Permalänk
Avstängd

trådlös router funkar inte :(

dlink DI-524 heter fanskapet.

när ja kopplar in den funkar varken den med sladd eller trådlöst,det verkar som soutern inte fattar att den ä inkopplat till mitt modem heller.

statuslampan blinkar hela tiden,ska den göra det?

jag har glocalnet och ett speedtuch modem som ja fick till.

nätverskabeln ska man väl koppla in på WAN som jag gjort?

så är det någon idé o köpa ny router eller nytt modem eller vad kan man göra ?

Permalänk
Inaktiv

Nätverkskabeln från modemet ska kopplas in i WAN-Porten ja. Sen öppnar du ett nytt fönster i din webläsare o knappar in http://192.168.0.1, användarnamnet är admin och lösenordsrutan kan du lämna tom och klicka på ok. Sen är det bara att köra igång The Setup Wizard.

För mer info kolla manualen: ftp://ftp.dlink.com/Gateway/di524/Manual/DI-524_manual_062920...

Permalänk
Avstängd

så blir det när jag kört wizard :S

jag kanske ska skriva i något mer när ja kör wizarden?

Permalänk
Medlem

Ja, Glocalnet kör med PPPoE inloggning eller Fast ip, Det du måste göra är att resetta ditt modem först och främst för nu ligger användaruppgifterna troligen där.

Sedan går du in på routern och kör zetup wizard, Klicka i att du kör med PPPoE inloggning eller dynamiskt ip med användarnamn och lösenord.

Användarnamn och lösen har du troligen någonstans, skriv in dina användaruppgifter slutför wizarden och surfa.

Har du fått flera uppgifter som bara är siffor så ska du välja fast ip istället och skriva in dom i routern.. samma sak, resetta modemet först och främst.