort en boss kom så dog alla minions om man inte hade revives så stod man där ensam och gjorde 11-15 i skada i hell= inte så bra...

Med tillräckligt mycket -recharge% så kan du använda Outsider rätt ofta.

Kör själv en summoner-gubbe med spirit och nature. Vill du förlita dig på dina pets så mycket som det går så ska du nog köra på spirit och nature.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeZerTe
Med tillräckligt mycket -recharge% så kan du använda Outsider rätt ofta.

Kör själv en summoner-gubbe med spirit och nature. Vill du förlita dig på dina pets så mycket som det går så ska du nog köra på spirit och nature.

ja outsider har en ganska fet recharge time, har du några övriga tips du kan ge, har tänkt att min gubbe ska vara melee, vad kan du rekomendera för skill till det eller är kanske en staff att föredra och vad för skill passar då bäst?

vad kör dusjälv med för skills, auror mm?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ja outsider har en ganska fet recharge time, har du några övriga tips du kan ge, har tänkt att min gubbe ska vara melee, vad kan du rekomendera för skill till det eller är kanske en staff att föredra och vad för skill passar då bäst?

vad kör dusjälv med för skills, auror mm?

Ska man köra spirit och nature så får du ju lägga alla din attribute points i styrka, om du nu vill köra melee. Dock så har du inga skills som boostar din melee förmåga i spirit eller nature.

Att köra med staff är nog att föredra då du kan lägga i Ternion attack i spirit.

Min planerade spec är
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Soothsayer&mas...

Jag hade tänkt mig att förlita på mina pets att göra skada medans min gubbe är där som support med debuffs och buffs. Är dock lite kluven om jag ska specca så jag får Regrowth eller Deathchill auran.

När man får lite +skill utrustning respeccar man bort lite poäng och fortsätter lägga i Susceptibility.

Permalänk

Ni verkar vara väl insatta hur detta funkar. Jag valde Hunter som första mastery och i gjorde fel i mitt andra val som blev nature. Skulle haft rouge + hunter. Ska testa detta TQ Defiler och prova om man kan ångra sig

Är det någon som provat någon mod till Titian Quest? Hittade detta på en site:

There are 9 Titan Quest mod masteries:

1. Alchemy (the master for bombs and confusion)
2. Archery (the mastery for bows)
3. Bestiary (the mastery for pets)
4. Chronosophy (the mastery for speed and slowing down)
5. Close Combat (the mastery for melee weapons)
6. Construction (the mastery for objects of all kind)
7. Mysticism (the mastery for damage)
8. Sorcery (the mastery for elemental damage)
9. Vampirism (the mastery for bleeding, pierce and area attacks)

Each master will of course has its own skills, just like the Titan Quest’s original masteries. The gameplay itself hasn’t changed, only the masteries and skills being modded.

Här är adressen:
http://www.michaelaulia.com/blogs/titan-quest-masteries-mod.h...

Någon som provat?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Öhm... kanske dum fråga, men när kan man välja en secondary mastery? Kan ju ärligt talat säga att jag inte är helt nöjd med användbarheten och feedbacken i det här spelet. Men annars är det ju helylle. Började med att lägga i Earth btw. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men med en secondary kan det nog bli trevligt.

Permalänk
Medlem

Har inte provat den själv men den har ett eget sub-forum på http://www.titanquest.net/forums/masteries-mod/ där du nog kan läsa lite mer

Permalänk
Medlem

Jag hade inte spelat TQ förut utan bara läst lite om det. Så tankade demon och testade. Förutom språkbuggen efter demoinstallationen hade jag inga problem med det under Vista x64. Men det gav mersmak, så tänker skaffa gold utgåvan och köra vidare. Enda jag tyckte var jobbigt var inventory som blev fullt innan man hunnit blinka, blev ju till att försöka sortera bort stora saker och behålla små items som sålde för mycket.

Grafiken var snygg och gillar att det är sammanhängande (inga levels).

Demo:
http://www.fz.se/filer/?id=480

Fick språkbuggen, men ändra i filerna som står här och det fixade sig:
http://vnboards.ign.com/titan_quest_general_board/b23058/9667...
(ändra om det entry för language finns redan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag hade inte spelat TQ förut utan bara läst lite om det. Så tankade demon och testade. Förutom språkbuggen efter demoinstallationen hade jag inga problem med det under Vista x64. Men det gav mersmak, så tänker skaffa gold utgåvan och köra vidare. Enda jag tyckte var jobbigt var inventory som blev fullt innan man hunnit blinka, blev ju till att försöka sortera bort stora saker och behålla små items som sålde för mycket.

Grafiken var snygg och gillar att det är sammanhängande (inga levels).

Demo:
http://www.fz.se/filer/?id=480

Fick språkbuggen, men ändra i filerna som står här och det fixade sig:
http://vnboards.ign.com/titan_quest_general_board/b23058/9667...
(ändra om det entry för language finns redan)

Du får mer inventory slots/bags längre fram i spelet.

Permalänk
Medlem

Samt att om man har Immortal Throne får man en extra låda i städerna att lägga saker i. Liknande den i d2