Permalänk
Medlem

PS3 är väl regionsfri på samma sätt som 360, alltså att utgivaren av spelet väljer själv om spelet ska vara regionsfritt eller ej?

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska skaffa PS3 lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
jag tycker att du ska skaffa PS3 lätt

Väldigt motiverad man blir att köpa en Ps3 när du skriver så. Trådens betydellse fullaste inlägg. Grattis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Väldigt motiverad man blir att köpa en Ps3 när du skriver så. Trådens betydellse fullaste inlägg. Grattis!

Om du är ironisk nu så säger jag bara det att jag skrev exakt det jag tyckte, utan motivation. Känner att Ps3 helt enkelt kommer vara bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Väldigt motiverad man blir att köpa en Ps3 när du skriver så. Trådens betydellse fullaste inlägg. Grattis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Om du är ironisk nu så säger jag bara det att jag skrev exakt det jag tyckte, utan motivation. Känner att Ps3 helt enkelt kommer vara bättre.

Kunde inte låta bli;) Men han kan inte gå på känsla. Skriv varför du tror Ps3 kommer passa bätter till honnom.

Permalänk
Medlem

Varför ens skapa dessa trådar?

Man kan ju inte just köra 3dmark07 på varesig Ps3 eller Xbox360.

Man kan inte bara uttrycka sig. PS3 är bäst.
Du måste visa att den presterar bättre. Bara för en bild visar svett så måste konsollen inte vara snabbare för det. Beror ju helt enkelt hur mycket man optimerar spel till konsollen. Vissa gör ju 2d spel som inte ens PS3 kommer kunna klara.

Många säger ju PS2 är snabbare än Gamecube. Får se. Låg fps på PS2 och flyt på GC. Samma spel fast med olika optimeringar.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Det enklaste är att vänta tills PS3 kommer och sedan välja. Att välja nu är ju inte så lätt eftersom vi inte sett vad PS 3 presterar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Det enklaste är att vänta tills PS3 kommer och sedan välja. Att välja nu är ju inte så lätt eftersom vi inte sett vad PS 3 presterar.

PS2 är i alla system-aspekter sämre än GC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Det enklaste är att vänta tills PS3 kommer och sedan välja. Att välja nu är ju inte så lätt eftersom vi inte sett vad PS 3 presterar.

Men för fan, det kvittar väll hur fan den presterar. Det är väll spelen som räknas eller hur? Det är ingen dator precis.

Förövrigt tycker jag han borde köpa 360 för:

1. Nästan alla bra och intresanta spelen enligt mig kommer till 360 ochså. Om man inte gillar J-rpg för då ligger 360 lite efter, men det är inte så konstigt när alla i asien spelar Nintendo och Ps.

2. 360 online läge är underbart:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
PS2 är i alla system-aspekter sämre än GC

Det håller jag inte med om speciellt inte om man kollar på utbud till konsollerna.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Men för fan, det kvittar väll hur fan den presterar. Det är väll spelen som räknas eller hur? Det är ingen dator precis.

Förövrigt tycker jag han borde köpa 360 för:

1. Nästan alla bra och intresanta spelen enligt mig kommer till 360 ochså. Om man inte gillar J-rpg för då ligger 360 lite efter, men det är inte så konstigt när alla i asien spelar Nintendo och Ps.

2. 360 online läge är underbart:)

Ok, jag uttryckte mig kanske dåligt med "prestera". Jag menade att det är korkat att välja nu eftersom man inte kan jämföra de 2 rättvist. Ingen av oss har spelat på ett playstation 3 och kan därför inte säga något om hur spelen är, känsla, prestanda osv osv.

Förresten håller jag med om att onlineläget på 360 är grymt roligt.
Kommer på mig själv att när jag spelar på min xbox360 så är det nästan uteslutande online.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Många säger ju PS2 är snabbare än Gamecube. Får se. Låg fps på PS2 och flyt på GC. Samma spel fast med olika optimeringar.

Nu kan jag inte skaffa fram fakta på rak arm, men det är allmänt känt att GC är snabbare än ps2:an.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Vet mycket väl vad prestanda är men en prövad teknik som folk börjat lära sig att optimera saker till än en ny teknik som folk redan innan tyckte var lurig. Men det är alltid så kul när folk säger innan ens produkten kommit att allt är bättre för att ps3an har en cell processor så kan det hända att programerarna skriver mer o optimerad kod bara i början

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Vart har du fått tag på den informationen då? Är det dina personliga gissningar eller finns det några seriösa källor som stödjer det?

Tror du inte spelutvecklare vet mer vad dom snackar om än dig DonJolle? Det är alltmänt känt att Cell processoren är ganska mycket mer kraftfull än tex Xbox 360 och det är inget jag hittat på. Nej jag har inte provat det men du kan ju fråga i PS3 tråden.

Permalänk
Medlem

hmm jag sa ps3 förrut men jag börjar tveka, har verkligen inte råd med konsollen och en skitbra 1080p tv. Tycker ni att det är försent att skaffa en 360? och är denna TV:n bra, är det nån som vet, till 360 asså;

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=65437823

//Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
hmm jag sa ps3 förrut men jag börjar tveka, har verkligen inte råd med konsollen och en skitbra 1080p tv. Tycker ni att det är försent att skaffa en 360? och är denna TV:n bra, är det nån som vet, till 360 asså;

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=65437823

//Tack

aldrig försent att skaffa en 360.
jag skaffade min för att jag ville ha nått att spela på under julen samt se vart xbox utveckligen leder(ska köpa PS3 också på realeasen).

TVn är bra,ja

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
aldrig försent att skaffa en 360.
jag skaffade min för att jag ville ha nått att spela på under julen samt se vart xbox utveckligen leder(ska köpa PS3 också på realeasen).

TVn är bra,ja

ok hur blir det med HDTVn då? din HDTV stödjer väl ba 720p/1080i? vill du int spela ps3 på 1080p? och även om man nu spelar ps3 på 720p kommer det att vara snyggt? kommer hela skärmen vara upptagen av bild eller kommer det vara feta svarta kanter uppe o nere?

+

Är det stor skilldnad mellan 1080p och 720p? hörde att nån sa att man knappast kan se skilldnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
ok hur blir det med HDTVn då? din HDTV stödjer väl ba 720p/1080i? vill du int spela ps3 på 1080p? och även om man nu spelar ps3 på 720p kommer det att vara snyggt? kommer hela skärmen vara upptagen av bild eller kommer det vara feta svarta kanter uppe o nere?

+

Är det stor skilldnad mellan 1080p och 720p? hörde att nån sa att man knappast kan se skilldnad.

jepp,min TV stödjer bara 1080i som högst,men efter jag köpt PS3 och betalat in pengarna igen på kortet(har ett kort där jag "lånar" av mej själv så att säga) så har jag 20000 spänn på kortet,då är det bara att välja och vraka mellan alla HDTV apparater,så då slår jag till på en TV som klarar 1080p:),så för min del så är det lugnt på den fronten:).

vad gäller denna TV så ser det redan nu hyffsat snyggt ut,inga svarta kanter eller något,hela skärmen är "upptagen".

jag är ingen expert när det gäller pixel osv,så jag kan ej svara på den frågan tyvär=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ska inte vara någon skillnad alls nästan, på storlekar <42"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

ps3
360 har inga bra spel alls fast den funnits ute ett tag nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ps3
360 har inga bra spel alls fast den funnits ute ett tag nu.

360 har massa me bra spel ute

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
360 har massa me bra spel ute

jepp,and much more to come:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jepp,and much more to come:)

Magemani, jag har en fråga:

Min kompis vill sälja sin xbox360 till mig, den är chippad o har 13 spel o live men en kontroll (premium) problemet är bara att den "fastnar" på flera spel o tex på dead rising demot o han säger att d inte e konsollens fel utan demot för att d e beta o spelens dåliga optimering, tycker du att jag ändå ska skaffa den?

Han säljer den för 3800kr e d värt?

Och sen är jag inte säker att jag kommer kunna d, för mina föräldrar sa ok vill du skaffa HDTV:n så får du betala avbetalning o jag gör d me mina födelsedagspengar ca 1700 o sen tar de över efter några månader (kostar 250kr/mån typ) men jag har typ int sagt att jag ska köpa 360 o sånt tex han kompisens så jag vet int om ja får stålar för att skaffa den.
De kommer säkert ba säga att ja e dum o att spel e ingenting o ha, typiskt mina föräldrar, vet nån nån slags lösning på detta ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ps3
360 har inga bra spel alls fast den funnits ute ett tag nu.

Beror på vad som faller dig i smaken, Själv ska jag börja med 360 & wii. Wii är ett måste på festerna xD

sen blir det väll ps3 för motorstorm som är det enda spelet än så länge som man vet kommer ut som faller mig i smaken resten är inte värt ett jotta för just mig

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Beror på vad som faller dig i smaken, Själv ska jag börja med 360 & wii. Wii är ett måste på festerna xD

sen blir det väll ps3 för motorstorm som är det enda spelet än så länge som man vet kommer ut som faller mig i smaken resten är inte värt ett jotta för just mig

Wii är nog farligt att annvända på en fest, fulla snubbar som står och viftar vilt med kontrollerna kan inte sluta bra...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Inaktiv

mmmmmm hatar xbox skaffa ps3 ist ffs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Magemani, jag har en fråga:

Min kompis vill sälja sin xbox360 till mig, den är chippad o har 13 spel o live men en kontroll (premium) problemet är bara att den "fastnar" på flera spel o tex på dead rising demot o han säger att d inte e konsollens fel utan demot för att d e beta o spelens dåliga optimering, tycker du att jag ändå ska skaffa den?

Han säljer den för 3800kr e d värt?

Och sen är jag inte säker att jag kommer kunna d, för mina föräldrar sa ok vill du skaffa HDTV:n så får du betala avbetalning o jag gör d me mina födelsedagspengar ca 1700 o sen tar de över efter några månader (kostar 250kr/mån typ) men jag har typ int sagt att jag ska köpa 360 o sånt tex han kompisens så jag vet int om ja får stålar för att skaffa den.
De kommer säkert ba säga att ja e dum o att spel e ingenting o ha, typiskt mina föräldrar, vet nån nån slags lösning på detta ??

hmm,det låter lite skumt det där faktiskt om jag ska vara ärlig....att spelen skulle "fastna" pga att spelen är "dåligt optimerade" låter som lite BS om du frågar mej.
liter du på din kompis?är det en som är kapabel till att luras?
kika på xboxen innan du köper den är iaf mitt råd.

angående TVn osv så har dom ju sagt att det är ok att du köper,så,tja,då är det väl ok antar jag.
dom får väl kalla dej för vad dom vill,det är väl dina pengar,eller hur?du gör väl vad du själv vill med dom.
folk spenderar pengar på att gå ut och festa/aktivera sej själv/flickvänner osv(deras intressen dvs) och du spenderar dom på ditt intresse(dvs spel osv),vad är skillnaden?
gör vad du vill med DINA pengar och låt inte föräldrarna dina "trycka" ner dej för att du köper ett TV spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hmm,det låter lite skumt det där faktiskt om jag ska vara ärlig....att spelen skulle "fastna" pga att spelen är "dåligt optimerade" låter som lite BS om du frågar mej.
liter du på din kompis?är det en som är kapabel till att luras?
kika på xboxen innan du köper den är iaf mitt råd.

angående TVn osv så har dom ju sagt att det är ok att du köper,så,tja,då är det väl ok antar jag.
dom får väl kalla dej för vad dom vill,det är väl dina pengar,eller hur?du gör väl vad du själv vill med dom.
folk spenderar pengar på att gå ut och festa/aktivera sej själv/flickvänner osv(deras intressen dvs) och du spenderar dom på ditt intresse(dvs spel osv),vad är skillnaden?
gör vad du vill med DINA pengar och låt inte föräldrarna dina "trycka" ner dej för att du köper ett TV spel.

MM, jag får testa det innan, så när jag får den för test dvs, så ska jag testa igenom spelen o så och då kanske jag skriver här på swec eller till dig vad som händer om d funkar bra hur mkt d fastnar på vilka områden osv, så kanske du också kan hjälpa mig att döma den ^^.

sant, grejjen är det att jag int får mina CSN pengar eller "barnbidraget"............

jag får lixom pengar typ när jag vill, 100 kr då får att dra ut me flickvännen, 200 ibland för d osv...men int själva stålarna. De går rakt in i mina föräldrars konton. Vet att man kanske int ska ta upp personliga problem här, men eftersom ingen vet vem jag är på riktigt så spelar d kanske ingen roll, d e sanningen iaf.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
MM, jag får testa det innan, så när jag får den för test dvs, så ska jag testa igenom spelen o så och då kanske jag skriver här på swec eller till dig vad som händer om d funkar bra hur mkt d fastnar på vilka områden osv, så kanske du också kan hjälpa mig att döma den ^^.

sant, grejjen är det att jag int får mina CSN pengar eller "barnbidraget"............

jag får lixom pengar typ när jag vill, 100 kr då får att dra ut me flickvännen, 200 ibland för d osv...men int själva stålarna. De går rakt in i mina föräldrars konton. Vet att man kanske int ska ta upp personliga problem här, men eftersom ingen vet vem jag är på riktigt så spelar d kanske ingen roll, d e sanningen iaf.....

jo gör det så kan man kanske hjälpa att bedöma.

hmm,ok,jag förstår,men du får la helt enkelt prata ut med dina föräldrar då,typ säga att det är en grej som du verkligen vill ha,lär väl bli en del frågor hit och dit,men var envis,säg att du VERKLIGEN vill ha detta,går inte det,tja,då vet jag faktiskt inte vad du ska göra tyvär=/.

kanske ska gå tillbaks till ontopic nu innan moderaterna kliver in och tar en i örat:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Wii är nog farligt att annvända på en fest, fulla snubbar som står och viftar vilt med kontrollerna kan inte sluta bra...

Hehe klockren xD bättre att dom vevar mer i luften än på varandra iallafall sen nyktrar dom till fortare

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)