Permalänk
Medlem

Har kört lite med bilen nu. Inkörningen blev väl lite sisodär, eftersom nålarna stod helt åt h-vete från fabrik så det blev ganska mycket skruvande bara för att få en hyffsad tomgång. Gick nog åt två tankar till det ungefär. Men sen gick den att köra hyffsat, åkte runt i ganska lugnt tempo ett par tankar. Sen började jag nåla in den lite mer och tillslut lät jag den varva ur ordentligt ett par gånger. Körde tyvärr bara på gatan så jag "vågade" inte riktigt köra topphastighet. Men nu är den hyffsat inställd i alla fall och det är kul

Ska köra lite mer imorgon och fortsätta att optimera, tänkte bege mej till en lite större parkering den här gången.

Permalänk

Tur för dig att dina nålar funkar, till skillnad från min som är helt åt helvete och vill inte funka:(

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Tur för dig att dina nålar funkar, till skillnad från min som är helt åt helvete och vill inte funka:(

Vad är det som inte fungerar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emocore
Vad är det som inte fungerar?

Allt kort sagt Bilen vägrar starta vad jag än skruvar på. Jag får igång bilen när jag sprutar bränsle direkt i motorn.. men sen dör den Gah hatar skiten ibland asså. Skruvar hit och dit fram och tillbaka upp och ner vänster höger, fortfarande så funkar den crap. Ibland får jag igång den men slutar funka vid nästa tillfälle :/

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Allt kort sagt Bilen vägrar starta vad jag än skruvar på. Jag får igång bilen när jag sprutar bränsle direkt i motorn.. men sen dör den Gah hatar skiten ibland asså. Skruvar hit och dit fram och tillbaka upp och ner vänster höger, fortfarande så funkar den crap. Ibland får jag igång den men slutar funka vid nästa tillfälle :/

Kört mycket, eller varit så från starten? Tänkte mest på att du rekommenderade 25% nitro, vilket fort gör skrot av motorn om du nålar in den för snålt. Rotera svänghjulet för att kontrollera om motorn går tyngre när den närmar sig TDC, utan glödstift

I alla fall.
Jag utgår från att du vet vilka nålar som är vilka, osv.
Lågfartsnålen jäms med kanten. Högfartsnålen 3.5-4.5 varv från botten (aldrig dra nålarna hårt i botten utan bara tills man känner att det tar emot.)

Ett varmt stift, och fingret för avgasröret tills du ser att det är soppa i slangen enda fram till förgasaren. På med en ordentligt laddad glödare, och gör, vad du nu gör för att motorn ska gå runt. (Dragsnöre, startlåda, traxxas elstartmoj, Tigerdrive, eller annan startmoj.)

På en hygglig grund inställning kommer motorn hoppa igång, sen får du lirka lite med den. När du väll får igång motorn, tänk på att den ska vara varm för att du ska kunna producera pålitliga inställningar, att nåla in motorn innan den nått arbetstemperatur är bara slöseri med tid.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Kört mycket, eller varit så från starten? Tänkte mest på att du rekommenderade 25% nitro, vilket fort gör skrot av motorn om du nålar in den för snålt. Rotera svänghjulet för att kontrollera om motorn går tyngre när den närmar sig TDC, utan glödstift

I alla fall.
Jag utgår från att du vet vilka nålar som är vilka, osv.
Lågfartsnålen jäms med kanten. Högfartsnålen 3.5-4.5 varv från botten (aldrig dra nålarna hårt i botten utan bara tills man känner att det tar emot.)

Ett varmt stift, och fingret för avgasröret tills du ser att det är soppa i slangen enda fram till förgasaren. På med en ordentligt laddad glödare, och gör, vad du nu gör för att motorn ska gå runt. (Dragsnöre, startlåda, traxxas elstartmoj, Tigerdrive, eller annan startmoj.)

På en hygglig grund inställning kommer motorn hoppa igång, sen får du lirka lite med den. När du väll får igång motorn, tänk på att den ska vara varm för att du ska kunna producera pålitliga inställningar, att nåla in motorn innan den nått arbetstemperatur är bara slöseri med tid.
B!

Har kört massa olika bränslen och den är ordentligt inkörd.. en så där 10år

Jag får igång den och funka perfekt ibland, men det jag oftast får problem med blir att när jag bromsar så stryps luftintaget och bilen ger upp.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Har kört massa olika bränslen och den är ordentligt inkörd.. en så där 10år

10 år? Kolla det där med hurvida den faktiskt har något komp kvar. Oavsett nitro halt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Jag får igång den och funka perfekt ibland, men det jag oftast får problem med blir att när jag bromsar så stryps luftintaget och bilen ger upp.

Tomgångsskruven borde ordna det, men det vet du antagligen redan. Leta reda på en skrotad CD spelare, och sno en lagom fjäder av, som kan hjälpa till med att dra tillbaka förgasaren i ursprungsläget, så eliminerar du glapp som uppkommit pga slitage.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
10 år? Kolla det där med hurvida den faktiskt har något komp kvar. Oavsett nitro halt.

Tomgångsskruven borde ordna det, men det vet du antagligen redan. Leta reda på en skrotad CD spelare, och sno en lagom fjäder av, som kan hjälpa till med att dra tillbaka förgasaren i ursprungsläget, så eliminerar du glapp som uppkommit pga slitage.
B!

Kyosho stuff, skiten håller Förra sommaren körde jag utan problem, kunde bromsa osv. men sen ville jag fixa till den lite då jag inte gillade att den rullade vid tomgång... sen ligger jag där jag är nu.

Byta fjädern på tomgångskruven?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

på min tr 15 bil(typ en inferno fast skala 1:10) så var det så att kopplings lammellerna var gjorda av någon form av plast som smälte fast o korgen efter ett tag så varje gång man bromsade så stannade korgen och lammellerna som var fast smälta som gick till motorn som då självklart stannade.
det fixxade jag med lite 5-56, det fungerar fortfarande, så nu stannar inte motorn längre.
sen så är nålarna VÄLDIGT känsliga på modellbilar det är inte bara att "skruva" lite, det tar tid och mkt testande innan man får den som man vill.
på min var jag tvungen att ha så pass hög tomgång att den rullade när den stod på tomgång, det löste jag genom att spänna bromsen lite så den bromsade lite när den stod på tomgång.

kyosho grejjer tål massor av stryk, på vintern skulle jag ut och köra...med blankslitna däck vilket resulterade i att den inte gick speciellt fort vid full gas. efter ett tag så såg jag att någonting lös på den i vinter mörkret. ja det var glödstiftet som glödde PGA överhettning och cylindern höll på att lossna(skruvar stål, cylinder lättmetall=lättmetallen vidgar sig mer än stål vid värme= skruvar lossnar).
stängde fort av den och blåste och kylde försiktigt av den med snö, vattnet som blev av snön kokade på cylindern så den var nog några grader för varm.

skruvade isär motorn och såg kraftiga missfärningar på kolven av överhettning och tänkte att motorn är nog så gott som rökt, men jag skruvade ihop allt och gjorde iordning den så gott det gick och testade att försöka dra igång den och tro det eller ej men den startade och fungerar utan problem än idag.
kyosho = kvalite!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Byta fjädern på tomgångskruven?

Nä, dra hela den rörliga delen på förgasaren tillbaka mot stängt läge, för att bli av med eventuella variationer i ändläget. Det går lika bra att montera fjädern så att den drar åt andra hållet, med andra ord mot fullt öppet, men man brukar sätta den på andra hållet för att bilen inte ska rusa om något länkage mot förmodan går sönder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
på min tr 15 bil(typ en inferno fast skala 1:10) så var det så att kopplings lammellerna var gjorda av någon form av plast som smälte fast o korgen efter ett tag så varje gång man bromsade så stannade korgen och lammellerna som var fast smälta som gick till motorn som då självklart stannade.

Ett annat vanligt problem är skurna kopplingslager, båda alternativen leder till att kopplingsklockan aldrig roterar fritt, så det upptäcker man mer eller mindre omedelbart när man försöker starta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kyosho grejjer tål massor av stryk, på vintern skulle jag ut och köra...med blankslitna däck vilket resulterade i att den inte gick speciellt fort vid full gas. efter ett tag så såg jag att någonting lös på den i vinter mörkret. ja det var glödstiftet som glödde PGA överhettning och cylindern höll på att lossna(skruvar stål, cylinder lättmetall=lättmetallen vidgar sig mer än stål vid värme= skruvar lossnar).
stängde fort av den och blåste och kylde försiktigt av den med snö, vattnet som blev av snön kokade på cylindern så den var nog några grader för varm.

Imponerande att stiftet glöder pga överhettning, det är vad, 400-500 grader i alla fall. tror egentligen inte det räcker men för argumentets skull.
Som en ren reflektion tror jag inte den minskade hastigheten hade med den höga temperaturen att göra, mer än ytterst marginellt. Sannolikare är att din motor redan från början är ganska snålt ställd, och att den med kall luft, som är syrerikare helt enkelt gått för snålt.
Att skruvarna lossna hade antagligen även det mer med yttertemperaturen att göra, än någonting annat. När det är kallt, drar metallen sig samman, och stålskruvarna kan ha suttit så löst att de börjat skruva ut sig. Jag tvivlar iofs men allt kan hända.
Kyla motorn med vatten/snö är absolut inte lämpligt, speciellt inte om någonting är så varmt att det glöder. Om vi helt bortser från saker som metallutmattning, och härdningseffekter, kan skiten spricka, eller slå sig. Var det någonting som glödde var den inte "några" grader för varm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
skruvade isär motorn och såg kraftiga missfärningar på kolven av överhettning och tänkte att motorn är nog så gott som rökt, men jag skruvade ihop allt och gjorde iordning den så gott det gick och testade att försöka dra igång den och tro det eller ej men den startade och fungerar utan problem än idag.

Det beror iofs helt på vad man kör på för bränsle, men med 4% eller mer, ricinolja i bränslet får man "missfärgningar", så det behöver inte vara ett tecken på att något varit för varmt. De där missfärgningarna är anledningen till att man har ricinolja i soppan över huvudtaget. De bygger upp ett ytlager, och gör att motorn tätar bättre. (teoretiskt sett ger det även högre komp, precis som sotet i mopeden, osv.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kyosho = kvalite!

Kyosho är värken sämre, eller bättre än stora flertalet. Däremot är deras motorer genomgående budget. Jag vet inte om jag vill ge det extra poäng för kvalite, prestanda brukar inte vara speciellt bra, och de är inte speciellt tekniskt avancerade. Med andra ord, de är som alla andra orginalmotorer.
Dock är det bara Kyosho som skickar en 1:8 buggy "tävlingsbil" med plastdrev på mitt diffen så vitt jag vet. Alla som kört buggy vet att det inte håller i längden, och det innebär att även Kyosho vet det. Att skicka en extrem tävlingsbil med plastdrev och motivera det med marginellt snabbare respons vid gaspådrag, mindre rörlig massa vid broms, och lägre totalvikt, kan fungera, men för en instegs racer? Snålhet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Nä, dra hela den rörliga delen på förgasaren tillbaka mot stängt läge, för att bli av med eventuella variationer i ändläget. Det går lika bra att montera fjädern så att den drar åt andra hållet, med andra ord mot fullt öppet, men man brukar sätta den på andra hållet för att bilen inte ska rusa om något länkage mot förmodan går sönder.

Ett annat vanligt problem är skurna kopplingslager, båda alternativen leder till att kopplingsklockan aldrig roterar fritt, så det upptäcker man mer eller mindre omedelbart när man försöker starta.

Imponerande att stiftet glöder pga överhettning, det är vad, 400-500 grader i alla fall. tror egentligen inte det räcker men för argumentets skull.
Som en ren reflektion tror jag inte den minskade hastigheten hade med den höga temperaturen att göra, mer än ytterst marginellt. Sannolikare är att din motor redan från början är ganska snålt ställd, och att den med kall luft, som är syrerikare helt enkelt gått för snålt.
Att skruvarna lossna hade antagligen även det mer med yttertemperaturen att göra, än någonting annat. När det är kallt, drar metallen sig samman, och stålskruvarna kan ha suttit så löst att de börjat skruva ut sig. Jag tvivlar iofs men allt kan hända.
Kyla motorn med vatten/snö är absolut inte lämpligt, speciellt inte om någonting är så varmt att det glöder. Om vi helt bortser från saker som metallutmattning, och härdningseffekter, kan skiten spricka, eller slå sig. Var det någonting som glödde var den inte "några" grader för varm.

Det beror iofs helt på vad man kör på för bränsle, men med 4% eller mer, ricinolja i bränslet får man "missfärgningar", så det behöver inte vara ett tecken på att något varit för varmt. De där missfärgningarna är anledningen till att man har ricinolja i soppan över huvudtaget. De bygger upp ett ytlager, och gör att motorn tätar bättre. (teoretiskt sett ger det även högre komp, precis som sotet i mopeden, osv.)

Kyosho är värken sämre, eller bättre än stora fl
ertalet. Däremot är deras motorer genomgående budget. Jag vet inte om jag vill ge det extra poäng för kvalite, prestanda brukar inte vara speciellt bra, och de är inte speciellt tekniskt avancerade. Med andra ord, de är som alla andra orginalmotorer.
Dock är det bara Kyosho som skickar en 1:8 buggy "tävlingsbil" med plastdrev på mitt diffen så vitt jag vet. Alla som kört buggy vet att det inte håller i längden, och det innebär att även Kyosho vet det. Att skicka en extrem tävlingsbil med plastdrev och motivera det med marginellt snabbare respons vid gaspådrag, mindre rörlig massa vid broms, och lägre totalvikt, kan fungera, men för en instegs racer? Snålhet.
B!

missfärgningar av värme är lätt att se PGA den båaktiga färgen, brorsan har en inferno DX(gammal) och där är den rinch olja missfärgad.

kanske kör jag den snålt men på sommaren med samma inställning blir den aldrig för varm. tror faktiskt det har med hastigheten att göra då den är luft kyld, stå och varva en luft kyld motorcykel ett bra tag så skär den oxå ska du se, flänsarna är inte där för skojs skull vettu.
jag tycker iallafall kyosho gör kvalitets grejjer då de håller bra, visserligen har jag inte testat så mkt annat men har en del gamal kyosho motorer från 80-talet som fungerar än!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
missfärgningar av värme är lätt att se PGA den båaktiga färgen, brorsan har en inferno DX(gammal) och där är den rinch olja missfärgad.

Nå, jag ska inte säga att det är omöjligt, men aluminiumkolven borde inte bli blå, och fodret, tja, blir det blått har det hänt någonting mer än värme.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kanske kör jag den snålt men på sommaren med samma inställning blir den aldrig för varm. tror faktiskt det har med hastigheten att göra då den är luft kyld, stå och varva en luft kyld motorcykel ett bra tag så skär den oxå ska du se, flänsarna är inte där för skojs skull vettu.

Självklart påverkar lufthastigheten genom flänsarna kylförmågan, men tack vara att luften är kallare behövs en mindre luftrörelse för att uppnå samma kylförmåga. Det som är boven i dramat är nästan garanterat det faktum att kal luft är syrerikare, och effekten av det är densamma som om du nålat in motorn ytterligare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
jag tycker iallafall kyosho gör kvalitets grejjer då de håller bra, visserligen har jag inte testat så mkt annat men har en del gamal kyosho motorer från 80-talet som fungerar än!

Jag har inte sagt att det är skit. Vad det är, är lowtech, grejer som kostar kaffepengar, och som Kyosho i sin tur säljer dyrt. Jag har en .21 cippola motor, från sent 70-tal, tidigt 80-tal, och en ny Kyosho Inferno kom med en motor som var i stort sett identisk invändigt förra året. Det betyder inte att det inte fungerar, men det betyder att det inte spenderas några större summor pengar på att ta fram nya motorer.

Ett annat sätt att påvisa samma typ av inställning är valet mellan stål, och plast huvuddrev. Det är en självklarhet att det ska sitta ett ståldrev i en buggy, men det sitter plast orginal i RTR versionen från Kyosho. (Jag har inte tittat på årets, bör jag kanske tilllägga) En annan detalj är kopplingen. Det ska vara en trebackars, och sitter 2 backars med spiralfjäder. En vettig dämpare är justerbar genom att man installerar clips för att ställa förspänningen på fjädern. Inte Kyosho's, de använder en gänga, där förspänningen ofelbart ändrar sig så sakta, om man håller grejerna rena. Osv. Det är inte dåligt i sig, det är olika metoder och utrustning för att hålla priset nere, men när det inte kommer kunden till godo, är det någonting negativt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

ja kyosho sätter mkt plast på ställen där det inte bör vara billiga plast saker, men det är nog för att sälja dyrare metaldelar löst sen!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Re: Rc-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Är det fler här som håller på med rc? Posta gärna bilder på era maskiner

Okej.

ska se om den startar nu i sommar, då blir det att köra mkt

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Jadu Martin då blir det duntis

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Tjusig liten Savage du hade där. Fundarer på en Savage 4,6 X SS till sommar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Tjusig liten Savage du hade där. Fundarer på en Savage 4,6 X SS till sommar.

Bra val Den nya bilen har dom uppgraderat det mesta på. Perfekt om man är ute och leker med bilen och kör riktigt hårt. Posta bilder om du köper en sen

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Sådär ja.
Nu har man precis gjort ren hela bilen igen, ändrat lite på stötdämparna och bytt till CNC-frästa styrspindlar.
Frästa spindlar är ett måste på buggyn. Fattar inte ens att man tillverkar gjutna skitspindlar som går sönder direkt.

En fråga till er.
Hur ofta gör ni ren era bilar och byter luftfilter?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Frästa spindlar är ett måste på buggyn. Fattar inte ens att man tillverkar gjutna skitspindlar som går sönder direkt.

Uh.. Jag har gjutna plastspindlar runt om. Inga trasiga på 2 år.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Hur ofta gör ni ren era bilar och byter luftfilter?

Efter varje körning tvättas skiten bort, och luft filtret bytas. Eventuellt byter jag luft filter när jag är ute och kör en hel dag, om motorn tappar effekt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Uh.. Jag har gjutna plastspindlar runt om. Inga trasiga på 2 år.

Efter varje körning tvättas skiten bort, och luft filtret bytas. Eventuellt byter jag luft filter när jag är ute och kör en hel dag, om motorn tappar effekt.
B!

Vad har du för buggy om du har styrspindlar i plast?
Inte varit med om att någon bil har det ens.
Det är alltid vanliga gjutna aluspindlar i bilarna och i såna så pajar gängorna förr eller senare.
Har man tur så kan det hålla i en hel säsong men det är sällan.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Vad har du för buggy om du har styrspindlar i plast?

Protech Enigma.

Bak / Fram. Option fram finns aluminium.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Inte varit med om att någon bil har det ens.

Lustigt. Kyosho's Inferno har haft plast orginal, Protec Yada har, Xray XB8 har fortfarande plast, Mugen XBM-5, plast, Swift, Thunder Tiger EB4, med flera...

Fast, det är klart. Mugen och Xray är skit. Man ska ju absolut inte utgå från vad deras grejer kommer med. ;- )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Det är alltid vanliga gjutna aluspindlar i bilarna och i såna så pajar gängorna förr eller senare.

Just därför har man plast, med rostfria muttrar, om man över huvudtaget fortfarande skruvar i dem, och inte använder genomgående pivot balls istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Har man tur så kan det hålla i en hel säsong men det är sällan.

Hur fan kör ni egentligen? Jag kör en del på bana, och mycket i ett grustag. Med hopp där buggyn landar från en höjd på 6-8 meter, har jag inte knäckt en enda styrspindel / hjulhub. Nog för att underlaget är mjukt i grustaget.. Nå, i alla fall där jag vågar hoppa på det viset.

(Ursäkta språket)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem


Min bil vart stulen i senaste flytten.
Hade en av Kyoshos PT-bilar som jag tävlade lite med... Hade till och med lyckats skaffa keramiklager runt om som tillsammans med kolfiberram och lite andra roliga detaljer fick den att gå rätt skapligt... saknar den...

Har suttit här och funderat på en ny i någon vecka men jag kan inte bestämma mig för el eller förbränningsmotor... eller om jag ska köra buggy eller banbil igen... någon som har några förslag?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kör med en sån då och då, ska antagligen köpa en ny(bättre) snart och hoppas kunna köra mycket med den i sommar

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emocore
Har kört lite med bilen nu. Inkörningen blev väl lite sisodär, eftersom nålarna stod helt åt h-vete från fabrik så det blev ganska mycket skruvande bara för att få en hyffsad tomgång. Gick nog åt två tankar till det ungefär. Men sen gick den att köra hyffsat, åkte runt i ganska lugnt tempo ett par tankar. Sen började jag nåla in den lite mer och tillslut lät jag den varva ur ordentligt ett par gånger. Körde tyvärr bara på gatan så jag "vågade" inte riktigt köra topphastighet. Men nu är den hyffsat inställd i alla fall och det är kul

Ska köra lite mer imorgon och fortsätta att optimera, tänkte bege mej till en lite större parkering den här gången.

Vi vill gärna se lite bilder på bilen

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Jag släpade just fram min gamla bil. En ombyggd gammal Kyosho.

En glass till den som ser vilken modell det var från början.

http://pici.se/pictures/QpSlFhpco.jpg

Någon som vet om någon bra webshop där jag hittar bra SC-celler på 3000+ mAh? Helst i Sverige.

Permalänk
Medlem

http://aycu06.webshots.com/image/18005/2003995396410741108_rs...

Som sagt den ska bli FUL. Resten av bilen (framåt om man säger) ska sprayas blåmetalic inklusive fälgaran fram Dock kommer jag ej använda fälgarna på bilden då fälgfan sprack igen (den jag länkat till förut). Försökte limma men ville sig inte så ska väll beställa nya o fixa

edit: stavfel oså

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon bra webbshop, alternativt butik i uppsala eller i närheten(Sthlm för långt bort) som säljer bra (och gärna billiga ) RC bilar, funderar på att köpa en Nitro monstertruck för max 5000:-.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag handlar vanligtvis från Luthagens RC, dom är alltid att lita på!
Deras Adress: Hildur Ottelinsgatan 21 C 75231 UPPSALA

http://www.luthagens-rc.com

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Jag hade en kyosho sandmaster bränsledriven bil för några år sen.. Dock tycker jag det var alldeles för dyrt med underhåll. Köpte iofs mest mina grejer hos wendzells i gallerian i stockholm och dom kanske är dyra?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"