Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Är ruskigt sugen på en sån! Men sen har jag lite funderingar.
Jag tänkte koppla in min laptop (Inspiron 6000) till den, som dessvärre bara har en VGA-utgång. Kör alla med DVI eller blir det okej bild med VGA eller helt värdelös?
Jag kör 1920*1200 i upplösning på laptopen så det bör väl inte vara problem med att köra den skärmen som primary och stänga av laptopens skärm?

Det ska gå utmärkt. Jag ser ingen märkbar skillnad mellan att köra via dvi eller vga-ingången. Med min rätt billiga Acer laptop (har också bara vga-utgång) går det bra att visa 1920*1200 på 2407:an.

Permalänk
Medlem

Prissänkt 25% denna månaden ! tom. 2007-02-28

mvh.

Permalänk
Hedersmedlem

Klockren skärm till datorn, men komponentingången verkar fungera lite som den själv vill. Åtminstone på min skärm.

Jag köpte en komponentkabel för att kunna koppla in mitt Wii till skärmen och få bästa möjliga bild. Först så fungerade det inte alls, men efter ett par omstarter av skärmen och lite mer pill så gick det igång som det skulle. Det fungerade fint i två-tre dagar. När jag startade mitt Wii igår så var det röda/blå störningar över hela bilden, färgförvrängningar och hela baletten. Detta utan att ha rört någonting.

Själva kabeln är det inget fel på för den har jag provat på en TV med komponentingång. Någon som har haft ett liknande problem med komponentingången på sin skärm? Komposit och DVI fungerar som det ska, men komponenten bara jävlas.

Edit: Ringde till dell och förklarade läget. Får en ny skärm på tisdag. Kunde fått den redan på måndag om jag ville, men det passade bättre på tisdagen när jag är ledig. Snabb service må jag säga.

Permalänk
Avstängd

fantastiskt!
jag beställde två

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bandaren
Prissänkt 25% denna månaden ! tom. 2007-02-28

mvh.

Fan vad jag hatar DELL. Grisar är dom! Jag ringde och frågade för 1½ vecka sen om dom skulle ha något erbjudande på den inom snart. Men nej, sa han jag snackade med. Inte än på 4 månader iaf.
Jag menar, detta erbjudandet lär ju inte komma bara "out of the blue" helt oplanerat. Istället köpte jag 2007WFP då jag inte var sugen på och lägga 10K för 24". Got dammit DELL!

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid försöka skicka tillbaka skärmen och häva ditt köp. och sen bara beställa en 24" istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bilen
du kan ju alltid försöka skicka tillbaka skärmen och häva ditt köp. och sen bara beställa en 24" istället.

Dessvärre har jag inte lådan kvar. Vi håller på och bygger om i halva huset och här är grejor överallt. Men det är ju lätt att vara efterklok. Min gamla vanliga tur igen!
Ska iaf ringa och snacka med dom, för dom ljög mig rakt upp i ansiktet och sånt pallar inte jag. Då jävlar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Dessvärre har jag inte lådan kvar. Vi håller på och bygger om i halva huset och här är grejor överallt. Men det är ju lätt att vara efterklok. Min gamla vanliga tur igen!
Ska iaf ringa och snacka med dom, för dom ljög mig rakt upp i ansiktet och sånt pallar inte jag. Då jävlar.

Bara skicka tillbaka den i annan låda, se bara till att du har alla delar som följde med så går det nog bra. Dubbelkolla med kundtjänst för säkerhetsskull

Permalänk
Medlem

om du fick en 2007 med ips skärm kan du vara nöjd ändå... tycker iaf jag... börjar tveka lite grann över mitt 2407 köp.... men men....

dells erbjudande kommer precis som apples lanseringar... oannonserat och överraskande...

i usa har dell lansering för specialerbjudanden varannan onsdag... men det är allt man vet...

men om man ringer och pratar med dell, brukar de kunna ta fram gamla erbjudanden och sälja på dessa... min levererades typ 25/1 och på fakturan står det december promo offer... bara att ringa flera gånger tills man kommer till en hjälpsam säljare... Johan är att föredra... Grym kille!

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Varför tvekar du över ditt köp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe72
om du fick en 2007 med ips skärm kan du vara nöjd ändå... tycker iaf jag... börjar tveka lite grann över mitt 2407 köp.... men men....

dells erbjudande kommer precis som apples lanseringar... oannonserat och överraskande...

i usa har dell lansering för specialerbjudanden varannan onsdag... men det är allt man vet...

men om man ringer och pratar med dell, brukar de kunna ta fram gamla erbjudanden och sälja på dessa... min levererades typ 25/1 och på fakturan står det december promo offer... bara att ringa flera gånger tills man kommer till en hjälpsam säljare... Johan är att föredra... Grym kille!

Är du inte nöjd med skärmen?

Ni som har denna skärm, har ni alla mer/eller mindre "backlight bleed" eller finns det en chans att man får en skärm med 0% backlight bleed? Hur gick det för er som ville byta skärm på grund av backlight bleed?

Permalänk
Medlem

Ni som har fått 2407WFP senaste veckorna, är det någon som har fått rev 04 som tydligen skall vara släppt enligt diverse andra forum?
Den skall ju lösa en hel näve med probs kring 1:1 upplösning och HD på alla ingångar.

Har beställt en häromdan och lider av ångest för att jag kanske gick ut för tidigt...

Permalänk
Medlem

har i stort sett ingen backlightbleed....

och absolut är jag nöjd... det är en kalasskärm... men så här i efterhand.... 24" är fn stort.... en 20" ips hade kanske vart bättre för mig... men va 17... nu står den där den står... och den är grym....

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Jag tycker 24 är litet nu när man har suttit vid den ett tag, dvs 1 månad men när man går till skolans datorsal som har 15 och 17 tummare vill man ha sin 24 framför sig

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Hej alla ultrasharp fans.

Jag hade precis hemma en 2007WFP och jag tyckte skärmen var tokbra förutom en sak som irriterade mig.. den såkallade såpa-effekten.
Jag må vara känslig men det störde mig ganska mycket och jag vet andra på 2007WFP tråden som tyckte likadant.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Jag lämnade tillbaka skärmen på ångerrätten utan problem.

Jag undrar om 2407an har något sådant "anti-glare" lager?
Det ser som sagt ut som ett tunnt lager av såpa / gryn, väldigt lite men det syns speciellt mot ljusa bakgrunder t.ex. sweclockers forum.

Dell verkar ha det på dom flesta skärmar, har sett det på mindre dell-skärmar som vi har i skolan. Ingen har dock klagat över detta i denna tråd.

På produkthemsidan skriver dell:
"It also supports advanced features such as anti-glare with hard-coating 3H and can be activated with a touch of a button on the front of the display"

Tacksam för svar då det avgör om man ska inhandla skärmen eller ej.

(to hell with anti-glare)

Permalänk
Medlem

jo... det är nån slags coating... som gör att man upplever enfärgade fält i ljusa färger lite gryniga.... men det där med "a touch of a button" låter skoj... måst leta efter en sån inställning.... kanske går att avaktivera...

men så fort du får lite färger på skärmen så upplever du det knappt alls....

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Bara skicka tillbaka den i annan låda, se bara till att du har alla delar som följde med så går det nog bra. Dubbelkolla med kundtjänst för säkerhetsskull

Mailade kundtjänst. Otroligt vänliga och trevliga. Absolut inga som helst problem med att skicka tillbaka den.
Ringde och snackade med en som hette Johan Ryning, säljare på tillbehörs-avdelningen. Någon som nämde honom i tråden att han skulle vara en bra säljare. Slängde iväg en order på en 2407 dir!
Nej, tar tillbaka lite vad jag sa. Otroligt trevlig support från DELL! Dom gör en icke besviken!

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Dell 2407 från Johan Ryning också, super trevlig säljare och har vart jätte nöjd med min 24" i mer än en månad.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Ja alltså... 24" är ju helt brutalt. Jäävlar vad stor den är.

Permalänk
Medlem

24" är inte stort, känns ju på tok för litet när man håller på och arbetar i photoshop, en 30" skulle ha varit bättre med sin upplösning :/

Permalänk
Medlem

Fick min 2407 för några dagar sedan. Lite intryck.
Den är stor men inte för stor, skulle nog kunna leva med en 27" med Mycket bra skärpa och färger. Något för ljus stark men det går ju att skruva ner, man tappar dock lite i gråskalan. Det enda riktigt negativa med skärmen enligt mig är svärtan, det svarta blir inte riktigt lika svart som min gamla 19".
Varför har dom inte ställbar backlight?
Finns det någon skärm med ställbar backlight?
Någon som känner till en 24-27" med minst lika bra bild fast med bättre svärta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $ubZ£r0
Fick min 2407 för några dagar sedan. Lite intryck.
Den är stor men inte för stor, skulle nog kunna leva med en 27" med Mycket bra skärpa och färger. Något för ljus stark men det går ju att skruva ner, man tappar dock lite i gråskalan. Det enda riktigt negativa med skärmen enligt mig är svärtan, det svarta blir inte riktigt lika svart som min gamla 19".
Varför har dom inte ställbar backlight?
Finns det någon skärm med ställbar backlight?
Någon som känner till en 24-27" med minst lika bra bild fast med bättre svärta?

Bättre än så här blir det inte:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010087095

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Bättre än så här blir det inte:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010087095

Hur menar du nu?
Är du också en i bunten som höjer eizos plattskärmar till skyarna efter dom bra ryktena dom haft med deras CRT skärmar?
Hur som helst är panelerna samma i eizos som i dells 24. (LTM240M2) fast eizo har sämre respons tid.
Skräp.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Hur menar du nu?
Är du också en i bunten som höjer eizos plattskärmar till skyarna efter dom bra ryktena dom haft med deras CRT skärmar?
Hur som helst är panelerna samma i eizos som i dells 24. (LTM240M2) fast eizo har sämre respons tid.
Skräp.

Nope, har ingen erfarenhet av deras CRT skärmar däremot har jag haft flera tft skärmar av Eizo och ingen har kommit i närheten av dessa paneler i färger och betraktningsvinklar och garantin deras är dom ensamma om bland alla skärmtillverkare.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Hur menar du nu?
Är du också en i bunten som höjer eizos plattskärmar till skyarna efter dom bra ryktena dom haft med deras CRT skärmar?
Hur som helst är panelerna samma i eizos som i dells 24. (LTM240M2) fast eizo har sämre respons tid.
Skräp.

Finns det en standard mellan tillverkarna hur man mäter responstid?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonten111
Finns det en standard mellan tillverkarna hur man mäter responstid?

Nej någon sådan finns inte, just därför kan man inte jämföra responstiden mellan olika skämar och dess tillverkare, exempelvis har min skärm en responstid på 25ms men det förekommer ingen ghosting eller eftersläpning i spel och film iallafall. Har jämfört med skärmar som har en uppgiven tid på 8ms och flera av dessa är sämre än den jag har.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Hur tusan ändrar jag Wide Mode under Display Settings? Där finns ett alternativ att köra 1:1 men det går inte att ändra?!
Vad händer då om jag kopplar in en enhet som matar ut 16:9? Då blir det väl utsmetat till 16:10?

Permalänk
Avstängd

Blev lite sugen på denna skärmen nu, 7554:- inkl frakt med studentrabatten också.
Lite trist att den saknar hdmi dock ;/

Permalänk
Medlem

Vad ska man med HDMI på en datorskärm till, HDMI är väl om jag inte är helt fel ute DVi+ljud i ett.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Avstängd

Om man vill koppla andra källor till den? som spelkonsoll,dvd spelare osv.
Ja det är digitalt + ljud, men vore bra med 2 digitala ingångar.
Vet att bencen har det ex, men den kostar 1000:- mer än dellen just nu.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Nope, har ingen erfarenhet av deras CRT skärmar däremot har jag haft flera tft skärmar av Eizo och ingen har kommit i närheten av dessa paneler i färger och betraktningsvinklar och garantin deras är dom ensamma om bland alla skärmtillverkare.

Det är så sant som det var sagt. Har så sjukt svårt att slita mig från min älskade 17" Eizo. Det är den bästa TFT jag någonsin sett och den är ändå snart tre år gammal. Enda nackdelen är att den har en helt värdelös D-Sub-omvandlare men det kompenseras med att ha den absolut bästa skärpan med DVI som finns. <3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Nej någon sådan finns inte, just därför kan man inte jämföra responstiden mellan olika skämar och dess tillverkare, exempelvis har min skärm en responstid på 25ms men det förekommer ingen ghosting eller eftersläpning i spel och film iallafall. Har jämfört med skärmar som har en uppgiven tid på 8ms och flera av dessa är sämre än den jag har.

Min ligger på 25ms och den ghostar grovt med D-Sub. Fast med DVI så märks det inte alls. Underbart är det. Sen att man har grymt svårt att vänja sig vid färgerna på Dellen gör ju inte saken sämre. Eller tja, det beror ju på. Lol. Men i vilket fall, det blir nog en Eizo 24" nu.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB