Permalänk

flaskhals?

funkar xfx7600gt (xxx verisionen) med amd4600 x2 utan flaskhals??

Permalänk
Medlem

det brysse på vilken upplösning du kör på men man kan nog säkert säga att det graffet blir en bromskloss oavsett vilka inställningar du kör med.

här testar de x1900xtx -> http://firingsquad.com/hardware/intel_core_2_performance/page...
då kan du se att på 800x600 är det litet skillnad mellan prollar men höjer man upplösning så blir graffet en bromskloss.

slutsatsen blir att du kan inte köpa för bra graffe till en dualcore prolle. och med nya spel som är flertrådade, typ som q4 i testet ovan, så kommer graffet att bli ännu viktigare.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk

men jag har ont om pengar och tänker köpa nått geforce8000 kort sen, då kan man väll köra med fina upplösningar? tack för svaret btw.
edit: eller så kanske jag kan köpa ett till och köra sli? såg ett test där dom visa att det va lite bättre än 7900gt eller gtx

Permalänk

De dära med sli kan funka tills du köper ett kort ur 8000-serien.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
men jag har ont om pengar och tänker köpa nått geforce8000 kort sen, då kan man väll köra med fina upplösningar? tack för svaret btw.
edit: eller så kanske jag kan köpa ett till och köra sli? såg ett test där dom visa att det va lite bättre än 7900gt eller gtx

hmm. men ar det inte bättre att köpa ett bättre graffe då istället?! lägre ljudnivå och energiförbrukning än sli med sämre kort. annars så svarade jag bara på din fråga. är du nöjd med 7600gt så köp det och uppgradera till ett annat kort när du blir sugen på det. prollen kommer att stå sig bra i många år iaf så det behöver du inte bekymra dig om.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+