Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Gå i Enhetshanteraren , bildskärm, drivrutiner, uppdatera drivrutin automatiskt.

Funkar inte. Dessutom är min skärm okänd. Kanske måste ha USB-sladden i också?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Gå till Enhetshanteraren , bildskärm, drivrutiner, uppdatera drivrutin automatiskt.

Tack för hjälpen, det verkade lösa mina problem.

Permalänk
Medlem

Man får ju bara en digital signatur med dom "drivrutinerna" dvs att skärmen inte är okänd utan man har ett namn på den i enhetshanteraren, något mer gör dom inte.

Permalänk
Medlem

Vlad, min skärm såg också ut så där under ett tag, men det är borta nu, har iallafall inte märkt något den senaste tiden och stör mej inte när man ser på film.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med att jag fick rosa fält efter gråa partier när jag drog fönster i windows. men dom verkar ha försvunnit. Det kanske beror på något annat då, om nu det inte var för att jag uppdaterade drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Har någon här på forumet provat att från en stationär dvd-spelare spela upp en film på denna skärm? Vilken ingång på skärmen rekommenderas i sådana fall? Och för att utöka mina frågor.. Vilka utgångar ska man kika efter att den stationära spelaren skall ha, för att bäst kunna presentera en schysst bild på skärmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag kör kuben på min 2407 och ser i princip ingen ghosting. Däremot hackar kuberna fram, precis som på CRT. Tror många blandar ihop hackandet med "ghosting". Tror det kallas "ripping".

Finns ingen TFT som klarar detta testet felfritt. Om det hackar etc beror på prestandan på cpu, grafikkort och t.ex. vilken upplösning etc man kör. Testet är ganska känsligt för tearing etc.

Det man testar och vad man skall titta efter är om den kub som är snabbast är lika skarp i kanterna som den långsamaste. På en CRT är de i princip alla kuberna knivskarpa oavsett dess hastighet. Det en CRT i denna situation ibland lider av är afterglow/trailing. Att efter t.ex. den snabbaste kuben syns ett svagt lysande spår efter kuben. Det är fosforet som glöder lite lätt där kuben tidigare var. Märks tydligt om man har mörkt i rummet och skärmen är inställd på hög brigthness.

Kuberna på en TFT kommer dock att vara oskarpa. Det beror grovt förenklat på att man ser följande...

1) Kuben där den tidigare var. Dessa pixlar håller på att släckas.
2) Kuben just nu. Dessa pixlar har precis tänds, och skall läckas.
3) Kubens nästa position. Dessa pixlar är på väg att tändas / har delvis tänds.

Några bilder som illustrerar skillnaderna...

CRT

TFT

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wcoast
Har någon här på forumet provat att från en stationär dvd-spelare spela upp en film på denna skärm? Vilken ingång på skärmen rekommenderas i sådana fall? Och för att utöka mina frågor.. Vilka utgångar ska man kika efter att den stationära spelaren skall ha, för att bäst kunna presentera en schysst bild på skärmen?

har kört min xbox360 via komponent (därmed HD upplösning) och bilden blir mkt mkt bra! tror inte dagens DVD filmer stödjer HD utan bara "skalar upp" bilden till lämpligt format. skärmen har ju även S-video ingång och komposit men de är väl inte riktigt lika vassa som komponent.

kommer troligen bli rättad x antal ggr men satsa på en bra DVD-spelare och bästa möjliga anslutning till skärmen!

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Re: Tack Dell

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Vi alla som väntat en månad på våra skärmar och betalat 7800, kan tacka Dell. De har skärmen nu för 6246.

menar du med eller utan moms? samma pris som tidigare (7800kr när jag kollar iaf)

dessutom varför ev gråta över spilld mjök? jag är mkt nöjd med min skärm!

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Jävligt puckat resonemang att tänka så men men... dessutom så handlar privatkunder inklusive moms men du tänkte väl inte så långt?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara påpeka att Dell säljer 2407WFP för 7350 kr inkl. moms och det gäller bara IDAG den 19:e December!

Beställde en själv och kommer få den nästa vecka efter julafton

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Tänkte bara påpeka att Dell säljer 2407WFP för 7350 kr inkl. moms och det gäller bara IDAG den 19:e December!

Beställde en själv och kommer få den nästa vecka efter julafton

Det stämmer. Kostade 7900kr här om dagen och givetvis nappade jag då. Fick den idag och förstår fortfarande inte hur min gamla skärm kan vara så usel i färgåtergivning och konstrast

Fast jag slängde på csn-rabatten på 5% så det är nästan 500kr man sparar där..

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Det stämmer. Kostade 7900kr här om dagen och givetvis nappade jag då. Fick den idag och förstår fortfarande inte hur min gamla skärm kan vara så usel i färgåtergivning och konstrast

Fast jag slängde på csn-rabatten på 5% så det är nästan 500kr man sparar där..

Jodå, det gjorde jag också, glömde skriva det
Skärmen kostade mig 7023 kr och det är billigt tycker jag.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

När jag köpte min för 9000 så var det 25% rabatt från 12000 och då sa dom på att jag inte kunde använda CSN rabatten också. Känner mig lite lurad..

Permalänk
Medlem

Ställa in skärmen

Till Er alla som saknar inställningsmöjlighet i DVI läge.
Gör så här: Koppla in skärmen med VGA kabel gör dina inställningar, stäng av datorn och byt till DVI kabel.
Inställningarna verkar vara kvar.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Beställde en idag (7870:-) också då min 19 känns lite för liten. Får hoppas inte det är allt för stora problem som det skrivs och att den matcher någolunda mot min VP930.
En del problem är fixade med senare Rev.xx
EDIT* Stod att jag skulle få den 9/1-07 eller tidigare när jag beställde den idag 27/12 så räknade med 9/1.
Kollade nu och den var redan skickad idag så blev possitivt överraskad. Kul när det verkar funka.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Fick min idag och är hur nöjd som helst.
Ingen död pixel och färgåtergivningen är perfekt. Färgerna är snygga från alla vinklar.
Fick såklart Revison 03. Någon som vet vart det står vilken panel det är?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Fick min idag och är hur nöjd som helst.
Ingen död pixel och färgåtergivningen är perfekt. Färgerna är snygga från alla vinklar.
Fick såklart Revison 03. Någon som vet vart det står vilken panel det är?

Tror att de bytte till en intern benämning på panelen i Rev 03. Kontentan verkar vara att ingen vet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
F
Fick såklart Revison 03. Någon som vet vart det står vilken panel det är?

24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det finns några bra väggfästen till denna
till överkomligt pris ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Fått min skärm, men revision?

Jag är förvirrad, jag har fått min Dell 2407 och på lådan med tillbehör så stod det klart och tydligt Rev A00, men när jag går in i menyn och kollar så står det:
Firmware V1B20; Panel HN208

Vilket uppenbarligen ska vara A03ans version, dessutom så står det på skärmen att den är tillverkad i okt 2006.

Vad ska man lita på? är det gamla märkningar på lådor och medskickade drivrutiner eller bör jag ringa och höra med Dell?

Permalänk
Medlem

Re: Fått min skärm, men revision?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fioks
Jag är förvirrad, jag har fått min Dell 2407 och på lådan med tillbehör så stod det klart och tydligt Rev A00, men när jag går in i menyn och kollar så står det:
Firmware V1B20; Panel HN208

Vilket uppenbarligen ska vara A03ans version, dessutom så står det på skärmen att den är tillverkad i okt 2006.

Vad ska man lita på? är det gamla märkningar på lådor och medskickade drivrutiner eller bör jag ringa och höra med Dell?

det står även på baksidan av skärmen vilken revision det är

Permalänk
Medlem

Okej, hittade, tack för hjälpen, jag hade visst A03, lättad.

Jag upplever dock problem i spel, ifall jag kör med Vsync av så får jag glitches horizontelt när man rör sig i diverse spel, dvs de vertikala pixlarna hamnar ur sync med varandra. Ska jag verkligen behöva spela spel med vsync på? Eftersom TFT är begränsat till 60 hz (iaf denna) så är det ju ingen tilltalande tanke.

Är detta något jag måste (och borde?) leva med eller bör jag ringa och klaga då jag fått ett sämre exemplar.

Har en E6400 med 2 gig ram och Geforce 7950GX2, så jag antar att det är skärmen som strular då den datorn borde klara de flesta spelen bra även vid högre upplösningar. Har även provat att köra med låga inställningar, samma problem kvarstår.

Ps. vet ej vad den korrekta termen för denna typ av störning är, jag är TFT-nybörjare :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fioks
Okej, hittade, tack för hjälpen, jag hade visst A03, lättad.

Jag upplever dock problem i spel, ifall jag kör med Vsync av så får jag glitches horizontelt när man rör sig i diverse spel, dvs de vertikala pixlarna hamnar ur sync med varandra. Ska jag verkligen behöva spela spel med vsync på? Eftersom TFT är begränsat till 60 hz (iaf denna) så är det ju ingen tilltalande tanke.

Är detta något jag måste (och borde?) leva med eller bör jag ringa och klaga då jag fått ett sämre exemplar.

Har en E6400 med 2 gig ram och Geforce 7950GX2, så jag antar att det är skärmen som strular då den datorn borde klara de flesta spelen bra även vid högre upplösningar. Har även provat att köra med låga inställningar, samma problem kvarstår.

Ps. vet ej vad den korrekta termen för denna typ av störning är, jag är TFT-nybörjare :).

Du får nog leva med det. Den korrekta termen är tearing. Och den uppstår när grafikkortet skickar ut bilden innan spelet har "ritat" färdigt. Alltså det du ser i den övre delen är den nya "bilden" och under den den "gamla". Har du då samtidigt t.ex. förflyttat dig i t.ex. ett 3D spel så syns det ganska tydligt som tearing. När du slår på V.sync så väntar grafikkortet med att skicka ut bilden tills spelet har ritat klart.

Så även om Dell skickar dig hundra ersättningsskärmar så kommer problemet kvarstå. Felet ligger inte i själva TFT skärmen. Den bidrar visserligen till problemet med att refresh raten är 60 hz. Och på så vis ökar chansen att tearing uppstår.

Aktivera tripplebuffering i spelen, minskar risken för tearing.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem

Är ruskigt sugen på en sån! Men sen har jag lite funderingar.
Jag tänkte koppla in min laptop (Inspiron 6000) till den, som dessvärre bara har en VGA-utgång. Kör alla med DVI eller blir det okej bild med VGA eller helt värdelös?
Jag kör 1920*1200 i upplösning på laptopen så det bör väl inte vara problem med att köra den skärmen som primary och stänga av laptopens skärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Är ruskigt sugen på en sån! Men sen har jag lite funderingar.
Jag tänkte koppla in min laptop (Inspiron 6000) till den, som dessvärre bara har en VGA-utgång. Kör alla med DVI eller blir det okej bild med VGA eller helt värdelös?
Jag kör 1920*1200 i upplösning på laptopen så det bör väl inte vara problem med att köra den skärmen som primary och stänga av laptopens skärm?

Som sagt det beror på skärmen en del. Min VP930 är det knappt märkbar skillnad mellan DVI och VGA. Tror det beror mycket på skärmens kvalité hur tillverkaren har komponerat ihop ingångarna.
Bilden kan ibland upplevas mer stabil med DVI och kanske något högre skärpa, har själv svårt att se skillnaden på Dell och VS skärmen jag har.
VGA duger!

Citat:

Does DVI Make A Difference?

A. This can depend a lot of the monitor in question. DVI offers a pure digital end to end connection between the graphics card and the monitor. VGA on the other hand has to convert the signal to analogue. In theory, digital connections should therefore offer a superior picture quality and a sharper image. In practice, this can depend on the model in question. There are a number of sharpening algorithms utlised for modern VGA interfaces which vary in the quality of the analogue/digital conversion. Some modern screens have such good analogue connections that it is very hard, or even impossible, to tell the difference between VGA and DVI.

Typically screens which don't have DVI connections offer very good quality VGA connections. Perhaps manufacturers spent more time and effort perfecting these, knowing it was all they could offer the user. On the other hand, maybe manufacturers who offer both connections don't spend as much time or money making the VGA as good as it could be, since they assume users will always use DVI anyway. This seems logical, and i practice there is a host of screens which show this trend.

If you can use DVI, then you should, since it will offer the sharpest image available for the screen. If you are limited to VGA only, I'd suggest finding some user opinions or reviews about the PQ using this intercace.

http://www.tftcentral.co.uk/faq.htm

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Vilken skärm!!!

Fick min igår.... Snurrar på fint vid sidan av min MacBook Pro.... stor och sngg... Ingen backlight bleed... Ingen ghostning.... Jag är överlycklig....

Ha det gött....

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk

Hur får man kortläsaren på skärmen att fungera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Hur får man kortläsaren på skärmen att fungera?

Du kopplar in medföljande USB sladden till skärmen som matar den med just USB signal från datorn.
Allt som behövs den är lokaliserad till vänster under monster skärmen.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|