Permalänk

ASUS modeller

Hej. Jag är en helt ny medlem på denna sidan med ett nästan totalt okunnande om datorer. Visst kan jag mer än morsan och farsan, men nu när man själv ska köpa blir det tvärstopp och baklås mm.

Det jag är ute efter är en bärbar kring 13000 kr. Jag har läst flera trådar om om samma prisklass och även recensionen om ASUS A6Ja från augusti.

Nu är det dock så att jag kollade precis på komplett och den fanns tydligen inte i deras sortiment nu (19:04 - 25/10). Möjligt att den återkommer men vem vet. Däremot fanns A6T, som om jag inte blandat ihop dem, som även den var en bra kandidat. Dessutom fanns A7M, F3Ja,, A7J, A7Jc mm.

Vilken av de skulle ni rekommendera? (Möjligt att någon anna tråd tog upp dem men mitt huvud är lite snurrigt just nu och vet inte ens om jag stavar alla ord rätt. Kan knappt fokusera blicken ordentligt om jag ska vara ärlig.)

Huvudanvändningen kommer vara film, surfande, spel (i fallande ordning). Absoluta maxpriset är 16k inkl tillbehör.
Som vanligt är snabbhet, tysthet och bra utrymme högst önskvärt. Har inte kollat på alla modeller än, men TV-ut i annan form än bara S-VHS är ett plus.

Kompletts sortiment utav ASUS: http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10623&sortBy=p&minprice=&m...

Andra butiker är också välkomna...

Behöver jag nämna att jag tackar för all ev. hjälp?

Permalänk
Medlem

Varför bara Asus?

Permalänk

Som jag alltid gör när jag ska köpa något tar jag en tillverkare i taget och går igenom dess modeller till jag hittat en favorit eller två. Sedan tar jag nästa tillverkare om jag inte har fastnat för någon modell som en fluga i sirap.

Permalänk
Avstängd

exakt, varför Asus när det finns andra bättre märken.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

hänvisar till mitt svar ovan, men om du har någon bra modell i nämnda prisklass kan du gärna tipsa om den

Permalänk
Avstängd

denna HP för 11995kr är klart bäst i den prisklassen;
HP Pavilion dv9005;
17"WXGA+,GeForce Go7600, Turion TL50,1 GB,100GB,DVD±RW,WLAN,XPH.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323964

(och please, jag har kommenterat denna laptop förut).

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du köper Asus A6T, Bättre prestanda än HPn ovan och bara en 15,4" .. 17" är för stort för en bärbar!.. Riktigt fina datorer.. Att säga att "Varför ta asus då det finns andra bättre märken" .. Vilket märke är bättre? Och varför? .. Ge mig gärna argument.. Enl. Dom datorbutiker jag talat med så tycker dom ASUS är det bästa. Bra pris och bra prestanda + 2års service och bra service dessutom

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag rekommenderar att du köper Asus A6T, Bättre prestanda än HPn ovan och bara en 15,4" .. 17" är för stort för en bärbar!.. Riktigt fina datorer.. Att säga att "Varför ta asus då det finns andra bättre märken" .. Vilket märke är bättre? Och varför? .. Ge mig gärna argument.. Enl. Dom datorbutiker jag talat med så tycker dom ASUS är det bästa. Bra pris och bra prestanda + 2års service och bra service dessutom

Anledningen att folk säger som de säger är därför att de vill rekommendera märken som de själva eller polare använder. KSMB vet nog inte ett skit om hur bra eller dåliga ASUS datorer är, utan kör på samma gamla vana med att rekommendera en Dell dator som han själv har eller den där HP datorn som kommer upp i alla hans inlägg. Nu är det självklart inget fel att göra så då vi alla gör det hela tiden. Skulle någon fråga mig, skulle jag med stor sannolikhet rekommendera A6T då jag själv äger en sådan.

Permalänk

tack Persa för något som verkade vara av trevligare ton än KSMBs kommentar. visst kan ha rätt i det han säger men jag fick intrycket av "det är skit - jag har bäst grejjor".
MasteraCe tack till dig med.
KSMB - inget ont till dig.. ska kolla mer på den datorn senare...

men nu verkar det som om jag dabbat mig. A6T var det recensionen handlade om, inte A6Ja. Dessutom har jag nu sett A6Jc som är 2k billigare än A6T.
och av de två modellerna - vilken skulle ni ta? (Persa - förstår att du skulle ta A6T)

på måndag beställer jag datorn - men vilken dator vet jag inte än. många tillverkare finns det att välja på

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att företag jag jobbar på inte säljer Asus är för att de inte har någon bra service varken för ÅF eller slutkund.

