Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conzpiro
tack fillmore!

kanske får ta tag i saken!
Men det är inte det man vill när man köper grejjer.

TAck alla som brytt sig...

Sant, men du behåller den gamla routern tills den nya kommit och fungerar.
Sedan har man 30 dagar på sig att returnera den första enheten. Så du blir inte utan trådlöst i alla fall.
Samtalet tar max 5 min

harre ->
Intressant, kan vara värt att titta närmare på. Dock bör ju routern fungera ändå så ngt fel i firmware är det.
3com jobbade tydligen på en specifik uppdatering för detta problem.
Tills dess så skickar de ut nya routers till de som hör av sig

/F

Permalänk
Medlem

Skall testa detta direkt.. Om detta löser mitt problem skall jag skicka en glasscheck till dig.

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem

Testat ett tag nu och maxar linan UTAN att routern startat om alls.
Verkar lovande...fast den nya dyker upp nästa vecka...

Permalänk
Medlem

Enable SPI och DOS attacker tog jag bort från branväggen men gjorde ingen skillnad för mig.

Fan att man ska behöva orka med att ringa och få massa routers i brevlådan. Jag vill bara att det ska funka. Finns det aldrig nåt som är klart när de börjar sälja det?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Ändringarna gjorde ingen skilldnad för mig heller, inte på någon av routrarna. Har testat att stänga av det mesta som går i båda routrarna utan att det gjort någon skildnad.
Fick dock tidigare för mig att det kanske var värme-relaterat problem. Hade väldigt kallt i rummet under ett tag och fick för mig att att den startade om mindre då, men inte säker. Ska ju hur som helst inte behöva ha minusgrader i rummet för att den ska fungera.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera någon annan 108mbs router? Börjar tröttna rejält på denna skitprodukt.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Finns det någon mailadress till den svenskasupporten eller måste man dribbla det över telefon?

Permalänk
Medlem

Hejsan! Nu har jag fått en firmware som verkar funka. Routern har inte startat om, e-posten funkar och jag har fått några nya funktioner i den. Jag fick den när jag ringde till supporten och den finns inte på 3com-sidan, men ni som vill ha den skicka ett pm.

Permalänk
Medlem

Kan du beskriva exakt vilken router du har så man vet om det är samma?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeNe
Hejsan! Nu har jag fått en firmware som verkar funka. Routern har inte startat om, e-posten funkar och jag har fått några nya funktioner i den. Jag fick den när jag ringde till supporten och den finns inte på 3com-sidan, men ni som vill ha den skicka ett pm.

Väntar med spänning på ditt mail nu....
Hoppas det funkar.

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem

tack för mailet
har funkar hela dagen nu iaf
ser mycket bra ut, men har ju blivit besviken förr i den här resan så

Permalänk
Medlem

vill ha mail också

FireBat, vilken variant är firmwaren till?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

någon som skulle kunna maila eller lägga upp firmwaren?

skitmailen at gmail.com har jag

Permalänk
Medlem

Den skall läggas upp hos 3COM inom kort fick jag veta.
Firebat: lägg lite info löpande så man vet om det är något att ha.
Eller skicka gärna ett PM.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu har jag lagt upp denna firmwire på min hemsida tills vidare.
Låter den ligga ett par veckor.

länk
http: http://www.luktsudd.se/firmware

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem

Stort tack Conzpiro/Xene. Det blir testa ikväll!

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Hedersmedlem

3com meddelade oss att problemet var lokaliserat och att ny programvara skulle finnas att hämta om i dagarna (vet inte exakt vilken dag).

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Någon som kör comhem mot denna router? Jag får det inte att fungera. Kommer inte ut på internet. Fungerar klockrent utan den (enbart comhem's modem). Kört wizard och tror mig gjort rätt. Kör kabel just nu mot den.

Vad kan man ha gjort fel? Tips?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Japp.
Nu funkar det hittils i alla fall. Kommer maxa skiten hela natten och imorgon kommer någon få en glasscheck..

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem

clona macen från datorn och ändra sen på datorn till ett annat jag har tex B5 islutet på routern och B2 på datorn i mac adressen
så fick jag igång det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireBat
clona macen från datorn och ändra sen på datorn till ett annat jag har tex B5 islutet på routern och B2 på datorn i mac adressen
så fick jag igång det

Ska de inte vara lika alltså? Hur ändras MAC i datorn?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

nope höll på som FAN fick inte heller igång det
googla på typ mac changer eller nått sånt, jag kan göra det via nätverkskortsinställningarna i enhetshanteraren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireBat
nope höll på som FAN fick inte heller igång det
googla på typ mac changer eller nått sånt, jag kan göra det via nätverkskortsinställningarna i enhetshanteraren

Vafan sånt krångel för att få igång? Hittar inte dessa settings under nätverkskort här. Ringer 3COM imorgon. Skitrouter!
Är det bara för den ska kopplas mot comhem det blir trubbel? Inga problem mot andra leverantörer/modem?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Inte vad jag har hört Fiero...

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireBat
nope höll på som FAN fick inte heller igång det
googla på typ mac changer eller nått sånt, jag kan göra det via nätverkskortsinställningarna i enhetshanteraren

Hur har du config på allt annat då?
Jag kör Wizard och kör typ igenom den bara men ändrar till "klona PCns MACadress".
Har du ändrat något speciellt? MACadress ska väl inte kunna ändras ens egentligen?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

japp sen skrev jag av den bara i rutan under annars tar den nya macen som du ändrar till på datorn och då funkar inget igen
jo en mac kan man ändra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireBat
japp sen skrev jag av den bara i rutan under annars tar den nya macen som du ändrar till på datorn och då funkar inget igen
jo en mac kan man ändra

Hmm låter skumt att man ska behöva ändra macadressen så där. Du vet säkert att det är problemet för dig? Undra om det är samma problem för alla med denna router och comhem. Då lär de ha fullt upp på kundtjänsten,,
Ska kolla med 3com vad de säger på supporten först. Hittar inget program för det heller tyvärr.

Testat den mjukvara som ligger uppe här i forumet?

Så här kör jag.

ISP provides configuration dynamically (via DHCP) = JA
Hostname = Inget
Yes please clone MAC adress... = JA
Initial IP Address and the Initial Subnet Mask = Default
Enable the DHCP server with the following settings.. = JA

Mer kan jag inte kontrollera i Wizard. Har ni som har denna router och comhem samma settings?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Fick ny firmware av 3Com (tack supporten).
Har inte haft tid att testa och kolla så mycket.
Tänkte kolla på den från jobbet men icke. Blir blockad. Förbaskade filter.
Han i alla fall se att loggning gick utan att behöva göra nått.
Så var det inte förut.
Hoppas man får tid att testa mer ikväll.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Testade igår med att ladda saker och köra Hockeyn på radion via TP. Inte en enda omstart under hela hockeymatchen. Förut hade jag minst 5. Ser jäkligt stabilt ut än så länge. Och den hoppa igång direkt efter man kört wizard. Kunde tjura rejält förut. Har Telia ADSL och maxar med TP kabel nu också.

Provade även trådlöst lite grann. Funka bra. Får ut lite mer än förut då jag hade max 6mbit på min 8mbit lina. Nu ca 7mbit. Är det normalt med 20cm emellan?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Min snurrar nu utan problem.. Det är lite trögt att streama mellan trådbunden xbox och trådlöst till datorn vilket suger. Men jag skall fortsätta testa.

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!