Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Dell har tyvärr börjat sätta sunkpaneler i sina skärmar. Jag är glad att jag valde en Benq 24" istället.

Vad syftar du detta till?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Min Rev04 uppvisar inte detta beteende.

Jag har inte installerat några särskilda drivrutiner(alltså inte använt den medföljande CDn) utan det installerade sig själv utan att be om någon mjukvara, kan det vara detta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

BenQ FP241W är kung så är det, Bättre och billigare än dell på 9k prislapp.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Jag körde igång ett sånt pixel fixer program under natten och nu när jag vaknade så vibrerar bilden. Det märker man av tydligt mot gråa bakrunder som t.ex här på forumet. Så jag ringde DELL (Stream Support AB) och vi gick igenom en massa saker men inget hjälpte. Så jag fick två alternativ. Ett var att få en utbytesskärm imorgon men då kunde det inte garanteras att den var ny. Två var att jag fick en helt ny skärm men det kunde ta upp till tre veckor att få den. Så jag gick med på ja vad tror ni, en ny skärm såklart

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Vilket nummer är det du ringer till teXmeX?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
BenQ FP241W är kung så är det, Bättre och billigare än dell på 9k prislapp.

Tog en snabb titt och du har så rätt, MEN jag anser inte att en 24" är värd 9000 kr! och detta gäller även DELLen. Därför slog jag till när det var rabatt och mitt slutpris hamnade på runt 6700 kr(inkl frakt). Igentligen kan jag tycka att 6000 kr är max, men i detta fallet sträckte jag mig något längre.

BenQ 24 finns i två versionen en ny som heter FP241Wz 24", denna kostar 8830 plus frakt och den äldre versionen som heter FP241W kostar 7640 kr plus frakt. Båda dessa är priser som ligger ganska långt över det jag givet för DELLen, frågan man kan ställa sig då är det verkligen värt de där extra 1000 lapparna?

I mitt fall tror jag inte det då jag är väldigt nöjd med DELLen förutom det lilla problem som jag stött på(om det ens är ett problem?).

Slutligen vill jag påstå att DELLen är rent estetiskt en bra bit elegantare men de e vad jag tycker.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puta
Där ser man, jag måste erkänna att jag blir mer och mer sugen på att börja jobba med den. Min borde komma den här veckan.
Bra att du la upp egna bildexempel, det är så svårt att få klämma och känna på en Dell skärm överhuvudtaget eftersom de inte har någon butik man kan gå till.
Jag är helt övertygad om att jag kommer bli mer än nöjd med denna.

haha la du fördralet till troja där för att alla skulle kunna se att du inte har laddat ner filmen?

Permalänk
Medlem

Jag ringde 08-590 051 99 och då får man troligen snacka med en skåning för det är här i Helsingborg de har sin support genom Stream AB.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

gehehe Det verkar som standard priset skall vara 7000kr men dom tar upp den till 9000kr ibland för att folk ska köpa 27" istället då den kostar bara någon tusen lappa mer. Sen ibland tar dom ner 25% ""rabatt" som dom kallar det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Jag har taget foto på hur det ser ut nu, här kan ni se hur det ser ut i normal fall där man inte scrollar sidan så snabbt:

http://www.bradspel.net/tools/IMG_0719.jpg

Och här kan man se hur det blir när man scrollar snabbt:

http://www.bradspel.net/tools/IMG_0720.jpg

Detta gäller igentligen vad som hällst som flyttas på skärmen, alltså även fönster, dessutom gäller det inte bara vertikalt utan även horizontellt

Jag har Brightness satt på 0, förövrigt är det standardinställningar. Höjar jag Brightness så minskar det gröna en del.

Ni som säger att ni inte ser detta, kan ni prova att sänka Brightness till 0 och då ha R/G/B satt till 100/100/100. Vad blir resultatet?

Förövrigt är det som du säger ogm om man ändrar R/G/B till ex 94/94/94 så försvinner detta gröna helt(vad jag kan se).

ogm
Att begära en viss rev är jag tveksam till att du kan, men det är väll på platsen garanti så du kan väll helt enkelt byta tills du får en som fungerar som den ska? För det priset så bör ju skärmen fungera perfekt och varför ska man få sämre skärm än någon annan trotts att det är samma model?

Ser ut som du har eftersläpningar i din panel.

Kul site förresten (brädspel.net) har alltid gillat brädspel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Vad syftar du detta till?

Jag har inte installerat några särskilda drivrutiner(alltså inte använt den medföljande CDn) utan det installerade sig själv utan att be om någon mjukvara, kan det vara detta?

Jag syftar på att Dell använder flera olika paneler för vissa skärmar (vet dock inte om det gäller just 2407). Så de blir lite lotteri om man får en bra eller dålig panel. Man kan tex få en sämre panel än den som finns med i recensionerna på nätet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Tog en snabb titt och du har så rätt, MEN jag anser inte att en 24" är värd 9000 kr! och detta gäller även DELLen. Därför slog jag till när det var rabatt och mitt slutpris hamnade på runt 6700 kr(inkl frakt). Igentligen kan jag tycka att 6000 kr är max, men i detta fallet sträckte jag mig något längre.

BenQ 24 finns i två versionen en ny som heter FP241Wz 24", denna kostar 8830 plus frakt och den äldre versionen som heter FP241W kostar 7640 kr plus frakt. Båda dessa är priser som ligger ganska långt över det jag givet för DELLen, frågan man kan ställa sig då är det verkligen värt de där extra 1000 lapparna?

I mitt fall tror jag inte det då jag är väldigt nöjd med DELLen förutom det lilla problem som jag stött på(om det ens är ett problem?).

Slutligen vill jag påstå att DELLen är rent estetiskt en bra bit elegantare men de e vad jag tycker.

Benqen uppfyller TCO'06 vilket inte bara inkluderar miljö- och ergonomi utan även ställer krav på färgkvalité, svärta och responstid. Dellen uppfyller endast TCO'99 vilket har väldigt låga krav och inga krav alls på bildkvalitén.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Jag har inte installerat några särskilda drivrutiner(alltså inte använt den medföljande CDn) utan det installerade sig själv utan att be om någon mjukvara, kan det vara detta?

Jag kör Ubuntu med Nvidias egna drivrutiner till grafikkortet, testa installera rätt drivrutiner till grafikkortet

Permalänk
Medlem

Tja!

Fått lite svar på DELLs forum nu angånde de gröna eftersläpningarna, tydligen ska inte detta vara något konstigt? Genom att ändra inställningarna som tydligen inte ska vara något vidare i orginal form så försvinner dem plus att man ska få en mer riktig bild.

http://www.dellcommunity.com/supportforums/board/message?boar...

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Någon som har noterat att skärmarna gått ner i pris igen? http://accessories.euro.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=se...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Någon som har noterat att skärmarna gått ner i pris igen? http://accessories.euro.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=se...

Ja detta med rabatten verkar vara rätt återkommande, jag köpte min Rev 03 i höstas under ett av dessa tillfällen då den var rabatterad och tyckte jag gjorde ett klipp. Med facit i hand så vet man ju nu att rabatten verkar komma varannan var tredje månad eller nåt sånt, iaf vad det gäller 24".
Jag är ändå väldigt nöjd med min skärm, tycker den presterar finfint.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puta
Ja detta med rabatten verkar vara rätt återkommande, jag köpte min Rev 03 i höstas under ett av dessa tillfällen då den var rabatterad och tyckte jag gjorde ett klipp. Med facit i hand så vet man ju nu att rabatten verkar komma varannan var tredje månad eller nåt sånt, iaf vad det gäller 24".
Jag är ändå väldigt nöjd med min skärm, tycker den presterar finfint.

Ja, man önskar ju bara att det inte vore så många frågetecken kring skärmen som det är. Paneler? Färgstörningar? Är dessa allvarliga risker man tar eller mindre detaljer?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Ja, man önskar ju bara att det inte vore så många frågetecken kring skärmen som det är. Paneler? Färgstörningar? Är dessa allvarliga risker man tar eller mindre detaljer?

Jag är fotograf och redigerar bilder på min så ja, den är inte dålig på nåt sätt. Samtidigt så är det ju ingen Eizo heller.
Jag har kalibrerat min och tycker den funkar utmärkt för mig och mina krav sett till att den faktiskt är väldigt prisvärd när den är rabatterad.
Jag har en Rev 03 och har inte märkt några av dessa problem som folk talar om, men om nu så skulle vara fallet så verkar det ju inte vara några problem att lämna tillbaka den och få en ny.
Jag köpte ju min i höstas och skulle jag köpa en ny idag så kanske det skulle bli en Eizo istället eftersom de helt enkelt gör grymma skärmar när det kommer till färger m.m.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

Nån som har upplevt flimmer/lite skakig bild på sin 2407-skärm? Min flimrar en stund innan den blivit varm känns det som. Har precis skaffat en ny Rev 04.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonek
Nån som har upplevt flimmer/lite skakig bild på sin 2407-skärm? Min flimrar en stund innan den blivit varm känns det som. Har precis skaffat en ny Rev 04.

det är så på dom skärmarna, det är som ljusrör, det tar tid innan den ge full effect och blir varm och stabil, tar lite tid innan bilden blir bra.

Jag är fotograf och redigerar bilder på min så ja, den är inte dålig på nåt sätt. Samtidigt så är det ju ingen Eizo heller.
Jag har kalibrerat min och tycker den funkar utmärkt för mig och mina krav sett till att den faktiskt är väldigt prisvärd när den är rabatterad.
Jag har en Rev 03 och har inte märkt några av dessa problem som folk talar om, men om nu så skulle vara fallet så verkar det ju inte vara några problem att lämna tillbaka den och få en ny.
Jag köpte ju min i höstas och skulle jag köpa en ny idag så kanske det skulle bli en Eizo istället eftersom de helt enkelt gör grymma skärmar när det kommer till färger m.m.

Jag är rätt så kräsen och jag kan säga att denna skär är rätt så bra faktist, svärtan borde bli bättre men annars är den grym, dock skulle jag villja betala ca 6000 och inte 8000 för den :D.

Någontig som jag stör mig på det är att när bilden typ delar sig?, asså när man skrollar eller så så blir det som en sträck stör mig riktigt på de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonek
Nån som har upplevt flimmer/lite skakig bild på sin 2407-skärm? Min flimrar en stund innan den blivit varm känns det som. Har precis skaffat en ny Rev 04.

Nej har inte uppmärksammat något sådant, skulle jag gjort det så hade jag reklamerat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88

Någontig som jag stör mig på det är att när bilden typ delar sig?, asså när man skrollar eller så så blir det som en sträck stör mig riktigt på de

De har jag inte märkt av alls, jag har ett Geforce 7800 GT. Däremot så kan man uppleva lite "klippningar" om man flyttar ex fönster snabbt horizontellt, men detta gäller väll alla TFT skärmar?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite.
Jag har varit på jakt efter 2407-HC varianten som finns i USA men inte i europa. Nu är jag less på att vänta och funderar starkt på att beställa skärmen från USA.

Priset för skärmen på www.dell.com är 569.00$. Vilket med dagens dollar kurs blir ca 3980:-. Jag har ingen större erfarenhet från att beställa från andra länder. Vilka eventuella kostnader tror ni kommer att komma till? tex tull/frakt etc. Någon som har erfarenhet från att beställa datorprylar från staterna tex

/Mvh Frank

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eki
Jag lånar tråden lite.
Jag har varit på jakt efter 2407-HC varianten som finns i USA men inte i europa. Nu är jag less på att vänta och funderar starkt på att beställa skärmen från USA.

Priset för skärmen på www.dell.com är 569.00$. Vilket med dagens dollar kurs blir ca 3980:-. Jag har ingen större erfarenhet från att beställa från andra länder. Vilka eventuella kostnader tror ni kommer att komma till? tex tull/frakt etc. Någon som har erfarenhet från att beställa datorprylar från staterna tex

/Mvh Frank

Om du verkligen tyckker det är värt det så kolla tullens site här: http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

Självklart kommer tullen att lägga på vad som krävs(tull avgift och moms) när det rör sig om dessa summer. Även posten kommer lägga på en summa för att skicka packetet innom Sverige.

Sen ska du nog kontrollera hur garantin fungerar, jag köpte nöjligen en produkt från USA och där var en 3 årig garanti inom USA och 1 årig utanför USA, och detta handlar ändå om ett stort märke.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eki
Jag lånar tråden lite.
Jag har varit på jakt efter 2407-HC varianten som finns i USA men inte i europa. Nu är jag less på att vänta och funderar starkt på att beställa skärmen från USA.

Priset för skärmen på www.dell.com är 569.00$. Vilket med dagens dollar kurs blir ca 3980:-. Jag har ingen större erfarenhet från att beställa från andra länder. Vilka eventuella kostnader tror ni kommer att komma till? tex tull/frakt etc. Någon som har erfarenhet från att beställa datorprylar från staterna tex

/Mvh Frank

Det som tillkommer är ju moms, tull och frakt.

Momsen är på 25%, sen är tullen på 14% om skärmen har DVI-kontakt för då tullas den som en TV (och det är även moms på tullavgiften). Utan DVI-kontakt tror jag det är tullfritt.

Så totalkostnaden blir något liknande:
Pris: 3980kr
Tull: 557,20kr
Moms: 1134,30kr
Summa: 5671,50kr

Frakt: 500kr? (glöm inte att du måste lägga på postens avgifter på frakten från dell i USA).

Totalt: 6171,50kr.

Dessutom så gäller inte EUs konsumentlagar och man kan därför få problem vid reklamation/garanti.

Min rekommendation är att inte handla utanför EU om det går.

Permalänk
Medlem

Väntar oxå på HC rev av 2407 .. lr så köper man 3007-HC =)..
Men fan det är svårt .. 2x24" lr en 30" ..

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Ska ta mig en riktig funderare.

Har tidigare varit i kontakt med dell sverige, men dom får/kan inte nämna när 2407-HC varianten kommer till Sverige. Antagligen för att dom vill sälja slut på de äldre skärmarna först eller av andra skäl. Dock lyckades jag få fram ur dom att det inte rör sig om en så lång period.

Edit 20/8
Nu finns Dell 2407-HC att köpa i Sverige!
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

Dock så är den rätt dyr för tillfället, 9286:- Blir att vänta tills dell har sin rabbat.

Visa signatur

i5 9600k@5.0ghz | Asus tuf gaming z390 wifi | corsair 16gb vengeance LPX DDR4 3000 | Samsung evo 970 m2 500gb | Powercolor RX Vega 56 (1670/950) | DH14 Newton | R2 800W | NZXT H2 | LG 27GL83A-B
Jobbdator. APPLE M2 Pro mac mini 32gb | LG38WN95C-W

Permalänk
Medlem

Dell 2407 Rev. 03

Jag har haft denna skärm i 10 månader och kan säga att jag är väldigt nöjd.
Dock upptäcktes lite otrevliga inslag när jag spelar Toca race driver 3.
Då och då rullar det en tunn horisontell linje upp ifrån och ner. Vet någon vad det kan vara ?

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Re: Dell 2407 Rev. 03

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Jag har haft denna skärm i 10 månader och kan säga att jag är väldigt nöjd.
Dock upptäcktes lite otrevliga inslag när jag spelar Toca race driver 3.
Då och då rullar det en tunn horisontell linje upp ifrån och ner. Vet någon vad det kan vara ?

Prova att slå på vertical sync. Det borde lösa problemet!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

tack för svaret. Tyvärr har jag ingen inställning som heter "vertical sync."
har letat i spelets inställningar och i catalyst controll center. Det närmaste som fanns är "wait for vertical refresh" men det kanske inte är samma sak.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
tack för svaret. Tyvärr har jag ingen inställning som heter "vertical sync."
har letat i spelets inställningar och i catalyst controll center. Det närmaste som fanns är "wait for vertical refresh" men det kanske inte är samma sak.

Okej. Men nu är jag inte 100% på hur det fungerar på ATI grafikkort var länge sen jag hade ett. Men på mitt Nvidia kan jag gå in i de drivrutirnerna och alå på det där. I nvidias drivisar är standard att grafikkortet låter programmen bestämma men det går också att välja om det alltid ska vara på eller av.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Powerknappen på min Dell 2407(inköpt sommaren 2007) gick nyligen isönder.

Jag fick hem en utbytesskärm igår(väldigt snabbt jobbat av DELL). Det står -HC på lådan!? Vad innebär det?

Förövrigt verkar den vara likadan som min gamla bara det att den verkar uppvisa lite mer av det gröna än den tidigare. Men jag tror man kan leva med det, skysterar man RGB och Brightnees så kan man få bort det helt nästan.

Det konstiga var att det står Rev A00 på den? också är den gjord November 2007!? Min förra var gjord i början av året och hette Rev A03.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Powerknappen på min Dell 2407(inköpt sommaren 2007) gick nyligen isönder.

Jag fick hem en utbytesskärm igår(väldigt snabbt jobbat av DELL). Det står -HC på lådan!? Vad innebär det?

Förövrigt verkar den vara likadan som min gamla bara det att den verkar uppvisa lite mer av det gröna än den tidigare. Men jag tror man kan leva med det, skysterar man RGB och Brightnees så kan man få bort det helt nästan.

Det konstiga var att det står Rev A00 på den? också är den gjord November 2007!? Min förra var gjord i början av året och hette Rev A03.

Rev 00 av HC-varianten, antagligen. HC är nyare än den gamla 2407WFP. HC ska ge bättre färger, 92% på NTSC Color gamut skalan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Power knapp

Power on knappen lade av på min Dell igår. I dag sitter jag med en ny "renoverad" monitor. Hade rev.A03, fick A04. De har säkert en massa skärmar i lager, så för tillfälle är servicen toppen.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP