Programmeringsfont - MS Consolas

Permalänk
Medlem

Microsoft har alltid haft bra typografi och fonts tycker jag. Bortsett från "System" som de envisades som i Win3.11.

Så visst.. Fler fonts är alltid välkommna

Permalänk
Medlem

Oj vad jag har svurit dom senaste minuterna... Varför sparar ni bilderna i lossy filformat?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
För att slippa ha långa länkar och liknande mitt i texten antar jag.

Annars kan man ju göra [n] till en länk

0

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoecs
Oj vad jag har svurit dom senaste minuterna... Varför sparar ni bilderna i lossy filformat?

Det är en bugg, eller vill du ha skärmskotten i .tiff?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Det är en bugg, eller vill du ha skärmskotten i .tiff?

Inte för att vara petig, men tiff kan vara lossy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Annars kan man ju göra [n] till en länk

Nej, det är omöjligt!

Nej men visst, man kan ju göra nyckelordet som man länkar till som en länk istället med [url=http://min.url.com/]nyckelord[/url].

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en Mac så jag kan koda i Andale Mono och den ser snygg ut. Funkar ju inte i Win iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ooh, Andale Mono var fin. Som av en ren slump så liknar MS Consolas denna font ganska mycket också, vilket är förvånande för en så banbrytande och extraordinär font.

Jag tänkte precis ladda hem och prova MS Consolas förresten. Dock var den i exe-format istället för vad som kan anses som standard när det gäller fonter, TTF.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ooh, Andale Mono var fin. Som av en ren slump så liknar MS Consolas denna font ganska mycket också, vilket är förvånande för en så banbrytande och extraordinär font.

Jag tänkte precis ladda hem och prova MS Consolas förresten. Dock var den i exe-format istället för vad som kan anses som standard när det gäller fonter, TTF.

Det har iallafall ett syfte:

Citat:

This installation package will set the default font for Visual Studio to Consolas.

Permalänk
Medlem

Windows har ju redan haft det bästa hur länge som helst, fixedsys.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Det har iallafall ett syfte:

För om man är en programmerare kan man nog inte lista ut hur man ska ändra font själv

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
För om man är en programmerare kan man nog inte lista ut hur man ska ändra font själv

Programmerarna som kör Visual Studio kanske inte kan det 8-).
(Springer och gömmer sig).

//C

PS. Jag var inte jätteseriös ifall ni inte förstod det.

Permalänk
Medlem

Ser gärna en ny bild på fontet, .bmp, .tiff, .vadnivill. Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Annars kan man ju göra [n] till en länk

(blir lite väl offtopic nu kanske) men det är ändå rätt nice att se alla länkar i ett inlägg i en lista på det sättet han skriver på.

even more offtopic: du som är moderator borde veta varför flercitats-kryssrutorna är borta, saknar dom.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoecs
Ser gärna en ny bild på fontet, .bmp, .tiff, .vadnivill. Tack

Högerklicka -> visa bild. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=652...