Command & Conquer: red alert 2

Permalänk
Medlem

Command & Conquer: red alert 2

Tjena, har lite problem med mitt ra2. Varje gång jag ska starta spelet så blir jag utslängd till windows("crash to desktop"). Ibland kan det även komma upp ett felmedelande där det står "***FATAL*** String Manager failed to initilaized properly" och så blir det varje gång jag ska gå in på spelet. Har testat att lägga in nyaste drivrutinerna till grafikkortet utan resultat. Har även installerat om spelet och lagt in nyaste patchen utan resultat. Hörde att det kan bero på att det är ett gammalt spel som måste köras i win95-98 "mode", så jag laddade ner ett program som heter Compatibility Tool och ändrade om .exe filen så att den körs i win98 mode, men det blev samma sak där.
Så nu tänkte jag kolla om det är någon som har haft liknande problem eller om det är någon som vet vad det kan bero på? Är mycket tacksam för hjälp

Mvh nino

Cpu: p4 2.8c
Moderkort: Abit ic7-g
Minne: 1024mb ddr 400mhz
Grafik: radeon 9800 pro 128(Omega 3.8.252)
Os: win 2000 pro sp4

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Det finns ett officiellt fix för att man ska kunna köra första RA på XP, det kan finnas ett liknande till RA2.

ett tips är också att ändra kompatibilitetsläge manuellt utan nåt ptrogram. Högerklicka på .exe-filmen och i en flik så finns det kompatibilitet. Om det inte fungerar att ställa om den till XP så pröva nåt annat OS, även det du inte har.

Permalänk

Jag rekommenderar att du köper C&C The first decade, du får med alla C&C spel + expansioner. Och dom fungerar fint i windows xp.

Bara 200 kronor på ginza.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

BlueBerryBoy: kör windows 2000, den funktionen finns inte där :s

laggarbacken: Det är first decade jag kör, verkar inte funka med win2k men polaren kan spela det utan problem på sin dator med win xp.. hmm orkar inte lägga in xp bara för ett spel..

Tack för era svar, någon annan som har någon idé?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Det ska funka lika bra till windows 2000 som xp...
Har själv inhandlat och kört det på windows 2000 sp4 / XP sp2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm.. fan va konstigt, va har du för dator?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

ht finns väl bara i xp? kan ju vara det annars

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har testat att stänga av det, men det blir samma sak endå..

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Har köpt den där dvd skivan med alla spel o jag sitter med Vista x64 O får samma fel. SUCK

Permalänk
Medlem

Hmm jag har märkt att i vissa gamla spel så hjälper det att ta upp aktivitetshanteraren, högerklicka på exe-filen till spelet/programmet och sedan välja processortilldelning och ta bort den understa CPUn, har du testat det?

*** EDIT ***

Ahh du har antagligen inte dual core... Då kan du ignorera detta medan ni andra antecknar

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Pröva med att patcha spelet det funka för mig elafall.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]