Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Skriver det vanliga då. Det var då ett evigt tjatande här och där om prestandan på konsollerna. "Bättre grafik, bättre processor t.ex." Varför haka upp sig på det? Man skaffar sig väl ändå bra gärna en konsoll för att "spela kul spel"? Eller skaffar man sig en konsoll för att "titta på fin grafik"?

Den här diskussionen om prestandan är så otroligt idiotisk. Om man inte är ett teknikfreak så väljer man INTE sin konsoll utifrån prestanda och tekniska specifikationer. Man väljer den efter vilka spel som kommer till den. T.ex. älskar man Gran Turismo så får det bli Playstation. Super Mario och Zelda blir Nintendo osv.

Dessutom så tycker jag att vissa utrycker sig väldigt konstigt om sonys nya konsoll PS3 (och även många andra saker). Jag menar eftersom den ännu inte finns ute på marknaden så är det ju bara ett fåtal personer som har använt den och provspelat. Jag skulle vänta med att yttra mig i frågan "EFTER" att jag har spelat på den själv.

Och förresten. Är ett "snyggt" spel automatiskt ett "bra och roligt spel"? Svar: VERKLIGEN INTE!

så sant.
helt rätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

De flesta spelen i början till PS3 är ju 720p. Ska man dessutom köpa en HDTV mindre än 37" eller sitta längre från skärmen än en meter, så ser man ingen större skillnad alls. PS4 kommer inte förräns 2012, så det skadar ju inte att köpa en billig 720p HDTV nu, för att uppgradera den om ett par år, när 1080p spelen blir vanligare och priserna sjunkit på 1080p bildvisarna...

Har man inte sett PS3:an potensial vid det här laget blundar man nog hårt, och de exklusiva AAA-titlarna till PS3 består inte enbart av J-RPG.

Ta bara Racing som ett exempel på en genre:
Full Auto 2 PS3
Ridge Racer 7 PS3
NFS Carbon ALLA
MotorStorm PS3
Burnout PS3 (tidsexklusivt)
GT:HD Premium PS3
GT:HD Classic PS3
GT 5 PS3
Fatal Inertia PS3
Dirt PS3 och 360
Formula 1 PS3

360 får tre av elva titlar av de som kommer till PS3. Så man kan inte säga att nästan allt till PS3 kommer till 360. Sony utvecklar just nu 100 exklusiva titlar till PS3, och då är inte tredjeparts-utvecklare medräknade. Deras egna studios sammarbetar, och många av de bästa spelen kommer direkt från Sony...

Idag framkom även att HDMI kommer på den billigare versionen och att 6 spel är bekräftade för 1080p. De som lyssnat på PS3 säger att den är knäpptyst. Inga överhettningar eller andra låsningar rapporterade. SixaxiS är ännu en fördel för PS3. Blir mycket roligt med den...

Jag tycker valet är lätt, speciellt efter idag. Men det är min åsikt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter