Permalänk
Medlem

Nytt Conroe X6800 System

Hej
Jag hade en tråd här nyligen om inköp av ett nytt datorsystem.
Efter den tråden bestämde jag mig för att skaffa en Conroe X6800, eftersom jag inte kommer klocka den, eftersom jag har inga erfarenheter av det.

Och nu undrar jag om någon kan sätta ihop ett framtidssäkert system, bry er inte om budget, sålänge det inte överstiger 27 000 :-

Skärm ska ingå, jag hade tänkt en

Samsung 21" CRT SyncMaster 1100MB TCO03

(http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318162)

eller en ViewSonic P227fB 21"CRT

(http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSP227FB)

Är någon av dessa skärmarna ett bra val?

Tack på förhand!
//BlasteR

Permalänk
Medlem

Finns inget som heter "framtidssäkert". Det kommer ALLTID något nytt så man blir tvungen att byta nästan hela systemet igen.

Här är ett riktigt prestandamonster:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=360752&...
(dock så är det ingen skärm med där).

Visste inte om du skulle ha chassi eller ej?

Permalänk
Medlem

Jag ser det..kanske ska skippa den där raptorn på 150, och ta en lite större istället, för lagring.. annars såg den mycket bra ut

Permalänk

Moderkortet passar väl inte till Conreo!?

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem

Nej bra att du såg det, tror inte moderkortet fungerar med Conroe. Samt att moderkortet +det där rgafikkortet går inte heller. Får leta på moderkort som passar

Edit: Sådär: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=360786&...

Moderkortet kommer fungera med Conroe. Är dock inte helt säker på om grafikkortet fungerar, eftersom moderkortet inte står med på nvidias hemsida.

Permalänk

Jag snurrade visst till det

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem

Nu ser det ännu bättre ut

Är den lätt att upgradera senare vid behov?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlasteRs
Nu ser det ännu bättre ut

Hur kan det göra det när du inte vill gå över 27,000:- och systemet kostar 24,657:- utan skärm?

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem

Haha, jag har nog lite extra att spendera

men är denna värd alla pengar?

Permalänk
Medlem

Antal Webbpris Totalt
Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
Artikelnr: 322640
Lagerstatus: Preliminärt 14 st. 2006-08-20 8995 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Thermaltake Kandalf Silver, Aluminium Super tower, m/ fönster (utan nätagg)
Artikelnr: 310553
Lagerstatus: 10 st. på lager 2149 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology
Artikelnr: 321028
Lagerstatus: 37 st. på lager 2999 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Seasonic S12 Nätaggregat 600W, 120mm fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin
Artikelnr: 314759
Lagerstatus: 26 st. på lager 1549 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3 ,PCI-Express,"BP7950GX2-1000-TV-DD",HDCP
Artikelnr: 320217
Lagerstatus: 100+ st. på lager 5795 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, Retail
Artikelnr: 312204
Lagerstatus: 34 st. på lager 1049 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
Artikelnr: 321774
Lagerstatus: Preliminärt 34 st. 2006-08-05 2199 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU- Fläkt, Socket 478/775/754/939/940
Artikelnr: 312473
Lagerstatus: 500+ st. på lager 498 kr

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM
Artikelnr: 316737
Lagerstatus: 32 st. på lager 2550 kr

--------------------------------------------------------------------------------

Total: 27783 Ink moms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wallan2
Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
Artikelnr: 321774
Lagerstatus: Preliminärt 34 st. 2006-08-05 2199 kr

Stöder inte 7950GX2

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Conman! kör redan med ett sådant moderkort och han verkar inte ha några problem,vad jag vet!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...