Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Permalänk
Medlem

Tack som fasen för firmwaren! Nu funkar internetradion på min soundbridge också! Guld värt!

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hmm låter skumt att man ska behöva ändra macadressen så där. Du vet säkert att det är problemet för dig? Undra om det är samma problem för alla med denna router och comhem. Då lär de ha fullt upp på kundtjänsten,,
Ska kolla med 3com vad de säger på supporten först. Hittar inget program för det heller tyvärr.

Testat den mjukvara som ligger uppe här i forumet?

Så här kör jag.

ISP provides configuration dynamically (via DHCP) = JA
Hostname = Inget
Yes please clone MAC adress... = JA
Initial IP Address and the Initial Subnet Mask = Default
Enable the DHCP server with the following settings.. = JA

Mer kan jag inte kontrollera i Wizard. Har ni som har denna router och comhem samma settings?

Tja allihopa!

Har samma pryl å settings..kör med comhem oxså.
Köpte routern idag.

Har hållit på hela kvällen med får den inte å funka.
blir lite lätt galen..
Har inte hållit på så mycket med routers men detta börjar bli löjligt..

Inget nytt på den fronten mån tro?
Vore tacksam för alla förslag...

Permalänk
Medlem

Min har blivit lite bättre men tappar kontakten emellanåt.
Behöver ingen omstart i alla fall.
Trådlöst har jag inte provat.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warrio
Tja allihopa!

Har samma pryl å settings..kör med comhem oxså.
Köpte routern idag.

Har hållit på hela kvällen med får den inte å funka.
blir lite lätt galen..
Har inte hållit på så mycket med routers men detta börjar bli löjligt..

Inget nytt på den fronten mån tro?
Vore tacksam för alla förslag...

Hmm, då är det alltså deras router som bråkar med comhems saker. De lär ju ha en lösning. Kontakta dom du med för support så får vi se vad de svarar. Jag mailade de i fredags men ska även ringa dom imorgon måndag. Bråkar det ska jag häva köpet för då ska de baske mig anges att det inte funkar med comhem!!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

skriver jag för döva öron eller?
vad jag vet finns det 2 alternativ
1. det som jag kör med, clona macen från datorn eftersom den macen är låst via comhem till ditt bredband och ändra sen macen på datorn.

2. ring till comhem och säg att du har köpt ny router och då har fått en ny macadress och att dom då får ändra till den nya.

jag har comhem och haft samma problem, men visst vill du inte lyssna så skit i det då.

Permalänk
Medlem

Jag har BBB och efter lite testande så tycks det att jag får problem då ip-adressen skall förnyas och det sker varje timme.
Provade ett spel, sedan ett annat men samma skit.
Icq och Xfire tappar kontakt med jämna mellanrum.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hmm, då är det alltså deras router som bråkar med comhems saker. De lär ju ha en lösning. Kontakta dom du med för support så får vi se vad de svarar. Jag mailade de i fredags men ska även ringa dom imorgon måndag. Bråkar det ska jag häva köpet för då ska de baske mig anges att det inte funkar med comhem!!

Hej igen!

Har löst det tror jag,funkar nu i alla fall.
Verkar som det var mac adressen man var tvungen att ändra som du sa Firebat.
Problemet var bara att jag inte hade en aning om hur man gjorde!.
Jag kunde inte ändra på det sättet du gjorde Firebat..så det handlar inte om jag jag skiter i vad du säger,tvärtom.

Jag hitta dock en shysst beskrivning på ett annat forum som jag testade och efter omstart funkar det.
Har dock inte testat trådlöst än.

Jag gjorde följande:

Först klona jag mac adressen i routern precis som du har gjort...sen skrev jag i den mac adressen i Enter a new MAC address manually och tryck apply. (i routern)

Sedan ändra jag Mac adressen i datorn,startade om datorn och så fick jag i gång skiten.

Följde denna beskrivning för att andra Mac adressen:
-----------------------------------------------------------------------------------
De flesta nätverkskort kan du byta MAC-adress på mjukvarumässigt, i Windows kan du göra såhär:

Öppna regedit och leta upp följande träd: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4
D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}
Här under finns ett antal subträd, typiskt från 0000 till 0012. Leta igenom dessa tills du hittar ett som har ett värde på strängen DriverDesc som överensstämmer med namnet på ditt nätverkskort. När du hittat rätt, så lägg till ett nytt strängvärde vid namn NetworkAddress. Som värde sätter du den MAC-adress du vill ha, utan mellanslag, : etc (t.ex 00146C712B24).

Gå sedan in i nätverk i kontrollpanelen och deaktivera + aktivera nätverkskortet - eller starta om datorn - så ska det ha fått sin nya MAC-adress.

-----------------------------------------------------------------------------------

Det e inte så bökigt som det ser ut,blev livrädd först hehe.
Som sagt har inte pysslat med routers förut.
E rätt kass på det mesta iofs..

Hur som helst testa detta det funka för mej!
Ett annat alt. e väll å stänga av modemet i 24 timmar om det handlar om en Mac låsning för den ska tappa den....verkar inte va lika kul om man inte måste då.

Detta ska nog funka för dej Fiero med!

Ps. tack för alla förslag och input Ds.

Permalänk
Medlem

skönt att det funkar iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warrio
Hej igen!

Har löst det tror jag,funkar nu i alla fall.
Verkar som det var mac adressen man var tvungen att ändra som du sa Firebat.
Problemet var bara att jag inte hade en aning om hur man gjorde!.
Jag kunde inte ändra på det sättet du gjorde Firebat..så det handlar inte om jag jag skiter i vad du säger,tvärtom.

Jag hitta dock en shysst beskrivning på ett annat forum som jag testade och efter omstart funkar det.
Har dock inte testat trådlöst än.

Jag gjorde följande:

Först klona jag mac adressen i routern precis som du har gjort...sen skrev jag i den mac adressen i Enter a new MAC address manually och tryck apply. (i routern)

Sedan ändra jag Mac adressen i datorn,startade om datorn och så fick jag i gång skiten.

Följde denna beskrivning för att andra Mac adressen:
-----------------------------------------------------------------------------------
De flesta nätverkskort kan du byta MAC-adress på mjukvarumässigt, i Windows kan du göra såhär:

Öppna regedit och leta upp följande träd: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4
D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}
Här under finns ett antal subträd, typiskt från 0000 till 0012. Leta igenom dessa tills du hittar ett som har ett värde på strängen DriverDesc som överensstämmer med namnet på ditt nätverkskort. När du hittat rätt, så lägg till ett nytt strängvärde vid namn NetworkAddress. Som värde sätter du den MAC-adress du vill ha, utan mellanslag, : etc (t.ex 00146C712B24).

Gå sedan in i nätverk i kontrollpanelen och deaktivera + aktivera nätverkskortet - eller starta om datorn - så ska det ha fått sin nya MAC-adress.

-----------------------------------------------------------------------------------

Det e inte så bökigt som det ser ut,blev livrädd först hehe.
Som sagt har inte pysslat med routers förut.
E rätt kass på det mesta iofs..

Hur som helst testa detta det funka för mej!
Ett annat alt. e väll å stänga av modemet i 24 timmar om det handlar om en Mac låsning för den ska tappa den....verkar inte va lika kul om man inte måste då.

Detta ska nog funka för dej Fiero med!

Ps. tack för alla förslag och input Ds.

Tack! Låter som ett bättre svar än 3coms skitsupport!!

Eftersom det är ett tekniskt problem är det bättre att du får
tala med vår supportavdelning i Canada så kan de hjälpa dig.

Du har rätt till 90 dagars gratis teknisk support efter inköpsdatum, och det enda som
krävs är registrering av produkten. Efter 90 dagar hänvisar vi till eventuell support
från återförsäljaren.

Om du kompletterar nedanstående information så skall jag registrera den åt dig och
sätta dig i förbindelse med supporten.

All support är på engelska.

Med vänlig hälsning

Mark Mwaura
3Com Customer Service

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Før alla med kabelmodem så ær det førsta steget att helt enkelt boota om kabelmodemet då det lær sig mac-adresserna før de enheter som får IP via ethernetporten på modemt och då upp till det antal IP-adresser som ingår i den tjænst man har.

Æven om man tar bort datorn och kopplar in en annan eller t.ex. en router så kommer den ihåg den gamla. Å det gør den tills modemet bootas om. Ev. ær det så att deras DHCP också kommer ihåg lånet av IP-adressen så att man kan behøva ha datorn nedstængd ett tag (leas-tiden plus lite till).