(vi är ingen liten spelare)

De märken som jag tycker är intressanta i alla fall är Fujitsu Siemens och HP. Men hittar du ingen modell där som är intressant så klart du ska kolla på andra märken.

Permalänk
Medlem

tänk på om du kommer att flytta runt datorn mycket. om du inte skall göra det så borde du kanske satsa på en 17 tummare, tex. den som ksmb nämnde eller storebrodern http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323965

edit: om du skall spela så är det här den fetaste du får för 16 000 Direktlänk: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097498

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
En av anledningarna till att företag jag jobbar på inte säljer Asus är för att de inte har någon bra service varken för ÅF eller slutkund.

(vi är ingen liten spelare)

De märken som jag tycker är intressanta i alla fall är Fujitsu Siemens och HP. Men hittar du ingen modell där som är intressant så klart du ska kolla på andra märken.

äntligen en som vet lite om kvalite o support, tack !

och slutligen till lapp-jäkeln MasteraCe, har sagt det förut, säger det igen, jag tycker att märken som Dell, HP, FS är bättre en Asus, Acer, Anus..........
men låt grabben ta sin Asus, han blir säkert nöjd, bara ett litet tips från en som har haft ett dussintal Laptops.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

mrc
Vet du vad du pratar om ?? jag har själv asus och den erfarenhet jag har är att det är bra service datorn hämtas hemma hos kunden och åter hem till kunden, och dessutom snabbt svar från supporten (som dessutom svarar i telefon snabbt )

Visa signatur

patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patriktj
mrc
Vet du vad du pratar om ?? jag har själv asus och den erfarenhet jag har är att det är bra service datorn hämtas hemma hos kunden och åter hem till kunden, och dessutom snabbt svar från supporten (som dessutom svarar i telefon snabbt )

Ja, varför tror du annars jag skriver om det.

T.ex har de ett telefonnummer för ÅF och slutkund = värdelöst, när ÅF behöver hjälp så får de sitta o köa i telefon.

Bara för att de fungerar ibland betyder inte att de har bra service över lag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
En av anledningarna till att företag jag jobbar på inte säljer Asus är för att de inte har någon bra service varken för ÅF eller slutkund.

(vi är ingen liten spelare)

De märken som jag tycker är intressanta i alla fall är Fujitsu Siemens och HP. Men hittar du ingen modell där som är intressant så klart du ska kolla på andra märken.

Skulle inte förvåna mig det allra minsta om det är en så kallad stormarknad du jobbar på. Kanske Expert eller Elgiganten?
Där hittar man aldrig eller sällan andra märken än HP, Acer och FS.
De må vara dugliga och bra märken, men bara magkänslan säger att dessa är "medelmåttigt"...
Har bara den känslan och då blir det svårt.
Visst ska man framhålla "sina egna märken", det man själv äger, men för den delen behöver inte allt annat vara skit!!

Till slut en liten känga till KSMB för att han tidigare i denna tråd kallade en pitebo för lappjäkel.
Har man sådan dubbelmoral så får man stå ut med att ta lite kritik tillbaka. Då tänker jag bla på ditt totalt sågande av AMD´s bärbara prollar. Men vad händer? Du rekommenderar en viss HP laptop med hör och häpna AMD prolle...
Nice 1!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Skulle inte förvåna mig det allra minsta om det är en så kallad stormarknad du jobbar på. Kanske Expert eller Elgiganten?
Där hittar man aldrig eller sällan andra märken än HP, Acer och FS.
De må vara dugliga och bra märken, men bara magkänslan säger att dessa är "medelmåttigt"...
Har bara den känslan och då blir det svårt.
Visst ska man framhålla "sina egna märken", det man själv äger, men för den delen behöver inte allt annat vara skit!!
!

Du vet inte hur fel du har. Butik jobbar jag definitiv inte i.

Att HP som är no1 på PC i världen är medelmåttigt i dina ögon visar ju bara hur du fungerar och tänker, och vem som är Asus-fanboy.

Dom har ju knappast blivit no1 genom att vara medelmåttiga.

Låt mig gissa, du gillar Asus datorkomponenter och därav så tror du att deras bärbara datorer är bäst eller?

Permalänk
Avstängd

jag står fortfarande fast vid att intels processorer är bättre en Amd`s.
varför jag rekomenderade HP`n, fast det är en Amd i, är för att det är en mycket bra dator, givetvis hade det varit ännu sjystare med C.2.D. , men man kan ju inte få allt här i världen.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Du vet inte hur fel du har. Butik jobbar jag definitiv inte i.

Att HP som är no1 på PC i världen är medelmåttigt i dina ögon visar ju bara hur du fungerar och tänker, och vem som är Asus-fanboy.

Dom har ju knappast blivit no1 genom att vara medelmåttiga.

Låt mig gissa, du gillar Asus datorkomponenter och därav så tror du att deras bärbara datorer är bäst eller?

Ok, men om nu din arbetsplats är så hemlig, så varför dra upp "den" i denna tråd?
Ja, jag tycker inte HP är något utöver det vanliga!
Har varken sagt bu eller bä angående Asus! Någon Asus fanboy är jag inte.
Läs om, gör rätt!
Tyvär är det du som visar på dålig etik och snudd på personangrepp.
En annan sak... Man behöver nödvändigtvis inte vara "bäst"(och då menar jag kvalité, hårdvaru och mjukvarumässigt) för att bli No1!
För med No1 menar du försäljningsmässigt förmodar jag?
Även en (kalla det) medelmåttig produkt kan genom bra marknadsföring och lysande försäljning nå hur långt som hellst.

Permalänk
Medlem

VHS vs. BETAMAX

(var tvungen att skriva...)

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Anzy: Jag håller med .. Jag har ju inte en asus dator heller själv men jag har ägt en.

Jag säger inte att Asus ÄR bäst.. men det är inte heller sämre än något annat vanligt märke.

Ingen ideé att diskutera med en sån fanboy.. Man får ju så VÄLDIGT mogna svar.. Väx upp KSMB.. Jag bor rätt långt ifrån lappland KSMB Geografikungen :).. Är jag en lapp så är du en... Hamster!

Det KSMB inte förstår är att jag försöker förklara för honom.. Frågar en kille såhär t.ex "Jag har tänkt köpa antingen Acer XXX eller Asus XXXX , Vilken tror ni är bäst" ..

Då kommer han direkt "köp den här hpn .. det är grejjer det.. eller "Dell 4 life"" .. "varför köpa det när det finns bättre märken"

Vad var det nu trådskaparen frågade? Han ville ha råd om dom 2 laptops han funderar på.. Inte att du som den fanboy du är ska berätta hur mycket du älskar Dell och HP.

Alla måste få bilda sin egen uppfattning.. Jag gillar inte Acer t.ex, jag har haft otur.. Men det betyder inte att andra inte kan få en perfekt fungerande dator. Det finns alltid måndagsex.. även med dell.

Det finns GARANTERAT många personer som inte tycker om dell heller. Jag är inte en av dom. Jag tycker Dell gör bra datorer. men inte är dom något speciellt som gör dom bättre än alla andra.

Ska du komma med ett lika moget svar som sist behöver du inte svara KSMB.. Tack.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

KSMB är en rätt dryg jäkel för det mesta.

Till trådskaparen, det verkar som att många är väldigt nöjda med sina ASUS-burkar, jag har inte ägt någon än men gillar ASUS som märke skarpt, har kört med deras moderkort i många år utan problem. Däremot har jag känt på flera olika ASUS i butik och tycker dom inger ett gott kvalitetsintryck även om det är svårt att avgöra i butik hur datorn håller något år senare.

Du är åtminstone inne på rätt spår tycker jag, det finns säkert något annat märke eller modell som skulle passa också, men jag tror inte du blir missnöjd med en ASUS.

Exakt vilken modell är det kanske bättre att de mer ASUS - insatta svarar på, mitt råd i allmänhet när det gäller bärbart: kör på Intels plattform. Den känns mer stabil, har rapporterat lägre temperaturer och energiåtgång vilket brukar generera längre batteritid och mindre varm dator. AMD Turion har jag haft erfarenheten att äga, och den kändes inte lika rapp och fin som den Pentium M (Centrino) jag har i min nuvarande laptop.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
KSMB är en rätt dryg jäkel för det mesta.

(jo, det kan jag nog hålla med om, fast när Jultomten kommer är jag snäll).

till ämnet nu, hitta visst en ny Asus som har ett nytt grafikkort, Ati x1700 (aldrig hört om), men den verkar ju fet .

ASUS F3Jp 15.4"WXGA+, ATI X1700, Core 2 Duo T5600,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,MCE

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326673

edit:
Mobility Radeon X1700 ersätter den äldre Radeon X1600 som varit mycket populär bland OEM-tillverkare som Apple exempelvis. Den har 12 pixel pipelines, 5 vertex shader-processorer och 4 texturenheter.

Det intressanta är att Mobility Radeon X1700 inte är mer strömkrävande än sin äldre broder, trots ökad prestanda. Detta är på grund av tekniken uttöjd kisel (strained silicon) som ursprungligen är skapad av IBM och som flertalet processorföretag använder idag.

Den fungerar så att man töjer ut kisel på en processor vilket gör att det blir mindre resistans när elektronerna passerar den. Detta i sin tur gör att prestandan kan öka utan att man behöver minska tillverkningsprocessen.

Troligen kommer många oem-tillverkare att implementera Mobility Radeon X1700 i sina högpresterande bärbara datorer. I skrivande stund vet vi bara att datorn W2P från Asus kommer använda grafikkortet.

ps. ser väll nice ut, men varför bara bara 12 pipes ?????????
om Ati vill överleva i den mobila marknaden får dom väll skapa lite tunga kort, (som x1800xt, men som tyvärr nästan inte går att få tag i)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

öhh.. det blev lite an ven fight tidigare i tråden tycker jag om vad som gäller... visserligen ville jag bara ha tips om de två ASUS-modellerna INNAN jag gick vidare till ANDRA MÄRKEN...
vem som har rätt i allt som sagts vet jag inte riktigt, men av de jag kollat på hittills verkar AMILO XI 1546 ligga i topp hos mig (tack arnearne för det tipset)

KSMB - den sista du länkade till ligger över mitt budget-tak...

fan. detta är som att välja en julklapp under granen utan att få se mer än storleken och känna tyngden på paketen...

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite på Asus A8Js, men dom 17 papp som Komplett vill ha är för mycket.

Deras datorer är det väl inget fel på, och vad jag vet är Asus en av dom få som faktiskt gör sina egna datorer på en egen produktlinje. T.ex Amilo Xi 1546 är ju "bara" en upphottad Amilo 3438, som är detsamma som Uniwill P71EN0, som bl.a är detsamma som Alienware m5700. Same shit, different name...oftast.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
ps. ser väll nice ut, men varför bara bara 12 pipes ?????????
om Ati vill överleva i den mobila marknaden får dom väll skapa lite tunga kort, (som x1800xt, men som tyvärr nästan inte går att få tag i) [/B]

Den där Asus datorn verkar ju onekligen fin.
Vad jag ville kommentera var det här med, "varför bara 12 pipes".
Enligt vad jag förstått och även hört från annat datorkunnigt folk(riktigt insatta) så har man inte nytta av mer än (tror jag det var) 8 pipes, då dagens spel inte utnyttjar fler.
Någon som vet bättre får gärna rätta mig på denna pungt.

Permalänk

hmm.. men om man kollar på Amilo Xi 1546 och ASUS A6T... vilken är mest värd pengarna då? 15k mot 11,5k?
tillbehören (väska och mus) till ASUSen kan vi ta bort i detta fall

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Den där Asus datorn verkar ju onekligen fin.
Vad jag ville kommentera var det här med, "varför bara 12 pipes".
Enligt vad jag förstått och även hört från annat datorkunnigt folk(riktigt insatta) så har man inte nytta av mer än (tror jag det var) 8 pipes, då dagens spel inte utnyttjar fler.
Någon som vet bättre får gärna rätta mig på denna pungt.

hoppas du inte menar allvar med det du säger !

märker en OTROLIG skillnad nu med mina 20 Pixelpipelines & 7 Vertexpipelines, mot mitt förra go6800 som hade 12 Pixelpipelines & 5 Vertexpipelines.

ju mer pipes desto mer information (grafik) klarar kortet av att hantera.

spel som tex BF2, BF2142, FEAR, DOOM3, PREY, CS-source, HL2, (ja dom flesta 3D-spelen vad jag skulle tro) funkar mycket bättre med fler pipes !

ps. xi1546 är ett utmärkt val, mycket bättre grafikprestanda en Asus-modellerna.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
ps. ser väll nice ut, men varför bara bara 12 pipes ?????????
om Ati vill överleva i den mobila marknaden får dom väll skapa lite tunga kort, (som x1800xt, men som tyvärr nästan inte går att få tag i)

Jo dom får gärna bygga tyngre kort men vi lär väl inte se dem i bärbara datorer upp till 15.4" som detta gäller (du skrev lite om F3Jp). Anledningen till att Go7600 och X1600 var top-of-the-line innan dessa nya kort kom, är ju att man inte klarar att driva eller framför allt kyla dom i en dator med mindre skärm än 17".

Då är det bättre att göra som dom gjort, pressa befintliga plattformar lite till och samtidigt försöka få dem att dra samma mängd, eller mindre, ström. Värmeutvecklingen följer ju som bekant med om man ökar på antalet pipes osv.

Det är väl inget kul med ett Geforce 7950GTX eller X1900XTX (eller va fasen de heter ) i en bärbar om man måste släpa med sig vattenkylning och bilbatteri!

Jag har surfat lite för att se om någon har lyckats montera ett Go7900 i en dator med 15.4" skärm, men det verkar helt enkelt inte vara möjligt pga värmeutvecklingen (även om vi pratar utbytbara MXM kort).

Suck. Nä ska det va bärbart får man bli utan lite prestanda. Jag tycker det är fantastiskt att bärbara presterar så bra som de ändå gör, jag såg en review där ägaren lyckades köra Oblivion (med diverse mod-packs) i 30 fps i genomsnitt på en Asus A8Js!

PS.

Citat:

Enligt vad jag förstått och även hört från annat datorkunnigt folk(riktigt insatta) så har man inte nytta av mer än (tror jag det var) 8 pipes, då dagens spel inte utnyttjar fler.

Nja dagens spel är väl generellt programmerade så att de har väldigt paralleliserad kod (trådad). En pixel eller vertex beräknas av varsin pixel- eller vertexpipeline.

Det ska resultera i detta enkla resonemang: flera pipes = flera pixels/vertices kan beräknas samtidigt = snabbare grafik!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Epatnor..
Kan du länka till ASUS A8Js review? Smått intresserad av hur den datorn presterar.
Småsneglat på den ett tag, men så dök även ASUS F3Jp upp som kandidat.
ASUS A8Js:
14" WXGA,NVIDIA Go7700, Core 2 Duo T7200,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP *16.995:-

ASUS F3Jp:
15.4"WSXGA+, ATI X1700, Core 2 Duo T7200,2 GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,MCE *18.995:-

Frågan är vilken som presterar bäst och är "mest" för pengarna?
ASUS F3Jp finns även i en lite nerbantad version:
15.4"WXGA+, ATI X1700, Core 2 Duo T5600,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,MCE
*16.995:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Epatnor..
Kan du länka till ASUS A8Js review? Smått intresserad av hur den datorn presterar.
Småsneglat på den ett tag, men så dök även ASUS F3Jp upp som kandidat.
ASUS A8Js:
14" WXGA,NVIDIA Go7700, Core 2 Duo T7200,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP *16.995:-

ASUS F3Jp:
15.4"WSXGA+, ATI X1700, Core 2 Duo T7200,2 GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,MCE *18.995:-

Frågan är vilken som presterar bäst och är "mest" för pengarna?
ASUS F3Jp finns även i en lite nerbantad version:
15.4"WXGA+, ATI X1700, Core 2 Duo T5600,1 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,MCE
*16.995:-

Jag tror A8JS är mest för pengarna .. har tittat på den jag med.. GF7600 är bra mycket bättre än X1600 så GF7700 är nog bättre än x1700 också verkar ju inte skilja så mycket mellan x1600 o x1700..

grymt fina datorer verkar det vara 14" ! .. köper du en sån MÅSTE DU SKRIVA EN RECENSION! du har tyväär inget val

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!