Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
3 telefonernahar fortfarande inte fått ngn update....
ngn som vet när de kommer?
Sen tänkte jag fråga om hur man ser vilken version man har på telefonen typ *#blablabla# men glömt va de var

Du trycker *#0000#.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Vad är det för snack om att flasha sin N73 till ME?

Har en N73 och skulle gärna vilja veta mer!!!

Det du gör är att du flashar om din "vanliga" N73. Mao får exakt samma mjukvara som N73 ME. Läs första posten för instruktioner.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan N73 och N73 ME?

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Vad är det för skillnad mellan N73 och N73 ME?

Bla bättre musikspelare där man kan spela lite högre, sen lite andra teman... sen är det inte så jättestor skillnad.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Bla bättre musikspelare där man kan spela lite högre, sen lite andra teman... sen är det inte så jättestor skillnad.

Jo en liten sak. ME är helsvart och myyycket snyggare Det ingår även 2GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Jo en liten sak. ME är helsvart och myyycket snyggare Det ingår även 2GB.

Trodde han menade mjukvaran hrm :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

har någon testat med 4gb minnes kort???? sugen på att köpa ett.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Vad är det för skillnad mellan N73 och N73 ME?

Jag skulle vilja påstå att ljudet skiljer sej ganska mycket. Betydligt mer bas och ett fylligare ljud generellt! (Om man har vettiga lurar och använder loudnessfunktionen som finns i ME)
SEdan så blir "aktivitetsknappen" förvandlad till direktknapp till muisikspelaren i ME.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Hej!
Vet inte om detta har disskuterats tidgare men...

En kort fråga bara. Har haft telefonen i några dagar nu och på det stora hela grymt nöjd, men en sak stör mig som jag inte får till. Måste man visa alla bilder i galleriet? Jag har en del bilder som jag inte vill vill visa där utan som jag kan ta fram när jag själv vill se dom. Som det är nu så är det många som vill titta på telefon, och då självklart galleriet. Men man kanske inte vill visa upp alla bilder för allmän beskådan, går detta att ställa in?

/Jonas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunnargren
Hej!
Vet inte om detta har disskuterats tidgare men...

En kort fråga bara. Har haft telefonen i några dagar nu och på det stora hela grymt nöjd, men en sak stör mig som jag inte får till. Måste man visa alla bilder i galleriet? Jag har en del bilder som jag inte vill vill visa där utan som jag kan ta fram när jag själv vill se dom. Som det är nu så är det många som vill titta på telefon, och då självklart galleriet. Men man kanske inte vill visa upp alla bilder för allmän beskådan, går detta att ställa in?

/Jonas

Undrar samma sak! Sjukt störigt att inte kunna låna ut sin mobil p.g.a att man har bilder man inte vill visa upp.

Permalänk

Ingen som vet någon lösning till det här? Fattar inte vad funktionen album är till för någon nytta över huvudtaget...

Permalänk
Medlem

ta ut minneskortet innan du går ut ^^

Permalänk
Medlem

Du menar skapa mappar?

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

Tyvärr har dumskallarna på nokia inte fattat det ännu att den funktionen behövs.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag har suttit i timtal och läst tråden.... men hittar inte vad som funkar och inte funkar efter en fw uppdatering om man har TRE.

Funkar "deras" msn som är gratis tex.....???

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk

Går det att få tag på "snakes" som ligger i mobilen för nerladdning eller på något sätt få över spelet till en annan telefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitram
Jag har suttit i timtal och läst tråden.... men hittar inte vad som funkar och inte funkar efter en fw uppdatering om man har TRE.

Funkar "deras" msn som är gratis tex.....???

Jag tror inte det eftersom deras msn är väl special special som säkert går igenom deras egna servrar... annars kunde ju vem som helst ladda ner msn och köra gratis.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Undrar samma sak! Sjukt störigt att inte kunna låna ut sin mobil p.g.a att man har bilder man inte vill visa upp.

Det man kan göra som nödlösning är installera tex Ybrowser och gå in i images mappen och helt enkelt sätta "hidden/dölj" på filerna där.
Då syns dom inte längre.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Det man kan göra som nödlösning är installera tex Ybrowser och gå in i images mappen och helt enkelt sätta "hidden/dölj" på filerna där.
Då syns dom inte längre.

Ja om det finns något sånt skulle det fungera, men det är ju helt sjukt dumt gjort att man är tvungen att vi alla bilder i galleriet. La några bilder i mappen övrigt bara för att testa, men den visar även de bilderna. Den verkar visa alla filer som är bilder. Riktigt störande....

Permalänk
Medlem

jo de e lite lagom knäppt faktiskt.
Men prova ybrowser.. grtis prog

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
jo de e lite lagom knäppt faktiskt.
Men prova ybrowser.. grtis prog

Tack, ska göra det

Går det bra att avinstallera om man skulle vilja det?

Permalänk
Medlem

Bildspel - bättre bilder!

Ni som har standard N73 versionen med nyaste mjukvaran (3.0649.0.0.1)... har ni märkt en sak? (Vet inte om det är samma på ME som inte har multimediaknappen)

Om man använder multimediaknappen och väljer bildspel (så vidare ni inte konfat om den) så är bilderna MYCKET bättre än om man bara tittar på dem i galleriet. Färgerna är klart mjukare, ljusare och bilden har mer definition än i galleriet.

