Sunbeam Chromatic Windmill Function Panel Black

Permalänk

Sunbeam Chromatic Windmill Function Panel Black

Sunbeam Chromatic Windmill Function Panel Black

Någon som har denna? undrar om den är bra.

finns på webhallen för 295 kr

http://www.webhallen.com/prod.php?id=48823

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Medlem

ingen aning om den e bra fast den var djävligt snygg.
själv kör jag me den fula zalman.
jag vet att vissa fläkt kontroller kan låta lite konstigt fast vet inte hur det är med den du länkade till.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

tjoho
jag har en sån, den är jävligt bra
ps... finns på gtek för 279kr

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

Hur fungerar installationen? drar man el till fankontrollern och sedan kopplar fläktarna till den sen eller?

lönar sig inte att tjacka från qtek för mig (fraktkostnad) kan gå in till webhallens butik och tjacka men tack för tipset iaf.

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk

alltså du får med en kabel för strömförsörjning, 7 (förlänings)kablar till fläktar, 3 värmesensorer som du sätter fast mellan tex cpu - kylfläns och alla dom kopplar du på baksidan av fläktkontrollern

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
alltså du får med en kabel för strömförsörjning, 7 (förlänings)kablar till fläktar, 3 värmesensorer som du sätter fast mellan tex cpu - kylfläns och alla dom kopplar du på baksidan av fläktkontrollern

Notis, sätt ALDRIG en tempsensor mellan fläns/block och värmekälla, detta kan resultera i bränd värmekälla/processor/chipset etc. De bör monteras på fläns/block så nära värmekällan som möjligt, men inte i mellan.

Tror jag du vet också, men tänkte förtydliga för andra

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Gryymt!

ska ta och tjacka den så fort jag har vägarna förbi butiken, tack för tippsen!

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Notis, sätt ALDRIG en tempsensor mellan fläns/block och värmekälla, detta kan resultera i bränd värmekälla/processor/chipset etc. De bör monteras på fläns/block så nära värmekällan som möjligt, men inte i mellan.

Tror jag du vet också, men tänkte förtydliga för andra

mja jag har gjort en lite utfräsning med min co/tech i min kylfläns för tempsensorn så jag tänkte mej inte för hihi

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Jag fick min levererad idag och jag är väldigt nöjd, förutom att INGEN av mina fläktar passar! =D Antingen är dom 4 pins eller 2 pins, får försöka fixa det. Temp sensorna är bra och designen är klockren

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddaarruuddee
Jag fick min levererad idag och jag är väldigt nöjd, förutom att INGEN av mina fläktar passar! =D Antingen är dom 4 pins eller 2 pins, får försöka fixa det. Temp sensorna är bra och designen är klockren

Det beror iofs mest på dig, 3pin är relativt standard. Dock finns det ett gott om 4pi molex -> 3pin adaptrar (och vise versa). Så det löser du lätt...

2pin? Slaktat lite för många nätagg?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Det beror iofs mest på dig, 3pin är relativt standard. Dock finns det ett gott om 4pi molex -> 3pin adaptrar (och vise versa). Så det löser du lätt...

2pin? Slaktat lite för många nätagg?

Nej det är jätte konstigt, köpte en ny grafik kylare idag samtidigt som jag köpte fläktkontrollen.

Arctic Cooling ATI SILENCER 1 rev.2 (9500-9800, x600, x700)
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACVGA-ATI1

Det fanns två olika kontakter till den, en 2 pin och en 3 pin, men det var bara 2 sladdar i båda=båda fungerar som 2 pins dvs.

EDIT: Kollar på denna sida http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html
Och så som jag förstår det behös det bara 3 sladdar om man ska ha 7 volt. Skall man köra fläkten på 5 eller 12 volt behövs bara 2 varav en är jord sladden?

Min fläktkontroller http://www.lanaddict.com/rev/172/1/
Där står det att outputen är 6-12 volt. Och kontakten till min grafikkortskylare är som sagt 2 pins. Kontakten på fläktkontrollen är 3 pins. Finns det något sätt att veta vilken av de 3 pinsen på fläktkontrollen är vilket?

När jag kopplar in grafikortskylaren i min fläktkontroller så funkar den om jag koppar den på ett speciellt sätt, men jag kan inte syra fläkten. Det står i manualen att man enbart kan ändra fläktahastigheter om någon fläkt är ansluten, vilken den är för den snurrar ju, men min fläktkontroller "uppfattar" inte de? =/

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Medlem

jo jag har nydligen köpt en Sunbeam Chromatic Windmill Function Panel Black och tkr den är hur nice som helst. men jag har ett problem, jag har nämligen ingen aning om VART värme sensorerna ska sättas dit, på "SYS , HDD och CPU".
tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Har kört med den Sunbeamen ett bra tag nu...tycker den är utmärkt, även om den ser lite fjantig ut med den roterande "kvarnen".

Sköter allt jag behöver.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag har också en sån. Riktigt nöjd faktiskt:D Bra att man inte behöver ha alla sladdar inkopplade utan bara de man använder. Lätt att koppla in och enkelt att styra fläktarna. Mina värmesensorer hänger bara på några olika ställen i burken, orkade inte vara så seriös. Det enda som är är att jag lyckades med att förstöra "plasten" i fronten när jag to av fronten på mitt chassie:P Men lite modellim senare så var det löst:D

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Äger även en sådan, den är utmärkt, den enda negativa är att LEDsen på fläktarna (om man har sådana) börjar blinka när man vrider ner hastigheten på fläktarna. Annars är den utmärkt.

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Medlem

vart sätter man den? asso vilken storlek har den?

Visa signatur

mvh advisor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exictence
vart sätter man den? asso vilken storlek har den?

Ledigt 5,25 fack..cd/dcd.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Det som irriterar mig mest är att man inte kan stänga av fläktar fullständigt samt att den har ett ganska högt minimum RPM.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C