Microsoft nära att släppa mp3-spelare

Permalänk
Melding Plague

Microsoft nära att släppa mp3-spelare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OH NOES BLUESCREEN PÅ MP3N !

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Och jag som tyckte Xbox var ett patetiskt försök att stjäla marknadsandelar från konkurenterna...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Undrar vad det blir för oprativsystem? WM 5 utan telefondrivrutiner?

Permalänk

Förstår fortfarande vad personer har emot Microsoft. Först så skapade de en helt funktionsduglig konsoll, som personer faktiskt köper, så istället för två jättar, så kanske vi snart har tre?

Microsoft är som vilket annat företag som helst, vilket vill tjäna pengar. MP3-spelare har dom ingen, vilket Apple och Sony har. Såklart så vill de försöka få lite marknadsdelar på den fronten också.

Sedan så vet vi inte huruvida spelaren kommer att generera fram bluescreen eller inte. Jag har fortfarande aldrig fått en enda bluescreen under hela mitt liv, så jag antar att det dels beror på användaren? Låt oss istället vänta och se vad de har att komma med, istället för att redan innan produkten finns att köpa, såg den vid dess fotknölar.

Tycker det är bra att dom ger sig in i MP3-marknaden. Vem vet, de kanske inte skapar en storsäljare på en gång, men de kanske kan tillföra någonting nytt som andra inte har, och sedan skapa lite mindre monopol för andra.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Förstår fortfarande vad personer har emot Microsoft. Först så skapade de en helt funktionsduglig konsoll, som personer faktiskt köper, så istället för två jättar, så kanske vi snart har tre?

Microsoft är som vilket annat företag som helst, vilket vill tjäna pengar. MP3-spelare har dom ingen, vilket Apple och Sony har. Såklart så vill de försöka få lite marknadsdelar på den fronten också.

Sedan så vet vi inte huruvida spelaren kommer att generera fram bluescreen eller inte. Jag har fortfarande aldrig fått en enda bluescreen under hela mitt liv, så jag antar att det dels beror på användaren? Låt oss istället vänta och se vad de har att komma med, istället för att redan innan produkten finns att köpa, såg den vid dess fotknölar.

Tycker det är bra att dom ger sig in i MP3-marknaden. Vem vet, de kanske inte skapar en storsäljare på en gång, men de kanske kan tillföra någonting nytt som andra inte har, och sedan skapa lite mindre monopol för andra.

Håller med. Det är många som klagar på att Microsoft har monopol på operativsystemsmarknaden, men väldigt få klagar på att Apple har en gigantiskt stor plats på mp3-spelarmarknaden. De har mig veterligen cirka 80% av marknaden bara i USA.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

På vilket sätt behöver vi ännu en mp3-spelare? Finns väl redan 200-300 modeller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
På vilket sätt behöver vi ännu en mp3-spelare? Finns väl redan 200-300 modeller.

2-300? Öka antalet med några hundra, så har du snarare det mer korrekta antalet...

Vi pratar inte om några små skitbudgetspelare, utan just konkurrenter till iPod. Och sådana finns det inte alls särskilt många av. Konkurrens är bra!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

"Apple bidat sin tid och sett Microsoft öka sin försäljning enormt mycket de senaste tre åren på grund av sina mp3-spelare, som också ökat Microsoft marknadsandelar när det gäller datorer. Men nu verkar det som om Apple är på gång att lansera sin egna mp3-spelare med tillhörande musiktjänst."

Tänk !OM! nyheten hade varit så, hade det kommit massa inlägg typ "Då måste man väl skriva in ett lösenord varje gång man överför över en låt"?

Nej, absolut inte. Det hade kommit en massa inlägg som prisar Apple och några Apple sekter skulle säkerligen bildas i svenska hem runt om i landet.

Så jävla patetiskt med detta Microsoft hatet.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Nej, absolut inte. Det hade kommit en massa inlägg som prisar Apple och några Apple sekter skulle säkerligen bildas i svenska hem runt om i landet.

Jag avskyr Apple och deras ultra-kontrollerade skit datorer, det DRM-infekterade ITMS skiten ska vi inte ens prata om.

Nu kan ingen anklaga mig för att vara partisk, jag hatar alla lika mycket

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Och jag som tyckte Xbox var ett patetiskt försök att stjäla marknadsandelar från konkurenterna...