De är inte heller riktigt lika skarpa, men de ser så mycket snyggare ut när man kollar på dem i bildspel... det är inte heller samma bildspel som inne i galleriet (där man kan zooma och panorera). Det verkar precis som att när man kollar bildspel från multimediaknappen så processas bilderna innan och ett filter läggs på eller liknande.

Någon som märkt samma sak?
Om inte så kolla!

Permalänk
Medlem

"Jag har suttit i timtal och läst tråden.... men hittar inte vad som funkar och inte funkar efter en fw uppdatering om man har TRE.

Funkar "deras" msn som är gratis tex.....???"

Jag har uppdaterat min tre tele till ME... Jag har instalerar MSN messenger live i telen och har inte fått någon data trafiksräkning på två månader.... tror det är gratis med andra ord... Kan maila filen. Allt annat funkar kanon utan kronglig konfig mm... Men du kan inte backuppa telen när du blåser så du förlorar allt (backup funkar men återställer du backupen får du problem)... bara börja om... utan det som finns på minnes kortet..

Permalänk
Medlem

Låsning vid SMS/MMS-skickning?

Jag är på det hela taget toppennöjd med min Nokia N73. Har haft den ungefär ett halvår och vågar nog nästa säga att det är den bästa telefon jag nånsin haft.

Hur som helst; en grej stör mig dock grymt mycket.

När jag skrivit ett SMS eller MMS och sänder det så låser sig telefonen ända tills det är ivägskickat. Jag kan alltså inte sända, trycka på den röda telefonen, återvända till startläge och fortsätta använda telefonen medan SMS:et eller MMS:et skickas i bakgrunden utan måste VÄNTA i ~1 minut innan jag kan fortsätta använda telefonen. Den är alltså helt låst och svarar inte på några knapptryckningar.

Kan inte påminna mig att telefonen alltid betett sig såhär dock, det borde jag irriterat mig på redan från början.

Har testat olika lösningar; att använda minneskortsminnet istället för telefonminnet för lagring av skickade och mottagna SMS/MMS samt att knäppa av rapporteringen. Helt utan framgång.

Är det någon som upplever/upplevt samma problem?

Tack!
S.

Visa signatur

fleranvändarinloggning!

Permalänk
Medlem

Re: Låsning vid SMS/MMS-skickning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av test
Jag är på det hela taget toppennöjd med min Nokia N73. Har haft den ungefär ett halvår och vågar nog nästa säga att det är den bästa telefon jag nånsin haft.

Hur som helst; en grej stör mig dock grymt mycket.

När jag skrivit ett SMS eller MMS och sänder det så låser sig telefonen ända tills det är ivägskickat. Jag kan alltså inte sända, trycka på den röda telefonen, återvända till startläge och fortsätta använda telefonen medan SMS:et eller MMS:et skickas i bakgrunden utan måste VÄNTA i ~1 minut innan jag kan fortsätta använda telefonen. Den är alltså helt låst och svarar inte på några knapptryckningar.

Kan inte påminna mig att telefonen alltid betett sig såhär dock, det borde jag irriterat mig på redan från början.

Har testat olika lösningar; att använda minneskortsminnet istället för telefonminnet för lagring av skickade och mottagna SMS/MMS samt att knäppa av rapporteringen. Helt utan framgång.

Är det någon som upplever/upplevt samma problem?

Tack!
S.

Vad har du för minneskort samt har du senaste mjukvaran?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har för mej att det finns nå prog att ladda mer på typ nokia.se som speedar upp sms sändningen på n73

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
Har för mej att det finns nå prog att ladda mer på typ nokia.se som speedar upp sms sändningen på n73

http://www.nokia.se/support/phones/n73/index.php?cat=smartpho...

http://nds1.nokia.com/phones/files/software/Nokia_N73_sms_acc...

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

Åh, funkar prima! Tack så hemskt mycket. Ni är bäst!

Visa signatur

fleranvändarinloggning!

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs aldrig märkt någon fördröjning när man skickar SMS.
Men borde inte det här vara fixat iom den nya mjukvaran i telefonen?

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

Hej, Jag kommer snart få min N73:a och då vill jag ju skydda den så mycket som möjligt.

Jag har sett vissa som har skydd på displayen som gör att det inte repas så lätt, tror att det kallas ScreenGuard eller nått sånt.

Någon som vet var man kan få tag på ett sånt så skulle jag bli jättetacksam!

Tack på förhand //Wille.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bladman
Hej, Jag kommer snart få min N73:a och då vill jag ju skydda den så mycket som möjligt.

Jag har sett vissa som har skydd på displayen som gör att det inte repas så lätt, tror att det kallas ScreenGuard eller nått sånt.

Någon som vet var man kan få tag på ett sånt så skulle jag bli jättetacksam!

Tack på förhand //Wille.

Skaffa en väska istället. Har haft min sedan oktober nu men har inte repat displayen ännu. Väska är bäst. Skyddar mot smuts också.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy