Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Studio
Installerad den nya firmwaren här om dagen och allt verkade frid och fröjd tills jag startade upp BITComet. Efter att jag starta en torrent så tar det ungefär 1min innan datorn hänger sig.

Med gamla firmwaren så hängde sig datorn också men då kunde det iaf ta en timme eller 2 innan det händer.

*s-u-c-k*

Jag kanske ska tillägga att det är bara med trådlöst som datorn hänger sig, med kabel via router och burk så går det bra.

Kan det ha något att göra med vilken secuirty man kör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Startade en tråd för detta men verkar som ingen hittade den. Skriver här istället. Har dem nya firmwares som finns länkade i denna tråd och en 3CRWER200-75-ME. Problemet:

Fick uppgraderat till 24mbit hos Telia och fick en ny Zyxel 660H silver triple play. Utan router får jag ca 18mbit ner och 2,3mbit upp. Helt ok.

När jag kopplar in min 3com office connect 108mps maxar jag 130kbytes/s (tråd eller trådlöst)
Alltså 1mbit upp och 0,5mbit ner

Nån som vet vad som kan vara fel? Hade innan 8mbit och speedtouch home (gammalt modem) och efter uppgradering av router funkade allt bra.

Skumt. Jag har 7 ner och 1 upp. Typ all bandbredd jag har att tillgå med kabel alltså.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

min utbytesrouter hade samma problem som tidigare. En uppgiven svensk support i london har ingen lösning på detta. Jag sa att de fick skicka en ny igen då i väntan på en firmware som funkar. Visst sa hon.

Om det nu är firmwareproblem, varför skicka nya routers som ändå innehåller samma firmware, hehe.

Nåja, tredje gången gillt sedan åker den tillbaka till siba.

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fillmore
min utbytesrouter hade samma problem som tidigare. En uppgiven svensk support i london har ingen lösning på detta. Jag sa att de fick skicka en ny igen då i väntan på en firmware som funkar. Visst sa hon.

Om det nu är firmwareproblem, varför skicka nya routers som ändå innehåller samma firmware, hehe.

Nåja, tredje gången gillt sedan åker den tillbaka till siba.

/F

Har ni testat den FW som ligger i denna tråd då? Den hjälpte för mig.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Fiero,,har du adsl och 24mbit...som sagt dök problemet upp iomed nytt modem och 24mbit...jag som var så glad förut att det ordnat sig,,,nu vette fan om det inte är skit rakt igenom ändå

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Fiero,,har du adsl och 24mbit...som sagt dök problemet upp iomed nytt modem och 24mbit...jag som var så glad förut att det ordnat sig,,,nu vette fan om det inte är skit rakt igenom ändå

Jag kör comhem modem.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Har ni testat den FW som ligger i denna tråd då? Den hjälpte för mig.

Jo, iom att jag har 54mbps routern så testade jag med den gamla med följden att det trådade funkade men det trådlösa helt slutade att fungera. Fick inte detta att snurra och det funkar inte än idag

Sitter också med comhem cable btw..

Permalänk

samma prutt problem

OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router 54 Mb/s

riktigt irreterande är detta! om man tankar från en ftp server tex så startas skit routern om av sig själv och anslutningen misslyckas! har också försökt hitta en lösning men de är tamefaen omöjligt! hör av er!

jocke!

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem

Nu har ju mer än halva oktober gått, när kommer den nya f/w som ska fixa allt igentligen? Är så frustrerad, jag kan inte ens köra trådat med min router längre! Världens sämsta router!

Permalänk
Medlem

Ring deras support.
020-795 482

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Fick info att ny firmware kommer i slutet på denna månad om jag tolkar det rätt.
Den firmware vi har är en beta tydligen.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Jag kan inte köra blandat 54/108mbps med den nya firmwaren, det gick med den gamla. Hoppas de fixat det till den riktiga releasen.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Vilken kryptering kör alla här som har problem med bortkopplingar?

Själv hade jag VPA-PSK/AES innan och testar VPA-PSK/TKIP nu
Ändrade även key renewal till 99999 istället för default 1500

Och det känns stabilare.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
Vilken kryptering kör alla här som har problem med bortkopplingar?

Själv hade jag VPA-PSK/AES innan och testar VPA-PSK/TKIP nu
Ändrade även key renewal till 99999 istället för default 1500

Och det känns stabilare.

Key renewal är med nya FW ändrat från 1500 till 3600. Att ställa det på 100 000 är väl inte så smart om man ser ur säkerhetssynpunkt?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Ändrade ner till 360 key renewal för att se om det var därför jag fick discs..men verkar hålla linan så kanske det var AES som inte funkade med TKIP gör det?

...jo åkte på en disconnect igen efter nån timme och senare med 99999 i key renewal med så det kanske påverkar men fixar det inte.

Har därimot läst att köra okrypterat tar bort problemet så det är nått firmware skit som 3com får fixa

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Mailade kundservice och de sa att firmware't kommer "inom ramen av två veckor". Vilket betyder om två veckor plus några dagar antar jag. Jag har precis ringt och avslutat mitt comhem abb. ska byta till glocalnet 24mbps istället.

Vet någon hur/var man kan få tag på originalfirmwaret?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znore
Mailade kundservice och de sa att firmware't kommer "inom ramen av två veckor". Vilket betyder om två veckor plus några dagar antar jag. Jag har precis ringt och avslutat mitt comhem abb. ska byta till glocalnet 24mbps istället.

Vet någon hur/var man kan få tag på originalfirmwaret?

Comhem har lanserat 24/1 nu med

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Nån mer än mig som testat med Telia ADSL2+ med det nya modemet som ger 24/3?

Hur funkar det?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

haha sket router. internet dör typ varje 18 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spart1e
haha sket router. internet dör typ varje 18 min.

Har en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router
3Com Model WL-527. Den har fungerat utmärkt, har haft den i över ett år nu. Enda problemet är signalstyrkan tycker jag som stundtals låg på låga 60. Har åtgärdat detta genom att flytta på usb enheten, får en signalstyrka på 86 och uppåt mer än väl godkänt. Har iofs bbb vet inte om detta har nån betydelse eftersom de flesta med problem här har comhem som isp.

Edit: Kör på senaste fw som jag laddat ned från 3com.com

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Fiero: Jo jag hörde det när jag ringde till ComHem, men med Glocalnet sparar jag en massa pengar

Ännu har inte någon uppdatering kommit, jag blir galen!

Någon som vet var original firmwaret finns?

Permalänk
Medlem

Från i fredags när dom skickade en firmware som uppenbarligen inte var till den routern jag har:

Dear customer:

3Com has identified a potential software bug which is affecting several users of this product. 3Com is evaluating options to provide a solution within the next few weeks.

Can you please check the 3com web site for a firmware upgrade next week.

Please don't hesitate to contact us if you require further assistance.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Har fått en ny firmware från 18 oktober, version 1.0.33
Den ska hjälpa till lösa problem med AnnexM dvs ADSL med 3mbit upload.

Nån som testat? Får man tillbaka gamla problemet med omstarter?

Vill höra lite om nån provat innan jag testar..är så himla mycke roddande

EDIT! Upptäckte nu att filen inte var kompatibel med min enhet. Har mailat ny fråga till supporten.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

*BUMP*

Är det någon som sett någon ny FW eller hört något nytt?

Är en av de som la min Officeconnect i garderoben när den inte funkade men behöver den nu, upptäckte dock att det är 95 dagar sedan jag köpte routern så 3com vill inte hjälpa mig...

Har BBB 100/10 och 108an, hade problem även över kabel...

Permalänk
Medlem

Jag vet inget nytt iaf, har försökt få svar från 3Com i 2 månader nu och de bara slutade svara på mail för 2 månader sen och även om jag gjort forward på samma fråga 4ggr på 2 månader får jag inte svar eller ens bekräftelse på att de läst mailet.

Ärligt..detta är patetiskt av 3Com som är ett så stort bolag inom just dessa produkter.

Får jag inte svar inom 2 dagar från Kanada börjar jag jaga Svenska supporten igen.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Fick svar inom två dagar av svenska supporten. Det finns som sagt en firmware från 18 oktober. Version 1.0.33 som verkar äldre än 1.1.09 som jag har i den nu för att få bort omstartena.
Kanske därför jag inte kunde installera den över 1.1.09.
Hur får man tag i orginalet,,?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Blev uppring av någon kvinna som talade engelska och hon undrade om jag var nöjd med supporten och om jag har fått någon hjälp.
Jag hade fått en firmware av 3com i en zipfil och skulle till att ladda den då routern svarar att den är inte till denna router. Skickade det tillbaka till 3com men fick svare att det inte går att ladda en zipfil. Då brann det till i roten på mig.
Skickade tillbaka och undrade om dom trodde jag var en idiot men på det har jag inte fått något svar. Men för mig har dom bevisat vilka kompletta puckon som sitter där.
Jag gjorde nog klart för kvinnan som ringde att jag inte var så nöjd.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

bearZ,,vilken version fick du och vilken version har du installerad?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Jag fick 3com54G1.0.33 och har v1.1.09 tror jag.
Har inte skiten i gång. Det jag har nu var en variant med 2 filer som skulle laddas i en viss ordning.
Denna har ju hjälpt men inte så som jag tycker. Nu kan den inte hantera ip bytet som sker varje timme.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mops
*BUMP*

Är det någon som sett någon ny FW eller hört något nytt?

Är en av de som la min Officeconnect i garderoben när den inte funkade men behöver den nu, upptäckte dock att det är 95 dagar sedan jag köpte routern så 3com vill inte hjälpa mig...

Har BBB 100/10 och 108an, hade problem även över kabel...

Har du köpt den som privatperson så har den du köpte den av ett ansvar gentemot dig som är reglerat i svensk lag och som inte går att förhandla bort vad gäller utsträckningen i tid. Är inte helt uppdaterad men den tiden mäts i år så på dom igen (alltså inte 3Com utan butiken).

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte