Oblivion: Bästa svärdet i spelet?

Permalänk
Medlem

Nackdelen med umbra och andra magiska vapen är att man måste ha minst 50 i armorerskill för att kunna reparera dem. Det kostar en förmögenhet att reparera dem hos handlaren så det är inte att tänka på. Jag tog förresten umbra när jag var level 11 Hon bor nere i Vindasel för den intresserade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
goldbrand är bättre tills den får slut på charges då är umbra helt plötsligt överlägsen för den har bättre "base-damage" än goldbrand... Man får goldbrand efter Boethia shrine

när jag körde så växlade jag mellan goldbrand och umbra, använde goldbrand som "mainvapen" och när den behövdes laddas på så använde jag umbra för att fylla några gems och sedan ladda goldbrand

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men hur gör man för att möblera sina hus?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Lite offtopic men hur gör man för att möblera sina hus?

Det står när du har köpt huset. Du går till den lokala Godds & Trades (Eller vad den nu heter) affären och så ser du en massa lappar som heter något i stil med "kitchen area", "reading area", osv. Köper du dom så blir ditt hus inrett med möbler. Tyvärr så kan du inte inreda huset själv som du vill. Då får du lära dig TES:Contruction Set:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett hus för 5000:- i Anvil. Från nån snubbe. Han gav mig nyckel och de där Deed Rights, och när jag köper huset står ingenting om var jag kan köpa ny inredning, det enda som står i Deed rights grejen är någonting om Construction Charter i Anvil..

Om det är det stället man ska gå tilll vart finns det?.. Hittar det ej på kartan.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Jag har precis köpt ett hus för 5000:- i Anvil. Från nån snubbe. Han gav mig nyckel och de där Deed Rights, och när jag köper huset står ingenting om var jag kan köpa ny inredning, det enda som står i Deed rights grejen är någonting om Construction Charter i Anvil..

Om det är det stället man ska gå tilll vart finns det?.. Hittar det ej på kartan.

Just huset i Anvil är belagt med en quest som du måste klara för att få huset att funka...

När du lägger dig och sover i huset för första gången så kommer det att hända saker...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Oookay! Tackar! men jag har även det fula huset i imperial city som jag köpte grejjer till innan jag gick till huset så det är i kuvert. som kök o sånt. Vet inte hur jag gör med det. Ska jag gå till någon så att jag får det levererat till mig?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Oookay! Tackar! men jag har även det fula huset i imperial city som jag köpte grejjer till innan jag gick till huset så det är i kuvert. som kök o sånt. Vet inte hur jag gör med det. Ska jag gå till någon så att jag får det levererat till mig?

Du behöver bara köpa dessa grejer, så inreds ditt hus automatiskt. Du behöver inte/kan inte göra mer än så. Dessa kuvert kan du sedan tex dumpa i en låda i ditt hus.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Oookay! Tackar! men jag har även det fula huset i imperial city som jag köpte grejjer till innan jag gick till huset så det är i kuvert. som kök o sånt. Vet inte hur jag gör med det. Ska jag gå till någon så att jag får det levererat till mig?

Nej, så fort du köpt "Kuverten" så är det installerat och klart nästa gång du kommer till kåken... Det märks inte så mycket i Imperial rucklet dock... och till Anvil kåken behöver du inte köpa möbler efter att du gjort questen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

OH MY GOD!!! Tror ni inte man precis gav Martin idioten Azuras star då??!
fattade ju inte alls vad den gjorde :(.... Buuuuuu!!!! *Buar frenetiskt som en Hammarbysupporter*..

allvarligt, de va ruttet.... Helt onödigt inlägg, men jag måste gråta ut

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
OH MY GOD!!! Tror ni inte man precis gav Martin idioten Azuras star då??!
fattade ju inte alls vad den gjorde :(.... Buuuuuu!!!! *Buar frenetiskt som en Hammarbysupporter*..

allvarligt, de va ruttet.... Helt onödigt inlägg, men jag måste gråta ut

Har du hört detta förr?:

Save, save, save, save, save, save, save...säkerhetskopiera dina save:s....save, save, save...

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag körde alltid med en egentillverkad Daedric Claymore och +40 Fire. Sen kör man bara "rush-hugg" så dör allt. Mage-guild är ju viktigast, då kan man även tillverka vettiga spells som gör att man slipper ha många skills (max effekt, 1s duration).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
OH MY GOD!!! Tror ni inte man precis gav Martin idioten Azuras star då??!
fattade ju inte alls vad den gjorde :(.... Buuuuuu!!!! *Buar frenetiskt som en Hammarbysupporter*..

allvarligt, de va ruttet.... Helt onödigt inlägg, men jag måste gråta ut

Går ju att fuska fram skiten också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Går ju att fuska fram skiten också

Typ:
[SPOILER]

00000193

[Heheheee]
[Slut spoilat]

Mvh

Permalänk

***lite spoliervarning***

på tal om umbra.. om man inte lämnar tillbaka umbra till clavius vile eller vad han heter, räknas inte det questet som avklarat då? med tanke på att man måste ha alla tidigare daedriv quests avklarade för att bli inbjuden till Hermaeus Mora. Läste nånstans att det inte räknades som avklarat om man inte lämnade tillbaka svärdet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onkel Morra
***lite spoliervarning***

på tal om umbra.. om man inte lämnar tillbaka umbra till clavius vile eller vad han heter, räknas inte det questet som avklarat då? med tanke på att man måste ha alla tidigare daedriv quests avklarade för att bli inbjuden till Hermaeus Mora. Läste nånstans att det inte räknades som avklarat om man inte lämnade tillbaka svärdet.

Det stämmer för att questet skall räknas som klart och Hermaeus Mora skall skicka en inbjudan till dig så måste du ge tillbaka Umbra till Clavicus Vile... Men det är det värt, Hermaeus questbelöning är ganska fet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Borde räknas om man går till honom och nekar honom svärdet, då är questet med i "completed quest list"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Borde räknas om man går till honom och nekar honom svärdet, då är questet med i "completed quest list"

F*n det har du nog rätt i... Tänkte aldrig på det eftersom jag själv bara kört två alternativ: Antingen behåller man svärdet och meddelar inte Clavicus om detta för då behåller ju svärdet sin "quest item" status och väger därmed ingenting, eller så ger man bort det och tar hjälmen.

Men du har nog rätt, nekar man Clavicus svärdet så borde ju questen vara klar och då är det ju fritt fram att besöka Hermaeus.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

tack för svaren. de har lugnat mig något.. för när jag läste vad man får av Hermaeus Mora samt att nån trodde att det inte gick att kombinera det med att behålla umbra så brast mitt hjärta eftersom jag behöll umbra..

men då ska jag bara klara ett daedric quest till och sen får vi se ifall Hermaeus Mora hör av sig...

Permalänk
Medlem

blev lite sugen på att spela detta spel igen...dock kommer jag fuska massivt denna gång!!!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.