Titan Quest-tråden

Permalänk
Medlem

Jo jag märkte att det inte gick o byta. Jag kör Warfare + Nature. Kommer man kunna lägga på någon mera utav Dream, Defense osv senare i spelet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Baleur: Tack, drog igång expansionen och då överförde den min gubbe!

Är i sista staden i akt ett.. Jäkligt roligt spela att bara sitta och spela själv faktiskt. Men undrar ifall det kommer bli svårare "overall" för just nu bankar jag ner all ondska totalt har inga problem alltså.. Är akt ett mera utav en "kom igång akt" kanske? : )

Jag kör Warfare just nu, undrar vad man ska välja som andra val?, har tittat lite på nature, för att få tillgång till vargen och heals / buffs. Kan det vara ett bra val?.

MVH
Snarkaren!

Allt i normal svårighetsgrad är "kom igång" Fast det blir mycket svårare i akt 2, sen 3, sen i Hades.
Det är dock när man kör på Epic eller Legendary som det blir riktigt jobbigt då man själv får resistances penalties och fienderna får bonus = dom gör mer skada, jag gör mindre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

är i act 3 och där tycker jag man märker mest skillnad i svårighets grad, i act 1 och 2 kunde man springa runt och sammla ihop en mobb monster som stod runt en och slog på en utan att man dog, gör man så i act 3 är man ganska körd har jag märkt haha.
börjar bli dax att skaffa bättre EQ och få upp liche king lite i lvl, vargarna klarar sig bra men nu i act 3 verkar fienderna fått upp ögonen för min lvl 2 liche king och han dör ganska ofta och snabbt.
poison och deathchill auran är en bra combo, fienderna blir så otroligt slöa att man oftast hinner döda dom innan dom får in ett slag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Har precis skaffat mig detta liret i min jakt på ett roligt co-op spel. Verkar väldigt positivt än så länge, har spelat i 2-3 timmar. Jag undrar en sak bara: Är det möjligt att flytta om sina talent points senare, eller är det som i diablo att man är fast med det man en gång valt, vill man ändra om så får man spela upp en ny karaktär? Jag tänker mest på att om poängen inte går att flytta när man en gång lagt ut dem, så vill jag gärna läsa på lite mer så att man inte lägger poäng på mer eller mindre värdelösa saker

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Men shit.. är på sista bossen i akt 3, hur ska man kunna döda honom? o.0 menar han dödar min summon på ett slag, och dödar mig ganska simpelt!.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Har precis skaffat mig detta liret i min jakt på ett roligt co-op spel. Verkar väldigt positivt än så länge, har spelat i 2-3 timmar. Jag undrar en sak bara: Är det möjligt att flytta om sina talent points senare, eller är det som i diablo att man är fast med det man en gång valt, vill man ändra om så får man spela upp en ny karaktär? Jag tänker mest på att om poängen inte går att flytta när man en gång lagt ut dem, så vill jag gärna läsa på lite mer så att man inte lägger poäng på mer eller mindre värdelösa saker

Vafan är talent points? Har aldrig sett några talent points i TQ.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Vafan är talent points? Har aldrig sett några talent points i TQ.

Om du tänker till lite så förstår du säkert att jag menar "skillträdet" och de attributpoäng man placerar ut där, trots att jag använder uttryck från andra RPGs.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Om du tänker till lite så förstår du säkert att jag menar "skillträdet" och de attributpoäng man placerar ut där, trots att jag använder uttryck från andra RPGs.

skill och talent är 2 helt skilda saker. även om de betyder samma sak.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Men shit.. är på sista bossen i akt 3, hur ska man kunna döda honom? o.0 menar han dödar min summon på ett slag, och dödar mig ganska simpelt!.

Är också där (Typhoon), och han är grymt svår jämfört med allting tidigare, har inte tagit han än.

Om dina summons dör så kanske du i värsta fall får bygga om Masteries hos npc:n och satsa på dps/survival för dig själv.

Permalänk
Medlem

Akta dig för hans thorns bara, maxa din fire resist så är han skitlätt

Permalänk
Medlem

Vilken patch ska man ha? Såg att det finns lite olika

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Har precis skaffat mig detta liret i min jakt på ett roligt co-op spel. Verkar väldigt positivt än så länge, har spelat i 2-3 timmar. Jag undrar en sak bara: Är det möjligt att flytta om sina talent points senare, eller är det som i diablo att man är fast med det man en gång valt, vill man ändra om så får man spela upp en ny karaktär? Jag tänker mest på att om poängen inte går att flytta när man en gång lagt ut dem, så vill jag gärna läsa på lite mer så att man inte lägger poäng på mer eller mindre värdelösa saker

för att svara på din fråga... ja det går att köpa loss sina skill points hos en npc, har för mig att det är gubben med blixten över huvudet.... men dom kommer efter ett litet tag i spelet.. men gör det inte för mycket bara för det det blir snabbt skitdyrt

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Men shit.. är på sista bossen i akt 3, hur ska man kunna döda honom? o.0 menar han dödar min summon på ett slag, och dödar mig ganska simpelt!.

hit n run är det enda som gäller på honom, inget man kan stå och tanka.
lär dig bara hans animationer innan attackerna så blir det ganska lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Vilken patch ska man ha? Såg att det finns lite olika

Om du har IT så har du senaste versionen, 1.1. Den ska också patcha upp TQ ifall man vill köra classic till 1.30.

Det fanns planer på en patch och även ideer om ett TQ2, men Iron Lore lyckades inte få någon finansiär eller fortsatt projekt så de var tvunga att lägga ner.

Det jobbas dock på en icke officiell patch
http://www.titanquest.net/forums/modifications-editor/22442-b...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
för att svara på din fråga... ja det går att köpa loss sina skill points hos en npc, har för mig att det är gubben med blixten över huvudet.... men dom kommer efter ett litet tag i spelet.. men gör det inte för mycket bara för det det blir snabbt skitdyrt

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Men shit.. är på sista bossen i akt 3, hur ska man kunna döda honom? o.0 menar han dödar min summon på ett slag, och dödar mig ganska simpelt!.

hit n run är det enda som gäller på honom, inget man kan stå och tanka.
lär dig bara hans animationer innan attackerna så blir det ganska lätt

Det är nissarna med en blå boll över huvudet som utför dessa goda gärningar.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Det är nissarna med en blå boll över huvudet som utför dessa goda gärningar.

aa just det blixtgubbarna sätter ihop artefakter va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
skill och talent är 2 helt skilda saker. även om de betyder samma sak.

I detta sammanhang spelar det ingen roll, eftersom det inte finns något annat som kallas "talents" att blanda ihop med. Sluta trolla.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
aa just det blixtgubbarna sätter ihop artefakter va?

Bingo!

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Jag började om nu när jag kört en del och mer vet vad jag vill. Skapade en Soothsayer, som jag tänkte satsa hårt på summons. Vet att det kan bli lite problem mot Typhoon och act4 i normal men kan bygga om lite för det och sen gå tillbaks.

Är lvl 9 och har 2 vargar + precis en liche king (build).
Twinka lite då jag hade hittat en Necromancer's Robe på den andra karaktären så har +1 Spirit skills. Tanken är att jag senare skaffar lite supportskills för mig själv typ Plague m.m. och längre fram Enslave Spirit+Outsider.

Permalänk
Medlem

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Templar&master...

fräsh templar build som jag följer är för närvarande lvl 53 tredje akten legendary... det roligt med dream är att man kan skilla distortion wave och köra på den och dream strike endast en bra bit in på andra akten.. går snabbt och lätt allting då så är det bara att skilla om till mera "templar" aktigt senare. så man kan använda hans skills och allt..

Permalänk
Medlem

hm.. min harbinger är lite småtråkig att lira med.. har nämligen inga roliga spells enda jag använder är typ battle standard, men annars har jag bara lagt poäng i diverse offensiva/defensiva skills..

men har helt okej dps ändå, och den blir inte sämre när man slår på lite mobs och får upp onslsaught också

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Katanaa: nice dps ^^ sitter på en 180 själv!

Undrar ifall någon sitter på en sida, där man kan se vart just ett set/delar droppar? lootade precis Imperial Greavs och skulle vilja ha dom andra delarna : )

MVH
Snarkaren!

Permalänk
Medlem

När jag kom upp lite i level switcha jag över och körde hårt på Spirit med min Soothsayer. Så kör bara med Lich King, men har Outsider som rensar ordentligt när han är uppe. Maxat Lich King + Wraith Shell samt Ternion Attack.

Kör pet control och movar in han så Lichen får aggro, och går sen in och blastar med Terion. Enda problemet är att Lich Kingen konstant har typ 0 energy så han verkar nästan aldrig använda Death Nova och Arcane Blast.

Permalänk
Medlem

hmm soothsayer är mer en caster har jag märkt så jag ska istället köra dream och spirit vilket jag testade lite snabbt genom att göra en "fusk gubbe" med program.

nightmare gubben som man kan ha är skit bra booster till liche king med hans grej han castar på både sig själv, andra pets och även på mig och andra spelare. eftersom den även boostar energy regeneration så får minions aldrig slut på mana + att han själv kan kasta den rätt ofta. mitt liv flög upp igen efter lite stryk. sen med hjälp av trance of empathy blir liche king näst intill odödlig. sen kör man självklart på deathchill aura oxå.

för mig är det phantom strike som gäller, massiv skada!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Klarade av Normal första gången. Körde vidare på Lich King som tank vilket fungerade bra på alla bossar utom en innan Hades (som dispella buffs och drog en aoe som brännde enormt med health och LK är inte så smart att han flyttar ut själv). Kom på sen att tricket var att flytta efter LK i melee range eftersom bossen inte kasta den då. Hände att LK dog ibland, då blev det att resummona och springa runt i cirklar och dra pots i väntat på att han skulle dps:a ner bossen.

Nådde lvl 40 och har precis börjat epic.

Permalänk
Medlem

ska köra på diviner har jag bestämt, då nightmare's regen och ökad dmg även fungerar på mig så livet fladdrar upp när man pumpat den lite.

sen så är nightmare allt annat än en melee snubbe, han har lite liv och är ganska klen men har bra spells mot fiender.

då är det jag själv som är melee med phantom strike vilket fungerar suveränt.

dock är fienderna lite svåra i act 5 och jag skulle behöva göra runs på någon boss för att hitta bättre grejer, sen är jag endast lvl 27 vilket är lite lite, ska försöka bli 35 iallafall innan jag ger mig på sista bossen vilket bör räcka.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag själv kör hunter / nature tycker det funkar perfekt, du tar mycket skada tål ganska mycket ändå, du har hyfsad resistens.. men det är ingen klass för någon som gillar o klicka mycket spells osv ;p

Buio: Klarade också Epic igår, och tog level 41 : ) just nu farmar jag normal efter... "Skyfire pedant" (formula).. vet dock inte vart den droppar ännu, någon som har hittat den?

EDIT Hittade skyfire pendant den droppar i Greece jag hittade min på bossen "Celestial Conduit" i normal. (room of the conduit) ifall någon annan söker den

Permalänk
Medlem

Theban Cuirass

Är det någon som har Theban Cuirass?

Permalänk
Medlem

Sökte runt lite på forumet och hittade denna tråd
Är det någon som spelar TQ här längre? Jag själv älskar det...

Min fråga är om någon sitter och klämmer på hela settet
Eternal Ward of Tartarus? Jag vill väldigt gärna lägga tassarna på det
och självklart kan jag erbjuda något för det.

Har bla artifacten Blood Of Ares (lvl 50, divine artifact)

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk

Jo jag brukar allt lira det då o då. Älskar Titan Quest det bästa hack´n slash spel jag vet.
Men tyvärr har jag inte fått ett komplett sett av Eternal Ward of Tartarus. Hoppas det kommer ut en uppföljare eller en ny expansion. Detta spel är beroendeframkallande

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.