Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freud71
Tjena. Är det någon som haft liknande ilandsproblem som jag? Jag har en me med Tele2Comviq abbonemang. Efter det att jag aktiverade iq-svar funktionen så dyker följande meddelande upp i skärmen varje gång jag skall ringa någon "Obs! Aktiv vidarekoppling!"...

Jag upplever detta lite störande och har kollat med både Nokia samt comviq som inte kunde hjälpa mig att stänga av detta meddelande.

Är det någon som vet hur man får bort detta störande moment?? Måste jag koppla ur iqsvar totalt och köra utan telefonsvarare för att slippa meddelandet?

tror att det är om men ej har "samtal väntar" då måste ju samtalen vidarekopplas när man redan snackar med nån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
tror att det är om men ej har "samtal väntar" då måste ju samtalen vidarekopplas när man redan snackar med nån.

Om man redan pratar med någon så tycker jag det låter som en bra idé att det tutar upptaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tossen
Om man redan pratar med någon så tycker jag det låter som en bra idé att det tutar upptaget.

ja det fungerar ju oxå

Permalänk
Medlem

Jaha, tack vare den här tråden så sitter man nu här med en N73me och är grymt nöjd!
/Mempha

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man gör movee's i nokia N73? läste enligt hjälpen i telefonen men hitta inget om det i alla fall där man ska gå in bland kort och filmklippen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
nån som vet hur man gör movee's i nokia N73? läste enligt hjälpen i telefonen men hitta inget om det i alla fall där man ska gå in bland kort och filmklippen.

Först filmar du med kameran när du har gjort det gå in i galleriet sök upp det filmklipp du vill omvanlda till muvee klicka på val--->Redigera---->Skapa muvee..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Fråga kolon vad är muvee?

Permalänk
Medlem

okej, tackar för den snabba hjälpen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Fråga kolon vad är muvee?

Ja hur ska man svara på den... muvee lägger till ljud och andra roliga effekter på dina filmklipp testa och se.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fpow
Hej jag har en fråga... någon som kör gps på sin nalle?? Själv kör jag Tomtom men vill ha tipps på några andra mjukvaror som funkar...??

Samt söker ett program som funkar som ir remote för tv´n mm... PM mig gärna om ni har navicore eller Route 66... M.v.h F

Hm jag har för mej att infrasignalen från mobiltelefoner är alldeles för svag för att styra en tv eller liknande. Om man nu inte vill stå 4 cm från sin tv o trycka o svettas förståss.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Gaaahh!

Jag uppdaterade precis min N73, och när jag skulle återställa backupen som jag tagit före, så kom det upp en elak ruta som klagar på att backupen är korrupt. :'(

Iofs så multi-taskade jag väldigt mycket på datorn samtidigt som jag tog backupen, så det är väl inte bara Nokias fel, men ändå!
Backup-programmet borde ha inbyggd funktion som läser av ifall backupen lyckades.

Nu är alla mina ca 50 kontakter, 100 meddelanden och 40 anmärkningar i kalendern borta. >_<

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davidow
Gaaahh!

Jag uppdaterade precis min N73, och när jag skulle återställa backupen som jag tagit före, så kom det upp en elak ruta som klagar på att backupen är korrupt. :'(

Iofs så multi-taskade jag väldigt mycket på datorn samtidigt som jag tog backupen, så det är väl inte bara Nokias fel, men ändå!
Backup-programmet borde ha inbyggd funktion som läser av ifall backupen lyckades.

Nu är alla mina ca 50 kontakter, 100 meddelanden och 40 anmärkningar i kalendern borta. >_<

Sorry about that! Men jag har för mej att backup-programmet i nokia pc-suite säger till om backupen har gått bra eller ej. Hmm men jag har bara gjort det en gång.

(Att du inte uppgraderade till ME? )

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davidow
Gaaahh!

Jag uppdaterade precis min N73, och när jag skulle återställa backupen som jag tagit före, så kom det upp en elak ruta som klagar på att backupen är korrupt. :'(

Iofs så multi-taskade jag väldigt mycket på datorn samtidigt som jag tog backupen, så det är väl inte bara Nokias fel, men ändå!
Backup-programmet borde ha inbyggd funktion som läser av ifall backupen lyckades.

Nu är alla mina ca 50 kontakter, 100 meddelanden och 40 anmärkningar i kalendern borta. >_<

Haha, förlåt om jag skrattar. Lider faktiskt med dig, sånt suger verkligen. Man ska vara ytterst försiktig med säkerhetskopiorna. Öppna kopian och kolla, det står där om den inte kunde kopiera något + att det under självakopieringen kommer error-meddelanden som säger att något inte gick att kopiera.

Vet att frågan varit uppe många gånger, men svaren folk fått då har varit värdelösa. Vart kan man hitta stilrena teman? Letat länge men alla har brister som är irriterande.

EDIT: Hur gör man egna? Program?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
Vet att frågan varit uppe många gånger, men svaren folk fått då har varit värdelösa. Vart kan man hitta stilrena teman? Letat länge men alla har brister som är irriterande.