Ojdå, du har nog inte hängt med riktigt senaste åren.

Permalänk
Medlem

om man kan använda wlanet till mer än att dela låtar med varandra om man har samma spelare, så är det intressant... webbradio någon?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag avskyr Apple och deras ultra-kontrollerade skit datorer, det DRM-infekterade ITMS skiten ska vi inte ens prata om.

Nu kan ingen anklaga mig för att vara partisk, jag hatar alla lika mycket

Eh, iTMS-låtarna är bra mycket friare än alla andra butiker. Du får bränna den på hur många skivor du vill, hur många iPod du vill och ha den på 5 datorer. När du köper wma-låtar från cdon t.ex. är det en dator, 3 skivor och 3 syncningar med en mp3-spelare eller nått sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
OH NOES BLUESCREEN PÅ MP3N !

precis, "Enheten har återställts efter ett allvarligt fel"

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Det värsta är att dom kommer lyckas.. Det gör dom alltid.. Och det är inte p.g.a nån teknisk överlägsenhet, utan bara för att dom lyckas konkurrera ut allt annat...

Den kommer vara lusfull med kopieringsskydd, va beredd på det. Och den kommer troligtvis bara kunna tankas på genom Windows Media Player.

Permalänk
Avstängd

Kommer nog bli fysiskt större spelare än dagens, för den måste ju ha knapparna [Ctrl]+[Alt]+[Del]

Både skämt och inte skämt, min iPAQ PDA med MS OS hänger sig direkt efter att batteriet är full, så fram med pennan och göra en reset..

Men jag tror mer på ZUNE än någon iPOD

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hahahaha "iPod-dödare" :P:P:P ja den var ju bra

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eh, iTMS-låtarna är bra mycket friare än alla andra butiker. Du får bränna den på hur många skivor du vill, hur många iPod du vill och ha den på 5 datorer. När du köper wma-låtar från cdon t.ex. är det en dator, 3 skivor och 3 syncningar med en mp3-spelare eller nått sånt.

Åh, vad snällt av Apple att tillåta mig att göra så mycket med musik som jag äger...[/sarcasm]

Kan man göra följande med en ITMS-låt:
Spela upp på en dator utan internetuppkoppling?
Spela upp den i vilken media spelare man vill?
Spela upp på en DVD-spelare?
Spela upp den med alla MP3-spelare?
Bränna som audio CD för att spela upp i en vandlig stereo/bärbar CD-spelare?
Remixa och på annat sätt ändra i låten med vilken mjukvara man vill?

är svaret nej eller "nja" på någon av frågorna så tänker jag inte ta i ITMS med tång.

Anledningen till att jag ogillar microsofts inträde i denna marknad är att dom kommer vara värre än Apple, för det är dom alltid.

Nu blev det mycket negativt, här är en possitiv nyhet i samma ämne: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3427

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Åh, vad snällt av Apple att tillåta mig att göra så mycket med musik som jag äger...[/sarcasm]

Kan man göra följande med en ITMS-låt:
Spela upp på en dator utan internetuppkoppling?
Spela upp den i vilken media spelare man vill?
Spela upp på en DVD-spelare?
Spela upp den med alla MP3-spelare?
Bränna som audio CD för att spela upp i en vandlig stereo/bärbar CD-spelare?
Remixa och på annat sätt ändra i låten med vilken mjukvara man vill?

är svaret nej eller "nja" på någon av frågorna så tänker jag inte ta i ITMS med tång.

Anledningen till att jag ogillar microsofts inträde i denna marknad är att dom kommer vara värre än Apple, för det är dom alltid.

Nu blev det mycket negativt, här är en possitiv nyhet i samma ämne: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3427

Det är ju faktiskt inte Apple utan skivbolagen som tvingar fram sånt här. Jag gillar inte heller DRM och köper inte musik över internet, ville bara tala om att Apples butik faktiskt är bäst, även om den är dålig.

Bärnna en audio-cd går utmärkt, varför skulle det inte göra det? Sen är det bara rippa skiten till valfritt format och göra vad du vill med den.

Permalänk
Medlem

Well, alternativ och konkurrens är ju alltid bra. Det där med Wlan i mp3n låter intressant ...

Permalänk
Medlem

Helt klart försent, mp3 håller på och flyttar in i mobilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Microsoft är som vilket annat företag som helst, vilket vill tjäna pengar.

Fel fel fel. Microsoft är olikt de flesta av världens företag i en avgörande grej: De är stenrika och de har monopol på i alla fall en gigantisk marknad. Det gör att just Microsofts agerande skall granskas och kritiseras betydligt mycket mer än agerandet hos andra företag.

Permalänk
Medlem

Heja Microsoft (Pyttemjuk)!

Tycker faktiskt att xbox och xbox 360 var och är den bästa spel konsolen efterssom man kan använda dom till så mycket mer än bara spel och det är lätt att använda den!
Så jag tror stort på att microsoft kommer lyckas med det här!

"Fel fel fel. Microsoft är olikt de flesta av världens företag i en avgörande grej: De är stenrika och de har monopol på i alla fall en gigantisk marknad. Det gör att just Microsofts agerande skall granskas och kritiseras betydligt mycket mer än agerandet hos andra företag."

Och varför skulle inte dom vara som andra företag? Bara för att dom är "sten rika" :/? Mycket dåligt argument!

Skärpning Cato!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Dåligt argument? Det är väl en självklarhet att nivån på granskning måste stå i propotion till aktörens makt på marknaden. Microsoft skulle i princip kunna gå in på vilken marknad som helst och endast genom intäkterna från sitt operativsystemmonopol kunna dominera mer eller mindre omgående - det är väl en självklarhet att sådan makt måste granskas, synas och kritiseras betydligt mer än ja, t.ex. Nisses nummerupplysning?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fel fel fel. Microsoft är olikt de flesta av världens företag i en avgörande grej: De är stenrika och de har monopol på i alla fall en gigantisk marknad. Det gör att just Microsofts agerande skall granskas och kritiseras betydligt mycket mer än agerandet hos andra företag.

Det där är bara en ren jag-är-avundssjuk attityd. Jag är helt klart för monopol så länge produkten är bra. Och MS gör bra produkter tycker jag. Sedan är det nog ganska givet att MS väljer Mediaspelaren till sin mp3spelare. De lär nog iaf inte använda iTunes Sedan vet jag inte vad folk har emot mediaspelaren. Den gör väl det mesta helt klanderfritt eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kommer nog bli fysiskt större spelare än dagens, för den måste ju ha knapparna [Ctrl]+[Alt]+[Del]

HAHAHAHAHA!!!! *hihihihi* *tår i ögat*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Fel fel fel. Microsoft är olikt de flesta av världens företag i en avgörande grej: De är stenrika och de har monopol på i alla fall en gigantisk marknad. Det gör att just Microsofts agerande skall granskas och kritiseras betydligt mycket mer än agerandet hos andra företag.

Har monopol? Jaha? Inte deras fel att dom råkar ha "monopol", dom skapade en produkt som dell, hp, fujitsu osv använder som oem produkt i deras datorer.
Ska då Microsoft bli anklagade för "monopol" bara för att andra företag har bestämt sig för att använda deras produkt istället för andras?
Det finns många andra produkter som liknar/är bättre än microsofts produkter så nej du har tyvärr fel, microsoft kan inte ha monopol eftersom konsumenterna har flertalet val.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JBRAA
HAHAHAHAHA!!!! *hihihihi* *tår i ögat*

Det är sådana här skämt dom får bjuda på; Microsoft

Det är ju inte direkt så att deras produkter fungerat felfritt många gånger när dom släppts, även om nu SP2 till XP gör datorerna stabila så är det nog inte många som kan hålla sin opatchade XP installation igång en längre stund.

On topic, jag kommer nog inte köpa en sådan, något lurt kommer det vara med skiten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micmac
Helt klart försent, mp3 håller på och flyttar in i mobilen.

?!
Om det var någon som var tidig med att sätta ihop mobiltelefon och mp3 spelare så var det Microsoft. Qtek 1010 släpptes i slutet av 2002! Det är bara vad jag vet Nokia 5510 (sent 2001) som var före, men den hade ett klent minne. Det tog sedan ganska lång tid innan nästa mobil med mp3 spelare från nokia släpptes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Det värsta är att dom kommer lyckas.. Det gör dom alltid.. Och det är inte p.g.a nån teknisk överlägsenhet, utan bara för att dom lyckas konkurrera ut allt annat...

Den kommer vara lusfull med kopieringsskydd, va beredd på det. Och den kommer troligtvis bara kunna tankas på genom Windows Media Player.

Ungefär som iPod då