Permalänk

Dämpmatta till extern hårddisk.

Jag gjorde en sökning med fann ej vad jag önskade, skäll på mig om jag är kass på att hitta

Jo det är som så att jag har nu två externa hårddiskar, en iomega och en mybook. De är bra på alla sätt och vis men de beter sig lite som fulla 15-åringar när de håller ihop med mitt skrivbord. Helt enkelt fungerar det som en akustisk gitarr och förtärker ljudet.

En är avstängd och den andra huserar ovanpå en bok jag fått på kurs, men nu undrar jag om någon har ett klockrent förslag på någon sorts gummimatta eller dylikt som jag kan ha under istället för en bok.

Jag har varit på järnaffär och clas ohlsson, då jag inte har bil är det lite jobbigt för mina små knubbiga ben att ta sig till bauhaus bara utifall att...

Rågummi har jag hört gör susen, och susen är viktigast men var kan man få tag på det... om det ens är så bra som ryktet säger.

Stil är bra men inte det primära, det måste finnas någon måtta vad gäller kostnad,

Tack för mig och tack till dig,

/jon

Permalänk
Medlem

Gummitassar, mjuka som absorberar vibrationer.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=599&iItemId...

Permalänk

De kan jag testa utan att bli fattig också,

Tack!

/jon

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det var någon som för att tysta ner sitt system lade sin hårddisk ovanpå en tvättsvamp på botten av chassit...borde väl fungera även med en extern disk...kanske inte den mest estetiska lösningen dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frispel
Jag har för mig att det var någon som för att tysta ner sitt system lade sin hårddisk ovanpå en tvättsvamp på botten av chassit...borde väl fungera även med en extern disk...kanske inte den mest estetiska lösningen dock

Hallå värme?

Visa signatur

Keep the pantaloons. Always keep the pantaloons.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kexofil
Hallå värme?

Går bra så länge man har luftflöde ovanför disken.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Jag hittade ett par blå mattor på hornbach som gick under betäckningen allroundmattor. Passar perfa till två hårddiskar och fungerar hyggligt bra, inte för svampigt ostabilt men fortplantar inte ljudet.

wunderlich heter företaget som gör dem, från tyskland

/jon