Permalänk
Medlem

Är tillbaka till GW efter 5 månader i wow världen men det tar alledes för mycket tid och jag gillade PvPn och meta gamingen som fanns i GW.

Nu lite frågor, funkar min SS necor fortfarande lika bra med en 55 monk i UW?

ZB monk fortfarande like bra för GvG ?

och det där med gw2 kan nån förtydliga det lite om vad som kommer hända ?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

55/SS funkar i UW, men du får inte lika mycket loot som innan.

LoD och RC är väl det som gäller i GvG nu, ZB har varit rätt dött ett tag nu.

Permalänk
Medlem

Ok, jag var in idag och körde lite HA, märkte att dom ändrat till 8vs8 igen

vi körde en gammal SF build med en LoD, RC och en ZB(jag) och vi höll HoH en runda

btw, jag letar efter ett PvP guild som kör HA/GvG och är hyffsat bra.
Jag har ganska mkt erfarenhet av HA, bara lite ringrosting för det var 5mån sen jag spelade aktivt men efter några timmer på gwguru och några PuGs är man väll tillbaka

PMa mej ingame "Shadow of white"

Permalänk
Medlem

Tjena

har funderat lite på GW, men det finns ju en hel del versioner av spelet verkar det som, vad ska man börja med?
jag är sugen på att pröva på PvPt i spelet...

mvh

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
Tjena

har funderat lite på GW, men det finns ju en hel del versioner av spelet verkar det som, vad ska man börja med?
jag är sugen på att pröva på PvPt i spelet...

mvh

Du kanske ska börja med ett 10dagars eller nått till att börja med, för att se om det är kul

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk
Medlem

vart finner man ett sådan flexy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FleXy
Du kanske ska börja med ett 10dagars eller nått till att börja med, för att se om det är kul

ja vad finner man en sån?

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

vad jag vet så finns det inga Trials till Gw.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
vad jag vet så finns det inga Trials till Gw.

Jag fick med trials till GW när jag köpte mitt, så det finns allt, men tror man bara kan få tag i dom via någon som köpt spelet dvs.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

om det finns någon ni känner som har Gw så kanske dom har ett trial men det kan ju finnas nått erbjudande om att testa Gw 10dagar vad vet jag

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FleXy
om det finns någon ni känner som har Gw så kanske dom har ett trial men det kan ju finnas nått erbjudande om att testa Gw 10dagar vad vet jag

Kan kika mig för, en kompis köpte nyss ett nytt, så kan höra med han ifall han har en buddy key över. Isåfall kan jag privva dig den om du nu är intresserad. Nu vet jag inte vilken del av GW du är sugen på att testa. Han kanske bara har för en viss del. Men som sagt ska kolla.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Kan kika mig för, en kompis köpte nyss ett nytt, så kan höra med han ifall han har en buddy key över. Isåfall kan jag privva dig den om du nu är intresserad. Nu vet jag inte vilken del av GW du är sugen på att testa. Han kanske bara har för en viss del. Men som sagt ska kolla.

men det var inte jag som ville ha ett utan AddeC jag har redan propechios (stavning?)

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna vilja ha ett om någon har
vilket som! hihi.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
jag skulle gärna vilja ha ett om någon har
vilket som! hihi.

tyvärr har jag inte trialen kvar annars kunde du fått den

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk

OK om det är ngn som letar efter ett bra helsvenskt guild så har jag det rätta.

[FisK] Som en fisk i Vattnet , ett väldigt snällt och litet guild runt 16-17 medlemmar men har väldigt bra i faction runt 143,000 Luxon i våran alliance.
Vi letar efter medlemmar som gillar att sitta i teamspeak(ventrilo eller liknande) och trevliga personer och hjälpsamma personer. Vi är ett hjälpsamtguild vi gör mycket tillsammans GvG , HA och liknande har vi inte börjat med än men det kommer (lite har man väl kört men inte alls mycket ungefär 10k faction har vi farmat ihop där).

Om ni är intresserade så lägg till: Necromancer Jahve i friendlist och skriv till mig att ni vill joina så frågar jag dig ngra frågor sen är du inne.

Finns också på xfire : thesicknessisrising

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemesis.928
OK om det är ngn som letar efter ett bra helsvenskt guild så har jag det rätta.

[FisK] Som en fisk i Vattnet , ett väldigt snällt och litet guild runt 16-17 medlemmar men har väldigt bra i faction runt 143,000 Luxon i våran alliance.
Vi letar efter medlemmar som gillar att sitta i teamspeak(ventrilo eller liknande) och trevliga personer och hjälpsamma personer. Vi är ett hjälpsamtguild vi gör mycket tillsammans GvG , HA och liknande har vi inte börjat med än men det kommer (lite har man väl kört men inte alls mycket ungefär 10k faction har vi farmat ihop där).

Om ni är intresserade så lägg till: Necromancer Jahve i friendlist och skriv till mig att ni vill joina så frågar jag dig ngra frågor sen är du inne.

Finns också på xfire : thesicknessisrising

Jag joinar ! har addat dig på xfire

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk
Medlem

Jag e då leader för Guilden Som En Fisk I Vattnet ;P å om nu inte Jahve skulle vara online så kan ni ju kontakta mig, för ja e nästan alltid online Fire Phantasm är min IGN. Puss å smisk.

