58 processer... behöver hjälp

Permalänk
Medlem

58 processer... behöver hjälp

hejsan!

jag har 58 processer när jag kör mitt windows, har börjar undra om det finns nått "skit"

jag körde Hijackthis och detta blev loggen...
Skulle behövs hjälp att kolla igenom den, kan inte så mycket själv om sånt.
Det bör tillläggas att det är en laptop, så massa program till batteri och sånt finns.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:03:42, on 2006-04-20
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Program\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Program\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 4.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
C:\Program\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Program\Wireless Console 2\wcourier.exe
C:\Program\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program\ASUSTeK\ASUSDVD\PDVDServ.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Program\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Program\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Program\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Program\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Program\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Program\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\Program\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng1.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Marcus JJ\Mina dokument\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.asus.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.asus.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Live Update] C:\Program\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Program\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console 2] C:\Program\Wireless Console 2\wcourier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ABLKSR] C:\WINDOWS\ABLKSR\ABLKSR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Program\ASUSTeK\ASUSDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "c:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Program\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Program\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] "C:\Program\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\Program\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 4.0\apdproxy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Program\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x8...
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{85D9C3F3-3C91-4568-8D5A-75B5B4F2921F}: NameServer = 192.168.0.1
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{D75CE9EC-6EF7-4650-A63F-BFE350E65DD1}: NameServer = 10.0.0.1
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\Program\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V4 (AdobeActiveFileMonitor4.0) - Unknown owner - C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 4.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - c:\Program\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Program\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Jag kollade din fil på hijackthis.de och såg att ALCMTR.EXE borde tas bort. Annars var det ingen fara.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Att ersätta norton är en väldigt bra början tror jag. Jag gjorde så att jag tog min egna xp-skiva och installerade drivrutinerna manuellt. 46 processer totalt med alla program jag vill ha

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Jag kollade din fil på hijackthis.de och såg att ALCMTR.EXE borde tas bort. Annars var det ingen fara.

ALCMTR.EXE är något till Ljudkortet läste jag mig till...

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

Realtek AC97 Audio - Event Monitor. "Sypware" file used surreptitiously monitor ones actions. It is not a sinister one, like remote control programs, but it is being used by Realtek to gather data about customers

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
ALCMTR.EXE är något till Ljudkortet läste jag mig till...

Ja, det stämmer, men hijackthis föreslog ändå att det skulle tas bort.

Visa signatur

-\n-