Drm-skydd för Hd-dvd och Blu-Ray knäckt?

Permalänk

nice!

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Uj redan Inte var det direkt oväntat inte.
Personligen tror jag att alla koder kommer att kunna knäckas.. piraterna kommer alltid vinna I vissa fall är det lite sorgligt men sant tror jag.
Iallafall som det ser ut idag. Jag vet självklart inte hur det ser ut om 2000 år men jag gissar väl då

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

vet inte men det känns som att det går snabbare och snabbare för de små piraterna att knäcka de "Nya superskydden". Det går ju snabbare att fixa knäckningarna än att bygga systemen också

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Var inte HDCP hårdvaruskydd som inte gick att förbigå med mjukvara?

Permalänk

ingenting är omöjligt det säger iaf gunde svan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Man måste vara klurig, och använda benen. Det säger också Gunde

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Var inte HDCP hårdvaruskydd som inte gick att förbigå med mjukvara?

jo, problemet är bara att filmerna måste vara i mjukvaruformatet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tror att skydden fortsätter utvecklas helt enkelt för att företagen måste säga att dom inte accepterar piratkopiering och inte för att dom faktiskt försöker stoppa det?

Ta mp3 som exempel, inget företag kan säga att dom stöder fildelningen av mp3, för då kommer det förlora den säljkraft det har. Nu finns det ju massa som laddar ner musik och sedan köper skivorna för att ha en laglig version av det bästa. Men skulle företagen stödja mp3 så skulle ju folk tanka järnet liksom.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk

Varför tanka stora filmer med HD kvalite, om man enbart gör det för att avgöra om man ska köpa en film eller ej? Det är snarare personer som begår brottet för att slippa köpa alla filmer som de har fått ett beroende av att se.

Annars piratskydd och all annan skydd mot olika kriminella så kommer skydden alltid att knäckas. Det är ofta vi laglydiga som blir värst drabbad/hindrad av alla dessa skydd som finns.

För den sakens skull tror jag inte att ge upp är lösningen, vi kommer aldrig att vinna dem. Men det kanske går att minska antalet offer som blir drabbade eller hur mycket skada de kan behöva få.
Liksom är det krångligt att pirata, så kan det vara något positivt för vissa företag, främst för de förtag med en monopolisk ställning så den stärks ännu mer, men det får aldrig vara enklare än att bara köpa produkten i butiken.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

om jag har förstått nyckelhanteringen i AACS rätt så borde det snart dyka upp siter med databaser över filmnycklar?

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk

Hmm så med Power DVD 6,5 HD och detta programmet kan jag alltså spela upp nedladdade HD-DVD filmer förutsatt att någon tillhandahåller även keys, har HDCP graffe

Permalänk
Avstängd

fan va gött, fast vadå, filmer å musik går ALLTID att få över, med DRM, fast då får man köra oldschool Taping teh zhit.

Permalänk
Medlem

Owned!

Skulle gärna vilja se om någon av filmbolagscheferna slänger en stol runt i kontoret. Antar att dom måste bli skitsura.

Kanske inte det bästa "knäcket" men ändå. Ett steg i rätt riktning. Ge det lite mer utveckling så blir det garanterat kanon.

Permalänk

Hehe det finns alltd någon som är smartare än dom som arbetar med bluray krypteringen :). När det kommer något nytt "oknäckbart" så är det bara en tidsfråga innan det blir knäckt.

*skål*

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men detta rensar ju inte bort HDCP-skyddet, utan enbart förbigår AAC. så filen kommer ändå inte visas i högre upplösning. elleR?

HD-DVD kräver väl inte en intakt HDCP-kedja idag va? Har för mig att flaggan finns där men inte är aktiv då det inte är speciellt många i kundbasen som har HDCP-kompatibla komponenter rakt igenom.

Permalänk
Permalänk
Medlem

lol oknäckbart?
visst, man känner riktigt ironin i denna situationen

Permalänk
Avstängd

Allt man kallar för Oknäckbart, Osänkbart osv råkar alltid illa ut,hehe

Tänker på det osänkbara skeppet Titanic,lol... Så ett steg i rätt riktning är la att sluta kalla sina DRM-skydd oknäckbara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men detta rensar ju inte bort HDCP-skyddet, utan enbart förbigår AAC. så filen kommer ändå inte visas i högre upplösning. elleR?

