Permalänk
Medlem

Asus A6JA Q028P köp.

Hej, har med spänning följt diskussionerna här på forumet om hurvida man ska köpa en A6JA, A6JA- Q028P eller den nya zepto datorn, när man letar efter en stabil bärbar speldator, och för min egen del känns Q028P som det rätta valet, min fråga är nu:
Ni som har beställt en Q028P, när kommer ni få den levererad? Har hört att dom kommer till butik nu på fredag (21a), Vart ska man beställa för att få sin så snabbt som möjligt?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt på microstore och det är tänkt att jag ska få den imorgon

EDIT: Den kom idag. Ska hämta den så fort jag kan

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Gah! Ska beställa nu på studs!
EDIT: Beställd! Hoppas jag får min på måndag <3

Permalänk
Medlem

Har hämtat den nu. Blev dock lite förvånad eftersom det inte följde med någon väska

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

NiV3Rt: Ingen väska? Hmm hade ju sett fram emot en, men du beställde den nya modellen då? Microstore har ju inte den nya modellen inne eller är den redan slutsåld? Börjar bli orolig här nu då jag inte har tänkt beställa förens dom har den på lager.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag ringde och frågade när dom kunde leverera eftersom även jag blev orolig när dom inte hade på lager. Tydligen så tar dom bara hem på beställning.

Ingen väska var ju en besvikelse, blir väll att köpa en nästa månad när man har lite pengar igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furb
Jag ringde och frågade när dom kunde leverera eftersom även jag blev orolig när dom inte hade på lager. Tydligen så tar dom bara hem på beställning.

Ingen väska var ju en besvikelse, blir väll att köpa en nästa månad när man har lite pengar igen.

ingår inte det, det har det gjort på alla sidor som jag har sett hitintills. Väska och mus

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem

Fick bara med musen. Kan det vara så att väskan kom separat? För isf får jag väl gå och hämta den imorgon

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Fick bara med musen. Kan det vara så att väskan kom separat? För isf får jag väl gå och hämta den imorgon

Jag har den mindre modellen...när jag beställde kom allt i samma paket.

Permalänk
Medlem

Ok, i mitt paket tror jag inte att man skulle få ner en väska så det ingår väl troligen ingen då

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

NiV3Rt: Ska inte ha med det att göra, man ska få en väska och mus till datorn, om du inte har fått någon så är det något som inte stämmer, med mindre menar han nog också den versionen som är slöare, 1.66Ghz och 512ram.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Lika bra att jag kontrollerar ifall jag har en likadan kartong som de med 1.66GHz
Ajja, kameran är usel. Men det är runt 15cm iaf

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jo visst menade jag den slöare varianten.

Den kartongen som datorn kom i låg i en sån kartong som bilden visar. Den låg i sin tur i en större kartong där även väskan fanns.

Permalänk
Medlem

Så det är så det ligger till. Ajja, får väl se hur jag gör imorgon

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Beställde min runt klockan 13 igår, och packetet har redan kommit till mitt postombud, trots att microstore inte hade några på lager. Jag måste bara säga GJ microstore. Rekomenderas!

Permalänk
Medlem

Låter fint! Själv var jag och hämtade väskan idag

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Har själv varit och hämtat min burk idag! Står och installerar windows med en massa tillbehör för tillfället. Ska testa den med Oblivion så snart den väl är igång

Visa signatur

Verba volant, litera scripta manet.

Permalänk
Medlem

Installerar just nu, känns väldigt bra iaf. Stabil och så. Hoppas asus har gjort en ok installation bara

Permalänk
Medlem

fortfarande en hårddisk på 4200?

Permalänk
Medlem

Funderade själv på denna.. får se om jag ska ha kvar min acer.. säljer den troligtvis om den funkar bra när jag får tillbaks den om det inte blir att häva köpet.. är såå jävla sugen på en DELL XPS nu .. 18500p i 3dmark03 mot 5500 på Acer5024.. gah.. *dregel*

Annars är A6JA nog en riktigt fin dator..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har också beställt min skönhet nu, fan längtar mer efter den nu än vad jag har gjort under hela denna månaden men så brukar det ju bli när man trycker på "beställa" knappen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

någon som hunnit testa något spel? oblivion tex? är själv småsugen på denna men man vill ju höra lite utlåtanden först

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Har du provat köra 3DMark05? Skulle vara kul att se hur mycket jag förlora på att inte vänta en månad med datorköpet

Permalänk
Medlem

Mr Najsman: Det ska funka har jag hört, både här på swec och på ett annat forum, förhopningsvis får jag min dator i början på denna vecka och då ska jag testa:

Oblivion
F.E.A.R
Quake 4
WoW
3DMark05

Spel jag kanske ska testa om jag kan låna av någon är:

Doom 3
Far Cry
Half-Life 2
Battlefield 2

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

kanon! ska bli mycket intressant att höra vilka inställningar man kan köra på!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

tji tittar samma dator.
vilket batteri följer med??
4-cells eller 8-cells??
på datorhandel.com hemsida står det 4....

Visa signatur

A6Ja Q028P

Permalänk

kr0owe: Skulle vara riktigt fint om du kunde testa Battlefield 2 :).

Visa signatur

"It's not the size that's important, it's where you stick it."

Permalänk
Medlem

Motormannen: BF2 flyter finfint! Flyter dock bättre på min stationära (i sign) p.g.a. att den har mer minne. Kanske köper en sticka till lite senare

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Fick datorn idag, har dock inte fått "använda" den då jag blev en aning missnöjd med installationen (56 processer igång) så jag använder min gammla win xp skiva istället så jag får en ren installation. Tänkte på något som verkade lite skummt, det stod att jag hade 512MB på mitt grafikkort istället för 256 som det ska vara? Högerklickade jag på "den här datorn" och tog egenskaper så stod det iallafall att jag hade 1024mb ram så kortet är inte integrerat eller vad det heter?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte integrerat.