överskattade spel

Permalänk

överskattade spel

Köpte halo. Har en xbox360 tänkte jag ska spela igenom Halo 1 och 2 för att vara up to date när trean kommer.
Jag vet inte riktigt vad som hände när det här spelet släpptes men. Att det ligger på gamespot som en av de bästa spelen genom tiderna och rent generellt scorar 9 eller 10 eller 97% på de flesta ställen är beyond me.

När man från början ska få köra den jeepen de har i spelet känns ju det småkul. Men till skillnad från bilarna i tex Ut2004 så är bilarna i Halo nästan helt bortom kontroll. De flänger hit och flänger dit. Och man styr höger så vill man svänga hänga, nää men då vrider sig kameran också så det som en gång var höger är inte höger längre

Och bandesignen då. Man börjar nästan skratta när man springer in i samma rum för den 15 gången...nää just ja det är inte samma rum bara det att alla rum och korridorer ser likadana ut. Man måste nästan spela det för att förstå. Library!!! 4 fucking våningar och allt ser EXAKT LIKADANT UT..

Fienderna är ju jätteskrämmande också. Ett gäng teletubbies...ser ut som fienderna i super mario sunshine.

Och som grädden på moset så väljer de att förlägga sista banan som en köra bil mot klockan bana men nå jävla hinder å skit..i en bil som fan inte går att styra alls..

Har googlat runt lite och märker till min glädje att spelet har smygit sig med på lite olika "most overrated games" listor.

Så det var bara inte jag som tyckte det var en jävla dynga.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk

Oblivion, ett rikt*gt jä*la sk*tspel :).

Permalänk

gears of war.
spelade i nån timme,sen la jag ner skiten.
värre spel får man nog leta efter=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

WoW säger jag

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
WoW säger jag

word

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Fable.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

gears of war och oblivion kan jag hålla med om...
men halo och wow kan ni fan inte säga är överskattade.

Permalänk
Avstängd

Halo utan tvekan, fattar inte att det har så många fans, riktigt dåligt fps.

WoW tycker inte jag är överskattat, det är inget jättebra spel, men beroende framkallande som dom flesta mmo.

Permalänk
Medlem

Vilket Metal Gear Solid som helst, vill man se filmer så går man till bion.

Permalänk
Medlem

Zelda-spelen

Mario-spelen

Metroid-spelen.

Gears of War, bra men knappast värd all uppmärksamhet.

Dragon Quest VIII. Hela serien rör sig framåt i snigelfart, känns som man spelar ett NES-RPG i nytt skal. Hjälper inte heller att Akira Toriyama är ansvarig för karaktärsdesignen - om vi pratar om överskattade designers så toppar han min lista, lätt. Får se om man ens kommer spela Blue Dragon...

Halo, glömde nästan.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

MGS

STALKER (worst shit ever)

Halo dels.. Var ju rätt fräscht när det släpptes 01 lr när det var.

Devil may cry

Metriod

Oblivion

mja vad jag kommer på för tillfället.

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Zelda Ocarina of Time. Jag hatar tidsparadoxer och slutet i Ocarina of Time tog fan priset.

Mario

Sonic

Diablo 2

WoW

Permalänk
Medlem

Gears of war som många säger, fyfan så överskattat spel. det är kanske inte dåligt men när det finns vissa tidningar och spelsajter som hyllar det som en frälsare till jorden börjar jag bara skratta.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Wow först och främst, sunkigt skit som är samma sak om och om igen. Vad är där? 4 olika quests som går om och om igen?

Sen _allt_ från Nintendo som har kommigt efter N64.

EDIT: Hl2 och allt som det innebär.

Permalänk
Medlem

Half Life 2, Visst de är ett bra spel men inte sååå bra.

Halo, har spelat lite hos en kompis, Kanske är bra men en aning överksattat

Permalänk

Counterstrike

wow

halo

frats on fire

test drive unlimited

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Ja, det enda som man komma fram till i denna tråden är att smaken är som baken, delad.

Vi har väl snart gått igenom de flesta "större" spelen snart

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

HL2 är fan inte överskattat ;D !!! Typ det enda spel som nånsin levt upp till en "hype"

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Half-Life 2
Var absolut inte lika bra som ettan och ingen värdig uppföljare. Fortfarande är Gordon stum, alla verkar känna en och man får inga som helst förklaringar varför. Alldeles för mycket äventyr med vattenskotern. Mystiken var felplacerad. Slutet var dock tufft som fan.

Halo
Läs Beliavski's inlägg.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Final Fantasy- och MGS-serierna är riktigt jäkla överskattade, förstår verkligen inte hur folk kan gilla dom så mycket.

Dom flesta FPS är ju riktigt tråkiga, HL2, Halo, Doom3, Unreal-serien, Quake-serien osv. Far Cry hör väl också hit, visserligen förbannat trevlig grafik men manuset måste vara skrivet av ett dagisbarn, om dom ens haft ett.

Wow såklart och slutligen Metroid-spelen, så fruktansvärt meningslösa.

Permalänk
Medlem

Pong, ett simpelt spel med rätt ful grafik och helt värdelös handling.

påminner det faktiskt oerhört mycket om tennis också, (tennis är ett annat gammalt spel som redan var tråkigt och monotont) så det är inte heller nyskapande för 5 öre. bloody ripoff helt enkelt, helt obegripligt att det blev så stort!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Pong, ett simpelt spel med rätt ful grafik och helt värdelös handling.

påminner det faktiskt oerhört mycket om tennis också, så det är inte heller nyskapande för 5 öre. bloody ripoff helt enkelt, helt obegripligt att det blev så stort!

"och helt värdelös handling"*skratt*:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Egentligen är ju detta ganska meningslöst att diskutera. Det spelet någon tycker är överskattat är någon annans favoritspel.
Kommer sluta med att alla stora spel nämns minst en gång och lika många som kommer svara att spelet inte alls är överskattat utan det bästa som finns.

Permalänk

Kom på ännu ett överskattat spel som inte ens har släppts, Crysis.

Permalänk
Avstängd

Halo
CS
Zelda: TP och WW
wow
Och skitspelet stalker

Permalänk
Medlem

FF
MGS
Zelda

skiiiiiiit spel

Halo äger ju, skaffa er lite smak!

Permalänk
Medlem

Måste hålla med trådskaparen, vad storheten med Halo serien är förstår jag inte.. Det är med alla mått ett högst mediokert FPS. De må ha varit det bästa FPS som fanns på konsoll -01, men redan då var det krossat av det mesta som släpptes på PC, så varför man höjer det till skyarna är mig ett mysterium, "it might be the best shit around, but its still shit". Det enda jag tyckte var bra i hela serien var kontrollen som gjorde att man faktiskt kunde spela det utan hela tiden bli irriterad på att det inte gick styra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Kom på ännu ett överskattat spel som inte ens har släppts, Crysis.

Okej varför detta?, Du har inte ens spelat de så du kan knappast veta hur handlinge kommer bli mm.

Permalänk

mm,förstår inte riktigt jag heller vart denna hype om halo kommer ifrån.
min syrras unge är tydligen ett stort fan utav spelet,han tjatar gång på gång om hur bra spelet är och han höll nästan på att avliva/klättra på väggarna när jag visade honom några trailers på halo3.
detta var ett måste för honom,och jag frågade "varför",det visste han inte,han sa bara att "halo är det bästa spelet som någonsin har gjort och 3:an kommer bli det bästa"...frågade vad det var som var så speciellt med det,det visste han inte heller mer än att man fick köra fordon i det=/.
sa då(bara som ett exempel) att han istället skulle skaffa det nya unreal eller crysis och då skrattade han nästan,typ som "skitspel,halo är det bästa"=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Oblivion är väl sådär men det är sjukt överskattat.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB