Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Saknad fil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vappe
Hej

Filen finns kvar på sendme servern, laddade ner den nu, kan kanske ha varit att deras server varit nere eller så!

Försök bara igen. Lägg annars till en email om inget annat går så kan jag maila över den

/Daniel

Försökte igen, men det gick inte. Vet inte vad det beror på...

Du kan skicka den till poe@engineer.com så kan jag försöka lägga den på en annan server, eftersom det verkar vara fler som har problem att komma åt filen.

<edit>
Nu har jag lagt upp filen på:
http://3crwer-v121.tk/
Har inte haft tid att testa den själv ännu dock...
</edit>

Permalänk
Medlem

Fungerar bra att köra in den där 1.2.1 , tackar så mycket. Äntligen har något fått tummen ur hos 3com...

Vilka överföringshastigheter kommer ni upp i med denna router?

Nätverkskortet jag använder är ett internt i en dellburk:
Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection 54Mbps

Kör "Wireless Mixed Mode" som ger högsta prestanda för mig och lokalt skickar jag med ftp i 1900 KB/s. Alla övriga modes ger 700 KB/s.

Tips på inställningar som kan påverka hastigheten positivt?

Permalänk
Medlem

Hej allihop!
Jag har inte läst igenom hela tråden, men funkar den där firmwaren med denna router:
"3Com Wireless 54Mbps 11g Cable/DSL router"?

Jag har nämligen exakt samma problem som trådskaparen, och vill så gärna få det fixat!

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Skall fungera bra ja , 3CRWER200-75.

Routern gnäller även om du skulle mata den med en fil som inte är tänkt för den router du har.

Permalänk
Medlem

Okej.

Fixar det problemet med att routern startar om sig?

Visa signatur

---

Permalänk

Min fortsätter koppla ner när det bkir belastning även med denna. Nu blir det att skicka tillbaka skiten. Portforward verkar iofs fungera nu.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Illa.

Laddar ner firmwaren från 3Coms hemsida nu, men det står ju ingenting om att den ska fixa problemet med omstarterna.

Jaja, får väl testa imorgon.

MVH //Gorian

EDIT: Har installerat nya firmwaren, och ska testa ang. stabiliteten.
Återkommer med resutat ^^

EDIT2: Än sålänge så har routern hållt igång!
Har spelat i ~1h utan problem och med relativt bra ping (25ms-50ms), samt laddat ner filer på ungefär 400mb utan att det har blivit instabilt. MSN Messenger har varit igång samtidigt som jag gjorde det andra.

Tycks funka fint ^^

Vill bara höja ett finger när ni ska uppgradera firmwaren, att porten ni använder (dvs. porten ni kopplar in LAN kabeln i) kan sluta att svara efter ett tag. Detta hände för mig, jag väntade tills den röda "Varnings-lysdioden" på routern slutade blinka, gick till datorn med WLAN och testade om routern svarade, vilket den gjorde, gick tillbaka till datorn jag använde för att uppgradera firmware, drog ur LAN kabeln ur routern, och satt i den igen.
Inga större problem.

...det vart en lång text det här...

EDIT3: Och där kom omstarten

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nä nu ger jag F*N i detta ...har väntat 3 månader på den nya mjukvaran som skulle lösa detta som dom försäkra på supporten.

Kan inte ens ladda in skiten...står att det e fel fil ^^
Routern har funkat rätt ok men som sagt så fort det blir lite trafik på linan så startar den om sej..och samma visa gäller det trådlösa.

Jag orkar helt enkelt inte bry mej...har tyckt 3com hade bra grejer innan men detta har dom skött som en potta skit...blir ingen mer 3com för mej.
Och vad routern beträffar så ligger den i botten på en tunna i en hel del mer bitar än när jag först fick den i detta nu!

Vill ändå tacka för den hjälp jag fick här på forumet
Men nu e det nog ang. 3com för min del i alla fall...så..kan bara önska er lycka till ni som orkar bråka med det vidare.

Tack för mej

Ps. var nästan värt pengarna å slå sönder skiten efter så här lång tid hihi Ds.

Permalänk
Medlem

Mina bekymmer är över.
Har numera en Linksys.
Och tänka sig att denna router inte byter ip-adress jämnt och ständigt som 3com skiten gjorde.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

fortsättningen

Hej

Jag tror dock på att det finns en lösning, har "re-open" mitt support case på 3com igår då jag ville som ni andra gå till botten med detta,

Första corrospondansen så recomenderade de nötterna mig att ladda nya uppgraderingen från webbe (som om vi alla inte gjort detta redan) då jag bet tillbaka och bevisade att deras uppgradering inte fungerar eller stöds av min hårdvara så fick jag faktiskt ett svar som vi alla kan vara intresserade av. se nedan

"Dear Daniel
-What Software running on your router as the same product has two different version of the software available depend on the platforms

One was VxWorks and other was Linux

and there was a latest updates available on 3Com web site for Vxworks platforms so please reply us back which version of the software you have on the router and based on that you need used the patch

Jag har nu med hjälp av detta och uteslutningsmetoden kommit fram till att jag har en Linux håj stående i garderoben.

Mkt troligt är att mestadelen av oss som kunde ladda den senaste filen jag la upp i detta forum och ni som inte har kunnat upgradera med webuppgraderingen har Linux versioen.

Jag uppdaterar er följande, 3com svarar på mail inom 12 timmar vilket jag tycker e helt OK för att vara ett så stort företag och jag har inget SLA med dem.

God jul om vi inte hörs innan dess

/Daniel

Permalänk
Medlem

Samma sak för mig men det händer endast när jag lirar. Funderar på att köpa en Netgear med RangeMax.

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt RangeMax just för att den såg så snygg ut, då jag kom hem så såg det HELT BEDRÖVLIGT ut och den la av efter 5 MINUTER, då jag tidigare hafe en 3com som fungerat utmärkt i så många år så köpte jag just denna. Jag säger tummen ner för RangeMAX, lampora oxå e som ett jävla siljaline disco. Håll dig kvar till 3com;en så löser vi detta en för alla.

Handlar snarare om att alla outsourcar allt, folk vill sälja men utan kvalite. Jag ger iaf 3com en sista eller näst sista chans.

Men känns lite som att det inte finns någon kvalite kvar länge på något, se bara på den förstörda mobiltelefon marknaden och hur digitalkamerornas standard sjunker. Vad ska man då inte säga om Dells och HP´s laptop och desktop utbud och vad med alla IP telefonbolag som inte kommer fungera under en katastrof.. nja nja..

Vi hörs

Permalänk
Medlem

Fick en ny router av 3com för några dagar sen. Detta eftersom jag kört in betan 1.1.09 (har jag för mig) som låste den så inga nya firmware gick att köra in. Efter 3 veckors väntetid pga leveransproblem (duh) har jag kört in nya firmware. O jag som egentligen gett upp. Nu funkar den perfekt igen. Inga omstarter. Kan spela, ladda köra messanger, allt utan problem. Jag är inte nöjd med deras hemsida eller deras firmwareslösningar. Men support via telefon eller mail funkar bra.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

gick ju att få in nya i 1.1.09, så nu har du väll som jag, 2 fungerande routrar

Permalänk
Medlem

Har du heller inte skickat tillbaka Väntar på påminnelse för jag har verkligen inte beställt en ny utan ville ha firmware bara så jag känner ingen skuld att returnera för dyra pengar.

Ofasen så det funkar för dig. Grattis! Bara fixa en strömadapter till då.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

jodå dom sa att den skulle tebax när jag frågade, men jag sa bara som det var, att jag var jävligt less på dom och att jag inte tänkte lägga ut en krona på nån frakt, sen dess har jag inte hört ett ord från dom
sen flashade jag sönder den gammla igår så dom kan få den

Permalänk
Medlem

Hej.
Har inte läst alla inlägg ang routerproblemet men denna 3com 108mbs officeconnect funkar alldeles utmärkt bra!
Men man måste flasha den till 1.2.1 och komihåg att flasha den med både step1 och step2 annars är inte allt ok. (step 1=firmware) (step 2=software)

Jag hade samma disconnect probb förut men fick ny firm/software från 3com och efter det funkar den helt kanon och räckvidden är helt super!
Faktiskt så är denna router den enda som gjort precis som jag sagt med alla inställningar osv. Har tidigare kört med massa olika modeller av D-link och Netgear men har inte fått nån av dem att fungera exakt som jag vill.

Många kanske begått misstaget att inte även flasha mjukvaran (step 2)
efter firmware flashningen?

Nåja min funkar med både med Zonet 54 usb, och Ralink 2500 pci kort 54mbs.

Jag har även 3coms usb 108mbs och det är denna som hakar upp sig på min och slutar funka om den får arbeta =nertankningar eller större överföringar på nätverket, man måste plugga ur den och sätta i den igen för att den ska connecta igen (det står att den e connected fast den e typ död endå)

Så det enda problemet jag har är med 3crusb20075! Routern är det inget fel på iallafall.
-
Dock detta med Win egna Zero config. Om man kör med 3coms egna usb utility så verkar problemet försvinna.

Visa signatur

felis domesticus...

Permalänk

Vart hittar jag STEP 2 Software?

Permalänk
Medlem

Vi har ett annat problem med Office Connect 108

Efter att vi lagt in version 1.2.1 verkar det inte som om inställningarna sparas korrekt i routern. När man gör inställningarna ser det korrekt ut och dom man kan se dom i webgränsnittet. Jag har valt att kryptera med WAP2 och döpt om nätverket men datorn hittar endast ett okrypterat nätverk med namnet 3com.

Jag har alltså ställt in WAP2 på routern men kan ändå ansluta okrypterat från datorn, det fungerade riktigt före uppdateringen av firmware.

Någon som ha en idé vad som är galet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hup
Vi har ett annat problem med Office Connect 108

Efter att vi lagt in version 1.2.1 verkar det inte som om inställningarna sparas korrekt i routern. När man gör inställningarna ser det korrekt ut och dom man kan se dom i webgränsnittet. Jag har valt att kryptera med WAP2 och döpt om nätverket men datorn hittar endast ett okrypterat nätverk med namnet 3com.

Jag har alltså ställt in WAP2 på routern men kan ändå ansluta okrypterat från datorn, det fungerade riktigt före uppdateringen av firmware.

Någon som ha en idé vad som är galet?

Kanske ett dumt svar av mig men har du tänkt på att klicka på Save först (till höger), därefter Apply (på vänster sida, blinkande) så att den startar om med de nya inställningarna?

Kan tillägga att min router funkar perfekt nu efter 1.2.1-uppgraderingen, däremot är det nog lite si och så med mina usb-stickor som hörde till i paketkombinationen jag köpte.

Permalänk
Medlem

Det stämmer att jag sparar och sedan trycket på apply, detta utan resultat. Som sagrt så ser allt super ut i webgränssnittet även efter omstart men i verkligheten är nätverket vidöppet.

Permalänk
Medlem

Jag har Precis samma fel på min, La in nyaste mjukvaran, å sen går det inte att spara inställningarna.

Hyggligt iriterande, har flera gånger vart nära på att stampa sönder den!!

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CDrom
Jag har Precis samma fel på min, La in nyaste mjukvaran, å sen går det inte att spara inställningarna.

Hyggligt iriterande, har flera gånger vart nära på att stampa sönder den!!

Ja du..det va det enda som funka för mej XD (se tidigare inlägg) ...nä det e sorligt.
Jag prova allt jag kom på och det som står i forumet tills jag fick ett frispel.

Lycka till hur som helst

Permalänk
Medlem

Det ringde en från pandareceivables.com och sa att det var dags skicka tillbaka den gamla routern. Fan osså. Inte för att den funkar´utan för jag inte vill slänga ut mer tid eller pengar på den här. Hade trott de glömt bort den. Den ska skickas till Arlanda nånstans, men det är väl lika dyrt som till Tibet

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Det ringde en från pandareceivables.com och sa att det var dags skicka tillbaka den gamla routern. Fan osså. Inte för att den funkar´utan för jag inte vill slänga ut mer tid eller pengar på den här. Hade trott de glömt bort den. Den ska skickas till Arlanda nånstans, men det är väl lika dyrt som till Tibet

De sa inget om hur frakten skulle lösas? När 3com säljer en produkt som inte fungerar kan de väl knappast vänta sig att man ska skicka in den för egna pengar.

Visa signatur

[size="1"]Sweclockers slöaste bruksburk?:Pentium II 233@360 320mb ram. 46gig hdd. Tnt2 med tv üt bitte[/size] = Den är död nu. länge leve slöburken

Permalänk
Medlem

jodå,,precis så sa dem. Jag ska stå för frakten tydligen. Väntar nog tills de hör av sig igen. Eller kan man få inkasso eller hotbrev tror ni?

Jag har ingen lust betala frakt faktiskt för att nån jäkel inte kan programmera firmware.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

mig har dom inte hört av sig till :S
frakten skulle jag ALDRIG betala efter dom här resorna inte en chans lixom.
usch på dom!

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr säga att jag har haft samma problem som många här - och har de fortfarande. Först så tappar jag kontakten med routern efter en stunds nedladdande - och får helt enkelt inte logga på igen!

Så att det enda som fungerar är att rycka ut USB adaptern:

Jag har prövat med 2 st DLINK USB G132 och G122 (om jag kommer ihåg rätt) - och sedan har jag prövat med 3Coms egen USB som kom med i paketet.

VILKEN FÖRBASKAD SKIT! Har gjort allt och nu så ger jag upp. Routern kan fungera i dagar - bara man inte laddar ner något som tar en längre tid.

Nu blir det nog linksys eller Netgear -

3Com kan slänga sig i väggen. Aldrig mer.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, finns det fortfarande ingen firmware att ladda ner från deras sida? Jag hittar bara documentation :S

Jag kör fortfarande med beta firmware som fixades fram i september, men vill byta ut den då jag får lite väl hög ping allt som oftast när jag spelar WoW.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har läst sista 2 sidorna, men. Köpte ny dlink router, tog 10 min att fixxa hela nätverket sedan funka allt som det skulle. Känns lite kasst me tanke på alla dagar man lagt ner på sin 3com router som fortfarande inte funkar nått vidare