EDIT: Hur gör man egna? Program?

googla efter Roman Keller themes eller nå sånt.
använder själv hans vista teman, stilrena å snygga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
Haha, förlåt om jag skrattar. Lider faktiskt med dig, sånt suger verkligen. Man ska vara ytterst försiktig med säkerhetskopiorna. Öppna kopian och kolla, det står där om den inte kunde kopiera något + att det under självakopieringen kommer error-meddelanden som säger att något inte gick att kopiera.

Vet att frågan varit uppe många gånger, men svaren folk fått då har varit värdelösa. Vart kan man hitta stilrena teman? Letat länge men alla har brister som är irriterande.

EDIT: Hur gör man egna? Program?

Teman kan du tillverka på ownskin.com. Jag har gjort många av egna bilder o annat. Bla annat några helgrymma darthvader och -yoda teman

edit: jag noterade nu att ownskin har problem med sin sida nu...vilket dom tyvär ofta har. Men får man det att funka så är det ett bra verktyg för att göra egen teman i!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

skriv gärna om när 3s uppdatering kommer så e ni snälla dem verkar så seeega asså...
ingen som vet exakt datum?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

SUPER

När jag försöker konvertera filer med SUPER, kan jag inte konvertera ifall DIRECTSHOW är ibockad..

Är inte Directshow ibockad, så kan jag konvertera, men när jag försöker spela upp filmen i mobilen, får jag bara ljud och ingen bild.

Vad kan vara felet?
Tacksam för svar.....

Permalänk

Re: SUPER

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiG-GiB
När jag försöker konvertera filer med SUPER, kan jag inte konvertera ifall DIRECTSHOW är ibockad..

Är inte Directshow ibockad, så kan jag konvertera, men när jag försöker spela upp filmen i mobilen, får jag bara ljud och ingen bild.

Vad kan vara felet?
Tacksam för svar.....

Har du rätt inställningar? Om du inte har det så kan jag maila över en sreendump med mina inställnigar som fungerar.
Hur gick flasningen till ME? Nöjd?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Re: Re: SUPER

Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Har du rätt inställningar? Om du inte har det så kan jag maila över en sreendump med mina inställnigar som fungerar.
Hur gick flasningen till ME? Nöjd?

Jag är SUPER nöjd papphammar, tack för hjälpen!!

Hehe, jag har rätta inställningar, kollat på lite guider här och var... Men DirectShow vägrar funka för mig. Undrar om det är codecs som ställer till det?

Använder idag Ffdshow codec paketet..

Håller på och konverterar med Nokia PC Suite programmet, ska se om det funkar bättre, hehe

Permalänk

Re: Re: Re: SUPER

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiG-GiB
Jag är SUPER nöjd papphammar, tack för hjälpen!!

Hehe, jag har rätta inställningar, kollat på lite guider här och var... Men DirectShow vägrar funka för mig. Undrar om det är codecs som ställer till det?

Använder idag Ffdshow codec paketet..

Håller på och konverterar med Nokia PC Suite programmet, ska se om det funkar bättre, hehe

Hm jag är urkass på konvertering. Jag bara konverterar över med super till luren. Men från en dvd så måste jag konvertera med ett program som heter moviepod och sedan konvertera ytterligare med super.

Kul att du blev nöjd med ME! Det är först med ME som det känns att man har den bästa allround-lure just nu För bäst ljud: slå på loudnessfunktionen!

Har stött på ett problem!! Nån´som vet hur man får bort teman från sin lur? Jag får inte bort alla teman (INTE fabriksinstallerade, utan sådana som jag har lagt in). Jag har försökt få bort dom i programhanteraren och i temamenyn(det står att man ska trycka på c där så går dom bort). Jag får helt enkelt inte bort alla som jag har installerat in. Hur gör man en total reset på luren? Jag har inte hittat var. Jag hittade bara en grej som heter fabriksåterställning men den återställer bara lite inställningar och tar inte bort något.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: SUPER

Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hm jag är urkass på konvertering. Jag bara konverterar över med super till luren. Men från en dvd så måste jag konvertera med ett program som heter moviepod och sedan konvertera ytterligare med super.

Kul att du blev nöjd med ME! Det är först med ME som det känns att man har den bästa allround-lure just nu För bäst ljud: slå på loudnessfunktionen!

Har stött på ett problem!! Nån´som vet hur man får bort teman från sin lur? Jag får inte bort alla teman (INTE fabriksinstallerade, utan sådana som jag har lagt in). Jag har försökt få bort dom i programhanteraren och i temamenyn(det står att man ska trycka på c där så går dom bort). Jag får helt enkelt inte bort alla som jag har installerat in. Hur gör man en total reset på luren? Jag har inte hittat var. Jag hittade bara en grej som heter fabriksåterställning men den återställer bara lite inställningar och tar inte bort något.

angående total reset.

om du uppgraderar luren igen till ME så blir telefonen nollställd annars vet jag inget annat knep...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

Sådärja! Då har professor papphammar(släkt med professor balthazar för övrigt) löst även detta lilla problem. Lösningen visade sej vara enkel men jäkligt "onödig"! Men men, när mjukvaran inte fungerar till fullo så...

Jag gjorde som följer: Säkerhetskopierade telefonminnet till minneskortet. FAST DET VAR FEL!!! Man får strunta i att föra över sin minneskortbackup! För man får ju självklart tillbaka sina gamla program OCH teman när man sedan återställer från minneskortet!
Sedan knackade jag in stjärna fyrkant 7370 fyrkant och vips så totalåterställdes telefonen. Sedan när jag kollade i menyn så blev jag lite byxis- en ikon saknades...vart kunde den ha tagit vägen då?? Jo den hade gått och gömt sej i mappen verktyg(den var väl blyg sådär efter en totalåterställning å allt) Men det är ju bara att flytta tillbaka grejerna dit man vill ha dom.

Dom oönskade teman var äntligen puts väck. Sedan så kopierade jag över allt från minneskortetFAST DET SKA MAN EJ GÖRA SOM SAGT; och allt var tillbaka fast INTE kontakterna! Men dom kanske inte kopieras över. Så om ni gör denna manöver se till att ha synkat era kontakter i pc-suite med outlook, outklook express eller lotus, skriv ner dom på papper och ha dom inlåsta i ett bankfack, tattuera dom i spegelvänd skrift på ryggen osv!

Anyhur, detta verkar vara det ena(och snabbaste) utav två alternativ(det andra är nog att helt flasha om sin lur, tack för det tipset som jag fick av tandapa föresten!) om man har riktigt envisa teman på telefonminnet, för det måste ha varit där jag hade det. Om man har det på minneskortet, vilket kanske är smartare ur avinstalleringssynpunkt, så kanske det räcker med att välja alternativet "visa dolda mappar" i datorn och sedan slå på masslagringsenhet via sin usb och gå in där och gräva i mapparna.

Verkar som att jag har avinsallationssjukan här. Hade problem att avinstallera ett spel på datorn iförrgår och blev tvungen av köra en systemåterställning för att bli av med den skiten.

Hoppas att nån´i alla fall har nytta av denna lilla historia!

over and out / P-H

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag försökte också att bli av med ett gäng teman för ett tag sedan och kunde inte få bort dem på något sätt. Det slutade med att jag formaterade minneskortet där alla teman låg.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

för att få bort teman från telefonen får du gå in på meny-->verktyg--->progr.hanterng.

där får du leta upp temat å sen avinstallera

Permalänk
Medlem

Papphammar! Moviepod funkar det även till pc eller kör du med mac?? Finns det annars något annat bra motsvarande program du eller någon annan kan rekomendera..?

Permalänk
Medlem

kan inte hitta MSN nu igen...
Jag vill ha adressen till 3s MSN...
Jag går in på Plantet3 genom mobil.tre.se och vidare till fliken chat men där hittar jag inte ngt MSN?

Ngn som vet?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

samel89
Jo det är det normala förfarandet vid avinstallation av teman. Men det funkar inte alltid serru. Då måste man, beroende på var man har installerat sina teman(tel.minne eller minneskort), göra på ovan beskrivna sätt för att bli av med sina teman. Om man har teman på minneskortet som man ej blir av med så
kan man pröva alternativet att markera alternativet "visa dolda mappar och filer" mappalternativ i kontrollpanelen och sedan leta rätt på en dold mapp som heter "private" eller liknande. Där kan man kanske finna sin teman och sedan ta bort dom. Jag är inte hundra på att teman ligger i just den mappen men det är bara att leta igenom mapparna(dom är inte så många) Annars så är det omformatering av minneskortet som gäller.

Teman på telefonnminnet får man bort genom att totalåterställa telefonen som jag beskrev i min tidigare post alldeles ovan. Man kan nog få bort det genom att återflasha sin lur men det tar längre tid.

freud71
Moviepod kör jag på windows. Sedan bakar jag till det i SUPER. Men jag är inte alls säker på att jag gör på det smidigaste sättet för att rippa ner dvd film. Har inga andra program som jag kommer på.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Nu har ja flashat till ME funkade jättebra, tycker helt klart bättre om musikspelarens utseende i ME version.

Permalänk

N73 new Firmware 3.0649.0.0.1

some of the improvements:

menus are faster
no bold font in standby screen
more startup ram

not for Music Edition

Permalänk

Nån´som kan länka mej till en bättre klocka eller kalender med alarm som är GRATIS(ingen trailgreja) som har möjligheten till återkommande alarm (rätt kass att den funktionnen inte finns i klockan som medföljer N73!) Jag har inte hittat nån´som är gratis på nätet. Vore tacksam för tips! Det får gärna vara en enkel klocka utan en massa kalendergrejer. Jag är främst ute efter en klocka med möjligheten till att ställa in återkommande alarm- t. ex varje vardag kl 07.00.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy