Permalänk
Medlem

Feedback sökes: www.hibbi.se

Tjenamoss

Jag skulle vilja få lite feedback på en webbplats jag och polarn snickrat ihop till vårt nystartade företag. Det vi tänkte försöka göra är att sälja egendesignade t-shirtar uteslutande över nätet. Eftersom all marknadsföring sker över nätet så är det värt att utvärdera konceptet.

Därför skulle jag gärna vilja ha kritik/feedback på webbplatsen vad gäller dess utseende, förmåga att sälja, eventuella fel m.m. Ja, ni vet allt man brukar klaga på.

Och orkar ni får ni gärna lämna ett svar på nedanstående frågor:

1. Vad är bra respektive dåligt med webbplatsen?
2. Är syftet med webbplatsen tydligt?
3. Är det tydligt hur jag "köper" en t-shirt?
4. Känns webbplatsen trovärdigt?
5. Hade du själv köpt något av oss?

Ja, hursomhelst all kritik angående sidan tas gärna emot då vi vill förbättra allt så mycket som det bara går.

Länken: www.hibbi.se

Permalänk
Vila i frid

Jag gillar sidan.
Inte direkt någe alls jag vill klaga på.
Dock skriver ni prenumenera, men man betalar en gång i månaden. Låter konstigt?

Hade månadens tryck fallit mig i smaken hade jag nog testat. Kul med t-shirts.

Permalänk
Medlem

Snygg sida, annurlunda affärsidé, kan inte bli så mkt bättre.
GJ

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Snygg, men man vill ju ha exempel på hur det kan se ut. Ett exempel räcker inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Jag gillar sidan.
Inte direkt någe alls jag vill klaga på.
Dock skriver ni prenumenera, men man betalar en gång i månaden. Låter konstigt?

Hade månadens tryck fallit mig i smaken hade jag nog testat. Kul med t-shirts.

Jättebra det är precis sånt här som man vill ha reda på, då man lätt blir blind för sådana formuleringar själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Madoor]
Snygg, men man vill ju ha exempel på hur det kan se ut. Ett exempel räcker inte.

Jättekul att många tycker att sidan är snygg.

Vad är det du riktigt menar Madoor?
Är det fler tryck du vill se?
Fler bilder på månadens t-shirt?

Tanken är att varje månad skall ett nytt tryck offentliggöras. Eller det är kanske en dålig idé?

Permalänk

Hej! Sidan ser bra ut!
Klara färger och dynamik (flash) i sidhuvudet skapar ett piggt och fräscht intryck. Det hela känns väldigt enkelt och pedagogiskt - vilket ni säkert siktat på (prenumerera - beställ/avbeställ månadens tröja - betala - få i brevlådan. Simple as that...). Trovärdig - visst! En sak som skulle kunna filas lite på enligt mig är "om oss" texten:

"Hibbi är ett skönt företag som inriktar sig på att förse modeintresserade och kvalitetsmedvetna unga människor med sköna alternativa t-shirtar som inte går att få tag på någon annanstans på marknaden.

Företaget drivs av två, numera föredetta, studenter i Jönköping, som har en förkärlek till Internet och dess möjligheter som kommunikationsmedel vid försäljning av udda och unika varor. Har ni några frågor om företaget är ni välkomna att höra av er till oss. "

Skulle gärna se att ni spann vidare på "unik, snygg, bekväm" och satte det som rubrik ovanför den första delen av texten - lite som en slogan.

Den undre delen av texten lämnar mig fortfarande med frågan: Varför kan de här killarna designa t-shirtar? Varför vet de hur man sköter ett företag? Varför kan jag lita på dem? Skulle gärna se lite mer "kvalitetsgaranti" och "vi satsar på nöjda kunder" formuleringar i texten. Använd texten till att motivera besökaren/den potentiella kunden att lita på er.
Sen tycker jag att formuleringen "numera föredetta" låter väldigt skum
Summan av kardemumman, gör texten lite mer säljande och försök göra den lite mer förtroendeingivande. Berätta om passionen för design, tidigare erfarenheter eller en stark vision. såna saker helt enkelt! Något som övertygar!

Finns det något sätt att se ett riktigt foto av T-shirten? För mig är iaf modell och passform ganska viktigt. Blir även automatiskt skeptisk mot kvaliten och passformen på T-shirten då min spontana gissning är att det är några killar som är haj på photoshop och köper in billiga T-shirts som de trycker coola bilder på - vilket "vi är 2 studenter" - texten ytterligare förstärker. Men det kanske bara är jag som är misstänksam - överbevisa mig med bilder! Saknar även ett arkiv med "tidigare T-shirts" vilket ni kanske har inplanerat, ni är ju som sagt nystartade. Jag personligen vill se fler produkter och exempel innan jag skulle prenumerera. Och som sagt, gärna bilder på T-shirten på människor. det säger mycket mer än den ni har just nu - även om den passar bra in i designen.

Hursomhelst så är det en schysst och ändamålsenlig design - vilket sätter förtroende. Texter är överlag välformulerade och rakt på sak, informativa och enkla. Ingenting är höljt i dimma, det känns väldigt enkelt. Det enda jag fortfarande tvivlar på är som sagt om ni kan göra T-shirts...

Visa signatur

-Jag tycker DU är en härmapa!
-Jag tycker DU är en härmapa!

Permalänk

Här kommer några mindre bra saker (negativa om man så vill):
Eftersom navigationen är uppbyggd med flash förlorarna alla personer med antingen särskillda behov (text-läsare osv.) samt de som inte kan/vill installera flash.

Mitt första intryck var att sidan var snygg, det andra var (på ett ungefär) "Var fan är all text?". För att kunna läsa om vad man egentligen prenumererar på måste jag föra blicken aldra längst ner på sidan samt scrolla lite. Det käns som att ni satsat mer på flash-effekter och grafik än egentligt innehåll = inte bra. Lösning: För fram innehållet bättre, det skriker om att få hamn längre upp.

Sidan skulle även må bra av att vara helt centrerad (horisontelt).

Hover effekten på "vanliga" inline länkar ogillas utav mig, gör ju bland annat att annan text flyttar sig. Lösning: Dumpa font-weight: bold; på :hover.

Annars käns sidan mycker fräsch.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Prenumenera, prenumera... Ordet skrivs pre-nu-me-re-ra

Jag tyckte sidan kändes lite "spattig", och väldigt torr på relevant information. Kan jag inte få se de tidigare T-shirtarna ni gett ut, så jag har något att bilda en uppfattning om?

Sidan är också konstigt proportionerad. Det är hela 600 pixlar halvdött utrymme ner till första stycket, vilket känns absurt mycket. Jag skulle föreslå att ni flyttar T-shirt-previewbilden längre ner på sidan, och river av välkomsstexten i början. På så sätt förstår man tidigare att det handlar om prenumeration snarare än en vanlig T-shirtbutik.

Problemet återkommer också när man går in på undersidorna - det känns t.ex. helt obefogat att ha en stor T-shirt ligga i vägen när jag vill läsa en FAQ om prenumeration.

Färgvalet var lite knepigt, främst känns den bruna färgen lite malplacerad.

Permalänk
Medlem

Oh fy för vad mycket kritik, konstruktiv också! Riktigt trevligt.

lillbjorn du har många bra åsikter och jag håller med på mycket. Foto på t-shirten är något som kommer också fast vi valde att ta en grafisk bild av tshirten förtillfället då det känndes lite onaturligt med bara en bild på trycket.

swejihad, jopp håller med, texten är definitivt något som måste förtydligas. Problemet är väl som vanligt balansen mellan marknadsföring och information i text. Men jag tar definitivt din kritik på allvar och innehållet är som sagt något som ska bli tydligare.

Teetow, haha ja vilken miss på prenumerera! Man blir sjukt blind när man sitter med samma sak en längre tid. Tack för att du såg det. Det där med tidigare t-shirtar är ju definitivt något som jag också känner att jag skulle vilja ha, men det blir svårt om man just startat och inte har något i bagaget. Kanske framtida t-shirtar vore något? Sen färg är ju alltid en smaksak men det är alltid bra att veta vad folk tycker om den.

Tackar för all kritik som kommit in änsålänge! Fortsätt gärna

Permalänk
Medlem

Skriv "t-shirts" och inte "t-shirtar".
Annars snyggt, och en trevlig idé! Kör hårt!

Permalänk
Medlem

Jag väljer att bifoga en bild på hur det ser ut för mig och lite kommentarer i bilden.

Använder Firefox 1.5.0.6

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Jag väljer att bifoga en bild på hur det ser ut för mig och lite kommentarer i bilden.
http://www.geting.se/image.php/3130-Hibbi.png

Använder Firefox 1.5.0.6

Ser bra ut för mig i firefox.
Vilken version av flash har du?

T-shirts eller t-shirtar jadu kan ju nästan hålla med om att t-shirts känns mer modernt nu när jag tänker efter.

Permalänk

Tack vare flash kan man t.ex. inte öppna länkarna i menyn på förstasidan i ny tab. Eftersom ni inte har några flash-specifika funktioner just där så tycker jag absolut att ni borde göra det på "vanligt sätt" istället.

Den taggiga kanten i bakgrunden kommer åtminstone för mig i jämnhöjd med nedre kanten på t-shirt-flashboxen, jag skulle hellre se att rektangeln antingen gick ordentligt över den taggiga kanten eller också tog slut ovanför den, om ni förstår min lite underliga förklaring.

I övrigt är den ju snygg, rolig idé också.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seabazz
Ser bra ut för mig i firefox.
Vilken version av flash har du?

T-shirts eller t-shirtar jadu kan ju nästan hålla med om att t-shirts känns mer modernt nu när jag tänker efter.

You have version 7,0,19,0 installed. Kanske borde uppdatera den iofs

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seabazz
Tanken är att varje månad skall ett nytt tryck offentliggöras. Eller det är kanske en dålig idé? [/B]

Det jag menar är att man inte vill köpa något man inte vet hur det ser ut. Jag ger inte ut mina personuppgifter till någon som jag TROR kan göra något bra. Jag vill VETA att de kan göra något snyggt. Därför skulle jag vilja ha exempel på hur månadens T-shirt KAN se ut. Lägg ut tio exempel, eller tryck från tidigare månader, så att man kan bilda sig en uppfattning om vad ni kan göra.

Ett tips är väl sen att satsa på BRA T-shirtar (kvalitet) och kanske även ha flera olika modeller (passform, V-ringat m.m.).

Permalänk
Medlem

TIPS: Ett prenumereringsalternativ borde vara att man köper ett tillgodo på 6/12/24 tshirtar och sedan om man vill ha månadens tröja så dras ett av "tillgodot", om inte så är saldot oförändrat

Permalänk
Medlem

Hej!

Det var tag sen sist. Efter de senaste inläggen har vi nu äntligen ändrat saker som vi fick kritik på senast. I och med att man ändrar saker så kan det ju hända att det dyker upp andra otydliga saker som man inte räknat med från början. Vi behöver alltså återigen feedback på saker som känns otydliga.

Den största ändringen är att vi har skapat ett arkiv över tidigare t-shirts för att på så sätt öka förtroendet för att man får något man är nöjd med. Ett riktigt foto är även fixat enligt tidigare förfrågan, men räcker det eller vill man kanske se fler bilder?

Vi har även lagt till nyheter på förstasidan för att användaren skall känna att www.hibbi.se är vid liv samt för att de ska ha koll på vad som väntar. Det vi undrar är om de är tillräckliga eller om en mer blog-liknande form av nyheter hade varit att föredra?

Och slutligen undrar vi om det finns några Mac-människor som kan tala om hur sidan fungerar hos dem, då vi tyvärr inte har tillgång till just någon Mac.

Kommer ni på något speciellt tveka inte att säga vad ni tycker!

Tack på förhand.

Permalänk

Sidan fungerar fint hos oss Mac-människor hehe.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.