Kontrollera mängden minne på gfx utan att stoppa in det i burken?

Permalänk
Inaktiv

Kontrollera mängden minne på gfx utan att stoppa in det i burken?

Hejsan alla glada moddare!
Jag har fått ärva ett grafikkort från en vän som jag vill ta reda på minnesmängden på, kortet är ett rött ati redeon 9600 PRO. Den har en VGA utgång, en S-VID utgång och en DVI utgång. En liten silvrig fläkt och diverse klisterlappar på sig.
På klisterlapparna står det "R9600 PRO" och "R9600(PRO)-C3H".
Jag har självklart frågat min vän om han visste hur mycket minne som fanns på den men oturligt nog visste han inte det.
Det finns ingen här på SweClockers som vet något om hur man kan ta reda på detta?

Jag har lnågra fråga till, det är så att jag har ett GeForce 5200 128 megabyte i datorn redan tror ni att jag skulle vinna något prestanda mässigt om jag byter kort? Vilket av korten är mest klockvänliga?
Jag har en zalman gfx kylare till mitt nvidia kort skulle den fungera på mitt nya ati kort?
Och den sista frågan, det händer ibland att jag besök av bekanta med barn som gärna spelar World of Warcraft vid min dator medan jag och barnets föräldrar umgås, vilket kort skulle vara bäst till detta ändamål?

Permalänk

Här är ditt kort:
http://www.gecube.com/products-detail-sas.php?prod_id=1411

128MB är det på kortet. Jag gissar på att det är lite bättre än ditt Geforce 5200.

Permalänk
Inaktiv

Tack så jätte mycket JackBlack!
Mitt kort ser precis likadant ut.
Får man lov att fråga hur du bad dig åt för att hitta den sidan? sökte du på google? Om du gjorde det så kan du kanske vara snäll att berätta vad du sökte på så jag slipper fråga liknande frågor fler gånger.

Permalänk
Medlem

9600pro med rött pcb och silver fläkt... kan endast vara geCube.

Allting är bättre än FX5 serien, till och med om du så satte in en lerklump där kortet ska sitta.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Det där 9600pro är betydligt snabbare än ditt fx5200, det sistnämnda har man mest glädje av om man kastar det och ser hur långt det kan flyga.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
9600pro med rött pcb och silver fläkt... kan endast vara geCube.

Allting är bättre än FX5 serien, till och med om du så satte in en lerklump där kortet ska sitta.

det där är så otroligt mycket skitsnack. det enda fx serien hade lite skavanker med var i directx 9, i alla andra tex opengl directx 7 osv funkade det bra mycket bättre än 9200-9800 serien.

kan säga med stora marginaler att det bland det sämsta kort som gjorts är då radeon 9600, inte pro för det har jag inte testat men vanliga radeon 9600 kom jag knappt upp till 100 fps stadigt med på cs ,
när jag skaffa mitt fx 5900 hade jag alltid 350-700 fps, måttligt rågat med fps med andra ord

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
det där är så otroligt mycket skitsnack. det enda fx serien hade lite skavanker med var i directx 9, i alla andra tex opengl directx 7 osv funkade det bra mycket bättre än 9200-9800 serien.

kan säga med stora marginaler att det bland det sämsta kort som gjorts är då radeon 9600, inte pro för det har jag inte testat men vanliga radeon 9600 kom jag knappt upp till 100 fps stadigt med på cs ,
när jag skaffa mitt fx 5900 hade jag alltid 350-700 fps, måttligt rågat med fps med andra ord

Det fanns flera olika 9600.
Att du haft tur med ett 5900 det bästa i serien säger inte mycket.
Det är fakta att de inte bara var kassa de lät som as också i jämförelse.
Finns en anledning till att Nvidia tappade så mycket mark mot ATI.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

det sitter olika kylare på olika kort, kan absolut inte säga att mitt låter mycket, sök på gainward fx 5900 (ultra 1200) det är inte ett ultra kort, utan modellen heter så så får du se att dom har tyst å effektiv fläkt :).

men i översikt så vet jag inte hur andra geforce fx5900 var, både jag och morsan har likadana fx5900 kort å dom presterar lika bra, enda skillnaden är att hon har mer ram minne å en p4 prolle.

men kan säga att fx 5200 var bra mycket bättre än ett 9200 med, kanske inte i directx 9 men i alla andra :).

men jag tror nog att det finns en anledning att folk ratar FX serien ja.

och 9600 krotet var ett vanligt 9600 med 256 mb minne, inget SE (shit edition) eller annan bemärkning.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Spridningen mellan low-end och high-end i FX-serien var enorm. FX5200 (non ultra) är ruskigt långsamt, betydligt långsammare än Ti4200. Järmförbart med GF4MX, men det kunde köra slideshows i DX9-spel.

9600pro är 2-3x snabbare än fx5200.
http://www.itreviews.co.uk/hardware/h490i.htm

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara