World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

nån som kan rekomendera nån bra server där det finns rätt mycket folk?
har en lvl16 warrior på Boulderfist,men nu i efterhand ångrar jag det lite dels för det är så lite folk på den server(server status:Population low)
så undrar vad rekomenderar ni för servers? där det finns folk funderar själv på Kazzak dels för polarn skall flytta ditt igen och att den är full,
men funderade även på Stormscale(hörde att det fanns en hel del svenskar där)
kanske skall tilläga att jag skall göra en Aliance char..

Sen en liten avstickare vad bör man göra först början för att lvl'a snabbt göra massa quest eller slasha monster(tänkte mest lvl1-25)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
nån som kan rekomendera nån bra server där det finns rätt mycket folk?
har en lvl16 warrior på Boulderfist,men nu i efterhand ångrar jag det lite dels för det är så lite folk på den server(server status:Population low)
så undrar vad rekomenderar ni för servers? där det finns folk funderar själv på Kazzak dels för polarn skall flytta ditt igen och att den är full,
men funderade även på Stormscale(hörde att det fanns en hel del svenskar där)
kanske skall tilläga att jag skall göra en Aliance char..

Sen en liten avstickare vad bör man göra först början för att lvl'a snabbt göra massa quest eller slasha monster(tänkte mest lvl1-25)

Som horde rekommenderar jag Balnazzar, skön server imo.

Men alliance så står jag bakom Haomarush med hela min själ..Skönare community får man leta efter imo.
Flest svenskar och finskar där, så det funkar perfa

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Vashj (Horde) består ju i princip av bara svenskar, haha..
Man behöver inte ens skriva "Hello", utan "Hej"

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vad ni är gör, välj inte Stormscale. Den är typ nere varje kväll nu, hälften av alla Alliance gankar, lagom kul. Stormscale var helt okej innan Burning Crusade alltså, men nu, nej tack. Funderar på att flytta min mage...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
nån som kan rekomendera nån bra server där det finns rätt mycket folk?
har en lvl16 warrior på Boulderfist,men nu i efterhand ångrar jag det lite dels för det är så lite folk på den server(server status:Population low)
så undrar vad rekomenderar ni för servers? där det finns folk funderar själv på Kazzak dels för polarn skall flytta ditt igen och att den är full,
men funderade även på Stormscale(hörde att det fanns en hel del svenskar där)
kanske skall tilläga att jag skall göra en Aliance char..

Sen en liten avstickare vad bör man göra först början för att lvl'a snabbt göra massa quest eller slasha monster(tänkte mest lvl1-25)

Questa går i regel fortare, plus att det inte känns lika hjärndött. Sen får du mer reputation med olika faktioner, men det har väl egentligen inte lika stor betydelse..

--

Själv gillar jag inte att spela på servrar där det är fullsmockat med svenskar. Tycker det har en tendens att sänka nivån på diskussioner etc. Gillar att det är blandat lite mera.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

eller varför inte Lagtheridon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
nån som kan rekomendera nån bra server där det finns rätt mycket folk?
har en lvl16 warrior på Boulderfist,men nu i efterhand ångrar jag det lite dels för det är så lite folk på den server(server status:Population low)
så undrar vad rekomenderar ni för servers? där det finns folk funderar själv på Kazzak dels för polarn skall flytta ditt igen och att den är full,
men funderade även på Stormscale(hörde att det fanns en hel del svenskar där)
kanske skall tilläga att jag skall göra en Aliance char..

Sen en liten avstickare vad bör man göra först början för att lvl'a snabbt göra massa quest eller slasha monster(tänkte mest lvl1-25)

Stormscale skulle jag nog inte ta. Vart nere varje kväll sen TBC.

Detta hände igår med general forumet, då några inte pallade mer
http://img264.imageshack.us/my.php?image=ss1my2.jpg
http://img264.imageshack.us/my.php?image=ss2wk5.jpg

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Stormscale skulle jag nog inte ta. Vart nere varje kväll sen TBC.

Detta hände igår med general forumet, då några inte pallade mer
http://img264.imageshack.us/img264/8407/ss1my2.th.jpg
http://img264.imageshack.us/img264/9599/ss2wk5.th.jpg

Du har bara länkat thumbnails.

Permalänk
Medlem

Hoppas det finns någon här som har en lösning på mitt grafikproblem.

Nu efter TBC så har spelet börjar hänga sig i intervaller. Bilden fryses, jag väntar, hör lite ljud från spelet (t.ex. att jag svingar en klubba eller liknande om jag stod och slog mot någonting när problemet inträffar), sen kommer ett "errorljud". Detta ljudet vet jag inte riktigt hur det ska beskriva, men det kan nog närmast beskrivas som ett sprak, precis som att ljudkortet hänger sig samtidigt. Väntar 5 sekunder till och sen så släpper det jämt och jag kan spela igen. Händelseloppet är ca 20 sekunder. Påföljderna brukar bli allt från ingenting till tokdryga grafikbuggar/artifakter. Får stänga av spelet och starta det igen, sen är dom borta.

Jag vet inte om det är någon patch som spelet i sig orsakar, eller om det är mitt grafikkort som börjar ge upp? Jag hade exakt samma problem för ca ett år sen, men jag minns inte hur det löste sig.. om det var så enkelt att jag uppgraderade drivrutinerna eller liknande, för det har fungerar klockrent ändå tills TBC-releasen typ.

Kanske värt att nämnas också.. jag köpte ny skärm för några veckor sedan (22" widescreen) och har därmed ändrat upplösningen. Kan detta vara någonting som spökar, och vad kan jag göra åt det i sådana fall?

Har kollat fläktar osv, och inget tyder på att det är värmeproblem. I och med att det går i intervaller (visserligen ojämna) och bara varar ca 20 sekunder så låter det märkligt.

Vill gärna höra mig för först om det är fler som har erfarenhet av detta. Försökt söka runt lite på google, men inte riktigt hittat något.
V-sync on/off - ingen skillnad.. men det är ju ingen tearing jag upplever, men ville bara nämna det, eftersom många tror det är lösningen på det mesta.

Man skulle väl kunna säga att detta uppstår i genomsnitt 1-2ggr/1h. Hjääälp, irriterande som satan.

(Jag TROR det bara är i WoW detta inträffar, har inte kollat nu med nya skärmen i andra spel än, men eftersom det verkar vara exakt samma problem som förut så bör det bara strula med WoW)..

Klockan är mycket och jag är trött, ifall det finns dåliga formuleringar och meningsuppbyggnader.. heh

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Du har bara länkat thumbnails.

Oj då, fixat nu

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Oj då, fixat nu

Haha, fint där... Stormscale har ju varit en seg server enda sen starten, kommer ihåg att det alltid var folk från stormscale som whinade om att realmen var nere efter patcher osv...

Permalänk
Medlem

är man inte mer eller mindre tvingad att skaffa expansionen (TBC) när man väll når lvl 60? tänkte finns väll ''ingen'' som vill köra dom gammla high-end instancerna längre nu när det finns nya lvl 70 items,låter rätt dåligt=/ men vad vet jag.(är själv en sån som ej har spelat dom gammla high-end instacerna så känns somman kommer missa game-content för ingen vill ju som sakt spela dom gammla?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
är man inte mer eller mindre tvingad att skaffa expansionen (TBC) när man väll når lvl 60? tänkte finns väll ''ingen'' som vill köra dom gammla high-end instancerna längre nu när det finns nya lvl 70 items,låter rätt dåligt=/ men vad vet jag.(är själv en sån som ej har spelat dom gammla high-end instacerna så känns somman kommer missa game-content för ingen vill ju som sakt spela dom gammla?

Jo man är ungefär tvingad då alla guilder har börjat köra karazhan o endel lvl 70 25-manna instancer.

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar det mest svenskar på?

Permalänk

Shattered hand har jag hört

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Vart fixar man lättast ett party till Scarlet Monastery om man är alliance?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Med looking for group grejen... Prova även att skriva i general chatten och joina lookingforgroup kanalen om ni har en sådan på eran server

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att börja lira nåt rollspel på PC:n och har faktiskt aldrig kört WoW.

Nu är min fråga om ni rekommenderar att jag börjar med det nu, eller är det sent att komma igång, såhär runt 2år efter release.
Eller kommer det nåt nytt runt knuten som man bör satsa på istället?

Visa signatur

Asus P4P800, Intel 2.8 ghz, A-Data 1024 mb RAM, Seagate 120 gb 8mb cache, Hightech Excalibur 9800 XT, Zalman 400W black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaqubov
Är sugen på att börja lira nåt rollspel på PC:n och har faktiskt aldrig kört WoW.

Nu är min fråga om ni rekommenderar att jag börjar med det nu, eller är det sent att komma igång, såhär runt 2år efter release.
Eller kommer det nåt nytt runt knuten som man bör satsa på istället?

Testa trial iaf, det är absolut inte försent att börja nu precis efter TBC releasen, för mycket av den gear man fick vid lvl 60 (gränsen är 70 nu vid expansion) har man redan bytt ut, så de spelare som är nya har lättare att få lika bra gear som de som spelat länge.

Permalänk
Medlem

Har startat en warlock för inte så länge sedan och är nu level 26. Tänkte kolla lite med talent builds och vad som är värt o ta etc.