När det här är knäckt borde det ju inte vara någon konst att ta bort HDCP kravet.

Men egentligen spelar det ingen roll.

HDCP finns av en anledning, och det är för att man inte ska kopiera filmen när det går över HDMI/DVI.
När man kan göra det direkt i datorn kommer INGEN att göra det så därför kommer de inte finnas något syfte med att ha skyddet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
HD-DVD kräver väl inte en intakt HDCP-kedja idag va? Har för mig att flaggan finns där men inte är aktiv då det inte är speciellt många i kundbasen som har HDCP-kompatibla komponenter rakt igenom.

Jag ställer samma fråga... Jag har läst att HD-DVD inte kommer kräva HDCP på många år än. Anledningen skall tydligen vara att det finns för mycket hårdvara som klarar HD filmer men inte HDCP. Xbox360 är ett sådant exempel. HD-DVD spelaren till xbox360 blir ju värdelös om det kommer krävas HDCP för HD-DVD filmer väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Var inte HDCP hårdvaruskydd som inte gick att förbigå med mjukvara?

Var en nyhet om detta på secutiyufocus för en tid sedan. En holländsk crytograf vid namn Niels Ferguson har redan knäckt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
haha, ja har man redan köpt filmen så blir man ju bara irriterad av sånt. ungefär som det där idiottilltaget på vissa köpe-DVD som har en antipiratreklam (som givetvis inte går att vare sig spola förbi eller hopp till menyn ifrån) bara den är en bra anledninga att välja piratvarianten av filmen där man slipper den skiten.

ibland skulle man allt vilja vara med och observera hur hjärntrusten på vissa bolag resonerade inför sina eminenta påfund..

Det är inte ens svårt att knäcka den dära antipiratreklamen.
Testa att trycka på stop och sedan meny Fungerar på min spelare. Och jag undrar fan vad dom tänkte på då dom designade den, Jag är fan nära ett epilepsi anfall varige gång jag ser den.

Och det är ju stadigt att påstå att det (AACS) ska vara oknäckbart. Och nu ser vi ju hur det går.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Både Hd-dvd och Blu-Ray använder sig av AACS och organisationerna bakom detta skydd har tidigare sagt att det är oknäckbart.

Som jag frågade i den förra tråden, var och av vem har detta påstående gjorts?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men fan för rö*****n att man skall hålla på och dribbla såhär med drm och skit. Nu har jag i år köpt ett nytt grafikkort som kan spela upp äkta hdtv via dvi -> hdmi antar jag. och så läser man nu om HDCP.

Saknar givetvis HDCP på mitt gpu. Införskaffar en ny plasma nu i dagarna och då är HDCP tydligen ett måste...

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
HD-DVD kräver väl inte en intakt HDCP-kedja idag va? Har för mig att flaggan finns där men inte är aktiv då det inte är speciellt många i kundbasen som har HDCP-kompatibla komponenter rakt igenom.

mycket möjligt. men jag är inte intresserad av HDDVD, och flera testare har råkat ut för att Blurayfilmer haft det aktiverat. med varierande resultat..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
När det här är knäckt borde det ju inte vara någon konst att ta bort HDCP kravet.

Men egentligen spelar det ingen roll.

HDCP finns av en anledning, och det är för att man inte ska kopiera filmen när det går över HDMI/DVI.
När man kan göra det direkt i datorn kommer INGEN att göra det så därför kommer de inte finnas något syfte med att ha skyddet.

jo, även om skydden är inflätade som jag sa så är det ju rätt roligt att nån även lyckas rensa ut den delen.

som jag också påpekat alltför många gånger i dess diskussioner, så funkar inte det argumentet med motiveringen att Macrovision fortfarande används. det är naivt att tro att en så stelbent branch som filmindustrin är skulle vare sig inse, än mindre göra nått åt saken..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
Det är inte ens svårt att knäcka den dära antipiratreklamen.
Testa att trycka på stop och sedan meny Fungerar på min spelare. Och jag undrar fan vad dom tänkte på då dom designade den, Jag är fan nära ett epilepsi anfall varige gång jag ser den.

Och det är ju stadigt att påstå att det (AACS) ska vara oknäckbart. Och nu ser vi ju hur det går.

varierar mellan spelare troligen, försöker jag konstra hamnar jag ofelbart i samma filmsekvens igen vad jag än gör. annars har jag för mig fanns det ju ett tag nått märke som hade det som en specialfunktion att kunna hoppa "FBI-varningen" tex. kanske är en sån?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Creepy:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wikipedia
Jon Lech Johansen (known colloquially as "DVD Jon") who defeated the original CSS encryption expects AACS to be cracked by Winter 2006/2007

Ganska bra gissning.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Men fan för rö*****n att man skall hålla på och dribbla såhär med drm och skit. Nu har jag i år köpt ett nytt grafikkort som kan spela upp äkta hdtv via dvi -> hdmi antar jag. och så läser man nu om HDCP.

Saknar givetvis HDCP på mitt gpu. Införskaffar en ny plasma nu i dagarna och då är HDCP tydligen ett måste...

Bry dig inte.
Man har skjutit upp införandet av HDCP. Så du kommer inte vara begränsad alls förrns dom inför kravet. Och när den dagen kommer så har du betydligt bättre alternativ än vad du har idag. För idag så finns det inte många. Bara dyrt och onödigt att bry sig om det i ditt fall IMHO.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jo, även om skydden är inflätade som jag sa så är det ju rätt roligt att nån även lyckas rensa ut den delen.

som jag också påpekat alltför många gånger i dess diskussioner, så funkar inte det argumentet med motiveringen att Macrovision fortfarande används. det är naivt att tro att en så stelbent branch som filmindustrin är skulle vare sig inse, än mindre göra nått åt saken..

Du säger att blu-ray filmer haft hdcp skydd?
Om du har länk så vill jag gärna läsa mer om det.

Macrovision var en bra poäng. Även om situationen inte är identisk.

Och nu handlar det ju inte om att göra något åt saken. Utan det handlar om att börja använda HDCP. När man "trycker på knappen" så måste ju dessa företag gjort en utredning om när man anser att marknaden är redo (eftersom de fick så mycket skit att de skjöt upp det i första hand) och självklart göra en beräkning på vad man kan tänkas tjäna och förlora på systemet.

Men macrovision är ett skräckexempel och om jag inte vetat om det så vet jag inte om jag skulle kunna tro på det - men med det i bakhuvudet så är det inte lika orealistiskt att tro att de skulle införa HDCP... :\
Måste ju sitta barnrumpor på alla nivåer i dessa företag för att något så genomruttet ska gå igenom. Klassiskt exempel där kunden är den enda förloraren och piratkopieraren den enda vinnaren.

Permalänk
Avstängd

Media är som en nöt, bara olika svårt att knäcka men inte omöjligt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Du säger att blu-ray filmer haft hdcp skydd?
Om du har länk så vill jag gärna läsa mer om det.

såg det senaste exemplet i: http://www.trustedreviews.com/pcs/review/2006/10/18/Sony-Vaio...

säger inte att det är vanligt, men det förkommer uppenbarligen. har sett ett par till jag inte minns vart. kanske förekommer såna HDDVD med, men jag är inte intresserad av det formatet så har inte kollat lika väl ska sägas..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Filmer och spel har ju idag gigantiska omkostnader. Stora vräkiga produktioner med genier(jaja...) i ett långt led som leder till det vi kallar underhållning.

Vad händer när producenterna inte får igen investeringarna?

Jag gillar Spel och Film, och betalar gärna en slant för att det ska göras nya. Känns som jag är vääldigt ensam om den åsikten...

Kanske blir fler när filmerna kommer från handhållet med 3 skådespe, förlåt, amatörer och spelen görs av två finniga studenter i ett hobbyrum...

Visst är youtube kul, men ibland kanske man vill se en film med en budget på nån miljard, eller spela ett spel som en studio på 100 personer har jobbat ihop under ett par års tid. Om alla ska ha attityden att allt ska vara gratis, så kommer det inte dröja såå länge innan allt det är ett minne blott...

Folk idag lever som att det inte finns ett imorgon...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter