Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Permalänk
Medlem

Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Hej!

Jag har nyss installerat en trådlös router.

3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps 11g Cable/DSL Router
(3CRWER200-75)

Allt funkar kanon och jag gillar den skarpt. Men när jag har börjat använda den i vardagen med allt var det nu innebär så har jag stött på ett fett tråkigt problem.

När jag maxar min lina så kopplar den ner för att sedan starta upp igen. Detta är helt klart någon form av belastningsfel. Jag har testat med en fysisk sladd också med samma resultat..

Jag har letat mig blind efter en lösning och inte hittat någon.
Kan inte ens hitta en firmware som kanske löser detta.

Kommer bli överlycklig om detta inte skulle vara hårdvarufel. Det suger att skicka tillbaka grejjer.

Hoppas någon kan hjälpa mig..

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk

Verkar finnas 2 "hemma routrar" som klarar det på marknaden, Dlink DGL-4100/4300 (4300 är samma fast med WLAN) och sen någon Neatgear modell jag aldrig kommer ihåg namnet på

Permalänk
Medlem

Fan, man blir bra besviken på 3com som vanligtvis har en hög prestanda. Men det skall dom få höra..

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Hedersmedlem

Conzpiro, jag har testat den routern tidigare här på sweclockers och då fungerade den utmärkt. Jag föreslår att du provar med att byta kanal för att se om det avhjälper problemet. Tänk även på att turboläget kan vara lite känsligt om du har andra trådlösa nätverk i din närhet.

Visa signatur

//janson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janson
Conzpiro, jag har testat den routern tidigare här på sweclockers och då fungerade den utmärkt. Jag föreslår att du provar med att byta kanal för att se om det avhjälper problemet. Tänk även på att turboläget kan vara lite känsligt om du har andra trådlösa nätverk i din närhet.

Jag har upplevt samma problem hos en polare, som trådskaparen beskriver. Efter att ha läst många recensioner så verkar det vara mer standard än tillfällighet, tyvärr.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Även jag har samma problem. Den funkar fint om jag använder lina eller okrypterat trådlöst, men med kryptering påslagen så dör den nästan direkt vid full belastning.

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Medlem

Tack för respons och medhål..
Jag har skickat ett mail till 3com och hoppas på en klarhet.
Det finns ingen ny firmware på denna router men om detta är ett standardfel så får man helt enkelt hoppas att dom rättar till detta...

Skall testa kanalbyte janson.
Körde SuperG och då vart kanalen fixerad på 6.
Men jag får testa nått..

Vad är bäst?
WirelessG-only
SuperG
Dynamic SuperG
SuperG utan Turbo
WirelessB-only
Mixed?

Tack..

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem

Jag har inte routern utan 3coms 108 accespunkt och den går på max utan problem.

Du ska/bör ha den på dynamic super G.
I detta lägge väljer den 108 om alla anslutna enheter kommer överens om detta annars 54.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma modell i 2 veckor sen blev jag less på den.. Så fort man belastar den lite grann så startar den om! Det var f.ö inte wireless biten det var fel på för den gjorde exakt samma sak med trådad nätverk.

Har nu köpt en Netgear WGT624 istället och den fungerar då kanon än så länge!

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem

Har samma router och samma problem. Min vägrar dock också att släppa igenom portar med virtual servers (någon annan som har samma problem?). Har pratat med 3com-supporten och de var vänliga och skulle skicka en ny, dock så låter det ju som att det inte lär hjälpa tråkigt nog.

edit: Kan tillägga att min gör likadant både trådlöst och med nätverksslad.

Permalänk
Medlem

samma problem här =/
nu vet jag inte om den här stängt ner helt eller om jag gör fel men nu kommer jag inte ens ut på internet via routern, låser mig helt ute typ kan ändra alla inställningar osv men kommer som sagt inte ut alls.

Permalänk
Medlem

Samma problem med 54Mps wireless LAN mojängen.
Provat kanalbyte, ingen skillnad. Samma problem med lina.
Har inte fått kontakt med supporten om detta , men det är ett skrämmande hårdvarubeteende, minst sagt.

/F

Permalänk
Medlem

Ingen som lyckas lösa problemen?
Och vart fan hittar man uppdateringar på 3coms sida, det är ju bara en enda röra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck

Och vart fan hittar man uppdateringar på 3coms sida, det är ju bara en enda röra..

http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp

Skriv in produktnummret (står på märkskylten och i admininterfacet). Tryck sedan på "Quick Search" och välj vad du vill ha. Vilket i ditt fall tyvär bara verkar vara manualerna.
Kan inte bli mycket enklare att upptäcka att 3Com ännu inte kommit ut med några uppdateringar.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Fick min nya 3com (samma modell) idag. Sitter och testar den för fullt och hittills så verkar den fungera bra. Har inte startat om en ända gång hittills så kanske fått en måndagsexemplar nu, eftersom det funkar så bra.
Virtual Servers fungerar hittills också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp

Skriv in produktnummret (står på märkskylten och i admininterfacet). Tryck sedan på "Quick Search" och välj vad du vill ha. Vilket i ditt fall tyvär bara verkar vara manualerna.
Kan inte bli mycket enklare att upptäcka att 3Com ännu inte kommit ut med några uppdateringar.

/H

Jaha så den finns inga uppdateringar :/
Det här är ju förjävligt att man ska behöva starta om routern flera gånger om dagen.

Tror faktiskt bara problem uppstår om andra wlan nätverk är på här i närheten, det är ju iofs 6 st när alla är på..
Vad kan man göra?

Permalänk
Medlem

blir tokig på detta jag med...supporten ligger i freaking kanada och dit vill man inte skicka den....

skitrouter...slänger den snart och återgår till trådat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Jaha så den finns inga uppdateringar :/
Det här är ju förjävligt att man ska behöva starta om routern flera gånger om dagen.

Tror faktiskt bara problem uppstår om andra wlan nätverk är på här i närheten, det är ju iofs 6 st när alla är på..
Vad kan man göra?

Har den inte något som 3Com kallar "Clear Channel Select"? En funktion där burken själv väljer den kanal som har minst störningar.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Har den inte något som 3Com kallar "Clear Channel Select"? En funktion där burken själv väljer den kanal som har minst störningar.

/H

Har jag alldrig sett..
Nu har jag bytt till "superg utan turbo" och bytt till en kanal som funkar bättre.
Men det är ju fortfarande problemet med massor av anslutningar på torrents, som att ha 1Mbps internet igen, hah..
För stor skillnad för mig så jag får väll köra vidare på kabel.. ^^

Permalänk
Medlem

De gånger jag har varit i kontakt med den där modellen har jag behövt uppgradera firmwaren på den. Annars var det problem att besöka säkra sidor samt problem vid hög belastning.

EDIT: Dock är det 54mbit routern jag har testat, vilket inte detta verkar vara?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Aaargh... Tänkte bara medela att den nya routern nu startar om i samma takt som den gamla, men fungerade iaf bra i ett par dagar.
När jag liks är igång - någon som har förslag på vad för någon router att byta till? Funderar på en linksys, verkar trevligt att kunna köra linux på dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuts
Aaargh... Tänkte bara medela att den nya routern nu startar om i samma takt som den gamla, men fungerade iaf bra i ett par dagar.
När jag liks är igång - någon som har förslag på vad för någon router att byta till? Funderar på en linksys, verkar trevligt att kunna köra linux på dem.

Se mitt tidigare inlägg i tråden

Permalänk
Medlem

Jahaja,,hittade denna tråd och jag har exakt samma problem.
Routern startar om sig ganska ofta vid hård belastning på 8mbit lina. Händer både med kabel och trådlöst. Synd för den har bra räckvidd och funktioner. Och har testat allt utom ny firmware som ju inte finns förstås

Jäkla bekymmer komma i kontakt med support. Men nu när jag har det, ringer de hela tiden och frågar om det är löst. På min semester

Är det bara skicka tillbaka skiten eller ska man försöka prata med Canada?

Förövrigt var vi tre som köpte samtidigt och alla har samma problem.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Vad säger supporten då?
Har inte orkat hålla på med sånt, känns ju meningslöst.
Undrar om det ens kan fixas med ny firmware, kanske beror på hårdvaran..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Vad säger supporten då?
Har inte orkat hålla på med sånt, känns ju meningslöst.
Undrar om det ens kan fixas med ny firmware, kanske beror på hårdvaran..

Efter att jag reggat produkten på hemsidan och kontaktat supporten därifrån fick jag en ny firmware på mail som INTE finns på hemsidan.
denna var från 28 juni.

Dock vetefan om den fixade problemet...kanske startar om lite mindre nu

/F

Permalänk
Medlem

Vilken ISP har du och om modem, vilket?

Kan det vara ISP/modem som inte går ihop med routern? Mångas om har problem men för en del verkar det funka

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Fillmore om det funkar så vore det sweet om du sa det här för då jagar jag rätt på den firmware du fick med.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Vart kan man skaffa den firmwaren för att testa då? ^^

Permalänk
Medlem

nu har jag fått en ny från 3com bara av att prata med supporten
Men jag kommer inte ut på internet :S helt utelåst
ipt funkar och allt sånt, nått spec man måste göra?

Permalänk
Medlem

Vad har du för ISP?

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!