Är hittils speccad såhär:
(wow calculator är lite halv uppfuckad för mig för tillfället)

5/5 Demonic Embrace
3/3 Improved Voidwalker
2/2 Improved Health Funnel
1/1 Fel Domination
3/3 Fel stamina
1/3 Demonic Aegis
2/5 Unholy Power

Tänkte att jag ville få upp gubben ganska snabbt till 40 elr något, och tänkte mycket på o tanka med voidwalker och själv casta dots + wand. Därför fixade jag mer liv till pets, mer aggro till voiden osv. Tyckte Fel domination var schyst för bara en poäng vid diverse tillfällen.
Tänkte fortsätta något i den stilen tills level 40 då jag möjligtvis respeccar.

Vad tror ni om denna build? Har kollat lite på de officiella forumen osv men ville få lite respons bara på builden

Eftersom denna är en alt är pengar inget problem, så därmed har jag nog med pengar för respeccs.
Ifall ni har synpunkter, förslag till annan build eller liknande är jag tacksam!

Mvh spyss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaqubov
Är sugen på att börja lira nåt rollspel på PC:n och har faktiskt aldrig kört WoW.

Nu är min fråga om ni rekommenderar att jag börjar med det nu, eller är det sent att komma igång, såhär runt 2år efter release.
Eller kommer det nåt nytt runt knuten som man bör satsa på istället?

Ja tbc har ju nyss släppts och de kan ju vara roligt att lira WoW ibland.. Men om du tror du får problem med att du sitter för länge, blir fast eller beroende, om du tänker tillbaka på något tidigare spel du varit fast vid, BÖRJA INTE MED WOW.

Permalänk
Medlem

hur ändrar jag hur mycket minne jag ska använda till addons?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragona
hur ändrar jag hur mycket minne jag ska använda till addons?

Knappen Addons på character screenen, sen högst upp åt höger i rutan som ploppar upp.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spyss
Har startat en warlock för inte så länge sedan och är nu level 26. Tänkte kolla lite med talent builds och vad som är värt o ta etc.

Är hittils speccad såhär:
(wow calculator är lite halv uppfuckad för mig för tillfället)

5/5 Demonic Embrace
3/3 Improved Voidwalker
2/2 Improved Health Funnel
1/1 Fel Domination
3/3 Fel stamina
1/3 Demonic Aegis
2/5 Unholy Power

Tänkte att jag ville få upp gubben ganska snabbt till 40 elr något, och tänkte mycket på o tanka med voidwalker och själv casta dots + wand. Därför fixade jag mer liv till pets, mer aggro till voiden osv. Tyckte Fel domination var schyst för bara en poäng vid diverse tillfällen.
Tänkte fortsätta något i den stilen tills level 40 då jag möjligtvis respeccar.

Vad tror ni om denna build? Har kollat lite på de officiella forumen osv men ville få lite respons bara på builden

Eftersom denna är en alt är pengar inget problem, så därmed har jag nog med pengar för respeccs.
Ifall ni har synpunkter, förslag till annan build eller liknande är jag tacksam!

Mvh spyss

For leveling ar affliction manga ganger battre an nagon annan build, efter lvl 40 kommer du ha i stort sett 0 downtime och kan doda flera mobs samtidigt.

Satsa mot en build som denna vid lvl 40
http://www.wowhead.com/?talent=IiMrVRbzqz

Skulle darefter fortsatta i affliction och sedan lagga de sista poangen i demo och dest. Vilket gor att du slutligen har denna build

http://www.wowhead.com/?talent=AiMriRfkqtbo0xZxx0z

Enda begransningen for en sadan har build ar hur snabbt mobsen respawnar.

Permalänk
Medlem

Någon som har råd på hur man bäst levlar en shaman då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Någon som har råd på hur man bäst levlar en shaman då?

enhancement eller vad det heter hade jag när jag lvlade min funkade finfint fasst var ju ett år sedan jag spelade shammy

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Vill flytta min Rogue från Defias Brotherhood (RP-PvP) till Vashj (PvP)..

Både är "Full", går det inte att flytta då?!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Vill flytta min Rogue från Defias Brotherhood (RP-PvP) till Vashj (PvP)..

Både är "Full", går det inte att flytta då?!

Kan man flytta från en RP server till en none rp då?
För att det är full är skitsamma nu för tiden iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Kan man flytta från en RP server till en none rp då?
För att det är full är skitsamma nu för tiden iaf

Vad jag vet så ska det gå att flytta från dom till PvP, men inte tillbaks..
Om "Full" inte spelar roll så det är okej än så länge.
Och en polare som flyttat runt mycket säger "Flytta gubben!"
Och han vet att jag lirar på en RP-PvP atm.

Någon annan som har en idé?

EDIT: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=122453958&po...

Verkade som om jag fick löst det, tydligen ska det gå

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nu är jag level 70 och ska respecca, jag har 61 talentpoints att sätta. Jag vill specca destruction. Dock undrar jag vilka övriga talentpoints jag ska lägga, de blir ju drygt 20 st. 15% stamina ska jag ha såklart. Men de övriga?
Vill ngn linka en bra warlock destruction specc för level 70?

EDIT skitsamma speccade 12/8/41