Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att veta vilken version ni som slagit till på denna skärm de senaste veckorna fått.

Verkar finnas en ny Rev 04 ? som fixar problemen med 1:1 aspect ratio som tidigare funnits.

Permalänk
Medlem

A03

jag fick min i tisdags och det var en A03 !!! såg att det var en del inlägg om bandning mm ?? vad är det och hur ser man det ??? finns det något testprogram för bildskärmar !!! och hur ska man optimera skärmen för bästa prestanda ??? har ett ati x1300 pro 256 mb kort

Visa signatur

jank

Permalänk
Medlem

Fick min i måndags. Funka en timme sen har det bara varit strul.

LCD stänger av sig helt. Går inte att trycka på power knappen heller.
Man måste dra ur kontakten i 20 sekunder för att slå på LCD. sen när LCD funkar igen går den i power save mode. provade med mina äldre VGA skärm går bara i power save mode. Verkar som LCD slår ut grafikkortet, så att ingen skärm funkar. men startar jag om datorn & har den äldre i så funkar det klockrent.

Nån som haft liknade problem? Supporten var lika ?? som jag när jag prata med dom

Ska få en ny nu på freda hoppas den är ok

JIM

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem

vilken REW fick du ?????

vilka inställningar ska man göra för att få den optimal i spel mm ???

lade in en 3d skärmsläckare 8da vinci först så var det hack i kanterna på objekten men ändrade lite i ati catlyst center så det blev bättre men inte helt om man tittar noga !! ska tillägga att jag jag är väldigt oerfaren när det gäller såna här inställningar

när jag försöker lägga i drivritiner för bildskärmen så går det inte kommer upp någon varningsruta om maskinvaruinställningar !! har mailat supporten om det

dell dimension E521 x2 athlon 5000+ 2g ddr2 667mhz Ati radeon x1300pro 256 mb dell 5024 rew A03

Visa signatur

jank

Permalänk
Medlem

Jag har skickat mejl och frågat om det går att byte till en A04 istället. Annars åker den tillbaka. Riktigt klantigt av Dell att inte fixa felen på 3 försök.

Permalänk
Avstängd

A04 har dykt upp i usa nu iaf, en fick en A04 idag.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min skärm från dell norge, en rev04. Så de har tydligen börjat dyka upp även här.

Är det förresten någon som har något bra tweakprogram för att få färger, kontrast osv så bra som möjligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa
Jag har skickat mejl och frågat om det går att byte till en A04 istället. Annars åker den tillbaka. Riktigt klantigt av Dell att inte fixa felen på 3 försök.

Vilka fel?

Permalänk
Medlem

REW 04 VS 03

enligt dell så är det inga större ändringar mellan 03 och 04 !!!!

inga pixel fell på min i allafall

själv så är nog min okunnighet om att göra inställningar i ati catalystcenter som har varit problemet hos mig ingen som har någon länk till en svensk instruktion om ATI catalyst center ????

hade en mirai 22 förut men skickade iväg den för jag fick ont i huvudet av den och när man drog sakta i reglaget i ett textdokument så kunde man se om man tittade noga att texten släpade efter lite grand detta går ej att se 2407 och mirai hade 5 ms !!!

finns det någon sida som man kan lära sig calibrera skärmen ???

Visa signatur

jank

Permalänk
Avstängd

jank det är pixelmappning som ska vara fixad, och det är rätt stor fördel imo.
Skulle inte lägga 7k+ på en skärm utan 1:1 pixelmappning ;/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
jank det är pixelmappning som ska vara fixad, och det är rätt stor fördel imo.
Skulle inte lägga 7k+ på en skärm utan 1:1 pixelmappning ;/

Kan ju tillägga att det inte är något problem om man använder skärmen till datorn.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Jo, syftade på externa källor. Datorskalning kan grafikkortet sköta bra

Någon här som har denna skärmen och spelat lite snabbare spel som q3,ut2k4,cs osv? Hur upplever ni det isåfall med ghosting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Vilka fel?

Det som är kvar är fungerade 1080p. Över vga och komponent går det inte över huvud taget och över dvi blir bilden i fel format.

EDIT: Det gäller som sagt externa källor. Till datorn är allt finemang.

Permalänk

Fick mina två idag, revision A04 båda två och inga döda pixlar :).

Visa signatur

|Mac Pro|Quad Xeon 2,66 ghz|2048 mb FB-Dimm|1 TB Hd|GF 7300GT|Dell 24" dual|
|Macbook 1,83ghz|1GB|80GB Hd|

Permalänk
Medlem

ska bara ha min skärm till datorn och eftersom jag inte kan se något fel på den så krånglar jag inte med försöka byta till rew 04 !!! kanj u få en med pixel fe lpå då !

vad är bandningfel ??????

Visa signatur

jank

Permalänk

En snabb fråga bara....vilken panel är det som sitter i Rev.04?! Är färgerna schyssta och så?? Enligt www.hardforum.com är det en S-IPS (HN208L6) som sitter i. Kan någon bekräfta?

Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsYcHoGUN
En snabb fråga bara....vilken panel är det som sitter i Rev.04?! Är färgerna schyssta och så?? Enligt www.hardforum.com är det en S-IPS (HN208L6) som sitter i. Kan någon bekräfta?

Tack.

Du får lära dig att länka rätt det blir jobbigt att leta igenom hela hardforumet.
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1146236
Mycket tveksam att det sitter en S-IPS panel i rev04 finns inget som säger det uton dom snackar om 2007WFP.
Dessutom skulle responsen bli sämre än 6ms i nuvarande läge.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Om du kollar här, så ser du att det visst är 2407WFP de snackar om!

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1146236&page=12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsYcHoGUN
Om du kollar här, så ser du att det visst är 2407WFP de snackar om!

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1146236&page=12

Hela idén var ifall nu dom bytt från S-PVA till S-IPS panel i Rev.04 och det kan jag inte läsa ut, utan tomt rykte någon fått för sig från Dells interna panel beteckningar.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

färgbandning

såg på en test på en engelskk sajt att det var färgbandning i multimediamode men i desktopmode (rew A02 ) ingen färgbandning !!! var kan man hämta färgschema och testa sin skärm ????

Visa signatur

jank

Permalänk
Medlem

Re: färgbandning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jank
såg på en test på en engelskk sajt att det var färgbandning i multimediamode men i desktopmode (rew A02 ) ingen färgbandning !!! var kan man hämta färgschema och testa sin skärm ????

Nja du kan testa med Eizos testprogram en av många där ute.
http://www.prad.de/download/eizo-test.exe

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

laddar man hem detta program och sen trycker på starta knappen så kommer man bara till www.eizo.com däremot så funkade detta program på en gamal crt eizo skärm ????

Visa signatur

jank

Permalänk
Avstängd

Funkar bra på mina skärmar, crt och tft.

Blir nog att beställa 2407, 7550:- är rätt ok pris.
Slänger nog en beställning imorgon

Permalänk
Medlem

text fuzzinus och blur

såg att dessa var problem vid revision 00 !!

hur såg dessa text blur och fuzzibus ut ??????

Visa signatur

jank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Master Mind
Fick mina två idag, revision A04 båda två och inga döda pixlar :).

Beställde du från svenska Dell?

Permalänk

hd8wa: Ja, beställde förra tisdagen och de anlände i fredags.

Visa signatur

|Mac Pro|Quad Xeon 2,66 ghz|2048 mb FB-Dimm|1 TB Hd|GF 7300GT|Dell 24" dual|
|Macbook 1,83ghz|1GB|80GB Hd|

Permalänk
Medlem

Re: text fuzzinus och blur

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jank
såg att dessa var problem vid revision 00 !!

hur såg dessa text blur och fuzzibus ut ??????

En fråga bara, hur orkar du sitta och leta fel??????????????????????????????????

Ser du inga fel på produkten med ögat så är det väl inga fel, orka ha typ tvångstankar att försöka hitta ett fel och till vilken nytta..

Permalänk
Medlem

min skärm är felfri efter har granskat den i diverse testprogram och tagit reda på hur tidigare revisioners defekter har varit !!!

jag kan tillägga att jag av naturen är pedant !!!

jag är mycket nöjd med skärmen

Visa signatur

jank

Permalänk
Medlem

Beställning gjord!

Permalänk
Medlem

är det någon mera som upplever lite färgbandning på birkas hemsida www.birka.se ?????

Visa signatur

jank