Permalänk
Avstängd

Hejsan. The Great Soldiers [TGS] Rekryterar members av alla lvls. Har Cape/Guild Hall/Vent srv/Hemsida/Irc kanal/Hjälpfull/Trevliga members (Tar in alla även icke svenskar ) Joina Nu! gå in på #[TGS] på Irc Q-net om du är sugen på att joina :). Det är bara att skriva ditt In-game nick i kanalen så loggar jag in och ställer några frågor sen så är du med :). Han inte börjat med GvG eller nått sånnt än men det kommer när vi äre lite fler. Har en mycket fin Kurzick alliance med ca 300k factions atm

Permalänk
Medlem

jag vet verkligen inte vad jag ska göra på Gw längre. Känns som man inte har något mer att göra.

Försökt hittat ett bra Ha guild nu, men det verkar inte som om det är några därute som vill ha oss med låg rank... (r3 aka PvE slav)
Får väl se om man hittar något snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
jag vet verkligen inte vad jag ska göra på Gw längre. Känns som man inte har något mer att göra.

Försökt hittat ett bra Ha guild nu, men det verkar inte som om det är några därute som vill ha oss med låg rank... (r3 aka PvE slav)
Får väl se om man hittar något snart

känner samma sak typ har verkligen inget att göra gort det mesta och jaga titels är så tråkigt,ända anlednigen mans tannar är väll för alla man lärt känna mer än så är det väll inte tråkigt nog.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
jag vet verkligen inte vad jag ska göra på Gw längre. Känns som man inte har något mer att göra.

Försökt hittat ett bra Ha guild nu, men det verkar inte som om det är några därute som vill ha oss med låg rank... (r3 aka PvE slav)
Får väl se om man hittar något snart

Jag spelar lite HA då och då med några jag träffat, det är ganska svårt att få in en fot i HA spelandet, men jag började med att spela mycket TA, och därefter fick jag några kontakter i HA spelandet. Nu spelar jag HA varje dag nästan. Vad kan du spela och vilka delar av GW har du? Kanske kan hjälpa dig in.

/Mvh reffe

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

hade tetsat HA men det är ju svårt att få en chans att komma med så man ger ju up totalt efter ett tag,nu vte jag dock inte vilka builds som gäller där sist jag spelade HA var det VIMWAY som gällde nu vet jag inte har nästan rank 2 vilket inte gör saken bättre=/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Jag spelar lite HA då och då med några jag träffat, det är ganska svårt att få in en fot i HA spelandet, men jag började med att spela mycket TA, och därefter fick jag några kontakter i HA spelandet. Nu spelar jag HA varje dag nästan. Vad kan du spela och vilka delar av GW har du? Kanske kan hjälpa dig in.

/Mvh reffe

Har alla 3 kanpanjer, och brukar köra med monken. Men jag kan köra en hel del annat också. Är ganska van med de flesta karaktärer (förutom Necro och Mesmer) i PvE delen (ca 1600h spelat iaf ) men det är endå monken som jag trivs bäst med. Rc/prot är roligast

hittade en liten Ha guild nu som recrutar för fullt, men att spela med andra skadar nog inte heller

Permalänk
Avstängd

Hejsan. Någon här som vet något ställe i Factions där man kan hunta och få bra med Xd och hyffsat med loot?

Tack på förhand

Danne

Permalänk
Medlem

http://www.gamershell.com/download_19467.shtml

trailer till GWEN

Ser lovande ut

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Oj då!

miljöerna påminner om factions med en touch av nightfall.
Grafiken är tydligen ochså uppdaterad om man kollade på luften över elden och vattenfallen etc.
Såg riktigt fint och mäktigt ut overall tyckte jag. Guuud vad jag länktar!

Permalänk

Tjo ..har precis införskaffat guildwars special ed. (fick tag på det väldigt billigt)Spelar både wow och Lotro men sakna pvp lite och tänkte ge detta en chans då jag hört att pvp:n ska vara bra i GW. Men jag har lite frågor

Vad ska man rolla för char? Funderar på antingen necromancer eller warrior, ge mig tips

Hur funkar det om man bara har första gw i pvp ? ...måste man ha Factions och nightfall med för att få tillgång till all pvp (Bg´s /armour/ vapen)?

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Avstängd

Finns det instancer i GW Som det finns i Wow ? liksom man samlar ett party sticker någonstans och dödar nån boss och får bra loot ? Kanske lite "noobig" fråga men

Danne

Permalänk
Medlem

Tjenare

chamberlain:

Det beror lite på var du vill spela. Kör du i t.ex team och random arenas så spelar det inte så stor roll vad du spelar
Vill du sikta på att köra mer avancerad pvp som GvG och Ha så tror jag att det kan bli lite svårt för dig. Alla som kör där kör inproncip med skills från alla tre expansioner, men det går att köpa till pvp skillsen över deras onlineshop.
Vet inte vad Bg's är, men armorn spelar ingen roll. Du kommer fortfarande ha lika bra armor som alla andra.
Så igentligen behöver du inte factions och nightfall för att få alla pvp grejer, men du måste som sagt nog lägga ut lite extra pengar på att köpa pvp skillsen från de olika kampanjerna.

Danne037:

Grejen med Gw är inte att döda de tuffaste bossarna för att få "bästa" looten. T.ex den dyraste armorn får du när du farmar FoW och Uw. Detta är två ställen som du tar dig in för en kostnad av 1k, och med hjälp av hela partyt kan cleara en hel del för att få riktigt bra grejer och material för FoW armorn.

Man kan säga att alla tre kampanjerna kommer med några speciella "instancer"
I prophecis så har du Topk och Sf.
I factions Urgoz och Kanaxai
i Nightfall Gate of Torment.

Den sistnämda kan du även få olika Tormented stones, som du kan byta in mot riktigt tuffa vapen.

Permalänk
Avstängd

Okej. Tack för svaret Ungefär vilken lvl är man på när man kommer till de här ställena ?

Danne