Ska inte finnas något behov av att krångla till det med att klona mac-id från datorn då det kan skapa mer problem æn att løsa. Så gløm inte att slå av det i routern.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar mitt efter att ha följt tipset ovan Får hoppas mitt trådlösa gör det med för jag har bara testat via kabel än! Tack!

Ni som lagt in nya mjukvaran; Lade ni in båda eller?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon som har tillgång till en nyare firmware ävtill 3CRWER100-75 ? För jag skulle tacksamt ta emot en sådan!

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem

Hej

Även jag har köpt routern från helvetet..

Men jag får även "blå skärms död" när jag kör torrent över den trådlösa USB adaptern som hör till (3CRUSB20075)... Någon annan som råkar ut för det?

Är det någon som har kvar 108mbps fart över trådlöst efter uppdatering av firmware? Min router kan man få max 54mbps efter uppgraderingen... Ni som har kvar 108Mbps, vilken mode kör ni i?

Jag köpte den på Dustin, ska ringa supporten där imorgon och kräva att köpet hävs, 3com verkar inte bry sig längre..
MvH K.Sork

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksork
Hej

Även jag har köpt routern från helvetet..

Men jag får även "blå skärms död" när jag kör torrent över den trådlösa USB adaptern som hör till (3CRUSB20075)... Någon annan som råkar ut för det?

Är det någon som har kvar 108mbps fart över trådlöst efter uppdatering av firmware? Min router kan man få max 54mbps efter uppgraderingen... Ni som har kvar 108Mbps, vilken mode kör ni i?

Jag köpte den på Dustin, ska ringa supporten där imorgon och kräva att köpet hävs, 3com verkar inte bry sig längre..
MvH K.Sork

Jag har inte gjort det då jag blev misstänksam mot att det i flashfilen står 54. Min router är en 108a. Möjligt jag har fel men vore nice om någon som har en 108mbps 3COM som flashat med denna FW kan meddela vilken hastighet den nu kan köras på?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fillmore
3com jobbade tydligen på en specifik uppdatering för detta problem.
Tills dess så skickar de ut nya routers till de som hör av sig

Vad är det för mening med att få en utbytes router om det är f/w problem? För är det samma f/w i utbytesenheten så är det ju ingen vits, kan man tycka. Men det kanske är någon skillnad?

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksork
Hej

Även jag har köpt routern från helvetet..

Men jag får även "blå skärms död" när jag kör torrent över den trådlösa USB adaptern som hör till (3CRUSB20075)... Någon annan som råkar ut för det?

Är det någon som har kvar 108mbps fart över trådlöst efter uppdatering av firmware? Min router kan man få max 54mbps efter uppgraderingen... Ni som har kvar 108Mbps, vilken mode kör ni i?

Jag köpte den på Dustin, ska ringa supporten där imorgon och kräva att köpet hävs, 3com verkar inte bry sig längre..
MvH K.Sork

Så det är den som strular..
Fan, jag undrade vilken drivare som sabbade min burk.

Men jag skall säga det att detta kan innebära att du har installera ex. mobil eller iPod på samma USBport. Jag själv har allt installerat via fronten på mitt chassi dvs. via en usbhub.

Värt att testa att installera den på en annan ensam USB port på förslagsvis baksidan (dvs om du nu har gjort som jag.) Jag skall testa det i helgen.

Visa signatur

Jag är inte fet!
Bara klädsamt mullig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conzpiro
Så det är den som strular..
Fan, jag undrade vilken drivare som sabbade min burk.

Men jag skall säga det att detta kan innebära att du har installera ex. mobil eller iPod på samma USBport. Jag själv har allt installerat via fronten på mitt chassi dvs. via en usbhub.

Värt att testa att installera den på en annan ensam USB port på förslagsvis baksidan (dvs om du nu har gjort som jag.) Jag skall testa det i helgen.

Jag har testat dom som finns på baksidan, alltid samma resultat.. Klagar din blåskärm på ar5523.sys också ?

MvH K.Sork

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksork
Jag har testat dom som finns på baksidan, alltid samma resultat.. Klagar din blåskärm på ar5523.sys också ?

MvH K.Sork

Det beror väl på att även portarna går ner sparläge om man kör sådant. Skrev inte någon det med?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det beror väl på att även portarna går ner sparläge om man kör sådant. Skrev inte någon det med?

Sparläge är avaktiverat... Som sagt var, jag har provat det mesta...

/ K.Sork

Permalänk
Medlem

Installerad den nya firmwaren här om dagen och allt verkade frid och fröjd tills jag startade upp BITComet. Efter att jag starta en torrent så tar det ungefär 1min innan datorn hänger sig.

Med gamla firmwaren så hängde sig datorn också men då kunde det iaf ta en timme eller 2 innan det händer.

*s-u-c-k*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Studio
Installerad den nya firmwaren här om dagen och allt verkade frid och fröjd tills jag startade upp BITComet. Efter att jag starta en torrent så tar det ungefär 1min innan datorn hänger sig.

Med gamla firmwaren så hängde sig datorn också men då kunde det iaf ta en timme eller 2 innan det händer.

*s-u-c-k*

Har svårt att förstå hur en router skulle få din dator att hänga sig om jag ska vara ärlig..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Nya firwaren verkar vara kanon, syrran har inte klagat en enda gång.
Ska se, när jag orkar fixa trådlöst i mitt rum, hur de funkar med 12Mbit torrents. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Har svårt att förstå hur en router skulle få din dator att hänga sig om jag ska vara ärlig..

Jag håller med det låter skumt, men när jag kör med kabel direkt in i väggen så funkar det utan några problem.

Permalänk
Medlem

Ge upp det kan jag råda er till.
Har bråkat med 3 com i flera månader, dom har skickat ny 3 com router och den var lika dan , då sa dom att det är fel på min isp vad det nu slulle kunna va, jag tröttnade köpte en ny netgear och all problem var borta den har gåt i 4 månader och gått ner 3 gånger , och märker ingen dumppning av hastiheten heller .
Sälj eran gammla på blocket och köp En netgear!
Och vill även tala om att det är väldigt tung trafik som går via min netgear.

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseboy
Ge upp det kan jag råda er till.
Har bråkat med 3 com i flera månader, dom har skickat ny 3 com router och den var lika dan , då sa dom att det är fel på min isp vad det nu slulle kunna va, jag tröttnade köpte en ny netgear och all problem var borta den har gåt i 4 månader och gått ner 3 gånger , och märker ingen dumppning av hastiheten heller .
Sälj eran gammla på blocket och köp En netgear!
Och vill även tala om att det är väldigt tung trafik som går via min netgear.

Jag kan nog inget annat än att hålla med.
Jag har haft 3 stycken ny och funkar inte som jag förväntar mig att en NY router skall fungera. Min gamla Netgear som jag tycker suger, är fan i mig bättre.
Så fort jag flyttar över alla burkar till den gamla så funkar det.
3 misslyckade försök att rätta till felet och jag kräver nu ett byte. Det blir nog en Linksys.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Vad har ni för problem med den?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Som det är nu så får jag höga ping när jag spelar och detta sker efter en stund.
Har kollat loggar och så som det är nu ser det ut som när ip skall förnyas så verkar det bli hicka.
Vet inte om det är tillfälligheter men jag kör med ping och kollar servern jag spelar på så är inte pingen höga men i spelet är det så.
Man känner sig som en betatestare åt 3COM.
Har inte tid just nu att felsöka så det är extra surt.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Med Telia ADSL (och antagligen de flesta ADSL) funkar routern med uppdateringarna mycket bra

Hade problem med att lyssna på Hockeysändningarna igår via Mediaspelaren (SR men även SVT streamd video via windows media, real player funka) Vet inte vad som var problemet men efter några inställningar i routern fram och tillbaka så hoppade det igång.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

ehmm. själv har jag problem med min ping när ja kör me routern. pingen går upp en snabbis å sedan ner igen. någon med samma problem ?

Permalänk
Medlem

Tja! Ny på forumet

Har också en 3com Officeconnect 54mbps och comhem, teh worst combo ever;)

Har också pratat med supporten i canada och fick den nyare firmwaren, nu fungerar det om jag kör trådat men ingenting fungerar trådlöst. What to do?

Ni som har flashat om era med beta-firmwaret, lade ni in båda filerna? Vilka inställningar kör ni med när ni kör trådlöst?